Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat vind je de ergste ontwenningsverschijnselen?

Wat vind je de ergste ontwenningsverschijnselen?

29 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
i
iSmokexLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben alleen verslaafd geweest aan amfetamine, nu ben ik verslaafd aan nicotine en wiet.
Ik vind dat nicotine en wiet de vervelendste afkickverschijnselen voor mij hebben. Als ik niet blow ben ik geirriteerd, opgefokt, kleine tegenslagen worden dan grote tegenslagen. Kan niet stil zitten, als ik uberhaupt al zit want als ik niet blow en ergens ben ofzo ga ik staan, heen en weer lopen, constant in beweging, irritaties door de kleinste dingen. Een ongemakkelijke energiebuzz die nergens in te steken is. Daarbij lig ik dan ook nog de hele nacht wakker, en als ik dan uiteindelijk slaap blijf ik in bed liggen tot laat in de middag waardoor het slapen voor de volgende avond nog moeilijker word. Echt zoooo vreselijk irritant. Wiet is momenteel mijn enige stressfactor, als ik het niet heb dan. Of als het bijna op is en ik de weet heb niet ff nieuwe kan kopen, dan zit ik me er al aan op te vreten. Eigenlijk is het best wel triest. maarja
Het stoppen met amfetamine was in vergelijking met wiet veel makkelijker, omdat amfetamine veel duidelijkere negatieve effecten hebben bij mij (zag eruit als een lijk, opgefokt, mn lichaam voelde chemisch aan en als ik dan wakker werd na een dag en nachtje snuiven voelde het alsof mn organen eruitgetrokken waren, overreden door een truck en er weer in waren gestopt).
Het was niet helemaal zonder moeite het afkicken ervan, maar in ieder geval een stuk makkelijker dan bij wiet.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#2
Anders: Zuurstof, het meest verslavende stofje ooit . Na luttele seconden beginnen de afkickverschijnselen al.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nya, het ik heb zelf ook beperkte ervaring dus ik ben benieuwd naar "vergelijkingen" om een beeld te schetsen voor mezelf van verschillende lichamelijke verslavingen. En (meth)amfetamine is niet direct lichamelijk verslavend, maar bij chronisch gebruik krijg je wel totale uitputting die weken kan aanhouden, en dat is een fysieke oorzaak, dus dat zet ik er ook bij.
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het niet kunnen slapen en een slecht humeur. Verder heb ik nooit ergens last van gehad.
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#5
nvt
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#6
Angramar Temenos zei:
Nya, het ik heb zelf ook beperkte ervaring dus ik ben benieuwd naar "vergelijkingen" om een beeld te schetsen voor mezelf van verschillende lichamelijke verslavingen. En (meth)amfetamine is niet direct lichamelijk verslavend, maar bij chronisch gebruik krijg je wel totale uitputting die weken kan aanhouden, en dat is een fysieke oorzaak, dus dat zet ik er ook bij.
Klik om te vergroten...

Ik ben nu bijna 9 mnd geleden, van de ene op de andere dag, gestopt met het dagelijkse gebruik van amfetaminen en ik voelde me vanaf dag 1 als herboren en heb geen enkele fysieke bijwerking ervaren. Alleen dan dat ik me fysiek steeds beter ging voelen! :wink: Maar van uitputting was geen sprake... En dat na bijna 12 jaar!
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#7
:)
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heb er geen ervaring mee maar alcohol en benzo's.

Waarom?

Je kan eraan doodgaan :(
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#9
Die van benzo's heb ik 1 keertje een piepkleinbeetje ervaren :flushed:
En dat is echt niet leuk!
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#10
Winehouse zei:
Die van benzo's heb ik 1 keertje een piepkleinbeetje ervaren :flushed:
En dat is echt niet leuk!
Klik om te vergroten...

Heb er de laatste tijd veel over liggen lezen, kan het geloven ja :(
K
Koen87polytoxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Angramar Temenos zei:
Was wel benieuwd (voor degenen met ervaring ermee), wat vinden jullie nou de ergste ontwenningsverschijnselen? En ik bedoel dan vooral de lichamelijke effecten/depressie, niet de craving naar de drug zelf etc. Wat vond je het naarst, en in welke volgorde?

Ik doe amfetamine erbij omdat, hoewel het niet voor directe lichamelijke afhankelijkheid zorgt, ik bij langdurige gebruikers toch wel merk dat bij plots stoppen er een (soms wekenlange) lethargie en braindead-mode volgt, gepaard met totale uitputting (die eerst altijd met speed werd gedempt).

Ik stem zelf voor Benzodiazepinen (sinds dat het enige is waar ik ervaring mee heb en verder geen vergelijkingsmateriaal heb)
Klik om te vergroten...
Ik ben bijna 31jaar en gebruik van mijn 13de weed van men 15de xtc en speed in het weekend op men 16de is er ghb bij gekomen en ben ik ook dagelijks beginnen gebruiken. Ik ben speed ook beginnen spuiten en dagelijks zo'n 20ml ghb en speed zo'n 5gr in het weekend kwamen er ook wel eens wat xtc pillen bij kijken. Na lange weekends nam ik wat benzo's om te kunnen slapen en zo kon ik er weer tegenaan. Op men 18de begin ik hero te gebruiken om te kunnen slapen na deze lange weekends. En ook richting de deze leeftijd begon ik ook overmatig te drinken. Het resultaat: op mijn 20ste was in aan alles verslaafd. Ik ga hier nu niet mijn hele levensverhaal gaan schrijven maar ik heb van alles al ontwenning gehad.. Toen ik 25 werd ben ik gezegend met mijn dochter en ben toen ook beginnen stoppen met alles producten. Voor benzo's en alcohol ben ik 2keer in opname gegaan omdat ik lichamelijk nietmeer kon en het zomaar stoppen mij niet lukte met een afbouw schema van 30dagen. Hero sloot ik mezelf een week op en het ging dan dag per dag beter. Elke drugs had een andere ontwenning. Ik ga dit niet uitgebreid uitypen. Maar de moeilijkste lichamelijk waren benzo's en alcohol.. Dit gaat dan puur over het lichamelijke... Maar wat ik heb geleerd na meer dan 17jaar verslavingaan alles wat je kan opnoemen. Is leren praten..
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#12
En dan kom ik aanzetten met mijn nicotine lol.

