Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWiet om te ontsnappen van m'n gedachtes

Wiet om te ontsnappen van m'n gedachtes

20 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik wist niet dat fool ook participeerde in dit gesprek. :tearsofjoy:
T
TheStripLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi allemaal,

Ehm, ik denk niet dat ik verslaafd ben aan wiet. Mijn eerste jointje was op mijn 13e, maar ik rook pas sinds een jaar wekelijks (m.u.v. tentamenweken e.d.). Dit omdat ik toen meer bevriend ben geraakt met een groep die vaak blowt. Het was (is) altijd heel gezellig, we 'chillen' ook vaak genoeg nuchter, en als ik zie hoe m'n vrienden ermee omgaan, is dit alles behalve problematisch. Ik rook als enige van de groep ook vaak alleen thuis, dit omdat het me rust geeft, en ik denk dat daar ergens m'n probleem zit.

Ik ben altijd aan het nadenken, en zolang ik me kan herinneren, heb ik dit ook altijd veel gedaan. Als 9-jarig kind was ik me dingen aan het afvragen als 'hoe kunnen de ouders van m'n klasgenootje nog leven? Zijn ze niet allang een keertje levensmoe geraakt?' Dit soort vragen spookte continu door m'n hoofd. Ook dacht ik vroeger heel veel over m'n toekomst na, en had last van paniekaanvallen op die jonge leeftijd. Pubertijd verliep moeizaam, mentaal gezien dan. Depressie-achtige klachten, en dat soort dingen. Ik vond nooit rust, ik was altijd aan het nadenken, het stopte gewoon niet.

En hier heb ik nog steeds last van. Ik ben constant aan het nadenken. Veelal over mezelf en m'n toekomst. Hij ziet er op zich, rationeel gezien, best rooskleurig uit (universitaire studie, werk, vrienden/vriendinnen, best oké thuissituatie e.d.) maar ik denk er veel over na hoe ik later alleen, werkloos én doodongelukkig op de bank in m'n appartement eindig. Nadenken hierover maakt me verdrietig, maar ik blijf het doen. Ook denk ik vaak na over nu, hoe m'n leven eruit ziet, hoe ik wil dat het erover ziet, hoe ik me voel, blablabla. Te vermoeiend om allemaal te typen. En als ik daar niet over nadenk is het wel 'goh, hoe hebben ze het materiaal van de stoel van deze bus eigenlijk zo gemaakt? Hoe is deze bus eigenlijk sowieso tot stand gekomen, wie zou dat zo bedacht hebben?' Wat vaak eindigt in een 'huh, hoe is de wereld ontstaan'. Oftewel: m'n hoofd heeft geen rust, ik denk teveel na en het maakt me écht gek.

Wiet geeft me deze rust. Niet helemaal, maar het helpt wel echt. Als ik veel gerookt heb, lig ik gewoon ontspannen op m'n bed. Ik kan nog wel nadenken, maar, lastig uit te leggen - veel relaxeter, veel minder, alles is gewoon oké op zo'n moment. Maar dit is natuurlijk geen goede hoofdreden om te blowen, ben ik me van bewust. Ook begin ik steeds meer en meer de nadelige kanten van wiet te ervaren. Ik heb een studie met weinig contacturen, en veelal ook niet verplicht, maar het is wel de bedoeling dat je aan veel thuisstudie doet. Ik steek dan rond 1u m'n jointje op, maar als het uitgewerkt is word ik zo ondragelijk moe dat ik dan rond 7u 's avonds al ga slapen.. ik blow niet dagelijks, maar de dagen dat ik blow, ben ik wel aan het weggooien. Waarom ik niet gewoon volledig stop? Omdat ik gekgekgekgekgek van m'n eigen gedachtes word, ik wil gewoon dat het stopt.

XTC gebruik ik zo af en toe, hoofddoel daarvan is nog steeds gewoon recreatief, maar die nachten dat je zó vaag in je kop bent dat je totaal niet meer in staat bent om na te denken, vind ik toch stiekem toch wel heel erg fijn. Ik denk er dan ook vaak aan, en verlang vaak om me weer zo te voelen. Niet per se die lovefeeling of het strakstaan, maar het niet meer kunnen na denken. Ook komt de gedachte steeds meer in me op om het ''lekker'' een middagje een keer alleen te gaan gebruiken, niet helemaal de bedoeling natuurlijk.

