Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB probleem!

GHB probleem!

174 antwoorden
37 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wauw zo snel kan het gaan...

Maar je gooit het restant niet weg?

Goed dat je z'n nummer hebt geblokkeerd in ieder geval.
B
BiebkeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Netjes!

Ik herken mezelf hier ook wel in. Nuchter blijven kan lang goed gaan, maar ineens weer trek in ghb, of als dat er niet is drank op momenten dat het kan. Of andersom. Vermoeiend, en zeker niet makkelijk om er zo goed als een punt achter te zetten, voor mij althans. Maar ook ik ga ervoor.

Succes Raver! En post je zo nu en dan, als dat mag van daar?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Wauw zo snel kan het gaan...

Maar je gooit het restant niet weg?

Goed dat je z'n nummer hebt geblokkeerd in ieder geval.
Klik om te vergroten...

Restant ga ik inderdaad weg gooien.

Zo'n akelig verslavend goedje is het ook.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Balen Raver. Maar het is nog niet te laat. Vind het sterk van je dat je jezelf in bescherming hebt genomen door dat nummer te blokkeren en eraf te gooien. Dat soort contacten uit je leven bannen lijkt me op dit punt ook de enige manier om jezelf te de baas te kunnen op de moeilijkste momenten.

Klote voor je ook dat je zo aan het worstelen bent met jezelf. Ik hoop echt dat je op termijn een andere manier zal vinden om met je angsten en negatieve zelfbeeld te leren dealen. Sterkte en blijf hier zeker posten.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jammer Raver dit te lezen maar herval kan zeker en vast. Goed dat je beseft dat die contacten weg moeten en je de rest beter weggooit. Hopelijk word je 9 november goed geholpen. Sterkte!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gister avond uiteindelijk pas gestopt met gebruiken en het restant weggespoeld in de wasbak.

Meteen 20mg Baclofen en 10mg oxazepam genomen. Dit zorgde in eerste instantie wel voor ontspanning, maar eenmaal in bed kreeg ik toch last van angst en spanningen. Ik ben wel in slaap gevallen gelukkig.

Een aantal uur later werd ik enorm verward wakker na 'n hele nare nachtmerrie. Ik was zo verward na t wakker worden dat ik me niet besefte waar ik was en daarbij leek ik ook hallicunaties te hebben. Later schrok ik daar enorm van. Kreeg vrijwel direct daarna een paniekaanval.
Als reactie meteen weer 20mg baclofen en wat oxazepam genomen. Lichamelijk had ik verder geen ontwenningsverschijnselen gelukkig. Maar zo snel kan het dus gaan, mentaal heeft het je vrijwel direct in z'n greep.

Raver
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat klinkt wel heel naar ja.

Maar misschien kun je beter niet teveel uit zijn op ontspanning. Klinkt misschien raar, maar de situatie is nu zo dat er veel spanning is. Misschien kun je gaan proberen dat een beetje te accepteren? Anders ga je angst voor angst ontwikkelen (resulterend in paniekaanvallen dus).
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Inmiddels al flink wat uren geleden m'n laatste dosis genomen. Pols is nog goed, en lichamelijk ook geen verschijnselen dus ik kan wel stellen dat ik er nu wel goed vanaf ben gekomen zonder weer hooked te zijn.

Ik walg er gewoon van, eigenlijk is t helemaal niet meer leuk. Want alle ellende die ik erbij krijg is het gewoon niet waard. Nu volhouden tot 9 november, dan kan ik eindelijk aan mezelf werken.

Heb sinds m'n laatste dosis tot nu wel 65mg Baclofen en 20mg Oxazepam genomen. Wellicht verzacht dat de klachten 'n beetje.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Terug vallen hoort hij afkicken, hoe vervelend het ook is. Dus probeer jezelf
niet teveel als een verliezer te zien. Het hoort er echt gewoon bij. Anders zou
afkicken ook niet zo moeilijk zijn. Het belangrijkste is dat je weer terug op
het paard klimt, dus weer clean probeert te worden en blijven.
Helaas gaat het nu eenmaal met vallen en opstaan. Jammer dat je je ouderlijk
huis moest verlaten, je ouders kunnen dit proces waarschijnlijk gewoon even
niet aan nu. Maar wanneer je verder bent en veel beter bent kun je altijd weer
het contact herstellen.

Heel veel succes!!
P
ParketaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Das kut Raver, maar hoort er bij. Sterk blijven en probeer rationeel te blijven denken!
Mocht je erg veel moeite hebben, is microdoseren van LSD misschien iets zinvols voor je om de tijd te overbruggen.
Wordt vaker gebruikt door mensen die afkicken van een verslaving. Verdiep je er eens in of stuur me een PM.

Veel sterkte nog maat!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
Parketa zei:
Das kut Raver, maar hoort er bij. Sterk blijven en probeer rationeel te blijven denken!
Mocht je erg veel moeite hebben, is microdoseren van LSD misschien iets zinvols voor je om de tijd te overbruggen.
Wordt vaker gebruikt door mensen die afkicken van een verslaving. Verdiep je er eens in of stuur me een PM.

Veel sterkte nog maat!
Klik om te vergroten...

Thanks voor de bericht!

Ik heb psychoses gehad in het verleden en heb 'n angststoornis met paniekaanvallen. Dan lijkt LSD geen slim plan.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nee, dat is LSD zeker geen goed idee!
Psychoses zijn linke soep, echt heel erg mee oppassen dus.
De een is daarvoor veel meer 'ontvankelijk' als de ander.
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zou je mij een biografie kunnen geven hoe jouw recreatieve gebruik zo heeft kunnen escaleren tot de situatie waar je nu in verkeerd? Dit om in te zien hoe een G-verslaving er in sluipt.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
Misschien nog een aanvulling op m'n afgelopen terugval.

