#1
Volhouden man! Des te zwaarder je het hebt, des te groter de slag is die je slaat tegen je verslaving. 


Blauw Konijn zei:Tot slot: Ik sta in het contact met anderen vaak heel ongelijkwaardig in het contact. Wat samenhangt met mijn eigenwaarde. Door wat anderen mij hebben aangedaan (thuissituatie jeugd) en ik mezelf heb aangedaan (blowen/gamen/roken/vluchten) merk ik dat het voor mij heel natuurlijk is om een onderdanige/aanpassende rol aan te nemen, waardoor ik nooit mezelf ben en ik eigenlijk ook bijna nooit een fijn gevoel overhoud aan het contact. Alsof ik tegenover een tribunaal sta (al is het maar 1 persoon) die me op iedere inperfectie kei hard wilt onderuit halen.
Ik wil deze vervorming heel graag aanpakken alleen ik weet niet goed hoe. Iemand ervaring/tips?
Blauw Konijn zei:Ik snap niet helemaal hoe ik dit kan doen. Zelf zie ik het zo: Dat ik zo met mijn problemen om ben gegaan als kind/tiener, daarvan vind ik dat het me voornamelijk is overkomen. Hoe ik met mijn problemen ben omgegaan na mijn 18de/20ste vind ik mijn eigen verantwoordelijkheid. Volgens mij bedoel jij nog meer of iets anders. Zou je dit willen toelichten?
ZERO- zei:Plus, volgens mij heb je (in het algemeen) de neiging om dan boos te worden op alles wat je nog moet doen en voor wie je dat ook moet doen, terwijl eigenlijk, denk ik, dat je diep vanbinnen gewoon baalt dat het je niet lukt. Dat bedacht ik me dus laatst. Als ik zit te schelden op een opdracht van school, ligt het natuurlijk helemaal niet aan die opdracht maar gewoon aan het feit dat ik er ff niet goed uitkom. Alles is een uitdaging eigenlijk, best vermoeiend. Maar het doel is natuurlijk om het stukje bij beetje steeds beter te doen, daar gaat het om.
Door verantwoordelijkheid te nemen voor de dingen die zijn gebeurt kun je meer de controle terugkrijgen en het gevoel dat je situaties kan veranderen als jij dat wil. Ik denk ook dat accepteren en loslaten van het verleden een betere omschrijving is, daarin kan je verantwoordelijkheid nemen
Herbalisme zei:Hi,
Ik vind het telkens fantastisch om te lezen dat iemand de moed vind om te stoppen.
Ik wens je alleszins veel succes en hou je bij je gevoel, geef niet op, achteraf zul je je geweldig voelen
Er zijn zaken genoeg om je mee te amuseren, heb sinds kort ook een heel andere gedachtengang gekregen wat betreft gebruik, vroeger stond gebruik op de 1ste plaats en nu is dat slechts bijzaak.
Wat ik gemerkt heb om makkelijk gaan zin te krijgen naar joints is sporten, feesten, weg gaan met vrienden en wat ook fantastisch werkt: Iets cultureel doen, zoals een stad bezoeken, echt geweldig.
Het ga je goed!
Peace out,
Herbalisme
ZERO- zei:Fijn is dat hè, zo'n goed gevoel over jezelf. Ik ben altijd ontzettend blij op het moment dat ik een pizza eet, maar als ik gewoon voor mezelf gekookt heb en de hele dag gezond heb gegeten ben ik altijd veel langer blij. Je hebt er gewoon echt veel meer aan om gezond te leven (alhoewel pizza's op zijn tijd natuurlijk goddelijk zijn, maar je snapt wat ik bedoel haha). Op de lange termijn word je er echt gelukkiger van.
En je houdt het inderdaad echt al lang en heel goed vol! Ga zo door![]()
Blauw Konijn zei:Overigens slapen gaat best oke, ongeveer 6,5-7 uur per nacht. Uitslapen wil niet lukken en ik droom nog steeds wel 6x p/n en ik word best vaak wakker.
Blauw Konijn zei:Hmm, zo heb ik eigenlijk nooit tegen dromen aangekeken. Ik ben gelijk ook gaan googlen over de betekenis van dromen en kwam op een site die zoiets post:
Fiets"Dromen dat je op een fiets rijdt, duiden op een behoefte aan balans in je leven. Je zou een betere balans moeten vinden tussen werk en plezier om te slagen in je huidige plannen. Als je moeilijkheden ondervind bij het fietsen, dan suggereert je droom dat je bang bent om het je eigen te maken.
Naaimachine: Als je droomt over een naaimachine, duidt dit erop dat bezuinigen je zal helpen om moeilijke periodes door te komen.
Allemaal van dat soort dingen. Hier geloof ik eigenlijk niks van. Maar ik denk dat je dit soort dingen ook niet bedoeld. Of wel?
Ik weet trouwens best wel goed direct na de droom wat ik gedroomd heb, maar ik vergeet het heel snel. Ik wil niet wakker liggen en zou het zo fijn vinden om eens een nachtje 8+ uur zou kunnen slapen, dat ik altijd meteen me best doe om weer terug in slaap te komen.
Vandaag veel leuke dingen gedaan, 2 maal met vrienden afgesproken. Nu aan het einde van de dag voel ik me aan de ene kant best goed over mezelf, maar aan de andere kant ook schuldig ofzo... alsof ik veel efficiënter de dag had kunnen besteden. Ik heb moeite om die laatste gedachte los te laten. De boog hoeft toch niet altijd gespannen te staan....
Ondanks dat ik me zwaar klote voelde ben ik niet de fout in gegaan! Dat geeft ook wel extra zelfvertrouwen.
Blauw Konijn zei:Hmm, zo heb ik eigenlijk nooit tegen dromen aangekeken. Ik ben gelijk ook gaan googlen over de betekenis van dromen en kwam op een site die zoiets post:
Fiets"Dromen dat je op een fiets rijdt, duiden op een behoefte aan balans in je leven. Je zou een betere balans moeten vinden tussen werk en plezier om te slagen in je huidige plannen. Als je moeilijkheden ondervind bij het fietsen, dan suggereert je droom dat je bang bent om het je eigen te maken.
Naaimachine: Als je droomt over een naaimachine, duidt dit erop dat bezuinigen je zal helpen om moeilijke periodes door te komen.
Allemaal van dat soort dingen. Hier geloof ik eigenlijk niks van. Maar ik denk dat je dit soort dingen ook niet bedoeld. Of wel?

Svali zei:Volhouden man! Des te zwaarder je het hebt, des te groter de slag is die je slaat tegen je verslaving.![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."