Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk stop met drugs/gamen.

Ik stop met drugs/gamen.

60 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Blauw Konijn zei:
Waar ik het nog erg moeiljk mee heb is de automatische overtuiging dat ik minder ben als de ander en dat ik mezelf niet volledig kan laten zien omdat ik dan door de mand val. Ondanks dat ik nog zo goed weet hoe dat zelfbeeld ontstaan is en dat ik al meer dan 20 jaar op die manier mezelf een sociale fobie aan praat en het mezelf heel erg eenzaam maakt blijf ik het nog heel vaak doen. Ik had gehoopt dat dit me wat makkelijker af zou gaan.
Klik om te vergroten...
Jezelf ineens een positief ipv negatief zelfbeeld geven is ook niet zo 1,2,3 gedaan! Daar ben ik nu ook al 2 jaar mee bezig... :') Kleine stappen hè. Maar goed, met die kleine stappen kom je er uiteindelijk wel. Moet je nagaan wat je nu al allemaal voor nieuwe inzichten en ideeën hebt over jezelf, wat je valkuilen zijn en hoe je wilt leven, dat is toch supergoed? Niet vergeten hoever je al gekomen bent.
Wat bij mij trouwens erg hielp was opschrijven wat ik goed kan en om welke dingen ik trots ben op mezelf. Dat heb ik wel vaker moeten doen voor het een béétje lukte om erin te geloven, maar uiteindelijk hielp het wel.

Oh ja, als je niet kunt sporten: wandelen, fietsen of op een andere manier fysiek bezig zijn (je huis schoonmaken of zo) kan ook goed helpen als je 'echt ff iets moet doen' weetjewel.
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoe staat het nu met de verslaving ?

Ik heb net het hele topic in een keer doorgelezen. Super tof voor je dat je toch behoorlijke progressie boekt in je stoppen. Ik hoop ook echt voor je dat dit een definitief is. Het zal mede lezers ook aanzetten tot stoppen. Mij althans wel, ofja, moet het voor mezelf nog allemaal blootleggen, maargoed, ik ben benieuwd hoe je er nu voor staat !
J
JovanovicLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ben je nog altijd een blauw konijn??
B
Blckbrd_Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Beste Blauw Konijn,

De kans zit erin dat je zonder enige andere tijdsinvulling of hobby,
je jezelf misschien wel heel hard gaat verplichten van niet te gamen en/of blowen,
waar je misschien wel voor een tijd in gaat slagen....

MAAR: zonder duidelijke alternatieve bezigheden te hebben, ga je jezelf
verbieden om nog iets te doen waar je plezier in beleefde.
Gevolg is mogelijk een sluipende depressie, waar je liefst niet in verzeild geraakt...

Succes in elk geval!

Spelletje Simcity by the way???? :)
B
Blauw KonijnLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoi

Ik ben er nog/weer. Heb de afgelopen 2 maanden een flinke terugval gehad. Erg somber, angstig en ben weer helemaal teruggevallen in mijn oude patroon.

Ik voel me leeg, moe, angstig, somber en heb geen flauw idee wat zinnig is om hier te typen.
M
MarsssLid
01-01-2024, 00:00
#6
We zijn er nog! Het is net als lopen of fietsen, je moet nou eenmaal door het vallen en opstaan heen om je doel te bereiken..

Sterkte vriend! :smoke:
b
bunny0989Lid
01-01-2024, 00:00
#7
En hoe gaat het nu ondertussen met Jou?
B
Blauw KonijnLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dinsdag 12 februari 2013.

Hallo lezer.

Vandaag gaat het dan echt gebeuren. Ik ga stoppen met games, blowen en roken.
Ik ben er heel erg bang voor.

Ik game al vanaf mijn 8ste (ben nu 32) en eigenlijk is het vanaf mijn 12de al een vlucht geweest uit de werkelijkheid. Op mijn 21ste ben ik gaan blowen en dit heb ik vervolgens z'n 1 1/2 jaar gedaan. Daarna een jaar of 3 gestopt en inmiddels blow ik alweer een jaar of 5, de laaste 2 jaar zoveel mogelijk (dagelijks meerdere).

Door het gamen en blowen (roken is eigenlijk pas een probleem sinds een maand of 3) is mijn leven steeds verder weggezakt. Op de middelbare school was ik al een onderpresteerder. de middelbare school was voor mij overleven (angst/weinig vrienden) en mijn enige motivatie om iets anders te doen dan gamen was mijn interesse in meisjes.

