Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB probleem!

GHB probleem!

174 antwoorden
33 weergaven
18-5-2026
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
Misschien nog een aanvulling op m'n afgelopen terugval.

Ik heb 7 maanden lang een relatie gehad met 'n meisje waar ik helemaal gek van was. Ik woonde bij haar, wat achteraf veel te snel is gegaan. Dit meisje had Borderline waardoor ze enorm veel energie van mij vroeg. Dit terwijl ik net m'n jaar aan het afronden was, ik volg een studie verpleegkunde. En daarbij ook nog eens moest werken omdat ik wel gewoon m'n geld nodig had. Dit alles bij elkaar zorgde ervoor dat ik echt overmoeid raakte en depressief.
Ik was niet meer de oude jongen voor haar vond ze, en toen heeft ze me op straat gezet waardoor ik terug moest naar m'n ouders.

Ik voelde me zo ellendig de maanden erna, dat ik regelmatig aan het gebruik van GHB dacht. De combinatie van liefdesverdriet, depressie en weer bij je ouders woonde zorgde voor veel cravings. Zelfs na ruim een jaar clean te zijn van GHB. Uiteindelijk googlede ik 'GHB kopen', waardoor ik in contact kwam met 'n dealer.
Daar kocht ik een flesje van 150ml, meteen vanaf m'n eerste dosis niet meer kunnen stoppen met gebruiken.
Vanaf dosis 1, meteen elke 2 of 3 uur een dosis. Dit totdat ik ben opgenomen in de detox. Heb zo'n anderhalve liter weg gebruikt in m'n laatste terugval. Het spul laat je onoverwinnelijk voelen, constant de gedachten gehad dat ik er nog wel mee zou kunnen stoppen. Geobsedeerd zijn door het middel, dat is wat verslaving aan GHB voor mij betekend.

Eigenlijk alle nare gevoelens waar ik tegen aan loop in het dagelijks leven verdwijnen door een dosis GHB. Maar uiteindelijk maakt het je een ander persoon, en gaan mensen gegarandeerd aan je zien dat je iets gebruikt. De grenzen vervagen steeds meer. Ik heb 4 keer in een ambulance geleden omdat ik weer eens teveel gepakt had. En dan absoluut niks kunnen herrineren van hoe raar je je wel niet hebt gedragen. Je hoeft van teveel gebruiken niet out te gaan als je een hoge tolerantie hebt. Maar je weet dan totaal niet wat je doet, je bewustzijn is uitgeschakeld maar je bent voor andere nog wel wakker. Ik ging in het dieptepunt van m'n verslaving zelfs van 14ml niet meer out. Dan heb ik t wel over m'n verslaving van anderhalf jaar terug.

Tot slot raad ik iedereen die een verslavingsgevoeligheid heeft het gebruik van GHB af. Je hebt door het effect van GHB zo erg t idee dat je de controle nog hebt over t middel. Het zorgeloze gevoel ervan laat je geloven dat je het allemaal wel aan kan. Maar als je echt beseft dat je niet goed bezig bent, ben je al te laat. En als je eenmaal in de fase bent beland dat je het moet gebruiken is de lol er echt vanaf!

GHB verslaving heeft 2 fases, of alles gaat wel goed of het is totale crisis.

Raver.
S
SprokkieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Raver zei:
Lezers.
Momenteel teruggevallen in de GHB, dinsdag middag werd ik geappt door 'n dealer met de vraag of ik nog nodig had. Werd echt meteen overvallen door zware cravings.
Toen dinsdag wat doseringen op, niet de nacht op geslapen. Gister ochtend weer begonnen tot nu eigenlijk. Het spul is bijna op en ga geen nieuwe meer halen. Direct z'n nummer verwijderd en geblokkeerd zodat hij ook geen contact met mij kan opnemen.
Raver.
Klik om te vergroten...
Goed besluit, zorg dan ook: (ken mezelf bijvoorbeeld ook :) dat je ook geen toegang meer hebt tot dit nummer. Dat mocht je cravings krijgen de drempel veel hoger is.
Weet ook mocht je het echt willen dan lukt het toch wel. Maar een klein drempeltje/muurtje kan er voor zorgen dat de emmer net niet overloopt...
Raver zei:
Restant ga ik inderdaad weg gooien.

Zo'n akelig verslavend goedje is het ook.
Klik om te vergroten...
Wauw vind ik wel knap van...
Mindless zei:
Maar misschien kun je beter niet teveel uit zijn op ontspanning. Klinkt misschien raar, maar de situatie is nu zo dat er veel spanning is. Misschien kun je gaan proberen dat een beetje te accepteren? Anders ga je angst voor angst ontwikkelen (resulterend in paniekaanvallen dus).
Klik om te vergroten...
Heel erg sterk advies.

Het opschrijven , wat je al deed natuurlijk, kan je altijd heel erg helpen. Het erover schrijven/praten zorgt er voor dat je er over nadenkt en daardoor er toch iets mee doet !

