Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAmfetaminen zijn werkelijk verslavende middelen

Amfetaminen zijn werkelijk verslavende middelen

39 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
m
markoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Marko schrijft....... Ik citeer dat ik sinds kort ben opgenomen in de verslavingszorg detoxinatie. Een proces die ik gedurende een tijd van plus minus 3weken moet ontgiften. Ja speed of amfetaminen zijn werkelijk verslavende, verdovende middelen, omdat ik dat zelf naar enige tijd te hebben gebruikt zelf ervaar. Zo`N ruim 13jaar geleden ben ik aan de drugs begonnen, en ben er sinds anderhalve week mee gestopt. Maar ik moet zeggen dat, dat heel moeilijk voor mij is om er een definitief punt achter te zetten, omdat mijn zuchtmomenten die als vlagen voor de dag komen als een moeilijke ervaring omschreven kan worden. Misschien neem ik wel teveel hooi op de vork, maar mijn draagkracht die op mijn schouders rusten worden steeds zwaarder. Mensen ik heb het er zeer moeilijk mee!!! maar laat me eerlijk zijn: waar een wil is, is een weg.........En voor iedereen is die weg mogelijk te bewandelen. Neem de tijd ervoor om nee te zeggen wanneer het op het juiste moment mogelijk zou zijn. En op dit moment is mijn tijd aangebroken om er een definietief punt achter te zetten. Amfetaminen zijn zeer zeker verslavend. Als drugservaringsdeskundige kan ik dat wel stellen.....Gr. Marko :wave: :wave: :wave: :wave:
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ellesdee zei:
Klik om te vergroten...

Maar wel goed dat je wilt stoppen, maar dat het verslavend is lijkt me nogal duidelijk he.
J
Ja preciesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben zelf 12 jaar verslaafd geweest aan speed, gebruikte zo'n 2 gram per dag. Rond afgelopen Oud en Nieuw had ik het er opeens helemaal mee gehad. Ik wou niet meer afhankelijk zijn van een middel om me goed te voelen. Omdat ik er zelf zo graag mee wou stoppen, is me dit per 1 januari cold trukey gelukt. En nu ik zie wat voor moois dat me allemaal oplevert, heb ik er totaal geen behoefte meer aan gehad. Kijk naar alle voordelen die het je oplevert en kijk naar de nadelen die het speedgebruik je bracht. Dan is de keuze snel gemaakt. Ik wens je heel veel succes en hou vol, juist op de moeilijke momenten. Achteraf zul je dan zo blij zijn dat je het volgehouden hebt en ervaar je de grote voordelen van het stoppen ermee. Succes :wave:
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Elke drug/genotsmiddel heeft de potentie om verslavend te zijn, of het dat uiteindelijk wel of niet is, is afhankelijk van de gebruiker. Succes iig!!
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kwestie van prioriteiten. Een verslaving past niet in het beeld dat ik van mijn toekomst heb, dus komt die er niet, punt.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#7
zo Marko ....

daar kom je nu pas achter en je hebt nog wel een opleiding ook !

:wave:
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#8
ExceptionalInsight zei:
Kwestie van prioriteiten. Een verslaving past niet in het beeld dat ik van mijn toekomst heb, dus komt die er niet, punt.
Klik om te vergroten...
N
NOISESUPRESSORLid
01-01-2024, 00:00
#9
ExceptionalInsight zei:
Kwestie van prioriteiten. Een verslaving past niet in het beeld dat ik van mijn toekomst heb, dus komt die er niet, punt.
Klik om te vergroten...
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#10
marko zei:
Misschien neem ik wel teveel hooi op de vork, maar mijn draagkracht die op mijn schouders rusten worden steeds zwaarder. Mensen ik heb het er zeer moeilijk mee!!! maar laat me eerlijk zijn: waar een wil is, is een weg.........
Klik om te vergroten...

Nee, je neemt niet teveel hooi op je vork.
Zoals je zelf al zegt, het gaat om wilskracht en wilskracht alleen.
Het is niet zoals bijvoorbeeld een ziekte overwinnen, een examen, of een sport-prestatie, waarbij het slagen ook afhankelijk is van kennis, conditie, of omstandigheden.
Het enige wat je nodig hebt, is dat jij het wilt.
Het kan onaangenaam zijn, maar het leven heeft nu eenmaal af en toe onaangename momenten.
Onthoud dat het niet de drugs of de omstandigheden zijn, die je iets laten doen, maar dat jij degene bent die de keuzes maakt.

