Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaving... even wat van me afschrijven

Verslaving... even wat van me afschrijven

40 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste LoveQuality,

Ik voel met je mee ik heb zelf ook een aantal keer slaapverlamming gehad. Geloof me het is angstaanjagend maar het word erger door meer slaapgebrek. Hoe naar ook maar luister heel goed naar je lijf als je gaat liggen. Slaap neit op je rug dan gebeurd het sneller. Als je goed luistert naar je lijf dan kan je het op voelen komen. Het gebeurd meestal op het moment dat je in slaap valt. Als het gebeurd probeer dan zo kalm mogelijk te blijven. Probeer je te beseffen wat het is. Voor mij hielp het heel erg om tijdens de slaapverlamming te denken aan de wikipedia pagina al kon dat maar moeilijk. Maar dan kon ik het ietsje relativeren mezelf rustig houden. Om er uit te komen helpt voor mij het beste om me heel erg te concentreren op 1 bepaalde hand om die te bewegen. Zodra die in beweging komt (lijkt een eeuwigheid te duren) dan kom je er uit. Ga dan ontspannen weer liggen op je zij en ga wat lezen en probeer even wakker te blijven. Als je meteen weer gaat slapen is de kans vrij groot dat het weer gebeurd.

Maar probeer vooral kalm te blijven. Het is een nogal onbegrepen fenomeen al honderden jaren. Het voelt bijna demonisch en het is mega eng. De eerste twee keer dat het me gebeurde dacht ik dat ik een hersenbloeding had ofzo. Je niet kunnen bewegen en voor je gevoel keihard schreeuwen en gevangen in je hoofd zitten terwijl boze entiteiten op je borst zitten en vervormde schaduwen overal in je kamer om je heen klotsen. Ook hoorde ik mensen lopen.

Hou in je hoofd dat er zwart wit gezien niks aan de hand is en dat het over gaat. Dat er een schakel foutje word gemaakt in je hoofd.

Keep up niks gebruiken jij...

mocht je vragen hebben je mag me altijd PM'en

LoveQuality zei:
Ja slapen durf ik gewoon niet meer, lig hier al uren met men ogen open...
Ik wil gewoon iemand die me kan vastpakken en geruststellen.. bedankt voor je tips Fool!!!!!
Klik om te vergroten...
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoe vaker het gebeurd hoe minder eng het waarschijnlijk zal worden.

Het verschrikkelijkste is gewoon die demonische wezens die rond en op je zitten en al dat geschreeuw in je hoofd in combinaties met vibraties... :openmouth:

Ik kan best begrijpen dat mensen beginnen te geloven is geesten en dergelijke.
Wie weet is hetgene wat je ziet allemaal echt maar kan je in onze realiteit die dingen niet zien.

Het rare is dat ik wel kon wandelen na een tijd maar een second later gewoon ontwaakte in men bed. Waarna het opnieuw begon. Een soort van droom in een droom.
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#3
Weer een slapeloze nacht :(
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Vervelend om dit te lezen man.. ik hoop dat je er snel weer bovenop komt. Vind het in ieder geval knap van je dat je alle rotzooi nu opzij hebt gegooid en wilt stoppen.

en kudos voor Erick, ben blij om te lezen dat er nog zulke mensen zijn! doet me deugd.

laat dit forum je vooral helpen met dingen van je af schrijven, hoop niet dat het als terugval trigger werkt als je de leuke verhalen over drugs leest.
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nee, de leuke ervaringen gaan me absoluut geen terugval bezorgen.
Ik ben tever gegaan met mijn gebruik en het heeft zowat alles wat ik heb opgebouwd kapot gemaakt.
Dus een terugval, nee bedankt :rolleyes:

Maar ik blijf voorlopig nog een tijdje op het forum voor misschien andere mensen te helpen en raad te geven. Het is hier soms te gezellig om te vertrekken :tearsofjoy:

