Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk stop met drugs/gamen.

Ik stop met drugs/gamen.

60 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
d
d1g1tal1sLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hee Blauw Konijn,

Goed van je dat je het echt doorzet man. Nu doorpakken he!!
Probeer je niet te veel te laten opjutten door de dingen die je denkt te moeten doen. Eerst nu het fundament gieten waar je strakt op door kunt bouwen. Doe de dingetjes die je kunt, wil en leuk vindt. Als je straks wat meer energie hebt pak je de drotere dingen op.
Als je nu gaat stressen over de dingen die je nog moet doen, kosten deze dingen al enorm veel energie al voordat je er aan toe bent gekomen. Dat is zonde.

Heel veel succes. Je bent al een knappe periode gevorderd, dus ik twijfel er niet aan dat je het kunt volhouden.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat van je opleiding en alles 'moeten' herken ik ook erg, daar heb ik ook moeite mee gehad. Maar uiteindelijk zijn het wel allemaal dingen die je moet overwinnen om iets te behalen, zoals bijvoorbeeld je diploma, dus zorg ervoor dat dat je blijft motiveren. Het is alleen ontzettend rot als je het helemaal niet meer ziet zitten en zin hebt om met alles te stoppen, maar je moet ook weten dat dat moment dat je je ontzettend rot voelt echt wel weer voorbijgaat, als je maar doorzet. Ieder klein dingetje wat je afmaakt is er wel weer één en iets waar je trots op mag zijn, vind ik.
Plus, volgens mij heb je (in het algemeen) de neiging om dan boos te worden op alles wat je nog moet doen en voor wie je dat ook moet doen, terwijl eigenlijk, denk ik, dat je diep vanbinnen gewoon baalt dat het je niet lukt. Dat bedacht ik me dus laatst. Als ik zit te schelden op een opdracht van school, ligt het natuurlijk helemaal niet aan die opdracht maar gewoon aan het feit dat ik er ff niet goed uitkom. Alles is een uitdaging eigenlijk, best vermoeiend. Maar het doel is natuurlijk om het stukje bij beetje steeds beter te doen, daar gaat het om.

Heb je een aantal dingen waarvan je weet dat je er wat relaxter van wordt of die je kunnen helpen als je in 'zo'n moment' zit? Anders zou je die misschien op kunnen schrijven en erbij pakken als het weer gebeurd. Dan heb je een beetje een handvat voor die situaties.

Ik kreeg vandaag van m'n psycholoog te horen dat ik niet meer terug hoef te komen na bijna 2 jaar dus ik ben superblij. Het duurt misschien even maar het lukt jou ongetwijfeld ook om zo ver te komen, dat je je weer echt goed kan voelen over jezelf enzo en tevreden kan zijn. :)
B
Blauw KonijnLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi allemaal,

Donderdagavond en vrijdag de hele dag heb ik geblowed, gegamed en gerookt. Ik was opweg naar huis en voelde me zo klote..... Ik weet niet welke gedachten overheerste... maar iig ben ik in een denkfout van een verslaafde gaan zitten.

Waar ik het meest van geschrokken ben is dat ik me de afgelopen periode bijna altijd heel sterk heb gevoeld en me niet eens meer kon voorstellen dat ik ooit nog maar zou blowen/gamen. Wat ook bijzonder was; ik kon op donderdagavond nauwelijks de jointjes wegkrijgen (oproken), constant de neiging om te braken. Het leek wel of een deel van mijn geest/lichaam protesteerde. Geest neem ik aan.

Nu ben ik hard de strijd aan het aangaan met de gedachte dat alles nu kapot is en dat ik weer op het nul punt sta. Ik denk aan je eerdere uitspraak Zero.

Ik denk dat het nu goed is om op de oude voet door te gaan en ervoor te zorgen dat ik meer rustmomenten voor mezelf creëer en serieuzer met mijn hobbies en onspanning aan de slag ga. En ik wil hier weer dagelijks wat gaan schrijven (naast ook voor mezelf).

