Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk stop met drugs/gamen.

Ik stop met drugs/gamen.

60 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#1
Volhouden man! Des te zwaarder je het hebt, des te groter de slag is die je slaat tegen je verslaving. :rock:
B
Blauw KonijnLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dinsdag 12 februari 2013.

Hallo lezer.

Vandaag gaat het dan echt gebeuren. Ik ga stoppen met games, blowen en roken.
Ik ben er heel erg bang voor.

Ik game al vanaf mijn 8ste (ben nu 32) en eigenlijk is het vanaf mijn 12de al een vlucht geweest uit de werkelijkheid. Op mijn 21ste ben ik gaan blowen en dit heb ik vervolgens z'n 1 1/2 jaar gedaan. Daarna een jaar of 3 gestopt en inmiddels blow ik alweer een jaar of 5, de laaste 2 jaar zoveel mogelijk (dagelijks meerdere).

Door het gamen en blowen (roken is eigenlijk pas een probleem sinds een maand of 3) is mijn leven steeds verder weggezakt. Op de middelbare school was ik al een onderpresteerder. de middelbare school was voor mij overleven (angst/weinig vrienden) en mijn enige motivatie om iets anders te doen dan gamen was mijn interesse in meisjes.

Nu is het in een veel verder gevorderd stadium. Werk lukte helemaal niet. Ik ben vaak erg angstig en zie overal gruwelijk tegen op. Ik heb geen sociaal leven omdat ik mijn potentiële vriendschappen verwaarloos. Ik heb een heel negatief zelfbeeld opgebouwd door mezelf keer op keer teleur te stellen.

Regelmatig kom ik terug van een dag buiten huis (ben kort geleden met het afronden van een opleiding begonnen). Vaak voel ik me buitenshuis als ik iets MOET doen, best goed als ik er eenmaal mee bezig ben. Dan ga ik ook met een goed gevoel naar huis. Maar zodra thuis beland ik altijd weer in de cirkel van blowen/gamen. Ik verlies al mijn goede gevoel van die dag, ga me weer erg schuldig/veroordelend naar mezelf voelen en ik ben weer terug bij af.
Het wordt steeds helderder voor me dat ik alles wat ik opbouw op deze manier meteen weer kapot maak.

Ik denk dat ik mezelf wel 1000x heb voorgenomen: nog één dagje en dan stop ik echt!
Ik heb al regelmatig pogingen gedaan om te stoppen. 1 x een aantal jaar en 2 maal een dag of 10. Op die momenten dat ik ga blowen & gamen heb ik op dat moment (of ik maak mezelf het wijs o.a. door mijn verslaving) het idee dat dit goed voor me is. Vaak in de trend van '' dit heb ik verdiend, even ontspannen''. Beide ongelooflijk grote denkfouten. Alsof ik alles buitenhuis voor anderen doe en het blowen& gamen iets voor mezelf is.

Ik ben bang om te stoppen. Angst voor afkickverschijnselen, angst voor meer nadenken over dingen waaar ik bang voor ben, waardoor ik me nog slechter voel. Angst voor negatieve gedachten.. want dat is de basis voor mijn verslavingen & vluchtgedrag.

Ik ga vandaag stoppen omdat ik een ander leven wil. Ik betrap mezelf dat ik soms zo anstig/somber ben dat ik wel eens de gedachten krijg over het eindigen van mijn leven (beginfase, nog geen concrete plannen, besproken met huisarts).
Er zijn zoveel dingen die ik wil (als ik me goed voel): Leuke carriëre, vriendschappen, relatie (uiteindelijk huisje boompje beestje). Het is tijd om de slechte gewoontes achter me te laten en een leven te gaan leiden die bij me past en me te ontwikkelen tot iemand die ik echt ben ipv deze ...... ik. (kon het juiste woord niet vinden zonder mezelf volledig af te kraken).

