Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugsgebruik verbergen

Drugsgebruik verbergen

43 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
A
AnitaaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Psychedelibee zei:
Niet dat ik drugsgebruik wil promoten hoor, maar vind het ergens opvallend dat iedereen bij dit soort frequent gebruik zegt dat je nuchter naar je ouders moet gaan om het niet te laten opvallen. Als je dagelijks speed gebruikt denk ik dat je je verdachter gaat gedragen en er verrotter uit gaat ziet als je nuchter bent dan wanneer je onder invloed van speed bent.

Uiteraard je speed gebruik wel zo minimaal mogelijk houden als je naar je ouders gaat. En ketamine natuurlijk niet gebruiken, maar dat lijkt me logisch.
Klik om te vergroten...


Haha ja klopt. Sommige ouders hebben zelf vroeger ook drugs gebruikt, en kunnen dit gedrag dan herkennen.
Vandaar dat sommige misschien zeggen “ ga nuchter”
Mocht dit niet het geval zijn heb je inderdaad wel een punt
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
partyhardyx zei:
Haha ja klopt. Sommige ouders hebben zelf vroeger ook drugs gebruikt, en kunnen dit gedrag dan herkennen.
Vandaar dat sommige misschien zeggen “ ga nuchter”
Mocht dit niet het geval zijn heb je inderdaad wel een punt
Klik om te vergroten...
Dan nog geldt hetzelfde, als ze ervaring met drugs hebben zullen ze ook echt de ontwenningsverschijnselen wel herkennen hoor.

Mijn punt is dat als je elke dag speed gebruikt, je "normaler" zult overkomen wanneer je gewoon speed hebt gebruikt dan wanneer je een dagje of twee niks hebt gebruikt.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ouders zijn doorgaans zo goedgelovig dat je waarschijnlijk met een slim uitgedacht excuus er wel onderuit kan komen.
Ik kan het niet laten om te zeggen dat de vraag misschien zou moeten zijn of je beter niet iets kan minderen als je met twintig jaar al met zo'n kapotte kop rondloopt dat het voor iedereen duidelijk is dat je continu rookt, slikt en snuift.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#4
partyhardyx zei:
heb je inderdaad wel een punt
Klik om te vergroten...
Doe mij ook eens een punt. ;p

Sally Tessio zei:
Ouders zijn doorgaans zo goedgelovig dat je waarschijnlijk met een slim uitgedacht excuus er wel onderuit kan komen.
Klik om te vergroten...
Klopt. Is eigenlijk om te janken hoe triest dit is.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik twijfel of ik je tips zal geven omdat ik weet welke zware tol het verbergen kan eisen bij de (naaste) familie.

Je ouders maken zich zorgen om je zei je en je vreest dat de band weer kapot gaat bij ontdekking van je huidige gebruik. Je zal niet zo snel van de middelen afraken. Dat kan jaren duren afhankelijk van wat er dieper bij je speelt. Gezien je eerdere verslaving en je huidige gebruik lijkt het mij beter dat je met alle middelen stopt. Ook niet op feestjes dus. Denk je dat je daarvoor de kracht en wil hebt?

Weet je al wat je ze gaat zeggen over wat je gaat doen de komende tijd? Ben je ook financieel afhankelijk van je ouders?
A
AnitaaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bas zei:
Doe mij ook eens een punt. ;p
Klik om te vergroten...


hahaha gekkie
H
HocuspocuspilatuspasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Albedo zei:
Ik twijfel of ik je tips zal geven omdat ik weet welke zware tol het verbergen kan eisen bij de (naaste) familie.

Je ouders maken zich zorgen om je zei je en je vreest dat de band weer kapot gaat bij ontdekking van je huidige gebruik. Je zal niet zo snel van de middelen afraken. Dat kan jaren duren afhankelijk van wat er dieper bij je speelt. Gezien je eerdere verslaving en je huidige gebruik lijkt het mij beter dat je met alle middelen stopt. Ook niet op feestjes dus. Denk je dat je daarvoor de kracht en wil hebt?

