Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe kon ik zo ongelofelijk stom zijn??

Hoe kon ik zo ongelofelijk stom zijn??

24 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#1
@Goldie1980: ik denk dat de TS al een tijdje niet meer hier komt. Mogelijk krijgt hij bericht dat jij hier post, maar als je hem een PB (een prive bericht- een soort peroonlijk mailtje via deze site-) stuurt, dan krijgt hij zeker een berichtje. Dan maak je meer kans dat hij het leest en dat jullie met elkaar in contact kunnen komen.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik denk dat de TS al een tijdje niet meer hier komt
Klik om te vergroten...

Laatst bezocht vluchtgevaar:
07 nov 2010 09:58
Klik om te vergroten...
v
vluchtgevaarLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ben al vanaf me 15e verslaafd begon met blowen en drinken ben nu 23 en al een antaal jaren verslaafd aan harddrugs begon met snuif coke en nu is het basen en heroine. De afgelopen jaar is een hel geweest iedere dag moeten gebruiken om niet ziek te worden. Leef in een wereld waar ik wist dat ik nooit in terecht zou komen. Deze zomer had ik er helemaal genoeg van gehad kon niet een dag zo verder leven was helemaal kapot. Dus werd crisisopvang en ben nooit eerder zo gemotiveerd geweest om te stoppen. Stond toen ik daar binnen kwam op 70mg methadon ik wou het zo graag afbouwen ik was helemaal overtuigd dat ik nooit meer heroine zou gebruiken want nu was het echt genoeg geweest. Mocht niet gelijk beginnen met afbouwen omdat ik geestelijk extreem zwak was (ben) door heel veel trauman die ik me hele leven heb onderdrukt met middelen alleen de afgelopen jaar heb ik zo veel meegemaakt dat het vreemd zou zijn als ik normaal zou functioneren en dan heb ik het niet eens over de jaren tot nu toe konstant misbruikt, verkrachtingen vanaf me 2e ongeveer. Ik was nu in iedergeval van plan om niet meer te vluchten en de angst, paniek verdriet schaamte schuldgevoel boosheid in de ogen kijken. Was moeilijk en elke dag was het vechten tegen mezelf. Heb er 4 weken gezeten ik was er bijna methadon afgebouwd met heel veel moeite slaaploose nachten herbelevningen angst zo sterk dat ik in me hele lichaam pijn had plus de ziekte natuurlijk ik vocht elke minuut van de dag om daar te blijven niet weggaan niet opgeven als je dat doet kom je weer in dezelfde hel terug ik wil dat leven niet meer echt niet ik weet niet hoe ik zo dom kan zijn maar stond gisteren 3 dagen op 0 methadon en ineens heb ik geen kracht meer om te vechten tegen de enorme trek zo sterk verlangen om niet meer te voelen dus besloot idioot als ik ben om daar weg te gaan kon alleen maar denken aan gebruiken ik weet niet hoe ik zo verdomd zwak en egoistisch kon zijn. Maar zit nu sinds gisteren thuis heb al voor 250 gebruikt maar ik wil dit niet meer dit voelt niet zo als vroegen ik weet weer waarom ik wou stoppen ik ben zo boos op mezelf en weet nu niet echt hoe het verder moet maar ik wil echt niet meer gebruiken
F
FidgeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heej niet boos zijn op jezelf, daar schiet je op de eerste plaats niets mee op en op de tweede plaats is die negativiteit ook maar zonde van je kracht. Je hebt nu eenmaal die stap genomen en gedane zaken nemen geen keer. Ik neem aan dat je er ook van geleerd hebt.

Heb je de mogelijkheid om terug te gaan en kun je daarvoor ook de motivatie opbrengen. Je klinkt gemotiveerd genoeg in je post vind ik. Probeer je kracht te verzamelen en waag een nieuwe poging, misschien bij de zlefde instantie, misschien bij een andere. Je wil er mee stoppen dan gaat het ook vast wel lukken. Blijf vooral in jezelf geloven en ga niet bij de pakken neer zitten, laat het verleden los, al klinkt dat misschien moeilijk en richt jezelf op de toekomst

Sterkte!!!
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hee,

Klinkt alsof je echt ongelovelijk veel hebt meegemaakt in je leven.. Neem het jezelf niet kwalijk jij hebt niet gekozen voor die trauma's. Mijn trauma's zijn niets met die van jou vergeleken en ook ik weet hoe moeilijk het kan zijn die shit aan te kijken en toe te laten en die angsten gewoon te voelen.

Ik wens je heel veel sterkte en ik zie dat er een duidelijke wens om te stoppen in je opstaat en dat is goed! Nu is het een kwestie van ervoor gaan en het te doen!!!

