Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugsgebruik verbergen

Drugsgebruik verbergen

43 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
H
HocuspocuspilatuspasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi excuses voor als hier al een topic over is. ik zal even een korte uitleg geven over de situatie.

Ik ben zelf 20 jaar en ik gebruik (bijna) dagelijks speed en/of kethamine. Daarbij blow en drink ik ook regelmatig en hou ik van een pilletje. Ook andere drugs zijn welkom bij mij.( ja ik weet dat het allemaal niet goed is ik ken het en ik ben ook al bezig te stoppen. )

Mijn ouders (ik woon niet meer thuis) zie ik weinig. Nou ga ik binnenkort naar ze toe en ben ik bang dat ze het gaan zien bij mij. Ik wil absoluut niet dat ze erachter komen. Ik slik al meerdere vitamine pillen om mijn huid er enigzinds nog gezond eruit te laten zien.

Heeft er iemand nog meer tips. Ook tips voor tegen het gedrag (snel opgejaagd, nerveus, etc)
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#2
Is maar een advies denk ik: stoppen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Geen drugs gebruiken als je je ouders ziet of daar bent. Een andere oplossing is er niet.
Als je zo frequent gebruikt valt het zeker op.
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je je ouders toch al weinig ziet, misschien is het een idee om ze voor altijd vaarwel te zeggen.
Als je genoeg liefde van je ouders had gehad, zou je sowieso niet zoveel gebruiken als je nu doet.
En dan kun je gewoon doorgaan met gebruiken zonder al die gekke vitaminepillen.

Een tip geven aan jou voelt net of ik iemand moet uitleggen hoe je ergens inbreekt, de vrouw des huizes verkracht,
en ongezien weg kan komen, zonder enig spoor.

maar misschien overdrijf ik een beetje.

Beetje laat, maar vriendelijk verzoek om een beetje aardiger te doen. Niemand heeft hier wat aan.
- Mindless
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Iskra zei:
Als je je ouders toch al weinig ziet, misschien is het een idee om ze voor altijd vaarwel te zeggen.
Als je genoeg liefde van je ouders had gehad, zou je sowieso niet zoveel gebruiken als je nu doet.
En dan kun je gewoon doorgaan met gebruiken zonder al die gekke vitaminepillen.

Een tip geven aan jou voelt net of ik iemand moet uitleggen hoe je ergens inbreekt, de vrouw des huizes verkracht,
en ongezien weg kan komen, zonder enig spoor.

maar misschien overdrijf ik een beetje.
Klik om te vergroten...

Wat overdreven.

TS: wat dacht je van even niet gebruiken bij je ouders? Als dat al een probleem is, dan is het tijd om hulp te zoeken
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
Iskra zei:
misschien overdrijf ik een beetje.
Klik om te vergroten...

Ja :dizzy:.

OT; Stop of minder met gebruik. Als je jouw ouders lief bent kom je toch liever gezond en nuchter voor de dag.
H
HocuspocuspilatuspasLid
01-01-2024, 00:00
#7
leipebaviaan zei:
Wat overdreven.

TS: wat dacht je van even niet gebruiken bij je ouders? Als dat al een probleem is, dan is het tijd om hulp te zoeken
Klik om te vergroten...

ja daar ben ik ook mee bezig. ik heb contact gehad met het vincent van gogh verslavingszorg. ik heb daar binnenkort een intake gesprek.
H
HocuspocuspilatuspasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Iskra zei:
Als je je ouders toch al weinig ziet, misschien is het een idee om ze voor altijd vaarwel te zeggen.
Als je genoeg liefde van je ouders had gehad, zou je sowieso niet zoveel gebruiken als je nu doet.
En dan kun je gewoon doorgaan met gebruiken zonder al die gekke vitaminepillen.