Nu is het in een veel verder gevorderd stadium. Werk lukte helemaal niet. Ik ben vaak erg angstig en zie overal gruwelijk tegen op. Ik heb geen sociaal leven omdat ik mijn potentiële vriendschappen verwaarloos. Ik heb een heel negatief zelfbeeld opgebouwd door mezelf keer op keer teleur te stellen.

Regelmatig kom ik terug van een dag buiten huis (ben kort geleden met het afronden van een opleiding begonnen). Vaak voel ik me buitenshuis als ik iets MOET doen, best goed als ik er eenmaal mee bezig ben. Dan ga ik ook met een goed gevoel naar huis. Maar zodra thuis beland ik altijd weer in de cirkel van blowen/gamen. Ik verlies al mijn goede gevoel van die dag, ga me weer erg schuldig/veroordelend naar mezelf voelen en ik ben weer terug bij af.
Het wordt steeds helderder voor me dat ik alles wat ik opbouw op deze manier meteen weer kapot maak.

Ik denk dat ik mezelf wel 1000x heb voorgenomen: nog één dagje en dan stop ik echt!
Ik heb al regelmatig pogingen gedaan om te stoppen. 1 x een aantal jaar en 2 maal een dag of 10. Op die momenten dat ik ga blowen & gamen heb ik op dat moment (of ik maak mezelf het wijs o.a. door mijn verslaving) het idee dat dit goed voor me is. Vaak in de trend van '' dit heb ik verdiend, even ontspannen''. Beide ongelooflijk grote denkfouten. Alsof ik alles buitenhuis voor anderen doe en het blowen& gamen iets voor mezelf is.

Ik ben bang om te stoppen. Angst voor afkickverschijnselen, angst voor meer nadenken over dingen waaar ik bang voor ben, waardoor ik me nog slechter voel. Angst voor negatieve gedachten.. want dat is de basis voor mijn verslavingen & vluchtgedrag.

Ik ga vandaag stoppen omdat ik een ander leven wil. Ik betrap mezelf dat ik soms zo anstig/somber ben dat ik wel eens de gedachten krijg over het eindigen van mijn leven (beginfase, nog geen concrete plannen, besproken met huisarts).
Er zijn zoveel dingen die ik wil (als ik me goed voel): Leuke carriëre, vriendschappen, relatie (uiteindelijk huisje boompje beestje). Het is tijd om de slechte gewoontes achter me te laten en een leven te gaan leiden die bij me past en me te ontwikkelen tot iemand die ik echt ben ipv deze ...... ik. (kon het juiste woord niet vinden zonder mezelf volledig af te kraken).

Ik ben gisteren thuis begonnnen. Ik heb mijn computer gereset naar frabriekstoestand zodat alle sporen van games e.d. weg zijn. Ik ben begonnen met mijn huis wiet en rook vrij te maken door sporen hiervan te verwijderen en door te luchten. Ik heb nog twee sigaretten voor me liggen en dat zijn mijn laatste.

Ik zou het heel fijn vinden als mensen mij via deze site een hart onder de riem kunnen steken en/of hun eigen ervaringen met me delen.

Groet, M
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Beste M,

Wat knap dat je nu eindelijk na al die jaren jezelf die echte schop onder je kont durft te geven!
Erg goed ook dat je over je situatie al met je huisarts in overleg bent!
Heb je het met hem ook over je verslavingen vertelt? Kun je hier hulp bij krijgen als het niet in je eentje lukt?

Ik herken heel veel van je gedrag in een vriend van me (ikzelf blow ook excessief en game veel, maar heb sociaal geen problemen). Die vriend van me zit eigenlijk in exact dezelfde situatie, en wil hem dit ook laten lezen.

Ik vind dat je een enorm goede start hebt gemaakt door je pc en huis helemaal schoon te maken.
Als tip wil ik je dit nog wel mee geven: Probeer iets te zoeken op die gaten op te vullen.
Als je stopt met blowen OF games, veroorzaakt dit allebei een gat. Zowel in de emtionele-jij maar ook heel simpel gezien in je vrije tijd.
Elke minuut die je normaal over had (zoals je zelf al zegt: Dit heb je verdient, ff ontspannen) ging je gamen of blowen. Zoek hier (echt bewust een hobby gaan zoeken!) wat anders voor.
Sporten schijnt hier enorm goed tegen te werken. Je krijgt toch nog een lichamelijke rush, maar bent gezond bezig en je werkt bovendien ook nog eens aan je zelfbeeld!
Ik snap dat wanneer je onzeker bent, je niet zomaar even een sportschool binnen wandelt. Vraag hiervoor informatie bij je huisarts, er zijn hiervoor speciale sportscholen/verenigingen/programma's die de drempel om te gaan sporten enorm verlagen.