Ik ben gisteren thuis begonnnen. Ik heb mijn computer gereset naar frabriekstoestand zodat alle sporen van games e.d. weg zijn. Ik ben begonnen met mijn huis wiet en rook vrij te maken door sporen hiervan te verwijderen en door te luchten. Ik heb nog twee sigaretten voor me liggen en dat zijn mijn laatste.

Ik zou het heel fijn vinden als mensen mij via deze site een hart onder de riem kunnen steken en/of hun eigen ervaringen met me delen.

Groet, M
B
Blauw KonijnLid
01-01-2024, 00:00
#3
Blauw Konijn zei:
Tot slot: Ik sta in het contact met anderen vaak heel ongelijkwaardig in het contact. Wat samenhangt met mijn eigenwaarde. Door wat anderen mij hebben aangedaan (thuissituatie jeugd) en ik mezelf heb aangedaan (blowen/gamen/roken/vluchten) merk ik dat het voor mij heel natuurlijk is om een onderdanige/aanpassende rol aan te nemen, waardoor ik nooit mezelf ben en ik eigenlijk ook bijna nooit een fijn gevoel overhoud aan het contact. Alsof ik tegenover een tribunaal sta (al is het maar 1 persoon) die me op iedere inperfectie kei hard wilt onderuit halen.
Ik wil deze vervorming heel graag aanpakken alleen ik weet niet goed hoe. Iemand ervaring/tips?
Klik om te vergroten...

Hier wil ik toch nog wat over zeggen want het klopt zo niet. Het stukje dat ik tegenover een tribunaal sta ervaar ik eigenlijk alleen nog als ik met een groep mensen samen ben in een onbekende situatie, niet 1 op 1. Vroeger was het eigenlijk altijd zo. Wel zit ik nog vaak als automatisch in de aanpassing om de ander maar te pleasen en een beeld van mezelf op te houden.
Ik weet dat ik het doe. Als ik het opmerk dan probeer ik het te corrigeren (stelling nemen tegen de foute gedachte/automisme). Helaas merk ik het vaak niet op in een werksituatie o.a. doordat ik met meerdere dingen tegelijk bezig ben.

Ik verwacht, omdat er veel mensen zijn met een te lage eigenwaarde, dat dit herkenbaar is. Ik ben benieuwd hoe jullie ermee omging/omgaan en hoop ervan te leren.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#4
Blauw Konijn zei:
Ik snap niet helemaal hoe ik dit kan doen. Zelf zie ik het zo: Dat ik zo met mijn problemen om ben gegaan als kind/tiener, daarvan vind ik dat het me voornamelijk is overkomen. Hoe ik met mijn problemen ben omgegaan na mijn 18de/20ste vind ik mijn eigen verantwoordelijkheid. Volgens mij bedoel jij nog meer of iets anders. Zou je dit willen toelichten?
Klik om te vergroten...

Die dingen overkomen je inderdaad. Daarom schreef ik er ook bij dat het niet jouw schuld is, d.w.z. wat jou is aangedaan kun je niks aan veranderen. Door zo'n jeugd heb je een soort van blauwdruk meegekregen waardoor je snel in een slachtofferrol terecht zal komen en omdat je daar geen controle over hebt kun je daar niks aan veranderen. Door verantwoordelijkheid te nemen voor de dingen die zijn gebeurt kun je meer de controle terugkrijgen en het gevoel dat je situaties kan veranderen als jij dat wil. Ik denk ook dat accepteren en loslaten van het verleden een betere omschrijving is, daarin kan je verantwoordelijkheid nemen. Ik weet ook niet uit wat voor situatie je precies komt, maar dit is de manier die voor mij goed heeft gewerkt die ik in verschillende therapieën heb gehad.
B
Blauw KonijnLid
01-01-2024, 00:00
#5
ZERO- zei:
Plus, volgens mij heb je (in het algemeen) de neiging om dan boos te worden op alles wat je nog moet doen en voor wie je dat ook moet doen, terwijl eigenlijk, denk ik, dat je diep vanbinnen gewoon baalt dat het je niet lukt. Dat bedacht ik me dus laatst. Als ik zit te schelden op een opdracht van school, ligt het natuurlijk helemaal niet aan die opdracht maar gewoon aan het feit dat ik er ff niet goed uitkom. Alles is een uitdaging eigenlijk, best vermoeiend. Maar het doel is natuurlijk om het stukje bij beetje steeds beter te doen, daar gaat het om.
Klik om te vergroten...

