Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZonder speed, geniet ik niet..

Zonder speed, geniet ik niet..

24 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Bovenstaande post legt alles alweer uit.
Heb je ook geen hobby's ofzo waar je plezier uit haalt?
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Sterkte man, die lusteloosheid heb je waarschijnlijk deels te danken aan je pepgebruik, dus zal wel wegtrekken. Volhouden zou ik zeggen :)
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#3
Echt heel veel sterkte gewenst :) . Ik ken je niet eens, maar toch weet ik dat je het kunt.
s
sjaakdekkerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dit verhaal is voor mij heel erg herkenbaar, ik herken dit zelf ook, ben zelf ook toch wel een jaartje, of anderhalf jaar helemaal naar de kloten geweest.. Zelf gebruikte ik ook elke dag sowieso speed, vaak ook XTC / Kristallen erbij en eigenlijk alles wat voor handen was, op school,werk, waar dan ook.. Na deze tijd echt een behoorlijke terugval gehad en ook wat psychische problemen wat zich ontwikkelde kwamen eruit.. Ook een slaapritme stoornis is absoluut iets wat zich vaak ontwikkeld, hier heb ik ook mee te maken gehad en dit maakte het allemaal niet erg prettig.. Een hevige depressie gecombineerd met een heftige slaapritmestoornis heeft die anderhalf jaar van mijn leven echt een grote grijze waas gemaakt..

Wat ik kan aanraden is om sowieso te beginnen met een vast ritme op te bouwen, dat wil zeggen op vaste tijden naar bed (ook al kom je niet in slaap!) en op vaste tijden eruit, ook al ben je te moe om eruit te komen.. De eerste weken gaat het absoluut alleen maar slechter en wordt je nog vermoeider, maar hierna zal er wellicht een grote verbetering komen..
Ook zal het maar zo kunnen dat je in een depressie zit, zoek hier eens iets meer op en kijk eens of je je in deze symptomen kunt vinden..?? Ik kan dit niet voor je beoordelen maar zo klinkt het wel, hiervoor zou ik absoluut naar een huisarts gaan! Die zal je doorverwijzen naar een psycholoog waarschijnlijk, en wellicht dat deze je ook aan medicatie in de vorm van anti-depressiva helpt. Wees hier niet angstig voor, ik heb het laatste jaar wederom een behoorlijke terugval gehad en dit heeft mij ook weer aardig op de been geholpen.

Succes ermee, en laat het graag hier horen hoe het afloopt..!!
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mentaal gezien zou je binnen 2 tot 4 weken opgeknapt moeten zijn. Geestelijk gezien, zoals hier boven erg mooi door iemand beschreven, kan het langer duren. Je mist inderdaad een stuk van je leven, je piekert je misschien suf wat je moet doen zonder pep / hoe j er nu vanaf komt. En van dat piekeren kun je ook ontzettend moe worden.

Ga eens naar de huiarts, en laat je eens de meest voorkomende bloedwaardes, prikken.
Er kunnen zoveel oorzaken zijn voor vermoeidheid.
E
EstansLid
01-01-2024, 00:00
#6
ha, bedankt voor jullie reacties, ben inmiddels naar de dokter geweest en heb bloed laten prikken, nu wachten op de uitslag... hoop dat ik dan weet wat de oorzaak is van energie gebrek..
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Estans zei:
ha, bedankt voor jullie reacties, ben inmiddels naar de dokter geweest en heb bloed laten prikken, nu wachten op de uitslag... hoop dat ik dan weet wat de oorzaak is van energie gebrek..
Klik om te vergroten...

Succes! :hearteyes:
Ik duim voor je dat het niets ernstigs is! En het duidelijk woord, wat er de reden van is dat je zo weinig energie hebt! En er vast wel een goed iets voor heeft! Al het beste toegewenst van je p..... 3rr0r :wink:
XxX :wave:
T
ToastsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat je zegt is zeer herkenbaar en heb ik ook lange tijd gehad. Heb 3 jaar gebruikt waarvan 2,5 dagelijks (gram/dag). Ik had het nodig om mij door de dag te slepen. Ik ging nooit uit zonder minimum 1 gram op zak, anders kan ik me toch niet amuseren dacht ik toen.