Raver, ook voor jou is er zonneschijn na de regen. Vanuit mijn eigen ervaring weet ik dat het op een gegeven moment vertrouwd en veilig is in de put/negatieve/depressieve gedachtes. Maar ook langzaam , (vaak te langzaam), kunnen er dingen veranderen. Probeer altijd bij jezelf te blijven (dit doe je volgens mij al heel erg en blijf dit dus doen !). En sta open voor hulp van anderen. Ook al irriteert dit (professionele)vaak.
S
SprokkieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Parketa zei:
Das kut Raver, maar hoort er bij. Sterk blijven en probeer rationeel te blijven denken!
Mocht je erg veel moeite hebben, is microdoseren van LSD misschien iets zinvols voor je om de tijd te overbruggen.
Wordt vaker gebruikt door mensen die afkicken van een verslaving. Verdiep je er eens in of stuur me een PM.

Veel sterkte nog maat!
Klik om te vergroten...

Waarschijnlijk lief bedoelt:
Maar vind het erg heftig om zoiets voor te stellen , ook al bedoel je het goed en zou het kunnen helpen vind ik het aanraden van gebruik van LSD ( ook al zeg je microdoseren maar in hoeverre word dat opgevolgd????? ) niet verstandig bij verslavingen/psychische problemen zonder directe professionele hulp ..
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bedankt voor je reactie! Je voorgaande situatie lijkt sprekend op die van mij, ook dagelijks blowen en wekelijks speed gebruik. Heb de laatste tijd net als jou ook angsten na een avondje speed (als het uitwerkt), dit komt denk ik door slaaptekort in combinatie met het uitwerken van de speed. Na jouw verhaal te hebben gelezen ben ik er van overtuigd om nooit ghb te gaan gebruiken. Heel sinister goedje, ik denk dat je dit middel qua schade/verslaving kan vergelijken met heroïne.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#5
Koffieboon zei:
Bedankt voor je reactie! Je voorgaande situatie lijkt sprekend op die van mij, ook dagelijks blowen en wekelijks speed gebruik. Heb de laatste tijd net als jou ook angsten na een avondje speed (als het uitwerkt), dit komt denk ik door slaaptekort in combinatie met het uitwerken van de speed. Na jouw verhaal te hebben gelezen ben ik er van overtuigd om nooit ghb te gaan gebruiken. Heel sinister goedje, ik denk dat je dit middel qua schade/verslaving kan vergelijken met heroïne.
Klik om te vergroten...

Ik denk inderdaad dat GHB in dezelfde gradatie als Heroïne. Zeker als het om verslaving gaat.

Blij dat m'n verhaal indruk bij mensen!
S
SprokkieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Weekend goed doorgekomen Raver ?
B
BiebkeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat hoop ik ook? Mij heeft het ook helaas na maanden clean zijn in zijn greep gehad. Ondanks de nare ervaringen die Raver en anderen hier ook gedeeld hebben. Zo kan ik lang clean blijven, maar opeens voor de bijl gaan. Ik gebruik sinds gisteren de laatste 5 dagen van het Diazepam schema uit een stukje wat iemand ooit eerder heeft gemeld. Veel hoge dosissen heb ik gelukkig niet nodig het helpt goed en ik bouw het netjes af. Zonder Diazepam heb ik onwijs lopen trillen vrijdagnacht. Waarom ik toch weer voor de bijl ben gegaan? Ik zou het niet weten. Een heerlijk gevoel is het, wat telkens de boel erger maakt bij mij tot aan ellende toe. Wel eindelijk weer wat geslapen. Met andere woorden, mijn teller gaat ook weer op “0”

Wel is mijn eetlust echt 0,0 momenteel.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sprokkie zei:
Weekend goed doorgekomen Raver ?
Klik om te vergroten...

Ja zeker! Geen ghb meer gehad gelukkig.