Weet je al wat je ze gaat zeggen over wat je gaat doen de komende tijd? Ben je ook financieel afhankelijk van je ouders?
Klik om te vergroten...

Ik zie mijn ouders niet zo heel vaak, dus het zou niet opvallen als ik 2 maanden niet meer langskom. Ik ben gelukkig niet financieel afhankelijk van ze.



Ik kon het toch niet laten om wat te gebruiken bij mijn ouders maar heb het wel zo minimaal mogelijk gehouden en gezegd dat ik een drukke week had vanwege school. ze hadden ( denk ik ) niets in de gaten.

Verder is dit weekend q-base en zal dat ook gelijk de laatste keer zijn dat ik gebruik. En maandag heb ik een intake bij het verslavingskliniek. Ik ben er ook echt helemaal klaar mee , ook niet meer op een feestje, want van het een komt het ander.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Voor eventuele toekomstige ongemakkelijke ontmoetingen;

Als je niet veel in de zon bent geweest, kunnen een paar zonnebankjes nut hebben. Zie je er minder ongezond uit, hoewel ik dat onzin vind, maar zo denken veel mensen. Je kan daarbij ook een beetje van die zelfbruinende zalf opsmeren.

Je zou een (lichte) zonnebril of meekleurende bril kunnen opzetten met als excuus dat je last hebt van teveel visuele prikkels. Dan kunnen ze minder makkelijk in je ogen kijken. Is overigens niet iets raars. Heb ik eerder gezien. Je kan ook als excuus opgeven omdat je ze toch niet zo vaak ziet, dat je laatste tijd minder goed dichtbij kan zien en daardoor regelmatig last hebt van hoofdpijn.

Afhankelijk van het soort ontmoeting en waar, bedenk op voorhand vluchtmomenten om even te kunnen ontsnappen. Bijv. sigaretje buiten roken als je rookt tenminste. Een glaasje water halen voor je vitamine pilletjes. Last van diarree en vaak naar het toilet moeten. Etc.

Maak gebruik van je diagnose. Ze weten immers daarvan.

Passiflora Extra Sterk van A. Vogel kun je proberen als rustgever ipv een dokters middeltje.

Succes verder en volhouden!
F
Fem420Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Hocuspocuspilatuspas zei:
Hoi excuses voor als hier al een topic over is. ik zal even een korte uitleg geven over de situatie.

Ik ben zelf 20 jaar en ik gebruik (bijna) dagelijks speed en/of kethamine. Daarbij blow en drink ik ook regelmatig en hou ik van een pilletje. Ook andere drugs zijn welkom bij mij.( ja ik weet dat het allemaal niet goed is ik ken het en ik ben ook al bezig te stoppen. )

Mijn ouders (ik woon niet meer thuis) zie ik weinig. Nou ga ik binnenkort naar ze toe en ben ik bang dat ze het gaan zien bij mij. Ik wil absoluut niet dat ze erachter komen. Ik slik al meerdere vitamine pillen om mijn huid er enigzinds nog gezond eruit te laten zien.

Heeft er iemand nog meer tips. Ook tips voor tegen het gedrag (snel opgejaagd, nerveus, etc)
Klik om te vergroten...
Jawel man veel water drinke en vet eten vermijden anders idd stoppen. Of ja make up maar water is beste da helpt het snelst
H
HocuspocuspilatuspasLid
01-01-2024, 00:00
#10
Thanks allemaal voor de tips!!
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heb je iets hiervan toegepast, ben wel benieuwd namelijk?
Of heb je de confrontatie nog niet aan hoeven gaan?
J
JenLid
01-01-2024, 00:00
#12
Iskra zei:
Als je je ouders toch al weinig ziet, misschien is het een idee om ze voor altijd vaarwel te zeggen.
Als je genoeg liefde van je ouders had gehad, zou je sowieso niet zoveel gebruiken als je nu doet.
En dan kun je gewoon doorgaan met gebruiken zonder al die gekke vitaminepillen.
Klik om te vergroten...