Tot slot: Ik sta in het contact met anderen vaak heel ongelijkwaardig in het contact. Wat samenhangt met mijn eigenwaarde. Door wat anderen mij hebben aangedaan (thuissituatie jeugd) en ik mezelf heb aangedaan (blowen/gamen/roken/vluchten) merk ik dat het voor mij heel natuurlijk is om een onderdanige/aanpassende rol aan te nemen, waardoor ik nooit mezelf ben en ik eigenlijk ook bijna nooit een fijn gevoel overhoud aan het contact. Alsof ik tegenover een tribunaal sta (al is het maar 1 persoon) die me op iedere inperfectie kei hard wilt onderuit halen.
Ik wil deze vervorming heel graag aanpakken alleen ik weet niet goed hoe. Iemand ervaring/tips?

Groet M

ps: wederom thanks voor de steunende reacties en tips!
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vervelend dat je bent teruggevallen, maar het gaat met vallen en opstaan natuurlijk. Je zegt dat je nu op de oude voet verder wil, maar dat lijkt me niet verstandig. Dat heeft er uiteindelijk toe geleid dat je weer bent gaan blowen/gamen, je zal dus iets moeten veranderen.

Hobby's en ontspanning zijn hartstikke goed hoor, maar vergeet niet dat je een veel groter probleem hebt dan blowen en gamen en dat ben je zelf. Je zal ook de confrontatie met je zelf moeten aangaan.

Blauw Konijn zei:
Door wat anderen mij hebben aangedaan (thuissituatie jeugd) en ik mezelf heb aangedaan (blowen/gamen/roken/vluchten)
Klik om te vergroten...

Je maakt van je zelf een slachtoffer in elke situatie alsof iedereen met jou kan doen wat ze maar willen en dat onderga je dan maar. Daar kun je niks aan doen, dat is jouw schuld niet. Maar je moet er wel wat aan gaan doen en dat is verantwoordelijkheid nemen voor alles wat je is overkomen, ook al lijkt het alsof dat niet kan (of zelfs niet hoeft). Dan pas kun je de regie van je leven in handen gaan nemen en doen wat je wilt bereiken.

Ik heb het idee dat je nu iemand bent die wil stoppen, maar dat je jezelf daar niet waardig voor acht. Heb je wel eens therapie gehad of overwogen? Lijkt me toch echt iets om over te denken, want op deze manier wordt het moeilijk. En ik weet dat uit ervaring. :wink:
B
Blauw KonijnLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja, ik zit dan idd in een machteloze slachtofferrol. Ik heb in het verleden een zware therapie gevolgd die erop gefocussed was om traumatische ervaring uit het verleden te verwerken, te kijken naar je eigen emoties, angsten, vervorming van de realiteit, routines e.d.
Ik heb hier veel aan gehad, voornamelijk meer inzicht in mezelf en meer contact met mijn lichaam gekregen. Door deze therapie snap ik ook beter waarvan ik ben gaan vluchten en waarom ik zo onzeker in het contact sta met anderen... angst voor afkeuring/afwijzing.

Maar je moet er wel wat aan gaan doen en dat is verantwoordelijkheid nemen voor alles wat je is overkomen, ook al lijkt het alsof dat niet kan (of zelfs niet hoeft)
Klik om te vergroten...

Ik snap niet helemaal hoe ik dit kan doen. Zelf zie ik het zo: Dat ik zo met mijn problemen om ben gegaan als kind/tiener, daarvan vind ik dat het me voornamelijk is overkomen. Hoe ik met mijn problemen ben omgegaan na mijn 18de/20ste vind ik mijn eigen verantwoordelijkheid.
Volgens mij bedoel jij nog meer of iets anders. Zou je dit willen toelichten?
B
Blauw KonijnLid
01-01-2024, 00:00
#6
Blauw Konijn zei:
Tot slot: Ik sta in het contact met anderen vaak heel ongelijkwaardig in het contact. Wat samenhangt met mijn eigenwaarde. Door wat anderen mij hebben aangedaan (thuissituatie jeugd) en ik mezelf heb aangedaan (blowen/gamen/roken/vluchten) merk ik dat het voor mij heel natuurlijk is om een onderdanige/aanpassende rol aan te nemen, waardoor ik nooit mezelf ben en ik eigenlijk ook bijna nooit een fijn gevoel overhoud aan het contact. Alsof ik tegenover een tribunaal sta (al is het maar 1 persoon) die me op iedere inperfectie kei hard wilt onderuit halen.
Ik wil deze vervorming heel graag aanpakken alleen ik weet niet goed hoe. Iemand ervaring/tips?
Klik om te vergroten...