Na 3 jaar besloot ik dat het te slopend was en dat ik ervan af moest. Toen heb ik mezelf verplicht om véééél na te denken over alle negatieve kanten die speed meebrengt. Ik werd er namelijk buiten energieker en geconcentreerder ook opgefokt, onrustig en (vooral in combinatie met wiet) af en toe paranoide van.

Met succes!
Als ik nu speed gebruik komen meteen al deze negatieve kanten op de voorgrond. Ik erger me dan blauw aan de 'strakke' kop waar ik de komende ~8 uren mee opgescheept zal zitten. En ik wens vurig om gewoon lekker relaxed (stoned :stoned: ) te zijn. Ook spookt constant de 'afkick' waar ik nadien mee opgescheept zal zitten constant door m'n hoofd.

Weet niet of dit een beetje herkenbaar is. Maar ik heb mezelf kunnen overtuigen dat het rommel is. De moment zelf ben je misschien wel energieker en heb je in alles lol, maar hou dan in gedachten dat de dag erna je totaal geen energie meer hebt en in niets meer lol.
Terug gaan gebruiken als je al in een pepdip zit (zoals ik vroeger ook deed) zorgt alleen maar voor een vééél langere depressieve 'afkickperiode'. Bij mij duurde die iets langer dan een maand.. (Voelde me toen héél erg down, depressief, constant moe, ...)

PS: als je blowt: niet blowen tijdens je 'ontwenningsperiode', ik werd daar alleen maar down en depri van.
c
counterstrikertLid
01-01-2024, 00:00
#9
Toasts zei:
Met succes!
Als ik nu speed gebruik komen meteen al deze negatieve kanten op de voorgrond. Ik erger me dan blauw aan de 'strakke' kop waar ik de komende ~8 uren mee opgescheept zal zitten. En ik wens vurig om gewoon lekker relaxed (stoned :stoned: ) te zijn. Ook spookt constant de 'afkick' waar ik nadien mee opgescheept zal zitten constant door m'n hoofd.
Klik om te vergroten...

Dit is een mooi stukje tekst, het weerhoud er mij in elk geval nog meer van nog ooit speed te gebruiken. Ik kan me toch wel voorstellen dat ik er van zou kunnen genieten maar idd het brengt veel nadelen met zich mee..

Ben er zelf nu 3~4mnd vanaf na een half jaar dagelijks gebruik en de vermoeidheid ben ik wel kwijt, ik heb niet echt een verstoord ritme ik kom er alle dagen tussen 8 en 9 uit en ga er tussen 22 en 23 uur weer in. Momenteel werk ik ook niet maar dit ritme bevalt me niet echt lekker want 's morgen ben ik heel helder en vroeg in de middag begin ik soms toch wel weer lui te worden..
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Lana zei:
Ik herken je verhaal ook!
Nou, hou vol en bedenk dat als je weer gaat gebruiken, dat je je vermoeidheid alleen maar verder in stand houdt..
Klik om te vergroten...

Helaas is het volgens mij daar nu te laat voor of ze gaat het opnieuw proberen (als ze/je.. dit leest...)
Doe het morgen mocht het de last zijn die je belemmerd.. :hearteyes: P

@ Lana
Thums up!, goed gedaan. Jammer dat het alleen gelopen is misschien maar daarom noemen we het geschiedenis de seconde dat iemand dit bericht leest.
Piece!
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Toasts zei:
Lana zei:
Ik heb nog steeds veel last van gespannen spieren, doordat je je in feite in je 'gebruikersjaren' een houding hebt aangeleerd, die spichtig en gespannen is. Die heb ik nou nog, ik ben nooit eens lekker losjes en relaxed in mijn lijf. En ik denk dat dat mijn vermoeidheid heel erg verklaart. Als je altijd al je spieren aanspant, ookal zit je gewoon op een stoel en doe je niks, dan word je toch moe. Ook als ik op bed lig en ga slapen, ben ik bijna nooit ontspannen en word ik met gebalde vuisten wakker. Dus niet uitgerust en klaar om de dag fris te beginnen.
Klik om te vergroten...
Damn ja. Heb ik ook enorm veel last van nog steeds en ben ondertussen al een jaar gestopt.

Heeft er iemand een idee of er hier iets aan te doen is? Want ik vind het ERG vervelend en het verminderd mijn levenskwaliteit aanzienlijk. Het grote probleem bij mij om hulp te zoeken zijn mijn ouders. Zij hebben nooit iets geweten van mijn speed gebruik en denken dat ik alleen blow.