Beetje lang, en ik hoop niet warrig, verhaal geworden.
Samengevat: ik word gek van m'n hoofd en m'n gedachte, en wil het het liefst verdoven met drugs, maar doe dit zeker niet dagelijks. Ook al zou ik dit wel willen, ben wel nuchter genoeg om te zien dat ik hiermee juist alles verpest.

Ik vroeg me af of mensen dit herkennen? Het teveel en het constant nadenken? En of iemand een tip/mening heeft of zo?
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik kan me wel enigszins vinden in je verhaal. Toen ik nog op de havo zat was ik vaak niet erg bezig met school maar wel met allerlei andere (onbenullige) zaken. Mijn tijd doodde ik vooral met gamen :rolleyes: en een beetje met vrienden omgaan wanneer het uitkwam.
Ik merkte zelf dat als ik met iets anders bezig was ik me hier wel op kon concentreren en m'n gedachten even ergens anders te hebben. Dit waren vooral dingen zoals huiswerk/studeren, met vrienden omgaan en vooral sporten. In die tijd was het voetbal, nu fitness.

Waar ik naartoe wil met dit verhaal; zoek een hobby. Zoals je zelf al aangeeft rook je wiet om even tot rust te komen. In mijn geval is dit sport. Hier kan ik lekker anderhalf uur even ergens mee bezig zijn waar ik zin in heb en waar ik me kan ontspannen (klinkt tegenstrijdig maar je begrijpt het wel :wink: ).
Zoek een hobby, vraag een vriend/vriendin om mee te gaan en zorg dat je je dagen goed invult. Je bent nu bezig om een verslaving op te bouwen terwijl dat niet nodig is.

Ik hoop dat je er iets mee kan.

~Skirre

p.s. hoe vaak gebruik je XTC?
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat ook kan helpen is bij je huisarts te rade gaan. Zoals jij het hier beschrijft ondervind je er werkelijke geestelijke problemen mee. Bij zoveel piekeren ga je op een duur ten onder, heb je bijvoorbeeld s'nachts ook moeite met inslapen?

Verder klopt het inderdaad dat van wiet je gedachten enigszins tot bedaren kunnen worden gebracht. Dit is echter wel heel persoonsgebonden. In principe kan je uit jouw verhaal concluderen dat je aan zelfmedicatie doet. Daarvoor is drugs eigenlijk niet bedoelt. (klink heel hypocriet van mij) Net als jij gebruikte ik ook drugs om even te ontsnappen uit de realiteit, maar na een tijdje zal je hoe dan ook deksel op de neus krijgen. Daarom kan ik mij wel vinden van wat skirre hierboven zegt, alleen kan door je gezakte motivatie het vinden van hobby ook al problemen opleveren.

Ik zou zelf als advies meegeven hulp hierbij te zoeken. Een bezoekje aan je huisarts kan nooit kwaad toch? Je geeft zelf al aan vast te lopen in je eigen gedachten. Mocht je eenmaal de oorzaak hebben weggehaald, (al kan dat misschien lang duren) dan is de noodzaak tot blowen niet langer belangrijk.

