Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZonder speed, geniet ik niet..

Zonder speed, geniet ik niet..

24 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik herken je verhaal ook! Ik heb vanaf mijn vroege tienertijd jarenlang speed gebruikt, hele dagen door, sliep 1 keer in de zoveel dagen. Ik ben rond mijn 20ste gestopt omdat ik zwanger was. Nu ben ik 28 en ik heb weleens flinke terugvallen gehad, maar nu ben ik redelijk stabiel daarmee.
Ik ben nog steeds bijna altijd vermoeid. Ze zeiden bij verslavingszorg tegen mij, dat je de dubbele tijd dat je hebt gebruikt, moet rekenen om er bovenop te komen. Zowel geestelijk als lichamelijk.
Ik heb nog steeds veel last van gespannen spieren, doordat je je in feite in je 'gebruikersjaren' een houding hebt aangeleerd, die spichtig en gespannen is. Die heb ik nou nog, ik ben nooit eens lekker losjes en relaxed in mijn lijf. En ik denk dat dat mijn vermoeidheid heel erg verklaart. Als je altijd al je spieren aanspant, ookal zit je gewoon op een stoel en doe je niks, dan word je toch moe. Ook als ik op bed lig en ga slapen, ben ik bijna nooit ontspannen en word ik met gebalde vuisten wakker. Dus niet uitgerust en klaar om de dag fris te beginnen.
Herken je hier misschien iets in?
En van piekeren word je ook lichamelijk moe.
Ik ben er wel voor weg geweest, toen is adhd geconstateerd, maar ik ben als klein kind nooit een wervelwind geweest, dus ik steek toch heel veel dingen op mijn speedjaren. Ook het functioneren in de maatschappij vind ik nog steeds moeilijk, op tijd uit bed komen, 's avonds er op tijd in.... Als ik een keer doorzak, duurt het dagen voor ik weer een beetje energie heb gekregen. Ik heb een abbonnement op de sportschool, maar vaak is er hier ook niet de energie om er naar toe te gaan, maar dat is iets waar je doorheen moet. Je zult zien, dat als je wél gaat, dat je het best kan! En daarna ben je tevreden, dan heb je iets met je tijd gedáán! Je kunt met sporten ook energie opdoen namelijk. Ik geloofde het eerst ook niet :P

Wat je met speed hebt, is dat je juist zoveel bruikbare energie opmaakt, die je opmaakt aan niks. Je hart klopt, je bloed suist door je lichaam en wat doe je voor leuks of nuttigs?? Niks. Niet iets dat je niet nuchter had kunnen doen. Die energie heb je allemaal verspeelt. Je maakt jezelf jaren ouder. Eigenlijk is het klotezooi.

Als ik nu gebruik, komen ook meteen, zoals ik hierboven al las, alle negatieve kanten naar boven en niet de kanten die ik héél vroeger tijdens de eerste momenten, zo leuk vond.
Als ik uitga en ga zuipen heb ik nog steeds standaard een gram op zak, omdat ik me anders omver zuip. Dan is een lijn toch wel lekker. Maar daar moet ik dan ook weer een week van bijkomen. Moe moe moe en vaag. Je wordt er niet beter op.

Nou, hou vol en bedenk dat als je weer gaat gebruiken, dat je je vermoeidheid alleen maar verder in stand houdt.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lana zei:
Ik herken je verhaal ook!
Nou, hou vol en bedenk dat als je weer gaat gebruiken, dat je je vermoeidheid alleen maar verder in stand houdt..
Klik om te vergroten...

Helaas is het volgens mij daar nu te laat voor of ze gaat het opnieuw proberen (als ze/je.. dit leest...)
Doe het morgen mocht het de last zijn die je belemmerd.. :hearteyes: P

@ Lana
Thums up!, goed gedaan. Jammer dat het alleen gelopen is misschien maar daarom noemen we het geschiedenis de seconde dat iemand dit bericht leest.
Piece!
T
ToastsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Lana zei:
Ik heb nog steeds veel last van gespannen spieren, doordat je je in feite in je 'gebruikersjaren' een houding hebt aangeleerd, die spichtig en gespannen is. Die heb ik nou nog, ik ben nooit eens lekker losjes en relaxed in mijn lijf. En ik denk dat dat mijn vermoeidheid heel erg verklaart. Als je altijd al je spieren aanspant, ookal zit je gewoon op een stoel en doe je niks, dan word je toch moe. Ook als ik op bed lig en ga slapen, ben ik bijna nooit ontspannen en word ik met gebalde vuisten wakker. Dus niet uitgerust en klaar om de dag fris te beginnen.
Klik om te vergroten...
Damn ja. Heb ik ook enorm veel last van nog steeds en ben ondertussen al een jaar gestopt.

Heeft er iemand een idee of er hier iets aan te doen is? Want ik vind het ERG vervelend en het verminderd mijn levenskwaliteit aanzienlijk. Het grote probleem bij mij om hulp te zoeken zijn mijn ouders. Zij hebben nooit iets geweten van mijn speed gebruik en denken dat ik alleen blow.

Maar als iemand wat meer info heeft, is deze zeker welkom!

Het enige wat deze irritante nawerkingen ( :confused: ) voor mij (tijdelijk) de kop kan indrukken zijn sterke benzo's. En volgens mij is ben ik niet op zoek naar een dergelijke verslaving.
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Toasts zei:
Lana zei:
Ik heb nog steeds veel last van gespannen spieren, doordat je je in feite in je 'gebruikersjaren' een houding hebt aangeleerd, die spichtig en gespannen is. Die heb ik nou nog, ik ben nooit eens lekker losjes en relaxed in mijn lijf. En ik denk dat dat mijn vermoeidheid heel erg verklaart. Als je altijd al je spieren aanspant, ookal zit je gewoon op een stoel en doe je niks, dan word je toch moe. Ook als ik op bed lig en ga slapen, ben ik bijna nooit ontspannen en word ik met gebalde vuisten wakker. Dus niet uitgerust en klaar om de dag fris te beginnen.
Klik om te vergroten...
Damn ja. Heb ik ook enorm veel last van nog steeds en ben ondertussen al een jaar gestopt.

Heeft er iemand een idee of er hier iets aan te doen is? Want ik vind het ERG vervelend en het verminderd mijn levenskwaliteit aanzienlijk. Het grote probleem bij mij om hulp te zoeken zijn mijn ouders. Zij hebben nooit iets geweten van mijn speed gebruik en denken dat ik alleen blow.

Maar als iemand wat meer info heeft, is deze zeker welkom!

Het enige wat deze irritante nawerkingen ( :confused: ) voor mij (tijdelijk) de kop kan indrukken zijn sterke benzo's. En volgens mij is ben ik niet op zoek naar een dergelijke verslaving.
Klik om te vergroten...

probeer een een mindfultraining, meditatie of yoga, dit kan je echt helpen bij klachten zoals hierboven beschreven. Succes.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Om toch even een oude koe uit de sloot te halen sorry van me taalgebruik Prizl maar haha dat snap je wel.
Succes in De Vijfsprong....!
Wacht? hoe kan ik dat nou weten?! :P fok 1t.
Veel plezier met je verloofde! En goede toekomst toegewenst jij en Jeroen ..Als ik het goed heb.
Peace! Hoop je nog eens te zien

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."