Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerzwijgen van drugsgebruik voor je partner

Verzwijgen van drugsgebruik voor je partner

50 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
e
esmeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vraag me af hoeveel mensen het gebruik van drugs verzwijgen voor hun partner. En welke drugs of een specifieke drugs.... Of hoe vaak...

Ik zelf ben niet altijd even eerlijk :rolleyes: :flushed:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#2
ja, maar vaak is het voor de betrokkene al lang overduidelijk.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
MeejheM zei:
ja, maar vaak is het voor de betrokkene al lang overduidelijk.
Klik om te vergroten...
Klopt, ik bedoelde ook vooral te zeggen dat verslaafden zeker in het begin vooral zichzelf voorliegen en dus indirect betrokkene. Pas later wordt het vaak bewust de betrokkene voorliegen.

Maar genoeg generaliseringen wat mij betreft, verslaving betekent voor iedereen wat anders. Wat dat betreft zijn het ook maar gewoon mensen en kun je ze niet over een kam scheren.
s
snelgemsurfdLid
01-01-2024, 00:00
#4
mijn vriendin weet wel hoe hard ik snakte naar men dagelijks dosis pep . Maar ze heeft geen flauw idee dat ik nog wel zondig met een gram pep op te snoepen..

en ik wil het zo wel houden,
A
AttimoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mijn relatie van 5 jaar is vorige woensdag ten einde gekomen. Voor haar vrij abrupt, voor mij een proces dat op zijn minst al een half jaar bezig was. Sommigen kunnen dat niet begrijpen, maar in een relatie waar in je partner jou ongelofelijk graag ziet maar jij steeds minder haar graag ziet, is het bijzonder moeilijk om daar zomaar een einde aan te maken. Maar door het te laten aanslepen doe je jezelf en je partner absoluut geen plezier. Dat besefte ik en dus heb ik er een einde aan gemaakt.

Ik heb weinig écht gelogen over mijn druggebruik, maar wel veel verzwegen. Ze accepteerde dat ik blowde tot op zekere hoogte. Ze maakte gedurig aan duidelijk dat ze wilde dat ik minderde en liefst van al dat ik er gewoon mee stopte. Paddo's en truffels wist ze ook, maar daar hebben we het zelden over gehad omdat ik dat slechts enkele keren op een jaar doe.

Dan XTC/MDMA, vorige zomer voor de eerste keer gedaan met een groep vrienden. Ik wist dat ze dit toch te weten zou komen en dus vertelde ik het haar vrijwel meteen. Ze was in chock. Ze vond het totaal onverantwoord maar echt ruzie hebben we er nooit over gemaakt.

Ten slotte mijn coke-gebruik. Dat heb ik nooit tegen haar verteld. Ik vermoed ook dat mocht ze dat weten, ze het ter plekke zelf had uitgemaakt of dat het toch grote crisis zou geweest zijn.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Attimo zei:
Mijn relatie van 5 jaar is vorige woensdag ten einde gekomen.
Klik om te vergroten...
Jeetje 5 jaar, lange tijd, sterkte! Het lijkt me echt niet fijn om dat soort dingen niet tegen elkaar te kunnen zeggen. Wel het gevoel alsof je de juiste keuze hebt gemaakt dus?

Kijk, in een relatie hoef je natuurlijk niet ALLES met elkaar te delen, maar als ik drugsgebruik zou verzwijgen voor mijn partner zit er denk ik toch iets niet goed.... Eerlijkheid is voor mij heel belangrijk. Met mijn exen heb ik er gelukkig wel altijd gewoon over kunnen praten.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als je het kan delen(letterlijk) is ideaal, maar niks zeggen als ze er niet naar vragen, is dat verzwijgen?