Hier wil ik toch nog wat over zeggen want het klopt zo niet. Het stukje dat ik tegenover een tribunaal sta ervaar ik eigenlijk alleen nog als ik met een groep mensen samen ben in een onbekende situatie, niet 1 op 1. Vroeger was het eigenlijk altijd zo. Wel zit ik nog vaak als automatisch in de aanpassing om de ander maar te pleasen en een beeld van mezelf op te houden.
Ik weet dat ik het doe. Als ik het opmerk dan probeer ik het te corrigeren (stelling nemen tegen de foute gedachte/automisme). Helaas merk ik het vaak niet op in een werksituatie o.a. doordat ik met meerdere dingen tegelijk bezig ben.

Ik verwacht, omdat er veel mensen zijn met een te lage eigenwaarde, dat dit herkenbaar is. Ik ben benieuwd hoe jullie ermee omging/omgaan en hoop ervan te leren.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#7
Blauw Konijn zei:
Ik snap niet helemaal hoe ik dit kan doen. Zelf zie ik het zo: Dat ik zo met mijn problemen om ben gegaan als kind/tiener, daarvan vind ik dat het me voornamelijk is overkomen. Hoe ik met mijn problemen ben omgegaan na mijn 18de/20ste vind ik mijn eigen verantwoordelijkheid. Volgens mij bedoel jij nog meer of iets anders. Zou je dit willen toelichten?
Klik om te vergroten...

Die dingen overkomen je inderdaad. Daarom schreef ik er ook bij dat het niet jouw schuld is, d.w.z. wat jou is aangedaan kun je niks aan veranderen. Door zo'n jeugd heb je een soort van blauwdruk meegekregen waardoor je snel in een slachtofferrol terecht zal komen en omdat je daar geen controle over hebt kun je daar niks aan veranderen. Door verantwoordelijkheid te nemen voor de dingen die zijn gebeurt kun je meer de controle terugkrijgen en het gevoel dat je situaties kan veranderen als jij dat wil. Ik denk ook dat accepteren en loslaten van het verleden een betere omschrijving is, daarin kan je verantwoordelijkheid nemen. Ik weet ook niet uit wat voor situatie je precies komt, maar dit is de manier die voor mij goed heeft gewerkt die ik in verschillende therapieën heb gehad.
B
Blauw KonijnLid
01-01-2024, 00:00
#8
ZERO- zei:
Plus, volgens mij heb je (in het algemeen) de neiging om dan boos te worden op alles wat je nog moet doen en voor wie je dat ook moet doen, terwijl eigenlijk, denk ik, dat je diep vanbinnen gewoon baalt dat het je niet lukt. Dat bedacht ik me dus laatst. Als ik zit te schelden op een opdracht van school, ligt het natuurlijk helemaal niet aan die opdracht maar gewoon aan het feit dat ik er ff niet goed uitkom. Alles is een uitdaging eigenlijk, best vermoeiend. Maar het doel is natuurlijk om het stukje bij beetje steeds beter te doen, daar gaat het om.
Klik om te vergroten...

idd, super herkenbaar! Ik loop dan alles (in mijn hoofd) af te zeiken. Een heel ''goede'' tactiek om het probleem bij de ander weg te leggen zodat ik niet naar mezelf hoeft te kijken. En zo houd ik het in stand.