Succes, we staan achter je, blijf schrijven, dat helpt :)

Groetjes,

Adreno :wave:
v
vluchtgevaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fidge zei:
Heej niet boos zijn op jezelf, daar schiet je op de eerste plaats niets mee op en op de tweede plaats is die negativiteit ook maar zonde van je kracht. Je hebt nu eenmaal die stap genomen en gedane zaken nemen geen keer. Ik neem aan dat je er ook van geleerd hebt.

Heb je de mogelijkheid om terug te gaan en kun je daarvoor ook de motivatie opbrengen. Je klinkt gemotiveerd genoeg in je post vind ik. Probeer je kracht te verzamelen en waag een nieuwe poging, misschien bij de zlefde instantie, misschien bij een andere. Je wil er mee stoppen dan gaat het ook vast wel lukken. Blijf vooral in jezelf geloven en ga niet bij de pakken neer zitten, laat het verleden los, al klinkt dat misschien moeilijk en richt jezelf op de toekomst

Sterkte!!!
Klik om te vergroten...

Ik heb wel geleerd van deze stomme actie waar er geen excuus voor is en ik ben een egoistische klootzak geweest tegen al die mensen die me zo heeft gesteund, voor me gevochten en in me geloofde ik zou graag terug maar denk niet dat het mag hoe kunnen ze me ooit weer vertrouwen? Hoe moet ik iemand overtuigen dat ik gemoitiverd ben wanner ik na 3 dagen zonder methadon al terugevallen ben. Maar je heb gelijk ik heb nog steeds de wil dus kan ik me kracht beter gebruiken dan mezelf in de grond stampen en allerlei excuses zoeken om naar de kloten te gaan en vluchten van mezelf. mag ik niet terug ga ik toch vechten het is misschien toch niet te laat.
Dank je wel voor je positiviteit en me motivatie geven om toch doortegaan waar ik aan begonnen ben
v
vluchtgevaarLid
01-01-2024, 00:00
#7
Adrenochroom zei:
Hee,

Klinkt alsof je echt ongelovelijk veel hebt meegemaakt in je leven.. Neem het jezelf niet kwalijk jij hebt niet gekozen voor die trauma's. Mijn trauma's zijn niets met die van jou vergeleken en ook ik weet hoe moeilijk het kan zijn die shit aan te kijken en toe te laten en die angsten gewoon te voelen.

Ik wens je heel veel sterkte en ik zie dat er een duidelijke wens om te stoppen in je opstaat en dat is goed! Nu is het een kwestie van ervoor gaan en het te doen!!!

Succes, we staan achter je, blijf schrijven, dat helpt :)

Groetjes,

Adreno :wave:
Klik om te vergroten...

Dank je wel. Ik wil zo graag stoppen en gisteren was ik ook niet van plan om weer heroine te gebruiken ik zou alleen drinken en misschien een pijpje maar geen bruin wat kan een mens zich zelf voor de gek houden. Kan het niet terugdraaien wel proberen om van te leren weer opstaan en doorgaan makkelijk praten natuurlijk het word niet makkelijk en er zal weer dagen komen dat de trek me helemaal gek maakt en ik moet die gevoel leren beheersen sterker zijn dan die troep wat er ook gebeurt weer makkelijk praten haha ..ga het toch proberen
Bedankt voor de steun en ik zal blijven schrijven
v
vluchtgevaarLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ga naar een vriendin toe waar ik niet kan gebruiken proberen zo veilig mogelijk de dagen tot dinsdag doorkomen dan heb ik afspraak met iemand van de verslavingszorg en kan ik laten zien dat ik heel erg spijt heb en dat ik nog steeds gemotiveerd ben om te stoppen en ik heb van dit wel geleerd dat het zit er voor mij niet in om alleen met de heroine te stoppen en alleen in het weekend basen en drinken...
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#9
Misschien voor langere tijd op de Buprenorfine? Dit onderdrukt de trek uitermate goed.

Heel veel sterkte,

Eend
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#10
Knap dat je hier je verhaal post vluchtgevaarlijk. Een heel belangrijke stap in de goeie riching: Je beseft dat je geholpen moet worden en je bent gemotiveerd hier tot. Respect hier voor!
Verder wens ik je heel veel succes verder en hoop ik dat je dinsdag 'goed nieuws' te horen krijgt.
L
LiesetteLid
01-01-2024, 00:00
#11
Alleen afkicken na zoveel ellende is echt niet goed, je zal geestelijk ook hulp moeten zoeken.
Zoek een goede psycholoog en werk ook aan de ware reden dat je de pijn wilt onderdrukken met drugs.
De echte reden is niet dat de hero zo fijn is maar het is die pijn uit je verleden.

Je bent niet zwak, je hebt je aangemeld en je hebt je best gedaan.
De hero is gewoon nu nog even sterker maar niet voor lang meer.