Succes en houd ons op de hoogte!
T
TheStripLid
01-01-2024, 00:00
#5
@Skirri: Dankje voor je reactie! Je hebt zeker een punt dat het goed voor me zou zijn een hobby/sport te zoeken, of eigenlijk een drukke dagelijkse invulling te hebben. Met sport ben ik echt één en al drama, zo onhandig als wat. Ik heb wel een tijd hardgelopen toen ik me wat depressief voelde, dit hielp in eerste instantie wel. Ik voelde me veel beter tijdens en na m'n rondje. Hier ben ik helaas een beetje in doorgeslagen, ik moest van mezelf steeds grotere afstanden lopen, mocht geen pauzes tussendoor nemen, mocht geen rustdagen inlassen om m'n spieren te laten rusten etc. Blessure opgelopen, mee doorgelopen, tot ik niet eens meer normaal kon lopen van de pijn, toen was ik er erg klaar mee en ben ik gestopt. Ik wil het over een een maandje, als het weer iets lekkerder weer wordt, weer gaan oppakken. Maar ja, ik wil zoveel. Ik weet dat het een kwestie is van jezelf een schop onder de kont geven en doen, maar dat valt me op het moment heel zwaar. Op m'n studie richten lukt me niet meer, geen concentratie. Voor bijvoorbeeld 'leuk' boeken lezen heb ik ook de concentratie ook niet meer. Maar je blijft zeker een punt houden met het feit dat ik weer eens écht wat moet gaan doen met m'n leven.
En oja, ik gebruik 1x in de 6 à 8 weken XTC. Ik weet dat dit niet de 3-maanden regel is, maar ik ben hier zelf oké mee. Als dat iets schade oplevert aan m'n hersenen, tja, dan is dat maar zo. Neig om sommige momenten om m'n hersenen juist helemaal kapot te maken zodat ze iets minder goed werken wat nadenken betreft, maar ja dan kan ik m'n studie en baan later wel helemaal vergeten. :wink:

@Fool: Dankje voor je reactie! Ehm, ja, ik lijd er op zich wel onder. Met inslapen heb ik gelukkig niet zo heel veel moeite, ik ervaar de hele dag vermoeidheid en als ik 's ochtends wakker word, verlang ik altijd heel erg naar het moment 's avonds dat ik weer kan gaan slapen. Vandaar, misschien. Ik slaap echter wel verrot. Ik word een aantal keren 's nachts wakker, en inslapen dan duurt meestal wel lang. Om toch aan m'n slaap te komen, ga ik als het kan vroeg naar bed en zet ik geen wekker (toch amper colleges 's ochtends..).

Huisarts heb ik zelf ook overwogen inderdaad. M'n moeder is het er echter niet mee eens dat ik hiervoor naar de huisarts ga, nu ben ik natuurlijk zelf volwassen, maar toch (ik woon nog thuis trouwens). ''Is gewoon de leeftijd, gewoon iets meer op school focussen, en lekker naar buiten gaan, dan komt het allemaal wel goed. Ik vond die leeftijd ook maar niks, het leven wordt wel wat leuker als je ouder wordt'' - aldus mama. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden, hou er iig niet van om achter haar rug om naar de huisarts te gaan. En wat verwacht ik van de huisarts? Therapie? Vind dat wel een beetje een eng idee, eerlijk gezegd. Maar je hebt wel een point, misschien dit toch maar even serieus overwegen en gewoon 'yolo' een afspraak te maken, en dan zien we wel verder. Zucht, moeilijk allemaal.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
leipebaviaan zei:
Ik wist niet dat fool ook participeerde in dit gesprek. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy:
Mensen gaan er tegenwoordig dus al vanuit dat hij het is als er gereageerd wordt :grin:
T
TheStripLid
01-01-2024, 00:00
#7
O wauw, schaam me dood haha. Geen idee hoe ik daar nou weer bij kwam, zal wel net een reactie van hem ergens in een ander topic gelezen hebben. Moet toegeven dat ik ook wat opgerookt had, als ik dat als excuses mag gebruiken. Nee sorry haha, ik waardeer je reactie hoor :grin:
L
LemonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heel herkenbaar, ik blow dagelijks teveel en doe een HBO-studie. Ik heb mezelf er bij neergelegd dat ik nogal veel pieker. Misschien heb je net als ik een behoorlijk hoog IQ waardoor je veel nadenkt over allerlei dingen. Wat de XTC betreft, kijk er mee uit! Het is leuk op z'n tijd maar kan juist op de lange termijn angst en slaapproblemen veroorzaken. Wat voor mij goed werkt om te slapen is melatonine 5 miligram die ik via de huisarts krijg. Dit is een redelijk veilig middel om te slapen. Succes!
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Misschien heb je net als ik een behoorlijk hoog IQ waardoor je veel nadenkt over allerlei dingen.
Klik om te vergroten...