Daarnaast (ook gezond) kun je het ook simpel aanpakken door elke dag een uurtje te gaan wandelen. Buiten zijn vind je lastig, maar zoals je zelf al zegt geeft dit later wel een goed gevoel over jezelf.

Ik wens je heel, heel veel sterkte en succes!

Hou ons op de hoogte!

Groetjes,

Peptalk
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik hoop voor je dat je de kracht hebt om je leven om te gooien en dat je het ook kan volhouden. Is alles in 1 keer stoppen zou voor mezelf veel te veel zijn maar heb ook mensen gezien die het wel konden. Afleiding werkt het beste en als ik jou was zou ik gewoon flink gaan sporten. De eerste dagen zijn meestal het lastigste omtrent de afkick maar daarna komt een lege lange periode oftewel de rest van je leven. Sterkte ermee en heel veel succes!!
B
Blauw KonijnLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoi Pep, Willem en allemaal

Ik ben erg blij met jullie reactie en o.a. de aanmoediging.

Het is nu avond. Ik heb me tot nu toe best oké gevoeld. Ik merk wel dat de rillingen al beginnen (hier had ik de vorige keer erg last van). Vooral 's avonds erg koud. "s nachts ook, maar dan tegelijkertijd flink zweten).
Vandaag heb ik ook posts van anderen gelezen en daarbij gaf iemand de tip '' ga niet met jezelf de discussie aan over of wel of niet blowen'' want dat win je toch niet. Iedere keer als zo'n gedachten opkomt, afkappen. ''Ik wil het niet meer!!!''

Ik heb inderdaad heel veel tijd te vullen nu. In de zomer tennissen. Het seizoen begint pas over een maandje of 2. Ik wil iig weer een aantal keer per week gaan hardlopen. Ik ben vandaag naar de bieb geweest om goed leesvoer te halen voor in de avonden. Vooral 's avonds als het donker is voel ik me rot. Ik ga mezelf iid proberen om veel af te leiden.
De reden dat ik met alle 3 tegelijk stop (eigenlijk 2 zwaarwegende; gamen & blowen) is omdat ze samen gaan. Gamen en blowen zijn bij mij zo met elkaar verweven dat als ik het één doe, de andere verslaving wordt getriggerd. Ik denk dat alles tegelijk tijd makkelijker voor me is.

Tegen de avond zie ik op. Naar mijn bed kijk ik erg uit. Ik voel me best moe namelijk en dan hoef ik even niet meer te denken ''hoop ik''. Ik hoop wel dat ik goed kan slapen, want slecht slapen schijnt ook een bijverschijnsel te kunnen zijn.

Vanavond ga ik iig in mijn boek lezen en misschien nog een stukje wandelen.
Terwijl ik dit allemaal tik zit ik wel met tranen voor mijn beeldscherm en ik weet niet zo goed waarom.

Mijn huisarts heeft kennis van mijn verslavingsprobleem en heeft mij ook een verwijsbrief naar een passende instelling gegeven waar ik hulp kan aanvragen. Tot nu toe heb ik nog geen contact met deze instelling gezocht. Waarom niet? Ik probeer al 10 minuten een reden te formuleren maar ik kom er niet uit. De voors en tegens maken er een verwarrende discussie van in mijn hoofd.

''Ik herken heel veel van je gedrag in een vriend van me (ikzelf blow ook excessief en game veel, maar heb sociaal geen problemen). Die vriend van me zit eigenlijk in exact dezelfde situatie, en wil hem dit ook laten lezen.''
Klik om te vergroten...

Ik hoop dat hij er iets aan heeft. Bij mij is het zo gegaan dat mijn verwachtingen, zelfbeeld en realiteitsbesef heel langzaam afgleden. Ik las in een ander topic van iemand dat hij/zij heel veel heeft gehad had aan Allen Carr's boek over stoppen met roken. Vooral het stuk over het vervagen/vervormen van de realiteit/het realiteitsbesef maakte veel indruk op mij, want dat heeft ook een groot invloed op mij gehad. Ik kon de wereld niet meer zien zoals hij is. Sorry als het een beetje onduidelijk is opgeschreven. Als je meer dingen wilt weten dan hoor ik het graag.