Maar als iemand wat meer info heeft, is deze zeker welkom!

Het enige wat deze irritante nawerkingen ( :confused: ) voor mij (tijdelijk) de kop kan indrukken zijn sterke benzo's. En volgens mij is ben ik niet op zoek naar een dergelijke verslaving.
Klik om te vergroten...

probeer een een mindfultraining, meditatie of yoga, dit kan je echt helpen bij klachten zoals hierboven beschreven. Succes.
E
EstansLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zonder speed, geniet ik niet :cry:

vanaf mijn 16e heb ik hulp van verslavingszorg omdat ik verslaafd was aan Speed,
Ik heb niet veel gehad aan die zorg want ik wilde zelf helemaal geen hulp,
mijn pleegouders hadden hulp ingeschakeld en ik ging er gewoon heen.
t/m mijn 18e heb ik altijd gelogen over mijn gebruik, ik gebruikte op een gegeven moment elke dag,
op de 1 of andere manier ging het altijd goed, voor ik naar school ging nam ik een lijn en dan was ik de hele schooldag actief, als ik dan thuis was, werd ik moe, gingen we avond eten en ging ik slapen. dat deed ik elke dag voor zeker een jaar lang. Mijn pleegouders, school, verslavingszorg,
niemand had het door..
tot ik alvast nieuwe wilde regelen maar de dealer bleek opgepakt te zijn...
ik had nog 5 gram (daar deed ik een week mee)
hopeloos was ik, ik had geen vriendengroep die allemaal speed gebruikte, ik kende eigenlijk alleen "de dealer" en wist echt niet hoe ik eraan moest komen....
Toen heb ik (uit wanhoop) 4 gram coke gehaald..wat ik nog nooit had gebruikt.
Maar na een paar lijnen merkte ik nog niks, ik verwachte de zelfde werking als Speed.
in 1 dag had ik alles opgesnoven :confused:
van de nacht erna kan ik me niks herinneren, wel dat ik de volgende morgen werd gevonden door mijn pleegmoeder op de badkamervloer...
ik bleef de hele dag maar overgeven en aan het einde van de dag was ik helemaal weg.
bleek dat ik een psychose had.. Ben toen opgenomen in een Psychiatrische instelling,
2 weken lang kan ik me helemaal niks van herinneren,
Daarna werd ik weer voor een groot deel mezelf,
besefte me donders goed dat ik echt moest stoppen met Speed of welke drugs dan ook,
heb toen een half jaar in Frankrijk gewoond, het ging moeizaam en ik had nog weinig energie dat halve jaar, maar had niks gebruikt.
Na een half jaar ging ik naar huis en een week later zat ik er alweer aan...
Toen heb ik na half jaar zelf hulp gezocht, het kon niet langer,
had een uitkering,zat elke dag strak thuis en was nog maar 46 kg.
Maar ik was zo verslaafd, dat ik excuses voor mezelf ging verzinnen om toch te gebruiken.
Nu ben ik inmiddels 21 jaar en 9 maanden helemaal gestopt met speed,
maar ik mis het zo ontzettend erg,
ik heb NOG STEEDS heel weinig energie, doe echt wel mijn best om het leven weer leuk te vinden, maar het lukt me niet, ik ben gestopt omdat ik het zelf niet meer wil en omdat ik mijn familie zo ontzettend veel pijn heb gedaan met mijn drugsgebruik, maar na 9 maanden gestopt te zijn, moet er toch wel enige verbetering zijn?
het klinkt echt heel stom,maar zonder speed, kan ik het niet, ik doe zo mijn best,
heb een hond waar ik voor wil zorgen, helpen in het huishouden, LEUKE dingen doen,
maar ik voel me alleen maar zo ontzettend moe en sta elke dag op en tel hoeveel uur ik nog heb voor ik weer naar bed kan... IK WIL NIET MEER GEBRUIKEN! maar weet ook niet hoe ik verder moet,
alsjebliefd, heeft iemand een advies voor me, ik ben radeloos...
s
samshineLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ga sporten
E
EstansLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ga SPORTEN! ... klinkt als een goed idee, maar heb er de energie gewoon niet voor, heb al moeite met de hele dag wakker blijven... maar alsnog tnx :grin:
n
nonnaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heel herkenbaar!
Denk dat we vaak het mentale stuk onderschatten.
Dat wat ons jarenlang de dag door "hielp"is weggevallen en dat geeft vaak een enorme leegte.