Trouwens, ik heb geen slaapverlamming meer gehad ondertussen dus ik kan terug rustig slapen.
En voorlopig heb ik enkel nog last van schokjes in men hoofd en voor de rest zijn de meeste ontwenningsverschijnselen al verdwenen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
LoveQuality zei:
Nee, de leuke ervaringen gaan me absoluut geen terugval bezorgen.
Ik ben tever gegaan met mijn gebruik en het heeft zowat alles wat ik heb opgebouwd kapot gemaakt.
Dus een terugval, nee bedankt :rolleyes:

Maar ik blijf voorlopig nog een tijdje op het forum voor misschien andere mensen te helpen en raad te geven. Het is hier soms te gezellig om te vertrekken :tearsofjoy:

Trouwens, ik heb geen slaapverlamming meer gehad ondertussen dus ik kan terug rustig slapen.
En voorlopig heb ik enkel nog last van schokjes in men hoofd en voor de rest zijn de meeste ontwenningsverschijnselen al verdwenen.
Klik om te vergroten...
Mooi om te horen! :)
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lief van je Erick
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
LoveQuality zei:
Nee, de leuke ervaringen gaan me absoluut geen terugval bezorgen.
Ik ben tever gegaan met mijn gebruik en het heeft zowat alles wat ik heb opgebouwd kapot gemaakt.
Dus een terugval, nee bedankt :rolleyes:

Maar ik blijf voorlopig nog een tijdje op het forum voor misschien andere mensen te helpen en raad te geven. Het is hier soms te gezellig om te vertrekken :tearsofjoy:

Trouwens, ik heb geen slaapverlamming meer gehad ondertussen dus ik kan terug rustig slapen.
En voorlopig heb ik enkel nog last van schokjes in men hoofd en voor de rest zijn de meeste ontwenningsverschijnselen al verdwenen.
Klik om te vergroten...
Goed om te horen! Houd het vol kerel, je weet waarvoor je het doet. :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Knap van je dat je er serieus mee bezig gaat af te kicken LoveQuality! Ik merkte het al een tijdje op dat je wel heel veel en heel vaak gebruikte, maar ik snap wel dat het soms ook weinig/geen zin heeft als mensen daar kritiek op gaan hebben als je je zo voelt. Dat kan het soms alleen maar erger maken.

Die slaapverlamming klinkt doodeng. Ik heb dat zelf jaren terug ook eens heel kort meegemaakt als ik het zo lees. Ik werd toen wakker en toen voelde het alsof er iemand/iets op mijn borstkas zat, wat heel benauwend voelde. Ik maakte een soort duw beweging om het eraf te krijgen en toen werd ik ineens "nog" een keer wakker en was het weg. Net alsof er iemand bij me in de kamer aanwezig was, die er eigenlijk niet was...

Mooi dat het nu alweer beter mee gaat met je trouwens.
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bedankt iedereen voor de steun.
Jaa ik gebruik ongeveer 3 jaar drugs waarvan het eerste jaar min of meer recreatief, 2de jaar dagelijks, derde jaar met perioden van dagelijks/wekelijks/maandelijks

Nog altijd niets gebruikt trouwens dus het gaat de goede kant op! :grin:

En als ik me in procent moet uitdrukken hoe ik me voel, njaaa 200% :mrgreen:

Schokjes zijn inmiddels ook verdwenen, behalve gisteren toen ik wat alcohol dronk dan kwam het een beetje niet erg storend terug.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#11
LoveQuality zei:
Nog altijd niets gebruikt trouwens dus het gaat de goede kant op! :grin:
Klik om te vergroten...
Het is al weer zo'n twee weken geleden dat je voor het laatst in dit topic gepost hebt, dus ik ben benieuwd hoe het nu met je gaat.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Inderdaad, hoe is het met je LoveQuality? Hopelijk veel beter!