idd, super herkenbaar! Ik loop dan alles (in mijn hoofd) af te zeiken. Een heel ''goede'' tactiek om het probleem bij de ander weg te leggen zodat ik niet naar mezelf hoeft te kijken. En zo houd ik het in stand.

Ik snap dat het tijd nodig heeft en dat het allemaal niet binnen een dag/week/maand is veranderd. Wel vind ik het moeilijk om geduld te hebben en dingen beetje bij beetje beter te doen. Mijn neiging is namelijk om alles in een keer perfect te doen (A: kan niet, b suuper tijdrovend c: brengt eigenlijk alleen maar teleurstelling) en ik betrap mezelf er nog vaak op dat ik op dat spoor zit.
Trouwens, wat heb jij altijd super rake posts Zero!

Door verantwoordelijkheid te nemen voor de dingen die zijn gebeurt kun je meer de controle terugkrijgen en het gevoel dat je situaties kan veranderen als jij dat wil. Ik denk ook dat accepteren en loslaten van het verleden een betere omschrijving is, daarin kan je verantwoordelijkheid nemen
Klik om te vergroten...

Oké, dit snap ik goed en ben ik met je eens. Ik denk dat ik hier maar eens een plannetje voor ga maken morgen.
B
Blauw KonijnLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vandaag en gisteren waren twee goede dagen. Ik heb steeds beter door hoe ik mijn gevoelens wegdruk. Ik heb de eerste periode alleen maar op een ''werkstand'' gestaan; zoveel mogelijk goede dingen doen in een zo kort mogelijke tijd. En dan ook nog van de hak op de tak/heel veel dingen tegelijk. Het is steeds verder opgelopen totdat ik zo onrustig/gestresst was dat ik schijt aan alles had dat ik jointjes ging halen.

Vandaag heb ik het veel rustiger aan gedaan en ik heb het idee dat dit werkt. Ik heb misschien maar de helft gedaan wat ik anders zou hebben gedaan, maar het voelt best goed. Het lukt me iig zo makkelijker om vervormingen/denkfouten e.d. op te sporen.
B
Blauw KonijnLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vandaag moest ik meer doen dan goed voor me was. Ik voel me ook een beetje opgejaagd nu. Ik ben sinds half 8 klaar en probeer nu te ontspanning (nieuws gekeken, stukje mentalist, en ik ga zo een stukje lopen). Toch was het best een goede dag omdat ik veel heb gedaan het toch op mezelf heb gelet. De komende 3 dagen worden volle dagen, dus ik ga mezelf extra goed in de gaten houden.
H
HerbalismeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hi,

Ik vind het telkens fantastisch om te lezen dat iemand de moed vind om te stoppen.
Ik wens je alleszins veel succes en hou je bij je gevoel, geef niet op, achteraf zul je je geweldig voelen :wink:
Er zijn zaken genoeg om je mee te amuseren, heb sinds kort ook een heel andere gedachtengang gekregen wat betreft gebruik, vroeger stond gebruik op de 1ste plaats en nu is dat slechts bijzaak.
Wat ik gemerkt heb om makkelijk gaan zin te krijgen naar joints is sporten, feesten, weg gaan met vrienden en wat ook fantastisch werkt: Iets cultureel doen, zoals een stad bezoeken, echt geweldig.

