Hallotjes
Ik herken het constante nadenken heel erg goed en MN vriend ook. Die gebruikte concerta om te ontspannen van tijd tot tijd en rookte dagelijks een shitload aan wit enndronk 14 blikken bier om rust te krijgen in zn hoofd. Hij had geen doel in z'n leven, geen studie, geen hobby (anders dan gamen waar hij ook al heel lang aan verslaafd was en ging er behoorlijk aan onderdoor. Zijn huis was een puinhoop met overal schimmel, lege bierblikken in stapels dat je de grote eettafel niet meer non zien, en het stonk verschrikkelijk in z'n huis. Het aanrecht lag onder de troep, als in brood, broodkorsten, halflege bakjes filet american, vlees wat hij had gekocht en niet in de koelkast had gezet maar dus dagen , nee weken had laten liggen... Vuilniszakken die hij op het balkon had gemikt met maden erin :/ behoorlijk uit de hand gelopen dus ...
Ik heb hem ontmoet bij therapie in een praatgroep voor mensen die een boel hebben meegemaakt en niet weten wat ze er mee aanmoeten en er over moeten leren praten.
Hij vertelde nooit wat tot ik naar hem toe ging tijdens de korte koffiebreak en het persoonlijk vroeg hoe het met hem ging. Hij keek me met verbazing aan en stamelde joah goed hoor.... En toen ik hem vroeg of hij een keertje wilde langskomen om een potje te kaarten kreeg hij ineens wat minder dooie ogen. Hij had echt de verdwaasde verdwaalde zwervers factor.....
Na bij mij thuis te hebben gekaart vond hij me toch best aardig en ik hem ook wel. Hoewel hij compleet verdoofd elwat en niet veel mee kreeg hield ik wel vol dat ik er in ieder geval niet zomaar kon stoppen met contact. Hij heeft last van verlatingsangst en is bang voor afwijzing dus daar moest ik elwel rekening mee houden hoewel ik MN eigen probleempjes ook heb/had. Toen ik na een tijdje bij hem thuis kwam en me lam schrok zag hij zelf ook wel in dat het niet goed ging we hebben, vooral ik, met handschoenen alles schoon gemaakt de volgende dag.
De alcohol is een paar weken daarvoor gestopt omdat ik zei dat als hij er mee door ging hij zijn leven vernachelde en ik niet kon toekijken en dus niet meer bevriend wilde zijn. Ik was op dat moment ook zijn enige vriend, hij was onmenselijk eenzaam en sloot zichzelf vaak binnen op en durfde niet naar buiten wat het natuurlijk niet beter maakte....
Maar dat is al weer gestopt sinds vorig jaar september toen ik me echt heel erg met hem heb bezig gehouden omdat ik dacht dat er echt een lieverd schuilging achter de middelen, en dat klopte. Ik heb veel tijd en energie in hem gestoken en hem eruit getrokken. Geen alcohol, wiet of andere zooi gehad sinds begin september tot de kerst. Toen werd het drukker met familie en mensen en dingen doen en overal voorbereiding voor treffen, dus is hij af en toe gaan blowen zonder dat ik het wist. Tot dat hij Bloody Moody werd snapte ik niet waarom hij zo rustig was bij al de familieleden in z'n huis, maar was dus door de wiet. Tot nieuwjaar heeft hij het doorgezet tot ik zo kwaad ben geworden dat hij er altijd als een zombie bij liep(ik was sinds 6 december officieel zijn vriendin geworden
![:)]()
hij was 25 en nog maagd en hoewel hij nooit durfde maar wel wilde met de juiste meid die hij niet kon vinden was dat dus ook iets waar hij erg tegen op keek. Onze eerste keer ging ook heel erg chaotisch maar goed...)
Ik was het er dus niet meer mee eens dat hij dat deed als ik erbij was omdat er dan voor mij helemaal niks aan hem is en ik dan liever uit ga met MN vrienden of zo. Hij schrok ervan en is gestopt toen.
De wiet is nog steeds een ding wat speelt bij hem, de lust naar rust noemen wij het, is dan op zo'n moment erg groot als hij het wil hebben. Met drank op is de lust onweerstaanbaar omdat alcohol je erg druk maakt in je hoofd soms.