Slaapverlamming ontstaat waarschijnlijk als zelfbescherming tijdens het dromen. Soms zijn dromen zo intens dat je er lichamelijk op reageert. Iedereen heeft wel eens meegemaakt dat ie wakker schrikt en een wilde beweging maakt bijvoorbeeld. Bijvoorbeeld als je het gevoel hebt dat je valt of verdrinkt, dat kan zo intens zijn dat je er wakker van schrikt en jezelf wilt redden (om waar wat te noemen). In dat geval is je prikkel/reactie zo sterk dat je door de slaapverlamming heen komt.

Zonder slaapverlamming zou je waarschijnlijk wild om je heen kunnen bewegen tijdens het dromen en jezelf verwonden, daarom kun je tijdens perioden van REM slaap niet of weinig bewegen.

Hoe het precies werkt is niet bekend. De reden dat het ontstaat bij drugs en bij de afkick van drugs is omdat middelen je REM slaap ook kunnen beïnvloeden. Dagelijks dempende medicijnen zorgen ervoor dat je minder tot geen REM-slaap hebt. Waarschijnlijk gaat er dus ergens in de timing iets verkeerd waardoor je dus wel wakker wordt maar de verlamming niet ophoudt. Scary..
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Volgens mij klopt je statement niet helemaal. Bij slaapverlamming kom je direct in de verlamming op het moment dat je in slaap valt. Die verlamming is nodig bij REM slaap maar niet daarvoor of daarna. Wat er gebeurd bij slaapverlamming is dat je al in de verlamming valt op het moment dat je in slaapt of het moment dat je wakker word. Hierdoor maak je bewust mee dat je verlamt bent.Daarom is het zulke scary shit omdat je volkomen bewust bent van je verlamming. Daarnaast zit je ook in een soort hallucinatie staat.

JE kan helemaal niks en de enige manier om er uit te komen is om je daar erg op te concentreren of als je bijvoorbeeld word aangeraakt.

Eigenlijk haal je slaapverlamming en slaapverlamming door elkaar. Je hebt goede slaapverlamming op het moment dat je in je REM komt. En je hebt slaapverlamming op een moment dat dat niet gewenst is.

SmartieAndMe zei:
Inderdaad, hoe is het met je LoveQuality? Hopelijk veel beter!

Slaapverlamming ontstaat waarschijnlijk als zelfbescherming tijdens het dromen. Soms zijn dromen zo intens dat je er lichamelijk op reageert. Iedereen heeft wel eens meegemaakt dat ie wakker schrikt en een wilde beweging maakt bijvoorbeeld. Bijvoorbeeld als je het gevoel hebt dat je valt of verdrinkt, dat kan zo intens zijn dat je er wakker van schrikt en jezelf wilt redden (om waar wat te noemen). In dat geval is je prikkel/reactie zo sterk dat je door de slaapverlamming heen komt.

Zonder slaapverlamming zou je waarschijnlijk wild om je heen kunnen bewegen tijdens het dromen en jezelf verwonden, daarom kun je tijdens perioden van REM slaap niet of weinig bewegen.

Hoe het precies werkt is niet bekend. De reden dat het ontstaat bij drugs en bij de afkick van drugs is omdat middelen je REM slaap ook kunnen beïnvloeden. Dagelijks dempende medicijnen zorgen ervoor dat je minder tot geen REM-slaap hebt. Waarschijnlijk gaat er dus ergens in de timing iets verkeerd waardoor je dus wel wakker wordt maar de verlamming niet ophoudt. Scary..
Klik om te vergroten...
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#14
bobsacamano zei:
Volgens mij klopt je statement niet helemaal.
Klik om te vergroten...

Slaapverlamming kan voorkomen bij het slapen gaan of bij het wakker worden, mijn statement klopt wel :) REM slaap komt voornamelijk voor in de ochtend aan het einde van je slaapcyclus, maar het kan dus ook in de avond voorkomen.

