Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAmfetaminen zijn werkelijk verslavende middelen

Amfetaminen zijn werkelijk verslavende middelen

39 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
n
niewe-ikLid
01-01-2024, 00:00
#1
marko zei:
Marko schrijft....... En op dit moment is mijn tijd aangebroken om er een definietief punt achter te zetten. Amfetaminen zijn zeer zeker verslavend. Als drugservaringsdeskundige kan ik dat wel stellen.....Gr. Marko :wave: :wave: :wave: :wave:
Klik om te vergroten...
Gistereavond heb ik alle zooi weggegooid, denk nog gram of 5.
Na 7 jaar op de pep word t tijd dat ik maar eens ga ervaren hoe t voelt om te leven, volgens mij als ik je zo lees word t niet makkelijk.
Maar wou je even hart onder de riem steken je bent niet alleen :)
m
markoLid
01-01-2024, 00:00
#2
marko zei:
ik weet dat ik het uiteindelijk wel kan, met er definitief een punt achter te zetten. Dat geld voor een ieder gebruiker die het er moeilijk mee heeft om te gaan stoppen. na 15 jaat te hebben gebruikt vindt ik het wel welletjes. Ik pak de draad weer op, en begint aan een toekomst die er nog is. Dus mag ik ook wel een beetjeoptimistisch zijn wat mijn toekomst zonder drugs kan brengen..........Voor mij geldt een regel......GEEF NOOIT OP dan weet je wat de toekomst voor je kan betekenen. aldus Marko drugservaringsdeskundige
Klik om te vergroten...
Nu i9s het al 3maanden geleden dat ik mijn laatste citaat aan dit drugsforum schreef. Ik ben nu gaan expirimenteren met mensen die het er heel erg moeilijk mee hebben met opiaten zoals heroien, oftwel bruin genoemd. Ik heb het in het verleden wel eens gebruikt, maar ik vond dat heel erg smerig.....Alleen maar die smaak, en er aan te denken aan die geur waar ik niet goed van wordt heb ik het er maar bij gelaten........Maar ik ben zelf al wat mensen die ik in de scene ben tegengekomen in discussie gegaan, waarom zij dat blijven gebruiken, waarop ik een antwoord op mijn vraag kreeg........puur omdat het verslavende middelen zijn waar je er heel moeilijk vanaf komt als je er een maal aan begint. Ik heb het ettelijke keren gebruikt, alleen maar om er achter te komen wat dat spul met je doet. Mijn ervaring is dat je er heel erg licht in je hoofd wordt, zelfverzekerd en denkt dat je de wereld aan kan. Zo praatte ik met een verslaafde, die mij vertelde dat hij zonder die drugs niet meer kon functioneren. Van de ene kant kan ik dat best wel begrijpen, na 20jaar nog steeds te gebruiken,vertelde hij mij hoe hij daar vanaf wilde komen. Hij startte een methadonproject op om het gebruik van dope achter zich te laten, maar zette het niet door, waarbij hij toch nog dope ging gebruiken. Nu hij het probleem van dope en methadon aangesterkt heeft, zal het voor hem heel moeilijk worden er een punt achter het gebruik te zetten. Ook heeft hij zich al vaker laten opnemen in diverse klinieken in nederland. Maar heeft dat niet lang volgehouden om tijdens de opname te gaan gebruiken waardoor het voor hem nog moeilijker werd het leven zonder drugs in deze maatschappij te continueren.......Ik heb zelfs diverse gesprekken gevoerd met instanties zoals het c.a.d onderandere. Ik vertelde hun het een of ander over mijn levenssituatie hoe ik met drugs in aanraking ben gekomen. Ook vertelde ik dat ik in een methadonproject geplaatst kon worden. Maar dat had ik du geweigerd natuurlijk. Ik moet er gewoon om kotsen wat dat spul mij aandoet en teweeg brengt. Toch wilde ik weten wat methadon met je kan doen, dus vroeg ik aan iemand of ik een potje kon kopen, om er zelf achter te komen wat dat teweeg kan brengen. Nou ik moet je zeggen dat ik er heel rustig van werd. Nee, dat was voor mij geen medicijn om te gebruiken, omdat ik nu weet wat het allemaal met je kan doen.........Je zou er dus heel verslaafd aan kunnen worden, nog erger dan heroiene. Dan zou ik juist zeggen dat een methadonproject voor nog meer problemen zou kunnen zorgen......gewoon omdat het te lekker is om het zomaar te interpreteren. groetjes....Marko Dastin :kots: :kots: :kots: :kots:
m
markoLid
01-01-2024, 00:00
#3
amfetaminen en opiaten zijn zeker verslavende middelen!!!!! zie citaat van Marko Dastin :flushed: :flushed: :kots: :kots:
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heel goed dat je gestopt bent! Speed is tog niks anders als troep.
Ik hoop dat je dit volhoud! :wink:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
hislordship zei:
Heel goed dat je gestopt bent! Speed is tog niks anders als troep.
Ik hoop dat je dit volhoud! :wink:
Klik om te vergroten...
Jij houdt wel van uitersten hè? Jij kunt niet met alcohol omgaan, dus is het troep. Deze idioot kan niet met amfetamine omgaan, dus is het troep. Wat is de volgende?
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#6
ExceptionalInsight zei:
hislordship zei:
Heel goed dat je gestopt bent! Speed is tog niks anders als troep.
Ik hoop dat je dit volhoud! :wink:
Klik om te vergroten...
Jij houdt wel van uitersten hè? Jij kunt niet met alcohol omgaan, dus is het troep. Deze idioot kan niet met amfetamine omgaan, dus is het troep. Wat is de volgende?
Klik om te vergroten...