Waar slaat dit nou weer op!
Je bent niet helemaal lkkr of wel?
Ze moeten mensen zoals jij van dit forum gooien!
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jen zei:
Waar slaat dit nou weer op!
Je bent niet helemaal lkkr of wel?
Ze moeten mensen zoals jij van dit forum gooien!
Klik om te vergroten...
Soms is een antwoord dat iemand zoekt lastiger te vinden via normale reacties. En moet je daarom af en toe 'out of the box' denken om bijvoorbeeld deze persoon te helpen. Dit kan hem verder ook nog op andere gedachtes brengen waardoor ie wat meer gaat overwegen en ook serieus nadenkt over wat hij gaat doen. Als iedereen alles aanneemt wat voor de meest hand liggend is, kom je niet ver. Vind de reactie van Iskra gewoon gepast, het brengt de persoon nou ook niet direct op verkeerde ideeën. 'T zet hem wel aan het denken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Die reactie van Iskra was imo compleet ongepast, bot en weinig behulpzaam. Ik zie het nogal laat dus het is nu alweer verleden, maar ik denk dat dit soort gedrag hier niet aangemoedigd moet worden. Daar heeft niemand wat aan.
J
JenLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bas zei:
Vind de reactie van Iskra gewoon gepast,
Klik om te vergroten...

Duidelijk zegt veel over jou persoonlijkheid.
Zulke rare reacties goed praten.
Iemand komt met een hulp vraag en heeft zulke onzin niet nodig.
Je reageerde ook al op een andere reactie van mij lees ik net.
Je doet alsof je veel verstand van alles hebt maar ondertussen komt er een hele hoop blabla van je vandaan :) succes daarmee
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wil je d'r over praten? Als je boos bent ga dat dan lekker ergens anders zijn. :tearsofjoy:
s
somshoogLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bas geeft gewoon zijn mening over de situatie en daar is niets mis mee. Ik vond de opmerking van Iskra ook nogal ongepast. Of in ieder geval misschien een beetje hard geformuleerd. Moeten jullie nou echt weer elkaar aan gaan vallen?

OT: Ik hoop dat je je drugsgebruik onder controle kan krijgen en misschien kan praten met je ouders juist wel helpen. Zoals je al zei ben je niet afhankelijk van ze. Soms kan een goed gesprek je erg helpen en is het fijn als je ergens je hart kan luchten. Het is heel erg lastig om zo'n gesprek te voeren maar wie weet lucht het je wel op dat ze het weten en kunnen ze je helpen met beter worden. Er is natuurlijk altijd de kans dat ze slecht reageren maar zoals ik het zie zijn ouders er om hun kinderen te steunen.

Veel succes!
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Sorry jongens, dit moet even.

Hocuspocuspilatuspas zei:
Ik ben zelf 20 jaar en ik gebruik (bijna) dagelijks speed en/of kethamine.
Klik om te vergroten...
Tijd om hulp te zoeken

Iskra zei:
Als je genoeg liefde van je ouders had gehad, zou je sowieso niet zoveel gebruiken als je nu doet
Klik om te vergroten...
Ben ik niet eens, ik heb onvoldoende liefde gehad van mijn ouders en ben pas na mijn 30e gaan gebruiken. Ontvangen liefde zegt niets over de mate van drugs gebruik. Drugs gebruik zegt niets over ontvangen liefde. Ik ken een mooi voorbeeld van een tweeling waarvan de vader alcoholist was. De ene tweeling werd succesvol zakenman, de ander alcoholist. Gevraagd naar hun ervaringen vertelde de eerste niet hetzelfde te willen worden als zijn vader, de ander gaf aan nooit een beter voorbeeld te hebben gehad.
Ik herhaal: ontvangen liefde en de kans op drugs(mis)(ge)bruik is niet hetzelfde.