Ik haal ze niet door elkaar, er is geen verschil tussen. Het is een verschijnsel wat iedereen heeft, maar de meeste mensen merken het niet. Als je de slaapverlamming wel merkt gaat er gewoon iets mis in je slaapcyclus, wat is niet precies bekend.
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ondertussen geen ontwenningsverschijnselen meer..
Nog 1 keer last gehad van slaapverlamming maar het leek toen maar 10 seconden te duren.

Heb nog 3 keer gezondigd, een keer coke/keta/xtc.. valt dus best mee!
Gelukkig geen antidepressieva meer gebruikt en geen benzo's meer
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#16
LoveQuality zei:
Heb nog 3 keer gezondigd, een keer coke/keta/xtc.. valt dus best mee!
Gelukkig geen antidepressieva meer gebruikt en geen benzo's meer
Klik om te vergroten...
Volgens mij is XTC wel één van de meest onverstandige dingen om mee te zondigen als je dit soort klachten hebt en afkickt van antidepressiva. :P

Verder natuurlijk goed bezig! :)
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik moet je namelijk teleurstellen, ik heb toch niet zo'n goed uithoudingsvermogen als je denkt :mrgreen:
Ondertussen heb ik nog enkele keren 4-FMP, 2-FA, 6-APB, 2-MMC, 3-MMC, O-Desmetyltramadol, Etizolam, Flubromazolam gehad. :flushed:
Sterker zelfs, op dit moment gaat er wat 2-FA binnen om wat gefocust te blijven.


Als je echt niet meer zonder kan en je hoofdje denkt alleen nog maar aan speed, dan kan je uitgaan toch zeker een mentale verslaving.
Gelukkig heeft speed geen lichamelijke afkickverschijnselen, behalve dan dat jeje doodmoe voelt en waarschijnlijk wat neerslachtig en geen zin om iets te doen.
Je moet blijven volhouden en na een tijdje ga je merken dat het elke dag wat beter gaat.
Elke dag een half uurtje sporten en natuurlijk eet gezond.
Zorg voor een vertrouwenspersoon die je situatie begrijpt en waar jeje hart tegen kan luchten als je nood hebt aan nen babbel of als het dreigt mis te lopen.
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jaa heb toch niet veel van de XTC gevoeld, enkel wat klappertanden en een gigantische kater :cry:
Nu weet ik weer waarom ik al zolang gestopt was met XTC, teveel misbruikt.

Ondertussen een maand verder en heb al zoveel feesten gedaan zonder drugs.
En raar maar waar, ik kan me 10 keer beter amuseren nuchter als met drugs.
H
HoneyCLid
01-01-2024, 00:00
#19
Oh wauw ! Wat heb ik veel respect voor jou en je uithoudingsvermogen !
Zie inmiddels dat het al een paar maanden geleden is.. Hoop dat het nog steeds goed met je gaat en dat je niet(s) hebt gebruikt :grin:

Ik ben ook al langer dan een jaar clean van een intense wietverslaving.
Een grote deel van mijn leven en waaronder ikzelf ook 180 graden zijn veranderd naar het positieve.
Alleen de laatste paar maanden mistte ik toch wel eens wat, en door een super lange tijd bijna niks anders gedaan te hebben dan school/werken had ik weer eens afgesproken om wat te drinken na het werken. Dus na 'n paar sappies besloten om een halve g. Coke te halen met een vriend. Was wel leuk, maar niks vergeleken met mijn eerste (coke)ervaring.
Volgende dag kwam ik brak aan op het werk, heel de nacht niet kunnen slapen. Ik mocht eerder weg dan ik dacht en ja hoor dat werd weer gezellig samen snuiven. Kreeg dit keer ook een slaappil oxazepam als het goed is. En het beviel me beide héél erg. (Want ikzelf had de laatste paar maanden ook slaapproblemen).

Dus 2 weken nog af en toe tussendoor gesnoven etc. tot op een dag ik wat ging eten en drinken bij vrienden thuis. En Coke wou om een beetje te 'ontnuchteren'. Zagen we dat de packie leeg was, afijn dan maar pep dacht ik. Eerste keer, en ja hoor :hearteyes: GE-WEL-DIG. Waarom gebruikten mensen ook al weer cocaïne terwijl speed je vele malen beter laat voelen?