Ik persoonlijk vind het troep. Als iemand het geen troep vind dan is dat zijn mening dit is en blijft echter het mijne.

Over alcohol overdrijf ik soms wat te erg.
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#7
hislordship zei:
ExceptionalInsight zei:
hislordship zei:
Heel goed dat je gestopt bent! Speed is tog niks anders als troep.
Ik hoop dat je dit volhoud! :wink:
Klik om te vergroten...
Jij houdt wel van uitersten hè? Jij kunt niet met alcohol omgaan, dus is het troep. Deze idioot kan niet met amfetamine omgaan, dus is het troep. Wat is de volgende?
Klik om te vergroten...


Ik persoonlijk vind het troep. Als iemand het geen troep vind dan is dat zijn mening dit is en blijft echter het mijne.

Over alcohol overdrijf ik soms wat te erg.
Klik om te vergroten...

Als jij persoonlijk het troep vind, dan moet je je zin anders formuleren en niet zeggen ''Speed is ''tog'' niks anders als troep.'' maar ''Ik vind speed troep.''

:wave:
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#8
@Andrew.

Daar heb je gelijk in had ik idd beter kunnen verwoorden.
Ik zal in het vervolg beter mijn posts na kijken :wink:
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik persoonlijk vind het troep. Als iemand het geen troep vind dan is dat zijn mening dit is en blijft echter het mijne.

Over alcohol overdrijf ik soms wat te erg.[/quote]

je moet het leren waarderen ik vond het op het begin ook rotzooi en nu is t heerlijk
K
KlaaraLid
01-01-2024, 00:00
#10
knolselderij zei:
Ik persoonlijk vind het troep. Als iemand het geen troep vind dan is dat zijn mening dit is en blijft echter het mijne.

Over alcohol overdrijf ik soms wat te erg.
Klik om te vergroten...

je moet het leren waarderen ik vond het op het begin ook rotzooi en nu is t heerlijk[/quote]

Ik weet niet of het nodig/ verstandig (?) is om iets als verdovende "te leren waarderen", is mooi meegenomen als je het rotzooi vindt toch?
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ook als je t waardeert blijft het rotzooi, net als de hamburgers van de mcdonalds. So sweet... so much garbage.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
BlackRobBlunt zei:
Ook als je t waardeert blijft het rotzooi, net als de hamburgers van de mcdonalds. So sweet... so much garbage.
Klik om te vergroten...

Haha, wat een geniaal citaat :grin:
j
jonko91Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Exceptional Insight zei:
hislordship zei:
Heel goed dat je gestopt bent! Speed is tog niks anders als troep.
Ik hoop dat je dit volhoud! :wink:
Klik om te vergroten...
Jij houdt wel van uitersten hè? Jij kunt niet met alcohol omgaan, dus is het troep. Deze idioot kan niet met amfetamine omgaan, dus is het troep. Wat is de volgende?
Klik om te vergroten...

ja niemand heefthier het recht om speed troep te noemen
B
BirdoLid
01-01-2024, 00:00
#14
jonko91 zei:
Exceptional Insight zei:
hislordship zei:
Heel goed dat je gestopt bent! Speed is tog niks anders als troep.
Ik hoop dat je dit volhoud! :wink:
Klik om te vergroten...
Jij houdt wel van uitersten hè? Jij kunt niet met alcohol omgaan, dus is het troep. Deze idioot kan niet met amfetamine omgaan, dus is het troep. Wat is de volgende?
Klik om te vergroten...

ja niemand heefthier het recht om speed troep te noemen
Klik om te vergroten...

