"Zonder speed, geniet ik niet
vanaf mijn 16e heb ik hulp van verslavingszorg omdat ik verslaafd was aan Speed,
Ik heb niet veel gehad aan die zorg want ik wilde zelf helemaal geen hulp,
mijn pleegouders hadden hulp ingeschakeld en ik ging er gewoon heen.
t/m mijn 18e heb ik altijd gelogen over mijn gebruik, ik gebruikte op een gegeven moment elke dag,
op de 1 of andere manier ging het altijd goed, voor ik naar school ging nam ik een lijn en dan was ik de hele schooldag actief, als ik dan thuis was, werd ik moe, gingen we avond eten en ging ik slapen. dat deed ik elke dag voor zeker een jaar lang. Mijn pleegouders, school, verslavingszorg,
niemand had het door..
tot ik alvast nieuwe wilde regelen maar de dealer bleek opgepakt te zijn...
ik had nog 5 gram (daar deed ik een week mee)
hopeloos was ik, ik had geen vriendengroep die allemaal speed gebruikte, ik kende eigenlijk alleen "de dealer" en wist echt niet hoe ik eraan moest komen....
Toen heb ik (uit wanhoop) 4 gram coke gehaald..wat ik nog nooit had gebruikt.
Maar na een paar lijnen merkte ik nog niks, ik verwachte de zelfde werking als Speed.
in 1 dag had ik alles opgesnoven
van de nacht erna kan ik me niks herinneren, wel dat ik de volgende morgen werd gevonden door mijn pleegmoeder op de badkamervloer...
ik bleef de hele dag maar overgeven en aan het einde van de dag was ik helemaal weg.
bleek dat ik een psychose had.. Ben toen opgenomen in een Psychiatrische instelling,
2 weken lang kan ik me helemaal niks van herinneren,
Daarna werd ik weer voor een groot deel mezelf,
besefte me donders goed dat ik echt moest stoppen met Speed of welke drugs dan ook,
heb toen een half jaar in Frankrijk gewoond, het ging moeizaam en ik had nog weinig energie dat halve jaar, maar had niks gebruikt.
Na een half jaar ging ik naar huis en een week later zat ik er alweer aan...
Toen heb ik na half jaar zelf hulp gezocht, het kon niet langer,
had een uitkering,zat elke dag strak thuis en was nog maar 46 kg.
Maar ik was zo verslaafd, dat ik excuses voor mezelf ging verzinnen om toch te gebruiken.
Nu ben ik inmiddels 21 jaar en 9 maanden helemaal gestopt met speed,
maar ik mis het zo ontzettend erg,
ik heb NOG STEEDS heel weinig energie, doe echt wel mijn best om het leven weer leuk te vinden, maar het lukt me niet, ik ben gestopt omdat ik het zelf niet meer wil en omdat ik mijn familie zo ontzettend veel pijn heb gedaan met mijn drugsgebruik, maar na 9 maanden gestopt te zijn, moet er toch wel enige verbetering zijn?
het klinkt echt heel stom,maar zonder speed, kan ik het niet, ik doe zo mijn best,
heb een hond waar ik voor wil zorgen, helpen in het huishouden, LEUKE dingen doen,
maar ik voel me alleen maar zo ontzettend moe en sta elke dag op en tel hoeveel uur ik nog heb voor ik weer naar bed kan... IK WIL NIET MEER GEBRUIKEN! maar weet ook niet hoe ik verder moet,
alsjebliefd, heeft iemand een advies voor me, ik ben radeloos..."
In: Zonder speed, geniet ik niet..
1-1-2024