Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat vind je de ergste ontwenningsverschijnselen?

Wat vind je de ergste ontwenningsverschijnselen?

29 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#1
Iedere drug kan bij het stoppen ontwenningsverschijnselen geven, ongeacht of je er nou lichamelijk of psychisch afhankelijk van bent/was. Dus wat mij betreft mogen coke, xtc, wiet e.d. ook nog wel in je poll komen te staan hoor. Misschien dat je het nog even aan kunt passen?
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ken anderzijds weer mensen die maar niet kunnen stoppen met blowen en zeer onrustig worden als ze het niet in huis hebben...
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nya, als je stopt met xtc, coke, lsd, paddo's, whatever heb je geen lichamelijke afkickverschijnselen.. Iig, geen pijn, spierkrampen, diarree, epileptische aanvallen, etc.
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#4
Alsof er mensen zijn die het hele rijtje hebben gehad. Ik ben nu 4 weken gestopt met roken en blowen. HELEMAAL HYPERRRRRRR!!!! :angry: :angry: :angry: :cry: :cry: :cry: :smilingimp: :smilingimp: Nicotine is bij mij de enigste verslaving die ik heb, op het gebied van dope.

Dat er idd Coke niet bij staat??? Je hebt zeker ontwenningsverschijnselen. Ik heb het bij iemand gezien, die had het de ene minuut koud en dan weer warm.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#5
Angramar Temenos zei:
Nya, als je stopt met xtc, coke, lsd, paddo's, whatever heb je geen lichamelijke afkickverschijnselen.. Iig, geen pijn, spierkrampen, diarree, epileptische aanvallen, etc.
Klik om te vergroten...

Maar geestelijke ontwenningsverschijnselen kunnen ook een behoorlijke impact hebben hoor (soms zijn die zelfs nog heftiger dan een lichamelijke ontwenning). Wat dacht je van een ernstige depressie, wanen, paranoia en stemmingsstoornissen? Dit soort verschijnselen kunnen ook nog eens behoorlijk langdurig van aard zijn, terwijl een lichamelijke afkick in het algemeen veel sneller voorbij is.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Toen ik na een redelijk heftige periode een pauze nam van de pep moest ik even 3 weken bijkomen, voor de rest heb ik nooit ergens echt last van gehad.
Zo erg waren die 3 weken ook helemaal niet; mezelf heerlijk op me kamer opsluiten als een of andere kluizenaar :).
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Marla Singer zei:
Angramar Temenos zei:
Nya, als je stopt met xtc, coke, lsd, paddo's, whatever heb je geen lichamelijke afkickverschijnselen.. Iig, geen pijn, spierkrampen, diarree, epileptische aanvallen, etc.
Klik om te vergroten...

Maar geestelijke ontwenningsverschijnselen kunnen ook een behoorlijke impact hebben hoor (soms zijn die zelfs nog heftiger dan een lichamelijke ontwenning). Wat dacht je van een ernstige depressie, wanen, paranoia en stemmingsstoornissen? Dit soort verschijnselen kunnen ook nog eens behoorlijk langdurig van aard zijn, terwijl een lichamelijke afkick in het algemeen veel sneller voorbij is.
Klik om te vergroten...

Dat ontken ik ook zeker niet :). Sterker nog, ik denk dat het gevecht in veel gevallen pas begint na de afkick.

Echter, ik vraag vooral specifiek naar de directe ontwenningsverschijnselen, niet psychiatrische problematiek die het gevolg is van overmatig drugsgebruik of abrupte cassatie van de drug. Ik bedoel voornamelijk het specifieke "ziek zijn" gedeelte.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Methamfetamine is niet lichamelijk verslavend.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik weet bij zulk soort middelen gelukkig mate te houden en dan doel ik op GBH/ GBL en Diazepam.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Is dat niet een beetje zinloos, een pol waarbij de meeste mensen maar ervaring hebben met een zeer select aantal van de te kiezen opties ?

