Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Fruit is nog best goed weg te krijgen, boterham met kaas ofzo krijg ik ook niet weg"
"mick swagger zei: de heerlijke ouderwetse geraniumlikegrondstof geur! Klik om te vergroten... Hehe ik word ook altijd blij als ik geraniums ruik, mijn familie vindt me maar vreemd"
"Ongeveer 1 gram per week als ik eraan kan komen"
"Anderhalf jaar geleden: 1.65m en 115 kg, nu 1.65 en 61 kg (van maat 54 naar 36 )"
"praat met hem, ga niet dreigen of zeggen je moet dit of dat wel/niet doen, maar vraag hem hoe of wat. Dat is altijd een heel goed begin"
"Als je eenmaal op het punt bent om aan jezelf toe te geven dat je een probleem hebt, heb je volgens mij meestal al een gróót probleem. Dan zijn dingen vaak al uit de hand gelopen. Ik lieg tegen mijn gezin, tegen mijn vrienden. Verstop dingen, ga de deur uit zonder te zeggen waar ik heen ga. Mijn omgeving is naïef, ze hebben niks door en ik voel me een extreme bedrieger. Ik riep altijd ik kan best een dagje zonder, maar ben er gister keihard achter gekomen dat ik mezelf voorloog. Dus ja, ik heb het er aan toe om toe te geven dat ik een probleem heb. Nu de rest nog..."
"Bedankt voor de reacties. Het is inderdaad heel erg raar dat je er zo ver inzit voor je dat door hebt. Ik ben verslaafd aan speed. Gebruik inmiddels zo'n twee jaar al bijna dagelijks. Ben begonnen omdat ik hoorde dat je je met Asperger (vorm van autisme) je zo goed als "normaal" voelde als je speed gebruikte. Dus geprobeerd en inderdaad, ik functioneer bijna als een normaal iemand op speed. Ik ben dus op dit moment vooral op zoek naar een alternatief. Want als ik heel eerlijk ben: mijn gezin heeft mij nodig en soms moet ik daarvoor normale dingen kunnen doen (praten met artsen, instanties en dergelijke) die ik absoluut niet kan zonder de speed. cali"
"misslinda zei: maar liegen enzo hoort niet bij een normaal gezin he Klik om te vergroten... Dat weet ik, en ik zou er ook liever open over zijn, maar het is een no-go subject hier. Ik heb een paar keer geprobeerd erover te praten en hoewel mijn partner weet dat ik het "af en toe" gebruik en dat zelfs aanmoedigd (juist omdat ik dan normaal kan functioneren) is verslaving blijkbaar een taboe onderwerp... Dus het is lastig..."
"hey, bedankt allemaal voor de reacties. tsjah ook al is ritalin/dex ook troep ik kan gewoon niet zonder. Zonder speed functioneer ik niet, dan kan ik niet zelfstandig het huis uit, niet met mensen praten, nog geen boodschap doen bij de supermarkt . Mét speed merk je helemaal NIKS aan me dan ben ik een normaal mens."
"d1g1tal1s zei: En probeer eens met de dokter te praten. Misschien is dexamfetamine of iets soortgelijks op recept wel iets voor je. Klik om te vergroten... Dat staat inderdaad op de planning, ik ben moed aan het verzamelen maar heb al een vriendin gevraagd mee te gaan"