Dus iedereen die last heeft van piekeren heeft een hoog IQ? Dan ben ik zo onderhand Einstein. :tearsofjoy:
T
TheStripLid
01-01-2024, 00:00
#10
leipebaviaan zei:
Misschien heb je net als ik een behoorlijk hoog IQ waardoor je veel nadenkt over allerlei dingen.
Klik om te vergroten...

Dus iedereen die last heeft van piekeren heeft een hoog IQ? Dan ben ik zo onderhand Einstein. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Ik denk niet dat Lemon het zo zwart-wit bedoelt. :mrgreen: Niet iedereen die teveel piekert heeft een te hoog IQ, maar het kan wel een verband met elkaar hebben. Ik heb ook heel vaak zoiets van, was ik maar gewoon oppervlakkig en 'dommig' dan was ik vast veel gelukkiger. Maarja

En @Lemon: bedankt voor de tip over melatonine! Begin daar inderdaad veel liever mee dan benzo's of zo.
H
HoneyCLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik herken mezelf ook wel in je verhaal met je punten die je benoemt, ik blowde ook maar ben nu inmiddels 5 maanden gestopt. In het begin was blowen ook een soortvan uitweg voor mij, of het was gewoon chill en leuk om met vrienden of alleen te blowen. Maar naderhand bracht het klachten met zich mee, als ik stoned was dacht ik aan van alles en soms kon ik niet stoppen met nadenken. Nadat het uitwerkte was ik extreem ongelukkig en chago. Plus kon ik niet zonder, wou altijd en overal en elk moment van de dag stoned zijn.

Nou zeg jij dat je minder wil nadenken, en een beetje rust in je hoofd wil. Ik zou zeggen ga lekker sporten of mediteren. In het begin zal het vast moeilijk zijn en zul je er niks van merken. Maar na een tijdje als je echt doorzet en ervoor gaat zul je vast merken dat het beter met je gaat en dat je alles op een lijntje heb. Ik wens je echt heel veel succes en mijn persoonlijke tip is om van blowen geen gewoonte te maken, want voor je het weet is dat nog het enigste waar je aan kunt denken.
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als XTC voor rust in je hoofd zorgt heb je misschien ADHD. Ik weet niet in hoeverre het voor MDMA geldt, maar mensen met ADHD worden wel vaak rustig van speed. MDMA is daar wel aan verwant. Ik wil je overigens niet aanraden om daar aan te beginnen, ik vind dat er vaak te makkelijk over wordt gedacht. Methylfedinaat (de werkzame stof in ritalin en concerta) is er ook aan verwant.
Ik blowde eerst ook veel om te kunnen slapen, vooral omdat ik totaal geen dag-nachtritme heb. Tegenwoordig probeer ik dat te minderen omdat het nog altijd slecht voor je is. Ik slik nu vaak melatonine maar dan slaap ik nooit door en ik heb hele levendige dromen. Meestal neem ik rond een uur of 6 bij en slaap ik verder. Ik wikkel ook wel eens melatonine in 3 vloeitjes (ik heb nu toch vloei te veel :P) voor een vertraagde werking maar ik kijk nog in hoeverre dat werkt.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
Susanne zei:
Als XTC voor rust in je hoofd zorgt heb je misschien ADHD. Ik weet niet in hoeverre het voor MDMA geldt, maar mensen met ADHD worden wel vaak rustig van speed. MDMA is daar wel aan verwant. Ik wil je overigens niet aanraden om daar aan te beginnen, ik vind dat er vaak te makkelijk over wordt gedacht. Methylfedinaat (de werkzame stof in ritalin en concerta) is er ook aan verwant.
Ik blowde eerst ook veel om te kunnen slapen, vooral omdat ik totaal geen dag-nachtritme heb. Tegenwoordig probeer ik dat te minderen omdat het nog altijd slecht voor je is. Ik slik nu vaak melatonine maar dan slaap ik nooit door en ik heb hele levendige dromen. Meestal neem ik rond een uur of 6 bij en slaap ik verder. Ik wikkel ook wel eens melatonine in 3 vloeitjes (ik heb nu toch vloei te veel :P) voor een vertraagde werking maar ik kijk nog in hoeverre dat werkt.
Klik om te vergroten...
Bijna iedereen wordt rustig van een lage dosering speed, pas als de stemming opgefokt raakt of er erg veel ingaat wordt het wat anders. :wink:
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja klopt wel ja. Ik word somehow rustiger van XTC dan van pep
T
TheStripLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bedankt voor het meedenken, Susanne! Maar als ik ergens zeker van ben, is het wel dat ik geen ADHD heb. Ben namelijk een erg rustig persoon, ook volgens anderen. ''Volgens mij ben jij echt zo'n rustig, relaxed type'' werd ik laatst nog omschreven door iemand die ik nieuw heb leren kennen. Alleen in m'n hoofd dus wat minder rustig, helaas. Herken mezelf overigens wel heel erg in ADD, maar ja ik ga niet aan zelf-diagnose doen, en ik wil eigenlijk ook helemaal geen stempel.