Bedankt voor jullie steun en hulp! Ik ga voor een goede afronding van dag 1 en op naar dag 2!

M
m
maxim99Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Kan me heel erg vinden in je verhaal.
Ben net 22 geworden dusj, word ook eingelijk tijd om met het blowen te stoppen.
Zit ook zo een beetje in een visieuze cirkel,
ik vind geen werk en met gamen en blowen los je niks op.
Terwijl veel vrienden het al achter hun hebben gelaten ,kan ik het niet laten.
Jammer genoeg gaat het sociaal enzo ook achteruit.
Het is zo een routine geworden eingelijk, echt stoned kom je dan toch niet meer pff.
Ik hoop echt dat je het volhoudt man. :rock:
ik put zeker ook kracht uit je verhaal om te stoppen
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Zoooo, goed bezig hè! Wat knap dat je alles in één keer stopt.. Moet je inderdaad wel de tijd die je nu 'over' hebt goed zien te vullen. Denk dat je je sowieso de aankomende tijd nog best shit gaat voelen als je bijv. een boek zit te lezen omdat je zou willen gamen, maar ja, is ook een kwestie van wennen denk ik. Aanleren van een andere levensstijl hè. Meeste mensen hierboven hebben al best veel tips gegeven maar ik wou dit nog zeggen:
Kan het misschien helpen je huis wat anders in te delen qua meubels en zo? Ik vond het vroeger ook fijn om dat af en toe eens om te gooien. Mss dat de ruimte je dan meer herinnert aan een nieuwe start en niet aan al het oude.
En daarnaast zeg ik, gewoon die instelling bellen. Zij willen jou graag helpen en jij wilt, neem ik aan, geholpen worden. Als je het niks vindt kun je altijd nog stoppen, dus probeer het gewoon. In mijn ervaring helpt het praten met een professioneel iemand echt heel heel heul erg goed. Niet dat het leuk is om erheen te gaan, totaal niet, maar uiteindelijk wordt je je bewuster van je gedachten en zo ook van je denkfouten, en kun je ze herkennen, voorkomen en anders leren denken. Dat klinkt echt heel suf maar het is zo. True story. Bij mij dan.
Oh ja en nog iets: je moet niet verwachten dat nu je gestopt bent het allemaal in één keer alleen maar goed zal gaan, want zoiets is natuurlijk een proces waarin je wellicht ook nog wel eens zult terugvallen. Ook omdat de denkwijze die je nu hebt eigenlijk verandert moet worden, wil je leven zich vormen hoe jij het het liefst ziet. Ik bedoel, je kan niet van de een op andere dag tien vrienden hebben natuurlijk of gezond leven of weten wat je met je tijd moet doen. Misschien wel iets om rekening mee te houden.
B
Blauw KonijnLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoi Maxim en Zero

Maxim, dank je voor de support. Ik ben het helemaal met je eens, het is een routine geworden. Ik ben ook echt bezig routines te doorbreken en nieuwe te creéren. Gisteren las ik bij de bibilotheek in een boekje over het volgende '''als je iedere ochtend standaard je bed opmaakt zorgt dat iedere ochtend voor een rustmoment''. Ik hoop door meer rust en regelmaat te creëeren (met gezonde acitiviteiten natuurlijk) me ook beter te gaan voelen.

Inderdaad Zero, dat herken ik van vroeger ook. Dat door het verplaatsen van meubelen het ook echt voelt als iets fris. Past heel goed bij mijn nieuwe start! Ik had er helemaal niet meer aan gedacht en ik ga dat het komende weekend (waarschijnlijk lukt niet eerder vanwegen studie) mee aan de slag.
Ik heb je tip ten harte genomen en contact gezocht met een organisatie in de buurt gespecialiseerd op o.a. verslavingen. Zij bieden diverse programma's aan. Wat me tot nu toe het meest aanspreekt is een zelfhulpgroep (buitenveldert groep) waarbij mensen met diverse verslavingen hun ervaringen met elkaar delen en elkaar steunen (althans dat neem ik aan). Deze bijeenkomsten zijn 2 maal per week in de avond. Ik wil hier komende maandagavond gaan kijken. Een zwaardere vorm, van 1 volle dag per week tot aan een klinische opname van 2-4 weken zie ik totaal niet zitten.
Je laatste puntje... een mogelijke terugval. Ik ben helaas een heel zwart-wit denker wat me vaak in de weg zit. ''Als ik ook maar 1 keer een jointje rook of een game speel dan heb ik alles verpest en ben ik terug bij af''. Mocht ik een terugval krijgen dan ga ik aan jou denken! (je snap wel wat ik bedoel).