Kom op !! Nu niet meer opgeven je bent er bijna !!
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#12
Onder de indruk van je verhaal topimaker, mijn suggestie of denk therapy van 4 weken niet genoeg vooral met je traumatische verleden, en ja daar heb je echt hulp bij nodig om dat een plaats te geven er zijn goede specialisten en gezien in caslte graig die een geronomeerde specialist in dienst hadden, heb daar persoonlijk geen ervaring mee
Verslaving part onderdrukken van gevoelens en emoties en chemie in hersenen en ja duurt tijd om dat weer een beetje in balans te brengen
Denk in mijn opinie niet goed om jezelf de schuld te geven of dat je zo stom bent
maar begrijp het wel, als in die gedachtengang ga in spiraal naar beneden
En gewoon uitvluchten van drugs door veilige omgeving op te zoeken is prima maar ja
ben daar ook geweest weer geld en opgenkapt en weer hetzelfde patroon erna
Goed dat je er tenminste mee bezig bent en ja hoeft geen strijd te zijn maar ja dat s weer een ander verhaal
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoi, een terugval, dat gebeurt de meeste, helemaal niet erg, dat heb je soms nodig. Haal je zelf niet naar beneden door je ongelooflijk stom te noemen, jij bent niet stom, jij hebt de ziekte verslaving. Ik lees uit je verhaal dat je zeer gemotiveerd bent, dat is heel erg goed. Dan gaat het je zeker lukken. Zoek de hulp die je nodig hebt ik wens je heel veel sterkte, and remember: easy does it..
v
vluchtgevaarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bedankt voor al jullie reacties. Ik zit nu bij een vriendin. Heb niet meer gebruikt ben ziek, ziek geweest is wel aan het overgaan maar nog wel last van me benen en kan heel moeilijk slapen en de tijd gaat langzaam. Mag volgende week terug naar de kliniek voelt als een lange tijd om te wachten is het natuurlijk niet. Vind het moeilijk om terug te gaan en al die mensen weer zien maar ga gewoon heen maandag.
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heel goed, dat je teruggaat naar de kliniek, een beslissing om trots op te zijn, heel veel succes straks en zet 'm op!!
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Gooi alle nummers van dealers en kennissen uit je telefoon!
En goed dat je bij een vriendin kunt blijven! Probeer afleiding te zoeken. Dit forum is een mooi begin!

Ik wens je veel succes!
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Probeer zoveel mogelijk te halen uit wat de mensen in de kliniek je proberen mee te geven, hoe cliche en generaliserend sommige dingen die ze zeggen ook zullen klinken.

Stoppen met de drugs is bijzaak, ik hoop dat je daar innerlijke zelfvertrouwen weer kunt vinden en daarmee langzaam de redenen waarom je gebruikte kan beginnen te verwerken.

Afleiding zoeken is het beste inderdaad. Hoewel dit een gezellig forum is is dit misschien niet het beste forum om in op te gaan als je net aan het afkicken bent. Teveel herkenbare dingetjes in posts van mensen die drugsherinneringen oproepen. Soms als ik dingen hier lees dan schiet me ineens van alles te binnen over situaties waarin ik ook zoiets meemaakte.
v
vluchtgevaarLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben teruggegaan naar de kliniek heb het 2 weken volgehouden deze keer. Ik woon heel dicht bij de kliniek en ik zie dagelijks dealers en trok het weer niet. Ik sta deze keer helemaal achter mijn besluit de trek werd alleen streker en sterker en elke keer dat ik en dealer langs ziet rijden schiet in in paniek. Ik zat de latste dagen alleen maar te trillen en konstant angst wat is die dope toch sterk ben te zwak om zo dicht bij mijn huis en allerlei dingen die mij prikkelt te zijn. Moet weg uit deze milieu.
Ik heb besloten om terug te gaan naar zweden waar me moeder woont en waar ik geen mensen ken uit gebruikerswereld. Ik denk dat dat mijn enige kans is. Ik ga zo gauw mogelijk.
Deze forum is inderdaad misschien niet de beste plek maar hier zijn tenminste mensen die weten wat ik doorga.
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#19
Goed om te lezen man, houd ons up to date!

Maak wat lijstjes voor jezelf, zorg dat je in een flow alles hier afrond en ga dan gewoon.

Hoop dat je daar meer tot rust komt, lijkt me ook een fijnere omgeving dan hier met allemaal prikkels om je heen.

Groeten

Adreno
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#20
@vluchtgevaarlijk: Heel goed dat je naar zweden gaat .... weg uit de scene is erg belangrijk om een terugval te voorkomen. Goed dat je het inziet. Wens je veel kracht en succes!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."