Ik snap dat het tijd nodig heeft en dat het allemaal niet binnen een dag/week/maand is veranderd. Wel vind ik het moeilijk om geduld te hebben en dingen beetje bij beetje beter te doen. Mijn neiging is namelijk om alles in een keer perfect te doen (A: kan niet, b suuper tijdrovend c: brengt eigenlijk alleen maar teleurstelling) en ik betrap mezelf er nog vaak op dat ik op dat spoor zit.
Trouwens, wat heb jij altijd super rake posts Zero!

Door verantwoordelijkheid te nemen voor de dingen die zijn gebeurt kun je meer de controle terugkrijgen en het gevoel dat je situaties kan veranderen als jij dat wil. Ik denk ook dat accepteren en loslaten van het verleden een betere omschrijving is, daarin kan je verantwoordelijkheid nemen
Klik om te vergroten...

Oké, dit snap ik goed en ben ik met je eens. Ik denk dat ik hier maar eens een plannetje voor ga maken morgen.
B
Blauw KonijnLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vandaag en gisteren waren twee goede dagen. Ik heb steeds beter door hoe ik mijn gevoelens wegdruk. Ik heb de eerste periode alleen maar op een ''werkstand'' gestaan; zoveel mogelijk goede dingen doen in een zo kort mogelijke tijd. En dan ook nog van de hak op de tak/heel veel dingen tegelijk. Het is steeds verder opgelopen totdat ik zo onrustig/gestresst was dat ik schijt aan alles had dat ik jointjes ging halen.

Vandaag heb ik het veel rustiger aan gedaan en ik heb het idee dat dit werkt. Ik heb misschien maar de helft gedaan wat ik anders zou hebben gedaan, maar het voelt best goed. Het lukt me iig zo makkelijker om vervormingen/denkfouten e.d. op te sporen.
B
Blauw KonijnLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vandaag moest ik meer doen dan goed voor me was. Ik voel me ook een beetje opgejaagd nu. Ik ben sinds half 8 klaar en probeer nu te ontspanning (nieuws gekeken, stukje mentalist, en ik ga zo een stukje lopen). Toch was het best een goede dag omdat ik veel heb gedaan het toch op mezelf heb gelet. De komende 3 dagen worden volle dagen, dus ik ga mezelf extra goed in de gaten houden.
H
HerbalismeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hi,

Ik vind het telkens fantastisch om te lezen dat iemand de moed vind om te stoppen.
Ik wens je alleszins veel succes en hou je bij je gevoel, geef niet op, achteraf zul je je geweldig voelen :wink:
Er zijn zaken genoeg om je mee te amuseren, heb sinds kort ook een heel andere gedachtengang gekregen wat betreft gebruik, vroeger stond gebruik op de 1ste plaats en nu is dat slechts bijzaak.
Wat ik gemerkt heb om makkelijk gaan zin te krijgen naar joints is sporten, feesten, weg gaan met vrienden en wat ook fantastisch werkt: Iets cultureel doen, zoals een stad bezoeken, echt geweldig.

Het ga je goed!
Peace out,
Herbalisme
B
Blauw KonijnLid
01-01-2024, 00:00
#12
Herbalisme zei:
Hi,

Ik vind het telkens fantastisch om te lezen dat iemand de moed vind om te stoppen.
Ik wens je alleszins veel succes en hou je bij je gevoel, geef niet op, achteraf zul je je geweldig voelen :wink:
Er zijn zaken genoeg om je mee te amuseren, heb sinds kort ook een heel andere gedachtengang gekregen wat betreft gebruik, vroeger stond gebruik op de 1ste plaats en nu is dat slechts bijzaak.
Wat ik gemerkt heb om makkelijk gaan zin te krijgen naar joints is sporten, feesten, weg gaan met vrienden en wat ook fantastisch werkt: Iets cultureel doen, zoals een stad bezoeken, echt geweldig.

Het ga je goed!
Peace out,
Herbalisme
Klik om te vergroten...

Thanks man :)

Ik heb van een aantal anderen mensen het advies opgevolgd om mijn levensstijl te veranderen. Ik eet elke dag gezond, zo mogelijk genoeg groeite en fruit, iedere avond sporten of wandelen, veel regelmaat in mijn level. Geen koffie, maar groene thee ( of heel soms cafeïne vrij).
Het houdt me bezig en het geeft me een goed gevoel over mezelf.