Het ga je goed!
Peace out,
Herbalisme
B
Blauw KonijnLid
01-01-2024, 00:00
#9
Herbalisme zei:
Hi,

Ik vind het telkens fantastisch om te lezen dat iemand de moed vind om te stoppen.
Ik wens je alleszins veel succes en hou je bij je gevoel, geef niet op, achteraf zul je je geweldig voelen :wink:
Er zijn zaken genoeg om je mee te amuseren, heb sinds kort ook een heel andere gedachtengang gekregen wat betreft gebruik, vroeger stond gebruik op de 1ste plaats en nu is dat slechts bijzaak.
Wat ik gemerkt heb om makkelijk gaan zin te krijgen naar joints is sporten, feesten, weg gaan met vrienden en wat ook fantastisch werkt: Iets cultureel doen, zoals een stad bezoeken, echt geweldig.

Het ga je goed!
Peace out,
Herbalisme
Klik om te vergroten...

Thanks man :)

Ik heb van een aantal anderen mensen het advies opgevolgd om mijn levensstijl te veranderen. Ik eet elke dag gezond, zo mogelijk genoeg groeite en fruit, iedere avond sporten of wandelen, veel regelmaat in mijn level. Geen koffie, maar groene thee ( of heel soms cafeïne vrij).
Het houdt me bezig en het geeft me een goed gevoel over mezelf.

Vandaag was een top dag! En ik was betijds klaar met alles, dus nu lekker een paar uurtjes de tijd om te chillen:)
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Fijn is dat hè, zo'n goed gevoel over jezelf. Ik ben altijd ontzettend blij op het moment dat ik een pizza eet, maar als ik gewoon voor mezelf gekookt heb en de hele dag gezond heb gegeten ben ik altijd veel langer blij. Je hebt er gewoon echt veel meer aan om gezond te leven (alhoewel pizza's op zijn tijd natuurlijk goddelijk zijn, maar je snapt wat ik bedoel haha). Op de lange termijn word je er echt gelukkiger van.

En je houdt het inderdaad echt al lang en heel goed vol! Ga zo door ^_^
B
Blauw KonijnLid
01-01-2024, 00:00
#11
ZERO- zei:
Fijn is dat hè, zo'n goed gevoel over jezelf. Ik ben altijd ontzettend blij op het moment dat ik een pizza eet, maar als ik gewoon voor mezelf gekookt heb en de hele dag gezond heb gegeten ben ik altijd veel langer blij. Je hebt er gewoon echt veel meer aan om gezond te leven (alhoewel pizza's op zijn tijd natuurlijk goddelijk zijn, maar je snapt wat ik bedoel haha). Op de lange termijn word je er echt gelukkiger van.

En je houdt het inderdaad echt al lang en heel goed vol! Ga zo door ^_^
Klik om te vergroten...

Thanks :)

Éen keertje de fout in gegaan, maar ik denk dat ik daar zelfs van heb geleerd. Want die eerste dag daarna voelde ik me zwáár klote en daar wil ik niet nog een keer doorheen! Haha, het zou idd zonde zijn om pizza's volledig af te schrijven!
Het gaat ook echt lekker. Ik voel me vaker ontspannen, zeker vandaag en gisteren en ik merk dat mijn zelfvertrouwen aan het groeien is. Ik denk ook een stuk positiever over mezelf.
Wel merk ik dat als ik na een aantal uurtjes actief bezig zijn ga zitten ik vaak onwijs moe word! Ik heb het idee dat ik echt al in geen jaren meer rust in mijn hoofd heb gehad, en dat ik op zulke momenten voel hoe moe ik eigenlijk ben. Misschien ligt het er ook aan dat mijn lichaam/geest hard bezig is met reinigen. Ik weet het eigenlijk niet precies. Het voelt iig heel fijn om me op momenten ontspannen te voelen ipv een wervelstorm of gesedeerd (drugs).

Overigens slapen gaat best oke, ongeveer 6,5-7 uur per nacht. Uitslapen wil niet lukken en ik droom nog steeds wel 6x p/n en ik word best vaak wakker.
u
universal*flowLid
01-01-2024, 00:00
#12
Blauw Konijn zei:
Overigens slapen gaat best oke, ongeveer 6,5-7 uur per nacht. Uitslapen wil niet lukken en ik droom nog steeds wel 6x p/n en ik word best vaak wakker.
Klik om te vergroten...