Een tip geven aan jou voelt net of ik iemand moet uitleggen hoe je ergens inbreekt, de vrouw des huizes verkracht,
en ongezien weg kan komen, zonder enig spoor.

maar misschien overdrijf ik een beetje.
Klik om te vergroten...

nee dat wil ik juist niet. ik wil niet dat ze erachter komen omdat ik niet wil dat zei die zorgen met zich mee krijgen. dat hebben ze al vanuit een eerdere verslaving meegemaakt. ik wil het ze geen tweede keer aan doen.

wat je met die tip bedoelde snap ik niet echt ,
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#9
jamie zei:
nee dat wil ik juist niet. ik wil niet dat ze erachter komen omdat ik niet wil dat zei die zorgen met zich mee krijgen. dat hebben ze al vanuit een eerdere verslaving meegemaakt. ik wil het ze geen tweede keer aan doen.

wat je met die tip bedoelde snap ik niet echt ,
Klik om te vergroten...

Als ze ervaring hebben met een eerdere verslaving merken ze denk ik snel genoeg wat jij zoal doet.
Je kan zeggen dat je een beetje ziekjes bent?

Ah forget about it. Soms overdrijf ik wat inderdaad.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Iskra zei:
Als je je ouders toch al weinig ziet, misschien is het een idee om ze voor altijd vaarwel te zeggen.
Als je genoeg liefde van je ouders had gehad, zou je sowieso niet zoveel gebruiken als je nu doet.
En dan kun je gewoon doorgaan met gebruiken zonder al die gekke vitaminepillen.

Een tip geven aan jou voelt net of ik iemand moet uitleggen hoe je ergens inbreekt, de vrouw des huizes verkracht,
en ongezien weg kan komen, zonder enig spoor.

maar misschien overdrijf ik een beetje.
Klik om te vergroten...

Hè?! Is dit een nuchter geplaatste reactie? xD Hoop van niet, haha.

OT: Poeh, op je 20e al dagelijks aan de speed en ketamine. Minder je gebruik, niet voor je ouders maar voor jezelf. Zo heb je er toch ook helemaal geen plezier meer in... Goed om te lezen dat je dat zelf ook inziet en binnenkort een intake hebt bij verslavingszorg. Succes alvast. Je bent nog jong, er zijn nog zoveel andere dingen te beleven. :)

Wat betreft je ouders, het is volgens mij vrij simpel: als je je niet nerveus of opgejaagd wil gedragen, moet je vantevoren geen drugs gebruiken. Jezelf eens goed oppakken en nuchter daarheen gaan, liefst ook de dag tevoren helemaal nuchter blijven. Dan ga je je tijdens het bezoek ook niet onnodig druk maken over hoe je overkomt.

Verder: waaraan denk je dat je drugsgebruik af te lezen is? Ben je bijvoorbeeld veel afgevallen of zie je er bleek uit? Je kunt zeggen dat je een paar dagen griep hebt gehad (ik heb wel eens tegen mijn ouders gezegd dat ik migraine had terwijl ik hem eigenlijk nog half aan het spacen was op LSD, niet prettig, werkte wel). Maar goed, beter dan liegen tegen je ouders kun je natuurlijk ervoor zorgen dat je zo gezond en clean mogelijk voor de dag komt.
A
AnitaaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Net zoals de ander zeggen zou ik als ik jou was gewoon nuchter naar je ouders gaan.
Als je het echt belangrijk vind even je best proberen te doen niks te gebruiken voor je naar je ouders gaat☺️
Succes!

Ps. Soms is het idee dat je ouders van je drugs gebruik af weten heel erg in jou hoofd.
Maar het kan ook een opluchting zijn en kun je misschien beter met je ouders over dingen praten? Mijn ouders weten ook dat ik drugs gebruik en vond het achteraf juist prettig dat ze een beetje wisten hoe en wat. En dat ik open over drugs kon praten.
Natuurlijk weet ik niet wat voor band je met je ouders hebt, maar soms valt het achteraf wel mee.
H
HocuspocuspilatuspasLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja ik ga proberen om nuchter naar mijn ouders te gaan, en de dag van te voren ook niks te gebruiken. Even goed slapen en goed eten zodat k ook wat kan aansterken en er gezonder uitzie.
En als dat niet helpt zal ik gewoon zeggen dat ik ziek ben.