Vandaag was een top dag! En ik was betijds klaar met alles, dus nu lekker een paar uurtjes de tijd om te chillen:)
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Fijn is dat hè, zo'n goed gevoel over jezelf. Ik ben altijd ontzettend blij op het moment dat ik een pizza eet, maar als ik gewoon voor mezelf gekookt heb en de hele dag gezond heb gegeten ben ik altijd veel langer blij. Je hebt er gewoon echt veel meer aan om gezond te leven (alhoewel pizza's op zijn tijd natuurlijk goddelijk zijn, maar je snapt wat ik bedoel haha). Op de lange termijn word je er echt gelukkiger van.

En je houdt het inderdaad echt al lang en heel goed vol! Ga zo door ^_^
B
Blauw KonijnLid
01-01-2024, 00:00
#14
ZERO- zei:
Fijn is dat hè, zo'n goed gevoel over jezelf. Ik ben altijd ontzettend blij op het moment dat ik een pizza eet, maar als ik gewoon voor mezelf gekookt heb en de hele dag gezond heb gegeten ben ik altijd veel langer blij. Je hebt er gewoon echt veel meer aan om gezond te leven (alhoewel pizza's op zijn tijd natuurlijk goddelijk zijn, maar je snapt wat ik bedoel haha). Op de lange termijn word je er echt gelukkiger van.

En je houdt het inderdaad echt al lang en heel goed vol! Ga zo door ^_^
Klik om te vergroten...

Thanks :)

Éen keertje de fout in gegaan, maar ik denk dat ik daar zelfs van heb geleerd. Want die eerste dag daarna voelde ik me zwáár klote en daar wil ik niet nog een keer doorheen! Haha, het zou idd zonde zijn om pizza's volledig af te schrijven!
Het gaat ook echt lekker. Ik voel me vaker ontspannen, zeker vandaag en gisteren en ik merk dat mijn zelfvertrouwen aan het groeien is. Ik denk ook een stuk positiever over mezelf.
Wel merk ik dat als ik na een aantal uurtjes actief bezig zijn ga zitten ik vaak onwijs moe word! Ik heb het idee dat ik echt al in geen jaren meer rust in mijn hoofd heb gehad, en dat ik op zulke momenten voel hoe moe ik eigenlijk ben. Misschien ligt het er ook aan dat mijn lichaam/geest hard bezig is met reinigen. Ik weet het eigenlijk niet precies. Het voelt iig heel fijn om me op momenten ontspannen te voelen ipv een wervelstorm of gesedeerd (drugs).

Overigens slapen gaat best oke, ongeveer 6,5-7 uur per nacht. Uitslapen wil niet lukken en ik droom nog steeds wel 6x p/n en ik word best vaak wakker.
u
universal*flowLid
01-01-2024, 00:00
#15
Blauw Konijn zei:
Overigens slapen gaat best oke, ongeveer 6,5-7 uur per nacht. Uitslapen wil niet lukken en ik droom nog steeds wel 6x p/n en ik word best vaak wakker.
Klik om te vergroten...

Dat je 6x per nacht droom is heel normaal en zelfs goed voor je. Als je blowt dan onthoud je de dromen niet, daarom valt het je nu op dat je elke nacht droomt. Ik zou zeggen doe er wat mee, vooral als je de dromen kan herinneren, ga op zoek naar symbolen en probeer die te ontcijferen. Dat zal je wellicht helpen beter te begrijpen wat er in je hoofd omgaat.
Dat je vaak wakker word snachts.. Tja dat is waarschijnlijk doordat je je zoveel zorgen maakt, omdat je nu door een heftige periode heen gaat. Volkomen normaal!

succes :wink:
B
Blauw KonijnLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hmm, zo heb ik eigenlijk nooit tegen dromen aangekeken. Ik ben gelijk ook gaan googlen over de betekenis van dromen en kwam op een site die zoiets post:

Fiets"Dromen dat je op een fiets rijdt, duiden op een behoefte aan balans in je leven. Je zou een betere balans moeten vinden tussen werk en plezier om te slagen in je huidige plannen. Als je moeilijkheden ondervind bij het fietsen, dan suggereert je droom dat je bang bent om het je eigen te maken.