Hij speelt nu dagelijks een uurtje achter de computer z'n shooters maar blijft erg moeilijk soms en zegt mr dan dat de lust naar rust er weer is. Vaak helpt seks dan goed. Ik probeer hem dan te verleiden door op hem te gaan zitten en te strelen en kussen en dan langzaam uit te kleden, dan is zijn aandacht ineens heel ergens anders dan bij wiet gelukkig hahaha. Je mort er dan echt een spelletje van maken en het lang rekken, dan word de drang veel minder.
Vaak gaat hij ook fietsen en bewegen om afleiding te zoeken maar hartje Groningen is wel riskant omdat overal coffeeshops zitten.
Ook kan ik hem overhalen met lekker eten wat echt uitgebreid bereid is of waar hij zelf mee kan helpen, roeren of snijden of zo en z'n gedachte daar op kan vestigen.
Hij slaapt pas om half 4 en is ook pas echt wakker om half 3 smiddags.. Ik slaap met hen samen maar ben om max 12 uur wakker en slaap rond 1 of 2 uur.
Ik heb veel problemen gehad vroeger met in slaap komen en vooral met het blijven slapen. Melatonine is geweldig als jr het goed gebruikt.
ik heb melatonine van de kruitvat. Zowel van eigen merk als van de dure in die witte plastic potjes. Ik doe als ik nirt kan slapen 3van de kruitvat, 4 van de gewone melatonine puur en 6van de melatonine time release. Jr slaapt als een babytje.duurt een half uurtje voor het inwerkt. Ga letterlijk schaapjes tellen en hou je gedachte daar goed bij.
Ik heb adhd en bij mij gaat het van" een schaapje, twee schaapje, drie schaapje, koe, paard, olifant, old mcdonald had a farm, eeeehhhy macarenaaa!!" maar dat terzijde hahaha. Mandala kleuren voor het slapen helpt heel goed bij mij.spreek met jezelf af hoeveel je ervan gaat kleuren en kleur dat, je hersens krijgen dan het gevoel van, dit is af, ik ben klaar, volgende opdracht is rusten.
Ten slotte wilde ik je vragen of je wel comfortabel in bed bent? Heb je een goeie matras en heb je wel lekkere kussens en zachte dekens? Voel je je tot rust komen in je eigen bed? Heb je een TV op je kamer, weg ermee, beeldscherm licht voor je je ogen sluit om te slapen is een van de slechtste dingen die je kunt doen. Gebruik geel licht in jr slaapkamer , dat lijkt het meest op zonso dergang en gebruik blauw wit licht als je wilt wakker worden.
Ik zou ook zekerrrrs naar de huisarts gaan. Het is misschien een fase die je hebt(hoewel ik dat niet denk, sommige mensen zijn nou eenmaal overdenkers) maar in die fase kan je zelf kiezen hor je ermee om gaat. Jr verknoeit je hersens met verdovende middelen op hrt moment en dat is echt zonde want ik zie aan hoe jr schrijft dat je zeker geen dom persoon bent en heel prima weet wat wat is.
Misschien schrijft de huisarts je iets voor. Xanax is iets waardoor je jr rrn poosje kut voeld maar als het aan slaat heb je wel meer rust én het gevorl dat jr dingen echt aan kunt en kan je je beter richten op je studie en je verslaving makkelijk stoppen. Zelf hrb ik voor paniekaanvallen oxazepam, die helpt heerrrlijk, na een kwartiertje op een lege maag effect en op een volle een half uurtje. Je word dan gewoon heel erg rustig en kalm. Ik ben daar helaas verslaafd aan geweest juist omdat ik altijd druk ben in MN koppie. Ik moest het wel gebruiken tijdens een paniekaanval en heb het dus nog op voorraad in huis, af en toe heb ik nog best wel de neiging om er een te pakken ook als het niet noodzakelijk is, dus niet zo fijn. Zorg dat je er niet te veel van gaat genieten als je het krijgt en echt alleen gebruikt bij nood of een lage dosis gebruikt zodat het niet je hersens sloopt. Je krijgt daar ook best wel slaap van en word ook wel voor slapeloosheid voorgeschreven.
Nou hopelijk kan je wat met deze lap tekst hahaha, of het nou tips zijn of (h)erkenning van je probleem.
Lieve groetjes, Kristy