De band met mijn ouders is niet zo heel goed we zijn juist bezig om nu een band te creeëren. Ik heb het idee dat ik het dan weer helemaal kapot zal maken vandaar dat ik niet wil dat mijb ouders erachter komen.

Maar thanks voor de tips zal ze zeker gebruiken!
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#13
jamie zei:
Ja ik ga proberen om nuchter naar mijn ouders te gaan, en de dag van te voren ook niks te gebruiken. Even goed slapen en goed eten zodat k ook wat kan aansterken en er gezonder uitzie.
En als dat niet helpt zal ik gewoon zeggen dat ik ziek ben.

De band met mijn ouders is niet zo heel goed we zijn juist bezig om nu een band te creeëren. Ik heb het idee dat ik het dan weer helemaal kapot zal maken vandaar dat ik niet wil dat mijb ouders erachter komen.

Maar thanks voor de tips zal ze zeker gebruiken!
Klik om te vergroten...

Ga je niet schuldig voelen tegenover je ouders!
Je drugsgebruik is uiteindelijk ergens vanuit een diepe bron ook maar een zelfmedicatie om je beter te voelen of om iets niet te willen voelen.
Het is geen gezonde manier en ook geen goede manier, ook al hou ik er niet van om goed of niet goed te gebruiken.
Zolang je streeft om gelukkig te zijn en altijd reflecterend bent komt het altijd goed, geen zorgen.
Je bent mooi zoals je bent.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#14
20 jaar pas en nu al aan je kunnen zien dat je drugs gebruikt.

Als je nou wat rustiger aan doet kan je gewoon oud worden zonder dat er iets aan je te zien is.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
acht.zes zei:
20 jaar pas en er nu al uit zien als een verrotte junk.

Als je nou wat rustiger aan doet kan je gewoon oud worden zonder dat er iets aan je te zien is.
Klik om te vergroten...
Lekker kortzichtig! Je hebt bij god geen idee van de situatie van TS. Wie is er wel van alles aan de hand. Uitschelden of beledigen werkt averechts he..
s
somshoogLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bas geeft gewoon zijn mening over de situatie en daar is niets mis mee. Ik vond de opmerking van Iskra ook nogal ongepast. Of in ieder geval misschien een beetje hard geformuleerd. Moeten jullie nou echt weer elkaar aan gaan vallen?

OT: Ik hoop dat je je drugsgebruik onder controle kan krijgen en misschien kan praten met je ouders juist wel helpen. Zoals je al zei ben je niet afhankelijk van ze. Soms kan een goed gesprek je erg helpen en is het fijn als je ergens je hart kan luchten. Het is heel erg lastig om zo'n gesprek te voeren maar wie weet lucht het je wel op dat ze het weten en kunnen ze je helpen met beter worden. Er is natuurlijk altijd de kans dat ze slecht reageren maar zoals ik het zie zijn ouders er om hun kinderen te steunen.

Veel succes!
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sorry jongens, dit moet even.

Hocuspocuspilatuspas zei:
Ik ben zelf 20 jaar en ik gebruik (bijna) dagelijks speed en/of kethamine.
Klik om te vergroten...
Tijd om hulp te zoeken

Iskra zei:
Als je genoeg liefde van je ouders had gehad, zou je sowieso niet zoveel gebruiken als je nu doet
Klik om te vergroten...
Ben ik niet eens, ik heb onvoldoende liefde gehad van mijn ouders en ben pas na mijn 30e gaan gebruiken. Ontvangen liefde zegt niets over de mate van drugs gebruik. Drugs gebruik zegt niets over ontvangen liefde. Ik ken een mooi voorbeeld van een tweeling waarvan de vader alcoholist was. De ene tweeling werd succesvol zakenman, de ander alcoholist. Gevraagd naar hun ervaringen vertelde de eerste niet hetzelfde te willen worden als zijn vader, de ander gaf aan nooit een beter voorbeeld te hebben gehad.
Ik herhaal: ontvangen liefde en de kans op drugs(mis)(ge)bruik is niet hetzelfde.