Het gaat nu trouwens wat beter. Ik zit elke dag van ongeveer 9:00-17:00 op de uni, volg al m'n colleges, en daartussen probeer ik wat te leren. Kan me daar nog steeds moeilijk te concentreren, maar als ik erg rustig aandoe gaat het wel. Tentamens zijn nog ver weg, dus heb alle tijd voor m'n gevoel. Van overdag in m'n eentje blowen is nu dus geen sprake meer, doe dit nog wel 's avonds en in het weekend met vrienden, maar dat vind ik geen probleem. Nog steeds wel erg de drang om alleen te blowen, maar dat is te overleven. Ook heb ik wat mensen uit m'n leven verwijderd, wat rust geeft. En nieuwe mensen leren kennen, hoop dat dit blijvende mensen zijn. Ik vind het wel doodvermoeiend zolang op de uni, maar doordat ik het druk heb, merk ik dat ik wat meer rust heb. Niet zoveel nadenktijd, ofzo. Gaat al met al wat beter dus.
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Haha graag gedaan! En goed om te horen dat je al zo goed bezig bent. Ik snap ook dat je niet op de feiten vooruit wil lopen wat betreft diagnosen, en als je zelf een manier vindt om je te concentreren is dat alleen maar beter. Trek alleen wel op tijd aan de bel als je je langdurig een slechte concentratie hebt/krijgt. Slaap je inmiddels wel al wat beter?
s
stonedzebraLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hmm, naarmate ik ouder ben geworden merk ik dat ik door het blowen juist extreem zelfbewust word. Hiermee bedoel ik dat ik, net zoals jij, zeer kritisch ga nadenken over mezelf.

In een nuchtere staat is dit ook al sterk aanwezig maar als ik stoned ben vind ik het gewoon niet fijn meer. Tevens ook gestopt met blowen om die reden.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#18
klinkt toch wel als iets waar een psycholoog verder mee kan, als je constant zit te blowen zou dat inderdaad gevolgen kunnen hebben voor je toekomst, terwijl je zelf eigenlijk aangeeft dat alles behoorlijk de goede kant op gaat.
C
CenostressLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: Wiet om te ontsnappen van m'n gedachtes.....

Als ik wiet gebruik onder harddrugs is het andersom dan kom ik in een spiraal met veel te veel gedachten en is het moeilijk om er uit te komen als je dan nog een lijntje neemt houdt dat gevoel aan zo ga ik parakletsen omdat ik dan gwn niemeer mijn gedachten kan verzetten ... heb ondervonden als ik gewoon wiet gebruik zonder harddrugs dus ,dat het me idd effe tot rust doet komen .. ik weet zelf dat een stimulant en wiet tegenwerken ma toch is het gevoel andrs dan bij andre want ma 2 a 3 u is u weed toch uitgewerkt ma toch blijf ik in die gedachte hangen xp
K
Kristy.hLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hallotjes :)