Nog even over vandaag. Mijn tweede dag alweer!
Ik heb vannacht best flink liggen zweten maar ondanks dat best goed geslapen! De dag is voorbij gevlogen omdat ik van 7.15-16.30 niet thuis was vanwege mijn studie (ik MOEST daar zijn, dus dat maakt het makkelijker) . Een moeilijk moment kwam toen... het moment dat ik thuis kom is ook altijd het moment dat ik gelijk een jointje ga halen, game opstart en ''weg ben ik''. Over routine gesproken! Er was ook een kruispunt waarop ik heb gestaan '' wel of niet, het zou zo heerlijk zijn om maar even... '' Maar ik heb het niet gedaan. Ik ben zelfs vandaag langs de coffeeshop gelopen om te pinnen en ik heb niks gehaald!

Ik ben eigenlijk best wel een beetje trots op mezelf :)
B
Blauw KonijnLid
01-01-2024, 00:00
#15
Donderdag 14 februari, dag 3.

Ik baal er ongelooflijk van dat mijn post van gisterenavond er nog niet op staat (no hard feelings naar de forumbeheerders, want ik heb er ook echt wel begrip voor dat zij niet 24/7 posts verwerken en ben ze erg dankbaar voor dit forum). Ik vind het fijn om mijn oude post terug te lezen en eventuele reacties te lezen, wat nu dus niet mogelijk is.

Vandaag heb ik een zware dag op mijn stage gehad, veel onverwachte gebeurtenissen waardoor ik erg onrustig word, zeker nu in net begonnen ben met afkicken. Vervolgens was ik net te laat bij de apotheek waardoor deze al gesloten was en toen ik thuiskwam lag er een aanslag van de belastingsdienst op de mat. Jeez, wat heb ik me de afgelopen 2 uur rot gevoeld. Toch heb ik gekookt voor mezelf en nog steeds niet gegamed/geblowed/gerookt.

Vannacht heb ik voor het eerst wat slechter geslapen. Ik heb volgens mij wel eens gelezen dat mensen die blowen slecht slapen. Bij mij juist niet... ik lag altijd in een soort ''coma'' (super diepe slaap, hoorde vaak mijn wekker zelfs niet).
Vannacht kon ik voor het eerst moeilijk in slaap komen en was al een uur eerder wakker dan mijn wekker afging. Ik heb weer liggen zweten als een.... jeetje... wat is die uitdrukking....otter?!

Nu ik net een mailtje naar mijn ouders heb gestuurd en ik nu zit te typen op dit forum voel ik me gelukkig weer wat rustiger en positiever. Morgen wordt wel een spannende dag omdat ik dan voor het eerst sinds ik gestop ben geen ''verplichte dingen'' heb, dus ik moet mijn eigen dag volledig gaan invullen. Misschien ga ik morgen alvast mijn huiskamer opnieuw inrichten als ondersteuning voor mijn frisse start.

Groet, M
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat ik wou zeggen staat er al wel.. :wink:

Veel succes, alom verstandige keuze.

Veel plezier met je extra tijd en geld!
Keep up the good work.
B
Blauw KonijnLid
01-01-2024, 00:00
#17
.... 2 dagen later.

Het gaat goed. Ik heb de afgelopen 2 nachten nauwelijks meer liggen zweten en ik voel me overdag over het algemeen oké (wel veel stemmingswisselingen). Ik merk dat ik sneller geïrriteerd ben. Ik slaap 's nachts goed door, maar wel kort.

Het is fijn om aan het einde van de dag met een goed gevoel naar de dag terug te kunnen kijken. Ik krijg ook allerlei ideeën... niet normaal! Dingen die ik graag wil doen en hoe ik in het leven wil staan e.d. Als of ik een stagnatie van vele jaren binnen een paar weken in wil halen. Ik denk ik dat ik moet oppassen dat ik niet aan mezelf voorbij ren. Vandaag ben ik sinds vanochtend half 6 wakker en ben vanaf half 7 tot nu (half 8 's avonds) non stop bezig geweest met van alles en nog wat.