Naaimachine: Als je droomt over een naaimachine, duidt dit erop dat bezuinigen je zal helpen om moeilijke periodes door te komen.


Allemaal van dat soort dingen. Hier geloof ik eigenlijk niks van. Maar ik denk dat je dit soort dingen ook niet bedoeld. Of wel?

Ik weet trouwens best wel goed direct na de droom wat ik gedroomd heb, maar ik vergeet het heel snel. Ik wil niet wakker liggen en zou het zo fijn vinden om eens een nachtje 8+ uur zou kunnen slapen, dat ik altijd meteen me best doe om weer terug in slaap te komen.

Vandaag veel leuke dingen gedaan, 2 maal met vrienden afgesproken. Nu aan het einde van de dag voel ik me aan de ene kant best goed over mezelf, maar aan de andere kant ook schuldig ofzo... alsof ik veel efficiënter de dag had kunnen besteden. Ik heb moeite om die laatste gedachte los te laten. De boog hoeft toch niet altijd gespannen te staan....
H
HerbalismeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Blauw Konijn zei:
Hmm, zo heb ik eigenlijk nooit tegen dromen aangekeken. Ik ben gelijk ook gaan googlen over de betekenis van dromen en kwam op een site die zoiets post:

Fiets"Dromen dat je op een fiets rijdt, duiden op een behoefte aan balans in je leven. Je zou een betere balans moeten vinden tussen werk en plezier om te slagen in je huidige plannen. Als je moeilijkheden ondervind bij het fietsen, dan suggereert je droom dat je bang bent om het je eigen te maken.

Naaimachine: Als je droomt over een naaimachine, duidt dit erop dat bezuinigen je zal helpen om moeilijke periodes door te komen.


Allemaal van dat soort dingen. Hier geloof ik eigenlijk niks van. Maar ik denk dat je dit soort dingen ook niet bedoeld. Of wel?

Ik weet trouwens best wel goed direct na de droom wat ik gedroomd heb, maar ik vergeet het heel snel. Ik wil niet wakker liggen en zou het zo fijn vinden om eens een nachtje 8+ uur zou kunnen slapen, dat ik altijd meteen me best doe om weer terug in slaap te komen.

Vandaag veel leuke dingen gedaan, 2 maal met vrienden afgesproken. Nu aan het einde van de dag voel ik me aan de ene kant best goed over mezelf, maar aan de andere kant ook schuldig ofzo... alsof ik veel efficiënter de dag had kunnen besteden. Ik heb moeite om die laatste gedachte los te laten. De boog hoeft toch niet altijd gespannen te staan....
Klik om te vergroten...

Nee, ik denk ook niet dat het zo bedoelt wordt.
Het gaat meer over andere zaken waarover je droomt, droom je bijvoorbeeld over een bepaald persoon/gebeurtenis en welke gevoelens gaan daarbij gepaard?
Vroeger droomde ik veel over dat ik een examen verprutste ofzo ... Dat betekende dat ik ermee inzat, dit is wel een zeer oppervlakkig voorbeeld maarjah :tongueout:
Persoonlijk vind ik dromen fantastisch, zeker een intense droom, ik droom elke nacht en zie dit soms als een echte 'trip'.

Greets,
Herbalisme
C
Carlo86Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ondanks dat ik me zwaar klote voelde ben ik niet de fout in gegaan! Dat geeft ook wel extra zelfvertrouwen.
Klik om te vergroten...