Dat je 6x per nacht droom is heel normaal en zelfs goed voor je. Als je blowt dan onthoud je de dromen niet, daarom valt het je nu op dat je elke nacht droomt. Ik zou zeggen doe er wat mee, vooral als je de dromen kan herinneren, ga op zoek naar symbolen en probeer die te ontcijferen. Dat zal je wellicht helpen beter te begrijpen wat er in je hoofd omgaat.
Dat je vaak wakker word snachts.. Tja dat is waarschijnlijk doordat je je zoveel zorgen maakt, omdat je nu door een heftige periode heen gaat. Volkomen normaal!

succes :wink:
B
Blauw KonijnLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hmm, zo heb ik eigenlijk nooit tegen dromen aangekeken. Ik ben gelijk ook gaan googlen over de betekenis van dromen en kwam op een site die zoiets post:

Fiets"Dromen dat je op een fiets rijdt, duiden op een behoefte aan balans in je leven. Je zou een betere balans moeten vinden tussen werk en plezier om te slagen in je huidige plannen. Als je moeilijkheden ondervind bij het fietsen, dan suggereert je droom dat je bang bent om het je eigen te maken.

Naaimachine: Als je droomt over een naaimachine, duidt dit erop dat bezuinigen je zal helpen om moeilijke periodes door te komen.


Allemaal van dat soort dingen. Hier geloof ik eigenlijk niks van. Maar ik denk dat je dit soort dingen ook niet bedoeld. Of wel?

Ik weet trouwens best wel goed direct na de droom wat ik gedroomd heb, maar ik vergeet het heel snel. Ik wil niet wakker liggen en zou het zo fijn vinden om eens een nachtje 8+ uur zou kunnen slapen, dat ik altijd meteen me best doe om weer terug in slaap te komen.

Vandaag veel leuke dingen gedaan, 2 maal met vrienden afgesproken. Nu aan het einde van de dag voel ik me aan de ene kant best goed over mezelf, maar aan de andere kant ook schuldig ofzo... alsof ik veel efficiënter de dag had kunnen besteden. Ik heb moeite om die laatste gedachte los te laten. De boog hoeft toch niet altijd gespannen te staan....
H
HerbalismeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Blauw Konijn zei:
Hmm, zo heb ik eigenlijk nooit tegen dromen aangekeken. Ik ben gelijk ook gaan googlen over de betekenis van dromen en kwam op een site die zoiets post:

Fiets"Dromen dat je op een fiets rijdt, duiden op een behoefte aan balans in je leven. Je zou een betere balans moeten vinden tussen werk en plezier om te slagen in je huidige plannen. Als je moeilijkheden ondervind bij het fietsen, dan suggereert je droom dat je bang bent om het je eigen te maken.

Naaimachine: Als je droomt over een naaimachine, duidt dit erop dat bezuinigen je zal helpen om moeilijke periodes door te komen.


Allemaal van dat soort dingen. Hier geloof ik eigenlijk niks van. Maar ik denk dat je dit soort dingen ook niet bedoeld. Of wel?

Ik weet trouwens best wel goed direct na de droom wat ik gedroomd heb, maar ik vergeet het heel snel. Ik wil niet wakker liggen en zou het zo fijn vinden om eens een nachtje 8+ uur zou kunnen slapen, dat ik altijd meteen me best doe om weer terug in slaap te komen.

Vandaag veel leuke dingen gedaan, 2 maal met vrienden afgesproken. Nu aan het einde van de dag voel ik me aan de ene kant best goed over mezelf, maar aan de andere kant ook schuldig ofzo... alsof ik veel efficiënter de dag had kunnen besteden. Ik heb moeite om die laatste gedachte los te laten. De boog hoeft toch niet altijd gespannen te staan....
Klik om te vergroten...