Oh?
Ik kan speed waarderen, vind het dus geen troep,
maar ik >vind< eigenlijk niet dat jij het recht hebt om op zo'n manier je mede-forummers te vertellen waar ze volgens jou wel en niet recht op zouden hebben.. Laat dat maar aan de admins en forumregels over, niet aan een mening, imo.
Hij heeft zijn excuses voor de fout verwoorde post trouwens al aangeboden, en gemeld dat dit gewoon zijn mening was, dus dit komt voor mij een beetje over alsof je vind dat hij geen recht op die mening heeft??
Misschien heb je dat wel gemist enzo, en is je post niet zo bedoeld,
maar zelfs dan vind ik het nog vrij bot overkomen..
m
markoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja precies zei:
Ik ben zelf 12 jaar verslaafd geweest aan speed, gebruikte zo'n 2 gram per dag. Rond afgelopen Oud en Nieuw had ik het er opeens helemaal mee gehad. Ik wou niet meer afhankelijk zijn van een middel om me goed te voelen. Omdat ik er zelf zo graag mee wou stoppen, is me dit per 1 januari cold trukey gelukt. En nu ik zie wat voor moois dat me allemaal oplevert, heb ik er totaal geen behoefte meer aan gehad. Kijk naar alle voordelen die het je oplevert en kijk naar de nadelen die het speedgebruik je bracht. Dan is de keuze snel gemaakt.


Ik wens je heel veel succes en hou vol, juist op de moeilijke momenten. Achteraf zul je dan zo blij zijn dat je het volgehouden hebt en ervaar je de grote voordelen van het stoppen ermee. Succes :wave:
Klik om te vergroten...



Nou voor jou hoop ik het beste, en hou vol!!! Met mij is het helaas anders, het is mij helaas na een opname waarbij ik zeker wist dat ik er vanaf zou komen, niet gelukt, want na de opname stond ik open met alle verwachtingen die ik jammer genoeg niet wist te omzeilen. Nu ben ik mij aan het bedenken om mij nog eens te laten opnemen, omdat, dat voor mij als laatste alternatief gezien wordt. Voor mij blijft dat een gevecht die ik steeds moet aangaan. Maar als ik al leest dat speed als medicijn wordt gebruikt, denk ik dat ik zonder speed niet meer kan functioneren, en dat een opname voor mij een tijdelijke oplossing zal zijn. Gr. Marko :kots:
m
martin van nuLid
01-01-2024, 00:00
#16
Duidelijker geformuleerd en geen speld tussen te krijgen.

Keep it up.
H
Hillbilly bastardLid
01-01-2024, 00:00
#17
'Amfetamines zijn werkelijk verslavende middelen'

Om ff fawlty towers aan te halen: 'And our next contestant is Marko, expertise: the bleeding obvious.'
m
markoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Marko schrijft....... Ik citeer dat ik sinds kort ben opgenomen in de verslavingszorg detoxinatie. Een proces die ik gedurende een tijd van plus minus 3weken moet ontgiften. Ja speed of amfetaminen zijn werkelijk verslavende, verdovende middelen, omdat ik dat zelf naar enige tijd te hebben gebruikt zelf ervaar. Zo`N ruim 13jaar geleden ben ik aan de drugs begonnen, en ben er sinds anderhalve week mee gestopt. Maar ik moet zeggen dat, dat heel moeilijk voor mij is om er een definitief punt achter te zetten, omdat mijn zuchtmomenten die als vlagen voor de dag komen als een moeilijke ervaring omschreven kan worden. Misschien neem ik wel teveel hooi op de vork, maar mijn draagkracht die op mijn schouders rusten worden steeds zwaarder. Mensen ik heb het er zeer moeilijk mee!!! maar laat me eerlijk zijn: waar een wil is, is een weg.........En voor iedereen is die weg mogelijk te bewandelen. Neem de tijd ervoor om nee te zeggen wanneer het op het juiste moment mogelijk zou zijn. En op dit moment is mijn tijd aangebroken om er een definietief punt achter te zetten. Amfetaminen zijn zeer zeker verslavend. Als drugservaringsdeskundige kan ik dat wel stellen.....Gr. Marko :wave: :wave: :wave: :wave:
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ellesdee zei:
Klik om te vergroten...

Maar wel goed dat je wilt stoppen, maar dat het verslavend is lijkt me nogal duidelijk he.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."