soms is het beter sommige details voor je te houden. in andere gevallen is het beter gelijk alles in de openheid te gooien. weten wanneer je welke optie kiest, dat is de kunst.
S
StillevenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik rookte al 4 jaar wiet zonder dat mijn partner het wist. Tijdens de hond uitlaten stiekem enzo. Dat was erg lastig omdat ik niet rook dus ik moest altijd de lucht maskeren en dan wordt je heel creatief. In de winter handschoenen aan met daaronder latex handschoenen. Bifi worstje in je binnenzak om de adem te maskeren. Het kwam echt op een punt dat het gewoon debiel werd. Ik heb nu een dochter die veel aandacht vraagt en met een stonermind was ik savonds lui en moe en waren handelingen als in bad en in slaap brengen een te grote opgave. Ik heb toen maar besloten om te stoppen en rook nu 2 weken niks. Ik ben gaan sporten om toch wat anders in mn gedachten te hebben. Gaat goed:)
S
SnowblindLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zou het wel zeggen ja. Als ze dan nog voor me gaat, zou me dat inspireren om clean te blijven.
Verder ervaar ik verliefdheid als een zware roes die een drugdroes misschien overbodig maakt.

Zou wel een zware opgave zijn om seks zonder coca-ethyleen in mijn bloed te hebben.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb nu geen partner meer.. Maar toen ik nog een relatie had raakte ik verslaafd aan speed. In die periode heb ik heel veel gelogen over mn drugs gebruik. Hij kreeg na een tijdje wel door dat ik het iets vaker deed dan dat hij dacht, maar pas toen het uit ging kwam hij erachter dat ik iedere dag snoof.. Mijn advies: wees altijd eerlijk. Liegen veroorzaakt zo kjenker veel ellende.. Niet alleen voor jezelf, maar vooral voor je partner.. Als je echt oprecht van iemand houdt, lieg dan niet over je gebruik.
L
LektroluvLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb nog niet echt in die situatie gezeten...


Ik HAAT liegen... en een relatie is voor mij op vertrouwen gebaseerd!
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb een partner die vroeger veel meer gebruikt heeft dan ik ooit nog zal gebruiken, dus dat is nooit een probleem. Bovendien ben ik tegenwoordig een incidenteel gebruiker. Speed komt niet meer boven de 4 keer per jaar uit en andere dingen doe ik ook haast niet meer. Alleen de echte psychedelica nog en wat dat betreft, had ik geen idealer vriendje kunnen hebben.
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik lieg daar niet om en daarbij zou hij het zo doorhebben en andersom precies hetzelfde

een relatie met leugens loopt vroeg of laat altijd fout af
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#14
Is nooit nodig geweest, want meeste van mijn vriendjes gebruikten zelf een stuk harder dan ik. Ben ook niet van plan om erover te liegen, maar kan me wel voorstellen dat je het doet, als je een partner hebt die er erg moeilijk over doet...
M
Milan74Lid
01-01-2024, 00:00
#15
De speed kreeg na verloop van tijd een negatieve invloed op mijn libido en het krijgen van een goede harde erectie. Alhoewel dit in zekere mate ook te maken had met mijn bedrijf die door de economische recessie niet goed liep. Ik heb mijn speedgebruik aan mijn vriendin altijd verzwegen. We hadden op een gegeven moment nog maar 1 keer maand sex of zo.

Ook klaarkomen met speed op kan na langdurig gebruik een probleem worden. Je komt echt met moeite klaar.
a
alberthoffmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
i always tell the truth even when i lie :wink:
w
willem op den driesLid
01-01-2024, 00:00
#17
Lektroluv zei:
Ik heb nog niet echt in die situatie gezeten...


Ik HAAT liegen... en een relatie is voor mij op vertrouwen gebaseerd!
Klik om te vergroten...

:)
S
SupervliegLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als je over je drugsgebruik moet liegen is er wel heel iets erg aan de hand, en al helemaal wanneer dit tegen je partner is. Verzwijgen kan ik enigszinds begrijpen maar zodra je gaat liegen ben je goed verslaafd tbh.
D
Dr.GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Je kunt het ook verzwijgen, dan hoef je niet te delen.

Maarja buiten de eerder genoemde eerlijkheid hoort delen eigenlijk ook wel bij een relatie. :openmouth:
T
TaatLid
01-01-2024, 00:00
#20
Gewoon iemand zoeken die net zo hard mee doet :beer:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."