Hocuspocuspilatuspas zei:
vincent van gogh verslavingszorg. ik heb daar binnenkort een intake gesprek.
Klik om te vergroten...
Goed bezig dude, hou vol!

Hocuspocuspilatuspas zei:
nee dat wil ik juist niet. ik wil niet dat ze erachter komen omdat ik niet wil dat zei die zorgen met zich mee krijgen. dat hebben ze al vanuit een eerdere verslaving meegemaakt. ik wil het ze geen tweede keer aan doen.
Klik om te vergroten...
Eerlijkheid ten opzichte van je ouders schept de beste band met ze. Blijf liegen en het wordt alleen erger. Wanneer je eerlijk bent en je ouders verbreken het contact kan jij in ieder geval jezelf recht aankijken in de spiegel. Trust me, I have been there. (bericht me als je meer wil weten)

Iskra zei:
Ah forget about it. Soms overdrijf ik wat inderdaad
Klik om te vergroten...
Je redeneert waarschijnlijk vanuit je eigen veilige haven. Begrijpelijk, soms is het lastig te verplaatsen in de wereld van een ander. Tel de volgende keer even tot 10 of zo.

partyhardyx zei:
Maar het kan ook een opluchting zijn en kun je misschien beter met je ouders over dingen praten? Mijn ouders weten ook dat ik drugs gebruik en vond het achteraf juist prettig dat ze een beetje wisten hoe en wat. En dat ik open over drugs kon praten.
Natuurlijk weet ik niet wat voor band je met je ouders hebt, maar soms valt het achteraf wel mee.
Klik om te vergroten...
Volledig eens. Zelfs als je ouders het niet met je eens zijn heb je in het vervolg in ieder geval geen geheimen meer @Hocuspocuspilatuspas.

Hocuspocuspilatuspas zei:
De band met mijn ouders is niet zo heel goed we zijn juist bezig om nu een band te creeëren. Ik heb het idee dat ik het dan weer helemaal kapot zal maken vandaar dat ik niet wil dat mijb ouders erachter komen.
Klik om te vergroten...
Je hebt niet zo veel te verliezen in mijn ogen.

Iskra zei:
Ga je niet schuldig voelen tegenover je ouders!
Klik om te vergroten...
Agree, mooie comeback.

Iskra zei:
Je bent mooi zoals je bent.
Klik om te vergroten...
Agree, fijn dat je dit inziet @Iskra. Helaas hebben veel mensen moeite met begrijpen dat ze mooi zijn, including me.

acht.zes zei:
20 jaar pas en nu al aan je kunnen zien dat je drugs gebruikt.

Als je nou wat rustiger aan doet kan je gewoon oud worden zonder dat er iets aan je te zien is.
Klik om te vergroten...
Ik begrijp de onderliggende boodschap die je hebt willen ventileren hier. Zelfs terwijl ik je ongecensureerde boodschap heb gelezen. In je jeugd ben je ook misbruiker geweest van drugs, jij had het geluk dat er minder destructieve drugs voorhanden waren wellicht. Je wilt TS wellicht weerhouden van chronisch misbruik. @Hocuspocuspilatuspas verdient een behulpzamere houding.

Hocuspocuspilatuspas zei:
Oordelen is makkelijk want dan hoef je teminste niet naar jezelf te kijken. Oordel pas als je de gehele situatie kent :wink: gewoon een tip zelf zou je het denk ik ook niet leuk vinden.
Klik om te vergroten...
Jij doet hetzelfde als @acht.zes, oordelen zonder dat je de situatie kent.

Sally Tessio zei:
Ouders zijn doorgaans zo goedgelovig dat je waarschijnlijk met een slim uitgedacht excuus er wel onderuit kan komen.
Ik kan het niet laten om te zeggen dat de vraag misschien zou moeten zijn of je beter niet iets kan minderen als je met twintig jaar al met zo'n kapotte kop rondloopt dat het voor iedereen duidelijk is dat je continu rookt, slikt en snuift.
Klik om te vergroten...
Eens met Sally, krijg controle over je gebruik @Hocuspocuspilatuspas. Je hebt het nodig.