Goed om te lezen, hopelijk zal je je verslaving overwinnen en blijf vooral in je zelf geloven!
Als ik mag vragen, met wat van de drie heb je het meeste moeite? Blowen, roken of gamen?
u
universal*flowLid
01-01-2024, 00:00
#19
Blauw Konijn zei:
Hmm, zo heb ik eigenlijk nooit tegen dromen aangekeken. Ik ben gelijk ook gaan googlen over de betekenis van dromen en kwam op een site die zoiets post:

Fiets"Dromen dat je op een fiets rijdt, duiden op een behoefte aan balans in je leven. Je zou een betere balans moeten vinden tussen werk en plezier om te slagen in je huidige plannen. Als je moeilijkheden ondervind bij het fietsen, dan suggereert je droom dat je bang bent om het je eigen te maken.

Naaimachine: Als je droomt over een naaimachine, duidt dit erop dat bezuinigen je zal helpen om moeilijke periodes door te komen.


Allemaal van dat soort dingen. Hier geloof ik eigenlijk niks van. Maar ik denk dat je dit soort dingen ook niet bedoeld. Of wel?
Klik om te vergroten...

Dromen zijn de reflectie van jou ziel.. Daarom kun je er niet vanuit gaan dat een website jou kan vertellen wat er in jou ziel afspeelt.
Dus nee, dit is te letterlijk genomen. Toevallig ken ik zelfs dat stukje over fietsen, heb dit zelf namelijk ook laatst opgezocht. (Wij Nederlanders onder elkaar zijn wel gek op fietsen zo te zien :wink: )

Goed ik zal je even een korte uitleg geven; In je droom ga je op zoek naar symbolen, dit heb je juist gedaan, fietsen en naaimachine. Wat betekenen deze dingen voor jou?
Ik zal even een voorbeeld geven uit mijn eigen droom waarin ik fietste.
Fietsen betekent voor mij bewegingsvrijheid en plezier. Toen ik bij mijn ouders woonde (ver buitenaf) was de fiets mijn enige mogelijkheid om mijn vrienden te zien, dus vrijheid en plezier.
Nu droomde ik dat ik fietste en dat er plots een wegversperring was, vervolgens werd ik geweldadig van de fiets getrokken.
Dit interpreteer ik als volgt: Eerst heb ik mijn vrijheid en ik geniet er van, vervolgens word deze vrijheid van mij afgenomen, door een obstakel of zelfs een persoon die in real life iets bij mij veroorzaakt heeft. En zo kun je dan verder analyseren.

Natuurlijk zijn er ook een aantal universele symbolen, die voor iedereen ongeveer hetzelfde betekenen zoals; water = emotie, lucht = gedachten.
Zoals Herbalisme ook al aangaf, het is ook belangrijk om in je droom er naar te kijken welke emoties je voelt ed .


Het vraagt wat tijd van je om dit te oefenen en beter te begrijpen. Ik persoonlijk vind dit altijd super interessant! Het is jou ziel en jou hoofd die dit produceren. Alles heeft zijn functie, de natuur heeft overal zijn redenen voor :wink:

:wave:
B
Blauw KonijnLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja, dit klinkt idd interessant en ik denk dat het me kan helpen. Dan moet ik nog wel over de ''drempel'' om dingen op te schrijven als ik wakker wordt ipv gelijk weer in slaap proberen te komen. Ik ga iig een boekje naast mijn bed leggen voordat ik naar bed ga.

Sinds donderdagavond zit ik best vaak met de drang naar gamen in mijn hoofd. Tot nu toe was altijd de verleiding naar een jointje het grootst. Ik voel me sterk genoeg om erop te vertrouwen dat ik niet deze verleiding volg, maar het is wel vervelend. Ik heb de afgelopen 2 dagen ook meer ontspannen dagen gehad, minder gefocussed op opdrachten & dingen die ik voor mezelf wil doen. Misschien dat het o.a. daarom ook wat meer gaat spelen in mijn hoofd omdat er wat meer ruimte is.

Ook voel ik me vandaag met vlagen flink moe. Ik heb vanmiddag ook zo'n anderhalf uur geslapen. Ik voel me ook wat somberder. Ik hoop dat het morgen allemaal wat makkelijker gaat dan vandaag.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."