Die weekendverslaving aan XTC in de jaren 90 was niet zo lastig, niet lichamelijk en had al snel een andere hobby gevonden (vissen). Paar keer na een vakantie elke dag veel alcohol drinken waren de eerste dagen zonder alcohol na de vakantie toch een beetje wennen maar meer niet. Wiet valt ook wel mee, alleen psychisch. maar nicotine? mijn god wat word ik daar chagrijnig van als ik daarmee stop!

edit; benzo's ook een beetje chagrijnig maar niet zo erg als nicotine. en voor de rest heb ik me altijd aan mijn regels gehouden dus nooit verslaafd geweest aan andere drugs.
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#13
de ergste ontwenningsverschijnselen,

en het stoort mij een beetje dat ik bij bovengestaande antwoorden dat nog niet lees;

komen van het ontberen van een goede , nauwe , sappige kut !

Daar doe je moorden voor, daar worden oorlogen voor gestart...

Piknijd is de grootste wrevel en de broeihaard van vele doffe ellende in de wereld !



Getekend, hardcore pussy addict
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Piknijd? degene met de meeste cash krijgt het vrouwtje! :wink:

D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb van wiet toch best afkickverschijnselen gehad. Vast niet vergelijkbaar als met bv opitaen of alcohol maar had ze wel. Ik weet dat de meesten het niet hebben bij wiet hoor.

Zweten als een malloot snachts, moest me echt soms 2x per nacht omkleden of een handdoek pakken. Ook een erge droge mond en had ook t idee dat ik gruwelijk uit mijn mond stonk. Licht trillen, lichte maag/darm klachten en natuurlijk heel slecht slapen. Haast geen eetlust en heel snel chagrijnig of boos.
Gelukkig waren alle lichamelijke klachten na ruim een week weg. Slapen ging ook weer na een week.
Eetlust en droge mond hebben toch wel een week of 2 a 3 geduurd denk ik. De humeur klachten ook wel een week of 2 tot 3 denk ik. Toch best heftig voor wiet vond ik toen. Een vriend van mij was tegelijk gestopt en die had niks lichamelijks, alleen echt weken slecht slapen. Zo zie je hoe het kan verschillen.
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#16
hahahaha dan zou ik nog maagd moeten zijn,

om ze te houden mss ja,daar speelt geld zeker een rol!

Maar ook een boevengehalte, een soort bonnie en clyde ding gaande hebben,

zonder hier veel details te vertellen...werkt ook hoor makker;

Maar eens je dan square wordt...

naaien ze je voor een andere boef, en je kunt geen boef blijven met kids !

8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#17
@De Dunne

Ik heb er nog een topic over gemaakt laatst. ik geloof je hoor, maar als ik naar mezelf en anderen kijk dan komt het echt heel zelden voor. op vakantie in het buitenland heb ik zelf nergens last van hoewel ik als ikdan weer naar huis ga enorm verlang naar een joint en me kapot erger aan oponthoud want ik wil die toeter!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
acht.zes zei:
@De Dunne

Ik heb er nog een topic over gemaakt laatst. ik geloof je hoor, maar als ik naar mezelf en anderen kijk dan komt het echt heel zelden voor. op vakantie in het buitenland heb ik zelf nergens last van hoewel ik als ikdan weer naar huis ga enorm verlang naar een joint en me kapot erger aan oponthoud want ik wil die toeter!
Klik om te vergroten...
Ja ik weet dat het zeer zelden voorkomt. Ik heb er in mijn omgeving ook nog maar 1 a 2 gesproken die nog iemand kennen die dat had. Misschien was ik gewoon een soort zwakker dat ik alles erger voelde oid. Geen idee. En na 1 week was t goed te doen hoor maar die 1e week was echt kut. Vooral dat zweten, het zweet stonk ook zo. Zo een zure angstzwet lucht. Bah! Hahahahaha
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#19
Was wel benieuwd (voor degenen met ervaring ermee), wat vinden jullie nou de ergste ontwenningsverschijnselen? En ik bedoel dan vooral de lichamelijke effecten/depressie, niet de craving naar de drug zelf etc. Wat vond je het naarst, en in welke volgorde?

Ik doe amfetamine erbij omdat, hoewel het niet voor directe lichamelijke afhankelijkheid zorgt, ik bij langdurige gebruikers toch wel merk dat bij plots stoppen er een (soms wekenlange) lethargie en braindead-mode volgt, gepaard met totale uitputting (die eerst altijd met speed werd gedempt).

Ik stem zelf voor Benzodiazepinen (sinds dat het enige is waar ik ervaring mee heb en verder geen vergelijkingsmateriaal heb)
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#20
Iedere drug kan bij het stoppen ontwenningsverschijnselen geven, ongeacht of je er nou lichamelijk of psychisch afhankelijk van bent/was. Dus wat mij betreft mogen coke, xtc, wiet e.d. ook nog wel in je poll komen te staan hoor. Misschien dat je het nog even aan kunt passen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."