Albedo zei:
Gezien je eerdere verslaving en je huidige gebruik lijkt het mij beter dat je met alle middelen stopt. Ook niet op feestjes dus. Denk je dat je daarvoor de kracht en wil hebt?
Klik om te vergroten...
Goede vraag, belangrijk om te beantwoorden ook, het is jouw toekomst @Hocuspocuspilatuspas. Alleen jij hebt in handen wat je daar vanaf nu nog mee gaat doen.

Hocuspocuspilatuspas zei:
Ik zie mijn ouders niet zo heel vaak, dus het zou niet opvallen als ik 2 maanden niet meer langskom. Ik ben gelukkig niet financieel afhankelijk van ze.
Klik om te vergroten...
Je hebt je ouders niet nodig om een mooi leven te hebben. Ik ben daar het bewijs van. Eenzaam is het misschien wel.
Nogmaals, zoek me op via pb wanneer je wil weten hoe het mij vergaan is zonder contact met mijn ouders.
Zorg in ieder geval voor jezelf en krijg je drugsgebruik onder controle.

Hocuspocuspilatuspas zei:
Ik kon het toch niet laten om wat te gebruiken bij mijn ouders maar heb het wel zo minimaal mogelijk gehouden en gezegd dat ik een drukke week had vanwege school. ze hadden ( denk ik ) niets in de gaten.
Klik om te vergroten...
Gebruiken terwijl je het niet van plan bent, lijkt op verslaving.

Jen zei:
Ze moeten mensen zoals jij van dit forum gooien!
Klik om te vergroten...
Lees anders de rest van Bas zijn posts ook even, ongenuanceerd reageren op een ongenuanceerde post helpt niet echt.

Bas zei:
Vind de reactie van Iskra gewoon gepast, het brengt de persoon nou ook niet direct op verkeerde ideeën. 'T zet hem wel aan het denken.
Klik om te vergroten...
Wellicht kan je de volgende keer een denk richting geven voor degene waar je op reageert. Ik ben met @Jen eens dat je vrij weinig richting geeft. Dit kan ook destructieve gevolgen hebben.

Jen zei:
Duidelijk zegt veel over jou persoonlijkheid.
Zulke rare reacties goed praten.
Iemand komt met een hulp vraag en heeft zulke onzin niet nodig.
Je reageerde ook al op een andere reactie van mij lees ik net.
Je doet alsof je veel verstand van alles hebt maar ondertussen komt er een hele hoop blabla van je vandaan :) succes daarme
Klik om te vergroten...
Onderschat nooit de bla bla van een gebruiker onder invloed van bla :wink:4
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Casaan zei:
Jij doet hetzelfde als @acht.zes, oordelen zonder dat je de situatie kent.
Klik om te vergroten...

ehh,

Topicstarter zegt zelf dat je het drugsgebruik flink aan hem kan zien en dat al op de nog zeer jonge leeftijd van 20 jaar. En dan is mijn enige bijdrage aan deze discussie de tip om het wat rustiger aan te doen met drugs.

Dus oordelen doe ik hier niet volgens mij.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#19
acht.zes zei:
ehh,

Topicstarter zegt zelf dat je het drugsgebruik flink aan hem kan zien en dat al op de nog zeer jonge leeftijd van 20 jaar. En dan is mijn enige bijdrage aan deze discussie de tip om het wat rustiger aan te doen met drugs.

Dus oordelen doe ik hier niet volgens mij.
Klik om te vergroten...
Je hebt gelijk, ik ben uitgegaan van de woorden verrotte junk.... die zijn aangepast, is niet fair van me.
J
JenLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bas zei:
Wil je d'r over praten? Als je boos bent ga dat dan lekker ergens anders zijn
Klik om te vergroten...

Nee niet boos wou dat even tegen je zeggen. Soms is het goed als iemand je een spiegel voor houd. Dan kan je aan jezelf werken :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."