Wat mij heel erg lijkt te helpen is elke gedachten richting een verslaving meteen afkappen en afleiding zoeken. Ik zing vaak en hard met de radio mee, muziek helpt me echt! Ik raak er ook heel vaak door geëmotioneerd, zowel blij als verdrietig (wat gekoppeld is aan pijn van binnen bij mij lijkt me). Wel ben ik altijd al erg gevoelig geweest voor muziek.

Vanmiddag heb ik een zak chips gekocht. Ik heb eten in het verleden ook gebruikt om te vluchten, gigantische vreedbuien (in combinatie met blowen/gamen) en ik ga vanavond voor het eerst snoepen. Hoe gek het misschien ook klinkt... spannend. Ik hoop dat ik er goed mee om ga.

ps: Bedankt forumbeheerders/moderaters. Fijn dat mijn post er nu direct op staat als ik bevestig!
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hey Konijn,

Klinkt alsof je goed bezig bent. Je heb genoeg afleiding als ik het zo lees en je bent erg zelfbewust. Je hersenen zullen inderdaad op volle toeren draaien momenteel dat is wel normaal na een paar dagen, wordt niet overmoedig en neem niet te veel hooi op je vork. Na een tijdje zal dat vanzelf weer wat meer in balans komen. Net als je emoties trouwens, erg herkenbaar. Ik had dat ook vaak bij films, dat ik bij het minste of geringste al begon te janken.

Veel plezier met je zak chips en geniet ervan! Je moet ook niet te veel gaan nadenken bij alles en het bij de basis houden, niet blowen en niet gamen.

Sterkte!
u
universal*flowLid
01-01-2024, 00:00
#19
Goed bezig!! Blij voor je dat je de stap hebt genomen om je leven helemaal om te gooien.

Ik ben zelf afgelopen augustus gestopt met blowen (ongeveer 5 jaar af en aan dagelijks geblowd) Bij mij was het ook zo, de eerste 2 nachten goed geslapen, maar ook liggen zweten als een gek (ik denk dat dit komt door een soort van angst) Vervolgens echt heel slecht geslapen, de week of 2 erna. En overdag was ik als een emotionele achtbaan. Ik heb een keer voor de gein geteld en heb volgens mij wel een 6 verschillende heftige emoties ervaren in een half uur tijd :openmouth: . Ik kan je zeggen, dit gaat ook weer over.
Het verschil in slapen als je hebt geblowd is dat je inderdaad in die coma komt, echter deze coma is niet een slaap waar je van uitrust.. Je kan beter 5 uurtjes slapen zonder blowen, dan 8 a 9 uur met blowen. Die 5 uur doen jou beter dan die 8-9 uur.

Ook ik heb destijds de ervaring gehad dat een hele wereld voor me open ging. Allemaal nieuwe ideeen en ineens veel meer zin om dingen te ondernemen. Ik sport nu wekelijks (yoga), ik heb piano lessen, ik leer portugees (brasiliaans) en ik heb een fulltime baan. Had ik nog geblowd dan, had ik nu alleen maar die baan gehad, en zou ik zoveel dingen missen. Denk hier maar aan elke keer als je de neiging hebt terug te vallen. Dat wat je allemaal kunt doen als je je tijd niet verspeeld met die "onzin".

Nou heel veel succes!!
En ik kan me niet indenken dat je het niet vol gaat houden :wink:


Oh en ik wilde er nog even bij voegen, dat je negatieve gevoelens hebt over jezelf of in het algemeen. Daar ben je niet de enige in, ieder mens op aarde ervaart van tijd tot tijd deze gevoeles. De truc zit er in hoe je er mee om gaat. Je ego maakt jou graag kapot. Ik zie het altijd als een soort duel tussen mijn ego en ik. Ik probeer dan me ego flink uit te lachen als het weer zo ver is. :rolleyes:
C
Carlo86Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Blauw Konijn zei:
en ik ga vanavond voor het eerst snoepen. Hoe gek het misschien ook klinkt... spannend. Ik hoop dat ik er goed mee om ga.
Klik om te vergroten...


Nu dacht ik heel even, dat je bedoelde dat je voor het eerst een pilletje ging snoepen.
Haha denk niet dat je dit er niet mee bedoelde :P

Maar toch veel succes met de poging om je verslavingen achter je te laten!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."