Hoi Pep, Willem en allemaal
Ik ben erg blij met jullie reactie en o.a. de aanmoediging.
Het is nu avond. Ik heb me tot nu toe best oké gevoeld. Ik merk wel dat de rillingen al beginnen (hier had ik de vorige keer erg last van). Vooral 's avonds erg koud. "s nachts ook, maar dan tegelijkertijd flink zweten).
Vandaag heb ik ook posts van anderen gelezen en daarbij gaf iemand de tip '' ga niet met jezelf de discussie aan over of wel of niet blowen'' want dat win je toch niet. Iedere keer als zo'n gedachten opkomt, afkappen. ''Ik wil het niet meer!!!''
Ik heb inderdaad heel veel tijd te vullen nu. In de zomer tennissen. Het seizoen begint pas over een maandje of 2. Ik wil iig weer een aantal keer per week gaan hardlopen. Ik ben vandaag naar de bieb geweest om goed leesvoer te halen voor in de avonden. Vooral 's avonds als het donker is voel ik me rot. Ik ga mezelf iid proberen om veel af te leiden.
De reden dat ik met alle 3 tegelijk stop (eigenlijk 2 zwaarwegende; gamen & blowen) is omdat ze samen gaan. Gamen en blowen zijn bij mij zo met elkaar verweven dat als ik het één doe, de andere verslaving wordt getriggerd. Ik denk dat alles tegelijk tijd makkelijker voor me is.
Tegen de avond zie ik op. Naar mijn bed kijk ik erg uit. Ik voel me best moe namelijk en dan hoef ik even niet meer te denken ''hoop ik''. Ik hoop wel dat ik goed kan slapen, want slecht slapen schijnt ook een bijverschijnsel te kunnen zijn.
Vanavond ga ik iig in mijn boek lezen en misschien nog een stukje wandelen.
Terwijl ik dit allemaal tik zit ik wel met tranen voor mijn beeldscherm en ik weet niet zo goed waarom.
Mijn huisarts heeft kennis van mijn verslavingsprobleem en heeft mij ook een verwijsbrief naar een passende instelling gegeven waar ik hulp kan aanvragen. Tot nu toe heb ik nog geen contact met deze instelling gezocht. Waarom niet? Ik probeer al 10 minuten een reden te formuleren maar ik kom er niet uit. De voors en tegens maken er een verwarrende discussie van in mijn hoofd.
''Ik herken heel veel van je gedrag in een vriend van me (ikzelf blow ook excessief en game veel, maar heb sociaal geen problemen). Die vriend van me zit eigenlijk in exact dezelfde situatie, en wil hem dit ook laten lezen.''
Ik hoop dat hij er iets aan heeft. Bij mij is het zo gegaan dat mijn verwachtingen, zelfbeeld en realiteitsbesef heel langzaam afgleden. Ik las in een ander topic van iemand dat hij/zij heel veel heeft gehad had aan Allen Carr's boek over stoppen met roken. Vooral het stuk over het vervagen/vervormen van de realiteit/het realiteitsbesef maakte veel indruk op mij, want dat heeft ook een groot invloed op mij gehad. Ik kon de wereld niet meer zien zoals hij is. Sorry als het een beetje onduidelijk is opgeschreven. Als je meer dingen wilt weten dan hoor ik het graag.
Bedankt voor jullie steun en hulp! Ik ga voor een goede afronding van dag 1 en op naar dag 2!
M