Het dopaminegehalte is vaak een tijdlang te laag en daardoor heb je geen plezier in de dingen, het kan wel 1 a 2 jaar duren voordat het weer wat stabieler is. Het is zo jammer want eigenlijk zou het leven zonder dope vooral fijner moeten zijn, zo voelt het vaak niet de eerste tijd.
Denk wel dat het idd goed is om je bloed na te laten kijken om bep. dingen uit te sluiten en misschien bep. medicatie om je wat prettiger te voelen zoals hierboven al gezegd is.
Heb wel respect voor je dat je het al zo lang volhoudt! Er is vast wel een manier om je hieruit te krijgen. Zoek professionele hulp. De reguliere verslavingszorg vind ik vaak erg slap .
Maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen. Hoop dat je een betrokken persoon vindt die jou weer op weg wil helpen. Ik vind het wel goed van je dat je zo eerlijk bent over dat je op dit moment niks leuk vindt. Chemische disbalans in de hersenen, gebrek aan zelfvertrouwen, laag zelfbeeld etc etc. Je krijgt het allemaal op je bordje. Ik heb het dan even over mezelf want ik kan natuurlijk niet voor jou spreken.
Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en hou vol!
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ken dat je wordt doodmoe na niet gebruiken en ook moe van die adviezen van ga wat doen,
gewoon je lichaam heeft rust nodig ipv ren je rot show
Tja dan blijkbaar maak je het jezelf erg moeilijk sinds je geen goede vibes krijgt van andere dingen, en moeheid creert moeheid, tureluurs van suggesties en adviezen
Je hebt in ieder geval nu een keuze wat je er verder mee doet is aan jouw als je in actief gebruik zit wordt die keuze gemaakt
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#17
Om toch even een oude koe uit de sloot te halen sorry van me taalgebruik Prizl maar haha dat snap je wel.
Succes in De Vijfsprong....!
Wacht? hoe kan ik dat nou weten?! :P fok 1t.
Veel plezier met je verloofde! En goede toekomst toegewenst jij en Jeroen ..Als ik het goed heb.
Peace! Hoop je nog eens te zien
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik herken veel van de punten die jij omschrijft die ik van vrienden, vriendinnen enz heb gehoord.
Als eerst knap goed en prachtig dat je het nooit meer wilt gebruiken, en wat je er al door hebt moeten doorstaan!
Weinig energie geen plezier uit het leven denken te halen. Ben zelf zo goed als 0 met ervaringen op speed omdat het mij meer slecht dan goed doet. Maar heb je het je huisarts eens voorgelegd ipv verslavingszorg ik kan wel uit ervaring spreken dat de een je beter kan helpen dan de ander soms. Ben ervan overtuigd dat er echt wel wat is voor je waardoor je je weer wat vrolijker in het leven kan staan! Onderschat jezelf nooit! Ken je niet eens maar dat is niet relevant. Er zijn niet voor niets zoveel verschrikkelijk veel meds of iets wat tijdelijk kan helpen en het stapje makkelijker maakt! Zelf al gekeken naar bijvoorbeeld enige medicatie en zoja wat voor? Het is fijner voorbereid naar je dokter te gaan heb ik ervaren, met een eigen initiatief kom je ook alweer een eind verder hier en daar. Ik zou me daarop gaan inlezen als ik jou was tenzij je het allemaal al kent natuurlijk, maar dat zal vast niet?

Heel veel succes en sterkte hoop dat het snel beter word voor je, heb je verdiend zo te horen ook!
L
LiesetteLid
01-01-2024, 00:00
#19
ik heb iemand op dit forum gezien die ook zo zijn leven had verneukt, en maar moe was.
En maar moe bleef, wat zij ook deed ....

Bleek na een bloed onderzoekje dat ze een zeldzame ziekte had waardoor ze oververmoeid raakte.
Exact wat jij ook beschrijft en de topic staat op dit forum.

Je zou na 2 weken geen last meer moeten hebben van vermoeidheid helemaal niet als je kunt uitslapen.

Bonie
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#20
Flameon zei:
Mentaal gezien zou je binnen 2 tot 4 weken opgeknapt moeten zijn. Geestelijk
Klik om te vergroten...

Fysiek ipv mentaal, denk ik? :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."