Keep it up.
m
markoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik moet zeggen dat het mij aardig aan het lukken is van mijn verslaving af te komen, maar ben nog steeds een gevecht met mijzelf en de toekomst, wat hierna zal komen....Ben nu tijdens een opname in een afkickkliniek nog niet teruggevallen. Nee, gelukkig nog niet, want dan zou ik een officiele waarschuwing op mijn naam krijgen. Dus dat is gelukkig een stok achter de deur om niet tijdens de opname te gaan gebruiken, maar blijft altijd een strijd om realistisch te blijven, want om nuchter te zijn zal alleen door mijzelf in overweging moeten blijven. Ik zal en moet mijn denkfouten maar beter links laten liggen, want dan kan het wel eens flink mis gaan, en zou ik dan weer een nieuwe start moeten maken, want dat heb ik inmiddels al vaak moeten doen, anders liet ik me niet opnemen.....En toch heb ik het gevoel dat ik alle gevaren die ik zou moeten doorstaan niet helemaal de baas ben, want gisteren vroeg ik aan iemand of hij speed aan mij wilde verkopen omdat hij dat onderwerp over speed ineens naar voren haalde.....Man ik moet wel zeggen dat ik het daar heel erg moeilijk mee had nadat het zweet mij uitbarste......Een goede tip voor iedereen....Denk groot, dan bereik je nog wat in deze wereld. het leven bestaat niet alleen uit SPEED, maar uit betere behoeften zoals sport, gezondheid en een pc. Toch???? en niet te vergeten mooie vrouwen natuurlijk. Gr. Marko De EXgebruiker tot nu toe. :hearteyes: :wave: :flushed: :sunglasses: Nu ik anderhalve maand al clean ben, ben ik nog steeds op de goede weg....De weg naar al het goede waar de vruchten van geplukt worden. Altijd positief blijven denken en steeds een trapje naar boven, totdat je het toppunt hebt bereikt en groter gaat denken. gr. Marko
m
markoLid
01-01-2024, 00:00
#12
ExceptionalInsight zei:
Kwestie van prioriteiten. Een verslaving past niet in het beeld dat ik van mijn toekomst heb, dus komt die er niet, punt.
Klik om te vergroten...

misschien voor jou niet, maar is voor anderen (nog) niet weggelegd....Het zou eigenlijk ook niet een van mijn prioriteiten zijn, maar ben er toch niet in geslaagd dat van mij af te zetten. Tis voor mij nog steeds moeilijk, ook al ben ik gestopt....Gr Marko :wink: :flushed: :cry:
m
markoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het leven is een en al verslaving!!!

Het leven is een bron van verslaving. Deze zin kan ik wel stellen, omdat alle prioriteiten waar aan alles gekoppeld is drugs aan de orde komt. Sigaretten, cola, koffie, meiden, sex, auto"s en noem maar op...Niet alleen de opiaten, drank en de amfetaminen zijn de oorzaak dat verslaving zijn kansen creeerd of kent.. Neeeeeeeeeeeee....Stel je prioriteiten ZONDER enige verslaving, dus wat heeft deze wereld nog te bieden??? Neem van mij aan Niks dus......of zie ik dat verkeerd, ik bedoel als het om je eigen gezondheid gaat dan....gr. Marko :openmouth: :smilingimp: :wave:

Dus leven zonder enige verslaving kan bijna niet.......
S
SaroriLid
01-01-2024, 00:00
#14
Verslaving zelf creëert geen kansen. Jij bent het die verslaving in je leven toelaat.
De drugs zoekt niet de mens, maar de mens de drugs.

Je kunt prima van het leven genieten zonder verslaving. Sterker nog, met een verslaving geniet je uiteindelijk minder. Anders zat jij nu niet in de detox toch?

Verander je denken en het leven verandert met je mee.
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sarori zei:
Verander je denken en het leven verandert met je mee.
Klik om te vergroten...

correct
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#16
Sarori zei:
Verslaving zelf creëert geen kansen. Jij bent het die verslaving in je leven toelaat.
De drugs zoekt niet de mens, maar de mens de drugs.

Je kunt prima van het leven genieten zonder verslaving. Sterker nog, met een verslaving geniet je uiteindelijk minder. Anders zat jij nu niet in de detox toch?