Hocuspocuspilatuspas zei:
vincent van gogh verslavingszorg. ik heb daar binnenkort een intake gesprek.
Klik om te vergroten...
Goed bezig dude, hou vol!

Hocuspocuspilatuspas zei:
nee dat wil ik juist niet. ik wil niet dat ze erachter komen omdat ik niet wil dat zei die zorgen met zich mee krijgen. dat hebben ze al vanuit een eerdere verslaving meegemaakt. ik wil het ze geen tweede keer aan doen.
Klik om te vergroten...
Eerlijkheid ten opzichte van je ouders schept de beste band met ze. Blijf liegen en het wordt alleen erger. Wanneer je eerlijk bent en je ouders verbreken het contact kan jij in ieder geval jezelf recht aankijken in de spiegel. Trust me, I have been there. (bericht me als je meer wil weten)

Iskra zei:
Ah forget about it. Soms overdrijf ik wat inderdaad
Klik om te vergroten...
Je redeneert waarschijnlijk vanuit je eigen veilige haven. Begrijpelijk, soms is het lastig te verplaatsen in de wereld van een ander. Tel de volgende keer even tot 10 of zo.

partyhardyx zei:
Maar het kan ook een opluchting zijn en kun je misschien beter met je ouders over dingen praten? Mijn ouders weten ook dat ik drugs gebruik en vond het achteraf juist prettig dat ze een beetje wisten hoe en wat. En dat ik open over drugs kon praten.
Natuurlijk weet ik niet wat voor band je met je ouders hebt, maar soms valt het achteraf wel mee.
Klik om te vergroten...
Volledig eens. Zelfs als je ouders het niet met je eens zijn heb je in het vervolg in ieder geval geen geheimen meer @Hocuspocuspilatuspas.

Hocuspocuspilatuspas zei:
De band met mijn ouders is niet zo heel goed we zijn juist bezig om nu een band te creeëren. Ik heb het idee dat ik het dan weer helemaal kapot zal maken vandaar dat ik niet wil dat mijb ouders erachter komen.
Klik om te vergroten...
Je hebt niet zo veel te verliezen in mijn ogen.

Iskra zei:
Ga je niet schuldig voelen tegenover je ouders!
Klik om te vergroten...
Agree, mooie comeback.

Iskra zei:
Je bent mooi zoals je bent.
Klik om te vergroten...
Agree, fijn dat je dit inziet @Iskra. Helaas hebben veel mensen moeite met begrijpen dat ze mooi zijn, including me.

acht.zes zei:
20 jaar pas en nu al aan je kunnen zien dat je drugs gebruikt.

Als je nou wat rustiger aan doet kan je gewoon oud worden zonder dat er iets aan je te zien is.
Klik om te vergroten...
Ik begrijp de onderliggende boodschap die je hebt willen ventileren hier. Zelfs terwijl ik je ongecensureerde boodschap heb gelezen. In je jeugd ben je ook misbruiker geweest van drugs, jij had het geluk dat er minder destructieve drugs voorhanden waren wellicht. Je wilt TS wellicht weerhouden van chronisch misbruik. @Hocuspocuspilatuspas verdient een behulpzamere houding.

Hocuspocuspilatuspas zei:
Oordelen is makkelijk want dan hoef je teminste niet naar jezelf te kijken. Oordel pas als je de gehele situatie kent :wink: gewoon een tip zelf zou je het denk ik ook niet leuk vinden.
Klik om te vergroten...
Jij doet hetzelfde als @acht.zes, oordelen zonder dat je de situatie kent.