Wel rook ik hier en daar wat wiet.
P
PistebullyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kerel.. hoe gaat het met je ? Ik zit hier ook flink in de nesten. Ik heb een bedrijf, prachtige dochter , prachtige vrouw. Ik heb geen stabiele inname, gebruik klakkeloos wat, de 1e dag wat meer dan de ander, kan gerust de dag doorkomen met 3 of 2 ml per 3 uur, maar de wil is er gvd niet! Gebruik al meer dan een jaar diazepam om in slaap te komen.. heb sinds gisteren Baclofen 25 mg weten te bemachtigen. Iemand een idee hoe ik hier van ga komen ? Kliniek is geen optie, ivm mijn bedrijf, koophuis enz. GreetZ
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
pistebully zei:
Kerel.. hoe gaat het met je ? Ik zit hier ook flink in de nesten. Ik heb een bedrijf, prachtige dochter , prachtige vrouw. Ik heb geen stabiele inname, gebruik klakkeloos wat, de 1e dag wat meer dan de ander, kan gerust de dag doorkomen met 3 of 2 ml per 3 uur, maar de wil is er gvd niet! Gebruik al meer dan een jaar diazepam om in slaap te komen.. heb sinds gisteren Baclofen 25 mg weten te bemachtigen. Iemand een idee hoe ik hier van ga komen ? Kliniek is geen optie, ivm mijn bedrijf, koophuis enz. GreetZ
Klik om te vergroten...
Ambulante hulpverlening is dan mogelijk. Dan krijg je intensieve hulp terwijl je niet bent opgenomen. Met hulp op deze manier zal je nog steeds echt moeten willen! Echt, dus niet van och ja ik doe een poging maar echt willen. Zo lang de echte wil er niet is zal stoppen niet lukken. Ook al zou je je wel laten opnemen. Met ambulante hulp moet je nog steeds vreselijk sterk zijn. Met een echt dikke ghb verslaving wordt toch vaak het beste resultaat geboekt met een opname. Ligt er natuurlijk wel aan waar ook.
Vertel het je gezin. Zonder hun steun wordt het ook erg lastig. Stiekem afkicken werkt niet echt. Succes!
B
BiebkeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Fijn te lezen dat je niet de enige bent. Al lijkt het er verdomd veel op. Sterkte!
P
PistebullyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Absoluut niet ! Alleen wij komen hier eerlijk vooruit. Ik kom uit Hoogeveen, maar het is hier echt een ramp ! Ik ken er zat, kan ze niet op 10 handen tellen. Ik ken er ook zat, die waren 2 jaar verslaafd en zijn zo Coldturky gekapt zonder ernstige complicaties.. wel tijdelijk last gehad van slaapproblemen maar meer ook niet. Ik zit er ook aan te denken! Rommel weggooien, heb Oxa 50 en Dia, Baclofen 25 zat.. ben nu ongeveer een jaar bezig met dikke tussenpozen of kan ik beter afbouwen ? Mijn vriendin weet er vanaf ! Ze gaat me helpen.. Raver ik vind het echt kut voor je man ! Je angst en paniek stoornis zullen hierin ook een grote rol spelen.. ik ben er van overtuigd dat het meeste ook tussen iedereen zijn oren zit. Maak jezelf niet gek, zorg dat je er vanaf komt, wat ik ook moet doen en voor altijd er vanaf blijven, drugs is niks voor ons. Ik wens je al het geluk toe en zorg dat je er bovenop komt. Zorg voor structuur in je leven (afleiding).. heb je een baan ? Greetz
P
PistebullyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Biebke zei:
Dat hoop ik ook? Mij heeft het ook helaas na maanden clean zijn in zijn greep gehad. Ondanks de nare ervaringen die Raver en anderen hier ook gedeeld hebben. Zo kan ik lang clean blijven, maar opeens voor de bijl gaan. Ik gebruik sinds gisteren de laatste 5 dagen van het Diazepam schema uit een stukje wat iemand ooit eerder heeft gemeld. Veel hoge dosissen heb ik gelukkig niet nodig het helpt goed en ik bouw het netjes af. Zonder Diazepam heb ik onwijs lopen trillen vrijdagnacht. Waarom ik toch weer voor de bijl ben gegaan? Ik zou het niet weten. Een heerlijk gevoel is het, wat telkens de boel erger maakt bij mij tot aan ellende toe. Wel eindelijk weer wat geslapen. Met andere woorden, mijn teller gaat ook weer op “0”

Wel is mijn eetlust echt 0,0 momenteel.
Klik om te vergroten...

Sterkte en Succes! Zou zo'n dia schema ook niet iets voor mij zijn ?

Greetz
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
pistebully zei:
Sterkte en Succes! Zou zo'n dia schema ook niet iets voor mij zijn ?

Greetz
Klik om te vergroten...

Afkicken van GHB dmv Diazepam kan alleen als je niet tijdens de nacht gebruikt en minder dan 50ml per dag gebruikt dacht ik.
B
BiebkeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Klopt inderdaad
P
PistebullyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Heb gisteren Baclofen gehad maar ben toch met me domme kop door gaan gebruiken terwijl ik er eigenlijk geen behoefte naar had. Ik voel me nu echt bagger en hoeveel ik ook gebruik, voel niks niet beter. Probleem ?
B
BiebkeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Heel eerlijk, durf ik het je echt niet te zeggen. Ook omdat je al aangaf al lang Diazepam slikt. Klote hoor, sterkte
S
SprokkieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Raver zei:
Ja zeker! Geen ghb meer gehad gelukkig.

Wel rook ik hier en daar wat wiet.
Klik om te vergroten...
Heel goed Raver !! Gaat volgens mij zo langzamerhand de goede kant op !
B
BiebkeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Raver, succes voor morgen !!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#20
Sinds vandaag opgenomen in 'n kliniek in Den Haag. Dit voor 7 weken!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."