Nee, ik denk ook niet dat het zo bedoelt wordt.
Het gaat meer over andere zaken waarover je droomt, droom je bijvoorbeeld over een bepaald persoon/gebeurtenis en welke gevoelens gaan daarbij gepaard?
Vroeger droomde ik veel over dat ik een examen verprutste ofzo ... Dat betekende dat ik ermee inzat, dit is wel een zeer oppervlakkig voorbeeld maarjah :tongueout:
Persoonlijk vind ik dromen fantastisch, zeker een intense droom, ik droom elke nacht en zie dit soms als een echte 'trip'.

Greets,
Herbalisme
C
Carlo86Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ondanks dat ik me zwaar klote voelde ben ik niet de fout in gegaan! Dat geeft ook wel extra zelfvertrouwen.
Klik om te vergroten...

Goed om te lezen, hopelijk zal je je verslaving overwinnen en blijf vooral in je zelf geloven!
Als ik mag vragen, met wat van de drie heb je het meeste moeite? Blowen, roken of gamen?
u
universal*flowLid
01-01-2024, 00:00
#16
Blauw Konijn zei:
Hmm, zo heb ik eigenlijk nooit tegen dromen aangekeken. Ik ben gelijk ook gaan googlen over de betekenis van dromen en kwam op een site die zoiets post:

Fiets"Dromen dat je op een fiets rijdt, duiden op een behoefte aan balans in je leven. Je zou een betere balans moeten vinden tussen werk en plezier om te slagen in je huidige plannen. Als je moeilijkheden ondervind bij het fietsen, dan suggereert je droom dat je bang bent om het je eigen te maken.

Naaimachine: Als je droomt over een naaimachine, duidt dit erop dat bezuinigen je zal helpen om moeilijke periodes door te komen.


Allemaal van dat soort dingen. Hier geloof ik eigenlijk niks van. Maar ik denk dat je dit soort dingen ook niet bedoeld. Of wel?
Klik om te vergroten...

Dromen zijn de reflectie van jou ziel.. Daarom kun je er niet vanuit gaan dat een website jou kan vertellen wat er in jou ziel afspeelt.
Dus nee, dit is te letterlijk genomen. Toevallig ken ik zelfs dat stukje over fietsen, heb dit zelf namelijk ook laatst opgezocht. (Wij Nederlanders onder elkaar zijn wel gek op fietsen zo te zien :wink: )

Goed ik zal je even een korte uitleg geven; In je droom ga je op zoek naar symbolen, dit heb je juist gedaan, fietsen en naaimachine. Wat betekenen deze dingen voor jou?
Ik zal even een voorbeeld geven uit mijn eigen droom waarin ik fietste.
Fietsen betekent voor mij bewegingsvrijheid en plezier. Toen ik bij mijn ouders woonde (ver buitenaf) was de fiets mijn enige mogelijkheid om mijn vrienden te zien, dus vrijheid en plezier.
Nu droomde ik dat ik fietste en dat er plots een wegversperring was, vervolgens werd ik geweldadig van de fiets getrokken.
Dit interpreteer ik als volgt: Eerst heb ik mijn vrijheid en ik geniet er van, vervolgens word deze vrijheid van mij afgenomen, door een obstakel of zelfs een persoon die in real life iets bij mij veroorzaakt heeft. En zo kun je dan verder analyseren.

Natuurlijk zijn er ook een aantal universele symbolen, die voor iedereen ongeveer hetzelfde betekenen zoals; water = emotie, lucht = gedachten.
Zoals Herbalisme ook al aangaf, het is ook belangrijk om in je droom er naar te kijken welke emoties je voelt ed .


Het vraagt wat tijd van je om dit te oefenen en beter te begrijpen. Ik persoonlijk vind dit altijd super interessant! Het is jou ziel en jou hoofd die dit produceren. Alles heeft zijn functie, de natuur heeft overal zijn redenen voor :wink:

:wave:
B
Blauw KonijnLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja, dit klinkt idd interessant en ik denk dat het me kan helpen. Dan moet ik nog wel over de ''drempel'' om dingen op te schrijven als ik wakker wordt ipv gelijk weer in slaap proberen te komen. Ik ga iig een boekje naast mijn bed leggen voordat ik naar bed ga.