Sally Tessio zei:
Ouders zijn doorgaans zo goedgelovig dat je waarschijnlijk met een slim uitgedacht excuus er wel onderuit kan komen.
Ik kan het niet laten om te zeggen dat de vraag misschien zou moeten zijn of je beter niet iets kan minderen als je met twintig jaar al met zo'n kapotte kop rondloopt dat het voor iedereen duidelijk is dat je continu rookt, slikt en snuift.
Klik om te vergroten...
Eens met Sally, krijg controle over je gebruik @Hocuspocuspilatuspas. Je hebt het nodig.

Albedo zei:
Gezien je eerdere verslaving en je huidige gebruik lijkt het mij beter dat je met alle middelen stopt. Ook niet op feestjes dus. Denk je dat je daarvoor de kracht en wil hebt?
Klik om te vergroten...
Goede vraag, belangrijk om te beantwoorden ook, het is jouw toekomst @Hocuspocuspilatuspas. Alleen jij hebt in handen wat je daar vanaf nu nog mee gaat doen.

Hocuspocuspilatuspas zei:
Ik zie mijn ouders niet zo heel vaak, dus het zou niet opvallen als ik 2 maanden niet meer langskom. Ik ben gelukkig niet financieel afhankelijk van ze.
Klik om te vergroten...
Je hebt je ouders niet nodig om een mooi leven te hebben. Ik ben daar het bewijs van. Eenzaam is het misschien wel.
Nogmaals, zoek me op via pb wanneer je wil weten hoe het mij vergaan is zonder contact met mijn ouders.
Zorg in ieder geval voor jezelf en krijg je drugsgebruik onder controle.

Hocuspocuspilatuspas zei:
Ik kon het toch niet laten om wat te gebruiken bij mijn ouders maar heb het wel zo minimaal mogelijk gehouden en gezegd dat ik een drukke week had vanwege school. ze hadden ( denk ik ) niets in de gaten.
Klik om te vergroten...
Gebruiken terwijl je het niet van plan bent, lijkt op verslaving.

Jen zei:
Ze moeten mensen zoals jij van dit forum gooien!
Klik om te vergroten...
Lees anders de rest van Bas zijn posts ook even, ongenuanceerd reageren op een ongenuanceerde post helpt niet echt.

Bas zei:
Vind de reactie van Iskra gewoon gepast, het brengt de persoon nou ook niet direct op verkeerde ideeën. 'T zet hem wel aan het denken.
Klik om te vergroten...
Wellicht kan je de volgende keer een denk richting geven voor degene waar je op reageert. Ik ben met @Jen eens dat je vrij weinig richting geeft. Dit kan ook destructieve gevolgen hebben.

Jen zei:
Duidelijk zegt veel over jou persoonlijkheid.
Zulke rare reacties goed praten.
Iemand komt met een hulp vraag en heeft zulke onzin niet nodig.
Je reageerde ook al op een andere reactie van mij lees ik net.
Je doet alsof je veel verstand van alles hebt maar ondertussen komt er een hele hoop blabla van je vandaan :) succes daarme
Klik om te vergroten...
Onderschat nooit de bla bla van een gebruiker onder invloed van bla :wink:4
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Casaan zei:
Jij doet hetzelfde als @acht.zes, oordelen zonder dat je de situatie kent.
Klik om te vergroten...

ehh,

Topicstarter zegt zelf dat je het drugsgebruik flink aan hem kan zien en dat al op de nog zeer jonge leeftijd van 20 jaar. En dan is mijn enige bijdrage aan deze discussie de tip om het wat rustiger aan te doen met drugs.

Dus oordelen doe ik hier niet volgens mij.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#20
acht.zes zei:
ehh,

Topicstarter zegt zelf dat je het drugsgebruik flink aan hem kan zien en dat al op de nog zeer jonge leeftijd van 20 jaar. En dan is mijn enige bijdrage aan deze discussie de tip om het wat rustiger aan te doen met drugs.

Dus oordelen doe ik hier niet volgens mij.
Klik om te vergroten...
Je hebt gelijk, ik ben uitgegaan van de woorden verrotte junk.... die zijn aangepast, is niet fair van me.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."