Ik dacht dat jij slimmer was AT :wink: (maarja, die pol, daar gaat het dan ook eigenlijk helemaal niet om wel ? )
i
iSmokexLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben alleen verslaafd geweest aan amfetamine, nu ben ik verslaafd aan nicotine en wiet.
Ik vind dat nicotine en wiet de vervelendste afkickverschijnselen voor mij hebben. Als ik niet blow ben ik geirriteerd, opgefokt, kleine tegenslagen worden dan grote tegenslagen. Kan niet stil zitten, als ik uberhaupt al zit want als ik niet blow en ergens ben ofzo ga ik staan, heen en weer lopen, constant in beweging, irritaties door de kleinste dingen. Een ongemakkelijke energiebuzz die nergens in te steken is. Daarbij lig ik dan ook nog de hele nacht wakker, en als ik dan uiteindelijk slaap blijf ik in bed liggen tot laat in de middag waardoor het slapen voor de volgende avond nog moeilijker word. Echt zoooo vreselijk irritant. Wiet is momenteel mijn enige stressfactor, als ik het niet heb dan. Of als het bijna op is en ik de weet heb niet ff nieuwe kan kopen, dan zit ik me er al aan op te vreten. Eigenlijk is het best wel triest. maarja
Het stoppen met amfetamine was in vergelijking met wiet veel makkelijker, omdat amfetamine veel duidelijkere negatieve effecten hebben bij mij (zag eruit als een lijk, opgefokt, mn lichaam voelde chemisch aan en als ik dan wakker werd na een dag en nachtje snuiven voelde het alsof mn organen eruitgetrokken waren, overreden door een truck en er weer in waren gestopt).
Het was niet helemaal zonder moeite het afkicken ervan, maar in ieder geval een stuk makkelijker dan bij wiet.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#12
Anders: Zuurstof, het meest verslavende stofje ooit . Na luttele seconden beginnen de afkickverschijnselen al.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nya, het ik heb zelf ook beperkte ervaring dus ik ben benieuwd naar "vergelijkingen" om een beeld te schetsen voor mezelf van verschillende lichamelijke verslavingen. En (meth)amfetamine is niet direct lichamelijk verslavend, maar bij chronisch gebruik krijg je wel totale uitputting die weken kan aanhouden, en dat is een fysieke oorzaak, dus dat zet ik er ook bij.
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het niet kunnen slapen en een slecht humeur. Verder heb ik nooit ergens last van gehad.
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#15
nvt
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#16
Angramar Temenos zei:
Nya, het ik heb zelf ook beperkte ervaring dus ik ben benieuwd naar "vergelijkingen" om een beeld te schetsen voor mezelf van verschillende lichamelijke verslavingen. En (meth)amfetamine is niet direct lichamelijk verslavend, maar bij chronisch gebruik krijg je wel totale uitputting die weken kan aanhouden, en dat is een fysieke oorzaak, dus dat zet ik er ook bij.
Klik om te vergroten...

Ik ben nu bijna 9 mnd geleden, van de ene op de andere dag, gestopt met het dagelijkse gebruik van amfetaminen en ik voelde me vanaf dag 1 als herboren en heb geen enkele fysieke bijwerking ervaren. Alleen dan dat ik me fysiek steeds beter ging voelen! :wink: Maar van uitputting was geen sprake... En dat na bijna 12 jaar!
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#17
:)
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#18
Heb er geen ervaring mee maar alcohol en benzo's.

Waarom?

Je kan eraan doodgaan :(
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#19
Die van benzo's heb ik 1 keertje een piepkleinbeetje ervaren :flushed:
En dat is echt niet leuk!
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#20
Winehouse zei:
Die van benzo's heb ik 1 keertje een piepkleinbeetje ervaren :flushed:
En dat is echt niet leuk!
Klik om te vergroten...

Heb er de laatste tijd veel over liggen lezen, kan het geloven ja :(

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."