Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat vind je de ergste ontwenningsverschijnselen?

Wat vind je de ergste ontwenningsverschijnselen?

29 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb er geen ervaring mee maar alcohol en benzo's.

Waarom?

Je kan eraan doodgaan :(
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#2
Die van benzo's heb ik 1 keertje een piepkleinbeetje ervaren :flushed:
En dat is echt niet leuk!
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#3
Winehouse zei:
Die van benzo's heb ik 1 keertje een piepkleinbeetje ervaren :flushed:
En dat is echt niet leuk!
Klik om te vergroten...

Heb er de laatste tijd veel over liggen lezen, kan het geloven ja :(
K
Koen87polytoxLid
01-01-2024, 00:00
#4
Angramar Temenos zei:
Was wel benieuwd (voor degenen met ervaring ermee), wat vinden jullie nou de ergste ontwenningsverschijnselen? En ik bedoel dan vooral de lichamelijke effecten/depressie, niet de craving naar de drug zelf etc. Wat vond je het naarst, en in welke volgorde?

Ik doe amfetamine erbij omdat, hoewel het niet voor directe lichamelijke afhankelijkheid zorgt, ik bij langdurige gebruikers toch wel merk dat bij plots stoppen er een (soms wekenlange) lethargie en braindead-mode volgt, gepaard met totale uitputting (die eerst altijd met speed werd gedempt).

Ik stem zelf voor Benzodiazepinen (sinds dat het enige is waar ik ervaring mee heb en verder geen vergelijkingsmateriaal heb)
Klik om te vergroten...
Ik ben bijna 31jaar en gebruik van mijn 13de weed van men 15de xtc en speed in het weekend op men 16de is er ghb bij gekomen en ben ik ook dagelijks beginnen gebruiken. Ik ben speed ook beginnen spuiten en dagelijks zo'n 20ml ghb en speed zo'n 5gr in het weekend kwamen er ook wel eens wat xtc pillen bij kijken. Na lange weekends nam ik wat benzo's om te kunnen slapen en zo kon ik er weer tegenaan. Op men 18de begin ik hero te gebruiken om te kunnen slapen na deze lange weekends. En ook richting de deze leeftijd begon ik ook overmatig te drinken. Het resultaat: op mijn 20ste was in aan alles verslaafd. Ik ga hier nu niet mijn hele levensverhaal gaan schrijven maar ik heb van alles al ontwenning gehad.. Toen ik 25 werd ben ik gezegend met mijn dochter en ben toen ook beginnen stoppen met alles producten. Voor benzo's en alcohol ben ik 2keer in opname gegaan omdat ik lichamelijk nietmeer kon en het zomaar stoppen mij niet lukte met een afbouw schema van 30dagen. Hero sloot ik mezelf een week op en het ging dan dag per dag beter. Elke drugs had een andere ontwenning. Ik ga dit niet uitgebreid uitypen. Maar de moeilijkste lichamelijk waren benzo's en alcohol.. Dit gaat dan puur over het lichamelijke... Maar wat ik heb geleerd na meer dan 17jaar verslavingaan alles wat je kan opnoemen. Is leren praten..
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
En dan kom ik aanzetten met mijn nicotine lol.

Die weekendverslaving aan XTC in de jaren 90 was niet zo lastig, niet lichamelijk en had al snel een andere hobby gevonden (vissen). Paar keer na een vakantie elke dag veel alcohol drinken waren de eerste dagen zonder alcohol na de vakantie toch een beetje wennen maar meer niet. Wiet valt ook wel mee, alleen psychisch. maar nicotine? mijn god wat word ik daar chagrijnig van als ik daarmee stop!

edit; benzo's ook een beetje chagrijnig maar niet zo erg als nicotine. en voor de rest heb ik me altijd aan mijn regels gehouden dus nooit verslaafd geweest aan andere drugs.
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#6
de ergste ontwenningsverschijnselen,

en het stoort mij een beetje dat ik bij bovengestaande antwoorden dat nog niet lees;

komen van het ontberen van een goede , nauwe , sappige kut !

Daar doe je moorden voor, daar worden oorlogen voor gestart...

Piknijd is de grootste wrevel en de broeihaard van vele doffe ellende in de wereld !



Getekend, hardcore pussy addict
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Piknijd? degene met de meeste cash krijgt het vrouwtje! :wink:

D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb van wiet toch best afkickverschijnselen gehad. Vast niet vergelijkbaar als met bv opitaen of alcohol maar had ze wel. Ik weet dat de meesten het niet hebben bij wiet hoor.

Zweten als een malloot snachts, moest me echt soms 2x per nacht omkleden of een handdoek pakken. Ook een erge droge mond en had ook t idee dat ik gruwelijk uit mijn mond stonk. Licht trillen, lichte maag/darm klachten en natuurlijk heel slecht slapen. Haast geen eetlust en heel snel chagrijnig of boos.
Gelukkig waren alle lichamelijke klachten na ruim een week weg. Slapen ging ook weer na een week.
Eetlust en droge mond hebben toch wel een week of 2 a 3 geduurd denk ik. De humeur klachten ook wel een week of 2 tot 3 denk ik. Toch best heftig voor wiet vond ik toen. Een vriend van mij was tegelijk gestopt en die had niks lichamelijks, alleen echt weken slecht slapen. Zo zie je hoe het kan verschillen.
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#9
hahahaha dan zou ik nog maagd moeten zijn,

om ze te houden mss ja,daar speelt geld zeker een rol!

Maar ook een boevengehalte, een soort bonnie en clyde ding gaande hebben,

zonder hier veel details te vertellen...werkt ook hoor makker;

Maar eens je dan square wordt...

naaien ze je voor een andere boef, en je kunt geen boef blijven met kids !

8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#10
@De Dunne

Ik heb er nog een topic over gemaakt laatst. ik geloof je hoor, maar als ik naar mezelf en anderen kijk dan komt het echt heel zelden voor. op vakantie in het buitenland heb ik zelf nergens last van hoewel ik als ikdan weer naar huis ga enorm verlang naar een joint en me kapot erger aan oponthoud want ik wil die toeter!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."