Sinds donderdagavond zit ik best vaak met de drang naar gamen in mijn hoofd. Tot nu toe was altijd de verleiding naar een jointje het grootst. Ik voel me sterk genoeg om erop te vertrouwen dat ik niet deze verleiding volg, maar het is wel vervelend. Ik heb de afgelopen 2 dagen ook meer ontspannen dagen gehad, minder gefocussed op opdrachten & dingen die ik voor mezelf wil doen. Misschien dat het o.a. daarom ook wat meer gaat spelen in mijn hoofd omdat er wat meer ruimte is.

Ook voel ik me vandaag met vlagen flink moe. Ik heb vanmiddag ook zo'n anderhalf uur geslapen. Ik voel me ook wat somberder. Ik hoop dat het morgen allemaal wat makkelijker gaat dan vandaag.
B
Blauw KonijnLid
01-01-2024, 00:00
#18
Pfff, moeilijk dagje. Ik zit mezelf erg in de weg vandaag. Ik heb niet eens zin om iets te typen....
B
Blauw KonijnLid
01-01-2024, 00:00
#19
Svali zei:
Volhouden man! Des te zwaarder je het hebt, des te groter de slag is die je slaat tegen je verslaving. :rock:
Klik om te vergroten...

Dank je Slavi. Ik las 'em gisterenavond nog en dat was fijn.

Ondanks dat ik me zwaar klote voelde ben ik niet de fout in gegaan! Dat geeft ook wel extra zelfvertrouwen.

Ik ben er gelukkig achter wat gisteren helemaal mis is gegaan. Na 2 dagen ontspannen en minder/niks doen mbt opleiding e.d. is best ok. Maar gisteren was de derde dag en ik heb best veel gehangen, beetje op youtube filmpjes gekeken enzo, niet erg nuttige dag. Terwijl ik zat te doen heb voor mijn opleiding. Het lijkt nog een beetje zoeken naar de balans. Ik ben erg blij met dit inzicht.

Ik heb nu 2 dagen mijn dromen opgeschreven (afgelopen nacht maar 1je, die daarvoor waren het er 3). Eentje ging over mijn verslaving... angst dat ik betrapt zou worden (ik probeerde het altijd zoveel mogelijk stiekem te doen en de buitenwereld te laten denken dat er niks aan de hand is) en de andere dromen gingen over ''op straat belanden', iets wat ook wel mijn angst is geweest, en waarschijnlijk realiteit geworden als ik zo nog een aantal jaartjes (of korter zelfs?!) op de oude voet was doorgegaan. O, en eentje dat ik weer op de middelbare school zat.. althans, mijn beste vriend van toen kwam er in voor. Die kan ik ook niet helemaal plaatsen. Ik weet de droom ook nauwelijks meer behalve dat ik jaloers was op z'n kapsel :)

Vandaag een goede dag gehad. Overigens lijkt mijn nachtrust steeds beter te worden. Ik heb nu al een aantal keer een volle nacht geslapen met maar 1 a 2x wakker worden om even naar het toilet te gaan of een deken erbij te pakken.
d
d1g1tal1sLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dat is vervelend. Maar geef jezelf een schop onder je kont nu he.
Bedenk iets wat je nog nooit hebt gedaan en ga het doen. Gewoon het eerste wat in je opkomt. Al is het de grijze afvalcontainer uitlaten, met een zwitsers zakmes in het bos een forse boom omzagen, bedrading van je auto omleggen dat de toeter op de remschakelaar werkt, of koop in de bouwmarkt de goedkoopste badkuip en een plank hout en ga daar een paar kilometer mee roeien in een sloot in de buurt.

Niet te veel kniezen.....Leef!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."