Sindsdien was mijn liefde voor pep ook echt niet te ontnemen.
Toen heb ik ook echt binnen een maand min. 15x pep gebruikt en anders sos(als ik niet aan pep kon komen). Daarnaast begon ook ineens mijn liefde voor benzo's slaappillen en alles wat je zo 'n beetje verdoofd.

Ik nam soms 2/3 slaappillen en sliep heerlijk 15 uur door. Volgende dag had ik weer zin en energie in van alles. Maar meestal was ik te moe of had ik geen zin(!), zodra ik pep had veranderde dat wel.

En toen ging het pas echt mis, ik kon mezelf niet inhouden. Ben weer een fout begaan wat eigenlijk nooit had moeten gebeuren.
Ja. Super boos op mezelf, pep gehaald. Iets voelde beter. Toen kwam 'een vriendin' langs, ik onder invloed van pep lekker met der gebabbeld. En zij vertelde mij een aantal zaken waardoor ik weer tot rust kwam.

Toen heb ik de komende 3/4 dagen op werk pep gebruikt. Alles ging goed tot vrijdag heel veel tegenslagen weer proberen te onderdrukken met allerlei soorten drugs. (Ging mentaal fout).

Nou heb ik de afgelopen paar dagen (gister voor het laatst) niet veel maar wel min. 1 lijn genomen.
Ik was vastberaden om te stoppen met alle chemicaliën voor min. 2 maanden. Ik merk dat dit zovéééél moeilijker is dan ik dacht.

Ik zie ook echt dat ik ben afgevallen en mijn huid helemaal naar de tering is. Het liefst vermijd ik spiegels/mensen en pak ik een rietje en snuif weer uit een zakje pep totdat ik tranen krijg. En een euforisch gevoel ervaar.

Maar SHIT JOH ! De drang is zo groot, ik heb zelfs een lijstje gemaakt van alle drugs en redenen die ik de afgelopen tijd hebt gebruikt. Ik denk aan mijn eerdere verslavingen en gevolgen, maar niks lijkt te helpen.



Ik hoop dat het een beetje duidelijk was, en dank hierbij ook voor het lezen van mijn hopeloze reactie !
En ik hoop dat er goede oplossingen komen..

Groetjes.
H
HoneyCLid
01-01-2024, 00:00
#20
LoveQuality zei:
Ik moet je namelijk teleurstellen, ik heb toch niet zo'n goed uithoudingsvermogen als je denkt :mrgreen:
Ondertussen heb ik nog enkele keren 4-FMP, 2-FA, 6-APB, 2-MMC, 3-MMC, O-Desmetyltramadol, Etizolam, Flubromazolam gehad. :flushed:
Sterker zelfs, op dit moment gaat er wat 2-FA binnen om wat gefocust te blijven.


Als je echt niet meer zonder kan en je hoofdje denkt alleen nog maar aan speed, dan kan je uitgaan toch zeker een mentale verslaving.
Gelukkig heeft speed geen lichamelijke afkickverschijnselen, behalve dan dat jeje doodmoe voelt en waarschijnlijk wat neerslachtig en geen zin om iets te doen.
Je moet blijven volhouden en na een tijdje ga je merken dat het elke dag wat beter gaat.
Elke dag een half uurtje sporten en natuurlijk eet gezond.
Zorg voor een vertrouwenspersoon die je situatie begrijpt en waar jeje hart tegen kan luchten als je nood hebt aan nen babbel of als het dreigt mis te lopen.
Klik om te vergroten...


Hartstikke bedankt voor het lezen en meedenken, die dingen wist ik al en probeer ik ook maar nu nog het accepteren in mijn hoofd. :mrgreen:
En wat zonde om te lezen dat je weer gebruikt zeg, mag is misschien weten wat de reden was voor een terugval.. ?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."