Verander je denken en het leven verandert met je mee.
Klik om te vergroten...

Amen! Klinkt misschien heel krom, en waarschijnlijk vinden heel veel mensen wat ik nu zeg echt belachelijk maar alles in het leven is een keus. Op het moment dat je toch weer een lijn neemt dan neem jij toch zelf de keus dat je die lijn neemt...
t
tipsyflipsyLid
01-01-2024, 00:00
#17
marko zei:
Marko schrijft....... Ik citeer dat ik sinds kort ben opgenomen in de verslavingszorg detoxinatie. Een proces die ik gedurende een tijd van plus minus 3weken moet ontgiften. Ja speed of amfetaminen zijn werkelijk verslavende, verdovende middelen, omdat ik dat zelf naar enige tijd te hebben gebruikt zelf ervaar. Zo`N ruim 13jaar geleden ben ik aan de drugs begonnen, en ben er sinds anderhalve week mee gestopt. Maar ik moet zeggen dat, dat heel moeilijk voor mij is om er een definitief punt achter te zetten, omdat mijn zuchtmomenten die als vlagen voor de dag komen als een moeilijke ervaring omschreven kan worden. Misschien neem ik wel teveel hooi op de vork, maar mijn draagkracht die op mijn schouders rusten worden steeds zwaarder. Mensen ik heb het er zeer moeilijk mee!!! maar laat me eerlijk zijn: waar een wil is, is een weg.........En voor iedereen is die weg mogelijk te bewandelen. Neem de tijd ervoor om nee te zeggen wanneer het op het juiste moment mogelijk zou zijn. En op dit moment is mijn tijd aangebroken om er een definietief punt achter te zetten. Amfetaminen zijn zeer zeker verslavend. Als drugservaringsdeskundige kan ik dat wel stellen.....Gr. Marko :wave: :wave: :wave: :wave:
Klik om te vergroten...
ja jonge,

ik ben zelf ook 13 jaar verslaafd geweest ook aan amfetaminen{ later Crystal Meth}
en bij mij was een veel langere opname nodig {t is 2jaar geworden}
En het is heel moeilijk ik worstel nog elke dag, maar ben nu inmiddels al 2jaar Pep vrij.
maar ik wil je alle respect toe wensen en ga dr voor.

Grtz. t.F :smoke: :smoke: :smoke:
m
markoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zeg nooit"NOOIT", want waar een wil is, is een weg. Ook voor diegene die er nog niet klaar voor zijn, maar toch de moeite nemen er een stop achter te zetten. Zolang je maar weet ermee om te gaan, is stoppen met drugs nog lang niet te laat. Ik heb zelf getracht om te gaan stoppen, en ik moet je wel zeggen dat het mij aardig aant lukken is. Ik doe nu aan een programma terugvalpreventie bij een instantie van de detox naar de D.D (dubbelle diagnose) en ben tot nu toe 1maand clean en nog niet teruggevallen. Ik zit er heel goed bij, zowel psychisch als lichaamlijk, en heb er geen spijt van dat ik mijzelf motiveer dat ik nogtoe NEE kan zeggen tegen drugs. Het bevalt me goed, en ga een natraject aan, zodat ik niet meer terug kan vallen of beter gezegd niet meer terug wil vallen. Dat is voor mij een stok achter de deur. Misschien wel een goede tip voor jullie, voor diegene die willen stoppen. Doorzetten is een goed voornemen!!! Try 2 prove your own luck on your own way!!!!!!!!! D"ont give UPP!!! gr. Marko
m
markoLid
01-01-2024, 00:00
#19
lysergine25 zei:
zo Marko ....

daar kom je nu pas achter en je hebt nog wel een opleiding ook !

:wave:
Klik om te vergroten...
Heeft niks met mijn opleiding te maken, zie, voel en ervaar zelf wat het beste voor je is. Ik hoop dat dit een goede les kan zijn, ook voor diegene die echt willen stoppen, en die het er echt moeilijk mee hebben om te stoppen. gr.Marko :wave: :wave: :confused:
m
markoLid
01-01-2024, 00:00
#20
martin van nu zei:
Duidelijker geformuleerd en geen speld tussen te krijgen.

Keep it up.
Klik om te vergroten...
Thanx...greetzzzzzzzz Marko

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."