Ik herken het constante nadenken heel erg goed en MN vriend ook. Die gebruikte concerta om te ontspannen van tijd tot tijd en rookte dagelijks een shitload aan wit enndronk 14 blikken bier om rust te krijgen in zn hoofd. Hij had geen doel in z'n leven, geen studie, geen hobby (anders dan gamen waar hij ook al heel lang aan verslaafd was en ging er behoorlijk aan onderdoor. Zijn huis was een puinhoop met overal schimmel, lege bierblikken in stapels dat je de grote eettafel niet meer non zien, en het stonk verschrikkelijk in z'n huis. Het aanrecht lag onder de troep, als in brood, broodkorsten, halflege bakjes filet american, vlees wat hij had gekocht en niet in de koelkast had gezet maar dus dagen , nee weken had laten liggen... Vuilniszakken die hij op het balkon had gemikt met maden erin :/ behoorlijk uit de hand gelopen dus ...
Ik heb hem ontmoet bij therapie in een praatgroep voor mensen die een boel hebben meegemaakt en niet weten wat ze er mee aanmoeten en er over moeten leren praten.
Hij vertelde nooit wat tot ik naar hem toe ging tijdens de korte koffiebreak en het persoonlijk vroeg hoe het met hem ging. Hij keek me met verbazing aan en stamelde joah goed hoor.... En toen ik hem vroeg of hij een keertje wilde langskomen om een potje te kaarten kreeg hij ineens wat minder dooie ogen. Hij had echt de verdwaasde verdwaalde zwervers factor.....

Na bij mij thuis te hebben gekaart vond hij me toch best aardig en ik hem ook wel. Hoewel hij compleet verdoofd elwat en niet veel mee kreeg hield ik wel vol dat ik er in ieder geval niet zomaar kon stoppen met contact. Hij heeft last van verlatingsangst en is bang voor afwijzing dus daar moest ik elwel rekening mee houden hoewel ik MN eigen probleempjes ook heb/had. Toen ik na een tijdje bij hem thuis kwam en me lam schrok zag hij zelf ook wel in dat het niet goed ging we hebben, vooral ik, met handschoenen alles schoon gemaakt de volgende dag.

De alcohol is een paar weken daarvoor gestopt omdat ik zei dat als hij er mee door ging hij zijn leven vernachelde en ik niet kon toekijken en dus niet meer bevriend wilde zijn. Ik was op dat moment ook zijn enige vriend, hij was onmenselijk eenzaam en sloot zichzelf vaak binnen op en durfde niet naar buiten wat het natuurlijk niet beter maakte....
Maar dat is al weer gestopt sinds vorig jaar september toen ik me echt heel erg met hem heb bezig gehouden omdat ik dacht dat er echt een lieverd schuilging achter de middelen, en dat klopte. Ik heb veel tijd en energie in hem gestoken en hem eruit getrokken. Geen alcohol, wiet of andere zooi gehad sinds begin september tot de kerst. Toen werd het drukker met familie en mensen en dingen doen en overal voorbereiding voor treffen, dus is hij af en toe gaan blowen zonder dat ik het wist. Tot dat hij Bloody Moody werd snapte ik niet waarom hij zo rustig was bij al de familieleden in z'n huis, maar was dus door de wiet. Tot nieuwjaar heeft hij het doorgezet tot ik zo kwaad ben geworden dat hij er altijd als een zombie bij liep(ik was sinds 6 december officieel zijn vriendin geworden :) hij was 25 en nog maagd en hoewel hij nooit durfde maar wel wilde met de juiste meid die hij niet kon vinden was dat dus ook iets waar hij erg tegen op keek. Onze eerste keer ging ook heel erg chaotisch maar goed...)
Ik was het er dus niet meer mee eens dat hij dat deed als ik erbij was omdat er dan voor mij helemaal niks aan hem is en ik dan liever uit ga met MN vrienden of zo. Hij schrok ervan en is gestopt toen.

De wiet is nog steeds een ding wat speelt bij hem, de lust naar rust noemen wij het, is dan op zo'n moment erg groot als hij het wil hebben. Met drank op is de lust onweerstaanbaar omdat alcohol je erg druk maakt in je hoofd soms.
Hij speelt nu dagelijks een uurtje achter de computer z'n shooters maar blijft erg moeilijk soms en zegt mr dan dat de lust naar rust er weer is. Vaak helpt seks dan goed. Ik probeer hem dan te verleiden door op hem te gaan zitten en te strelen en kussen en dan langzaam uit te kleden, dan is zijn aandacht ineens heel ergens anders dan bij wiet gelukkig hahaha. Je mort er dan echt een spelletje van maken en het lang rekken, dan word de drang veel minder.

Vaak gaat hij ook fietsen en bewegen om afleiding te zoeken maar hartje Groningen is wel riskant omdat overal coffeeshops zitten.

Ook kan ik hem overhalen met lekker eten wat echt uitgebreid bereid is of waar hij zelf mee kan helpen, roeren of snijden of zo en z'n gedachte daar op kan vestigen.

Hij slaapt pas om half 4 en is ook pas echt wakker om half 3 smiddags.. Ik slaap met hen samen maar ben om max 12 uur wakker en slaap rond 1 of 2 uur.
Ik heb veel problemen gehad vroeger met in slaap komen en vooral met het blijven slapen. Melatonine is geweldig als jr het goed gebruikt.
ik heb melatonine van de kruitvat. Zowel van eigen merk als van de dure in die witte plastic potjes. Ik doe als ik nirt kan slapen 3van de kruitvat, 4 van de gewone melatonine puur en 6van de melatonine time release. Jr slaapt als een babytje.duurt een half uurtje voor het inwerkt. Ga letterlijk schaapjes tellen en hou je gedachte daar goed bij.
Ik heb adhd en bij mij gaat het van" een schaapje, twee schaapje, drie schaapje, koe, paard, olifant, old mcdonald had a farm, eeeehhhy macarenaaa!!" maar dat terzijde hahaha. Mandala kleuren voor het slapen helpt heel goed bij mij.spreek met jezelf af hoeveel je ervan gaat kleuren en kleur dat, je hersens krijgen dan het gevoel van, dit is af, ik ben klaar, volgende opdracht is rusten.

Ten slotte wilde ik je vragen of je wel comfortabel in bed bent? Heb je een goeie matras en heb je wel lekkere kussens en zachte dekens? Voel je je tot rust komen in je eigen bed? Heb je een TV op je kamer, weg ermee, beeldscherm licht voor je je ogen sluit om te slapen is een van de slechtste dingen die je kunt doen. Gebruik geel licht in jr slaapkamer , dat lijkt het meest op zonso dergang en gebruik blauw wit licht als je wilt wakker worden.

Ik zou ook zekerrrrs naar de huisarts gaan. Het is misschien een fase die je hebt(hoewel ik dat niet denk, sommige mensen zijn nou eenmaal overdenkers) maar in die fase kan je zelf kiezen hor je ermee om gaat. Jr verknoeit je hersens met verdovende middelen op hrt moment en dat is echt zonde want ik zie aan hoe jr schrijft dat je zeker geen dom persoon bent en heel prima weet wat wat is.

Misschien schrijft de huisarts je iets voor. Xanax is iets waardoor je jr rrn poosje kut voeld maar als het aan slaat heb je wel meer rust én het gevorl dat jr dingen echt aan kunt en kan je je beter richten op je studie en je verslaving makkelijk stoppen. Zelf hrb ik voor paniekaanvallen oxazepam, die helpt heerrrlijk, na een kwartiertje op een lege maag effect en op een volle een half uurtje. Je word dan gewoon heel erg rustig en kalm. Ik ben daar helaas verslaafd aan geweest juist omdat ik altijd druk ben in MN koppie. Ik moest het wel gebruiken tijdens een paniekaanval en heb het dus nog op voorraad in huis, af en toe heb ik nog best wel de neiging om er een te pakken ook als het niet noodzakelijk is, dus niet zo fijn. Zorg dat je er niet te veel van gaat genieten als je het krijgt en echt alleen gebruikt bij nood of een lage dosis gebruikt zodat het niet je hersens sloopt. Je krijgt daar ook best wel slaap van en word ook wel voor slapeloosheid voorgeschreven.

Nou hopelijk kan je wat met deze lap tekst hahaha, of het nou tips zijn of (h)erkenning van je probleem.

Lieve groetjes, Kristy

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."