Ik heb 7 maanden lang een relatie gehad met 'n meisje waar ik helemaal gek van was. Ik woonde bij haar, wat achteraf veel te snel is gegaan. Dit meisje had Borderline waardoor ze enorm veel energie van mij vroeg. Dit terwijl ik net m'n jaar aan het afronden was, ik volg een studie verpleegkunde. En daarbij ook nog eens moest werken omdat ik wel gewoon m'n geld nodig had. Dit alles bij elkaar zorgde ervoor dat ik echt overmoeid raakte en depressief.
Ik was niet meer de oude jongen voor haar vond ze, en toen heeft ze me op straat gezet waardoor ik terug moest naar m'n ouders.

Ik voelde me zo ellendig de maanden erna, dat ik regelmatig aan het gebruik van GHB dacht. De combinatie van liefdesverdriet, depressie en weer bij je ouders woonde zorgde voor veel cravings. Zelfs na ruim een jaar clean te zijn van GHB. Uiteindelijk googlede ik 'GHB kopen', waardoor ik in contact kwam met 'n dealer.
Daar kocht ik een flesje van 150ml, meteen vanaf m'n eerste dosis niet meer kunnen stoppen met gebruiken.
Vanaf dosis 1, meteen elke 2 of 3 uur een dosis. Dit totdat ik ben opgenomen in de detox. Heb zo'n anderhalve liter weg gebruikt in m'n laatste terugval. Het spul laat je onoverwinnelijk voelen, constant de gedachten gehad dat ik er nog wel mee zou kunnen stoppen. Geobsedeerd zijn door het middel, dat is wat verslaving aan GHB voor mij betekend.

Eigenlijk alle nare gevoelens waar ik tegen aan loop in het dagelijks leven verdwijnen door een dosis GHB. Maar uiteindelijk maakt het je een ander persoon, en gaan mensen gegarandeerd aan je zien dat je iets gebruikt. De grenzen vervagen steeds meer. Ik heb 4 keer in een ambulance geleden omdat ik weer eens teveel gepakt had. En dan absoluut niks kunnen herrineren van hoe raar je je wel niet hebt gedragen. Je hoeft van teveel gebruiken niet out te gaan als je een hoge tolerantie hebt. Maar je weet dan totaal niet wat je doet, je bewustzijn is uitgeschakeld maar je bent voor andere nog wel wakker. Ik ging in het dieptepunt van m'n verslaving zelfs van 14ml niet meer out. Dan heb ik t wel over m'n verslaving van anderhalf jaar terug.

Tot slot raad ik iedereen die een verslavingsgevoeligheid heeft het gebruik van GHB af. Je hebt door het effect van GHB zo erg t idee dat je de controle nog hebt over t middel. Het zorgeloze gevoel ervan laat je geloven dat je het allemaal wel aan kan. Maar als je echt beseft dat je niet goed bezig bent, ben je al te laat. En als je eenmaal in de fase bent beland dat je het moet gebruiken is de lol er echt vanaf!

GHB verslaving heeft 2 fases, of alles gaat wel goed of het is totale crisis.

Raver.
S
SprokkieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Raver zei:
Lezers.
Momenteel teruggevallen in de GHB, dinsdag middag werd ik geappt door 'n dealer met de vraag of ik nog nodig had. Werd echt meteen overvallen door zware cravings.
Toen dinsdag wat doseringen op, niet de nacht op geslapen. Gister ochtend weer begonnen tot nu eigenlijk. Het spul is bijna op en ga geen nieuwe meer halen. Direct z'n nummer verwijderd en geblokkeerd zodat hij ook geen contact met mij kan opnemen.
Raver.
Klik om te vergroten...
Goed besluit, zorg dan ook: (ken mezelf bijvoorbeeld ook :) dat je ook geen toegang meer hebt tot dit nummer. Dat mocht je cravings krijgen de drempel veel hoger is.
Weet ook mocht je het echt willen dan lukt het toch wel. Maar een klein drempeltje/muurtje kan er voor zorgen dat de emmer net niet overloopt...
Raver zei:
Restant ga ik inderdaad weg gooien.

Zo'n akelig verslavend goedje is het ook.
Klik om te vergroten...
Wauw vind ik wel knap van...
Mindless zei:
Maar misschien kun je beter niet teveel uit zijn op ontspanning. Klinkt misschien raar, maar de situatie is nu zo dat er veel spanning is. Misschien kun je gaan proberen dat een beetje te accepteren? Anders ga je angst voor angst ontwikkelen (resulterend in paniekaanvallen dus).
Klik om te vergroten...
Heel erg sterk advies.

Het opschrijven , wat je al deed natuurlijk, kan je altijd heel erg helpen. Het erover schrijven/praten zorgt er voor dat je er over nadenkt en daardoor er toch iets mee doet !

Raver, ook voor jou is er zonneschijn na de regen. Vanuit mijn eigen ervaring weet ik dat het op een gegeven moment vertrouwd en veilig is in de put/negatieve/depressieve gedachtes. Maar ook langzaam , (vaak te langzaam), kunnen er dingen veranderen. Probeer altijd bij jezelf te blijven (dit doe je volgens mij al heel erg en blijf dit dus doen !). En sta open voor hulp van anderen. Ook al irriteert dit (professionele)vaak.
S
SprokkieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Parketa zei:
Das kut Raver, maar hoort er bij. Sterk blijven en probeer rationeel te blijven denken!
Mocht je erg veel moeite hebben, is microdoseren van LSD misschien iets zinvols voor je om de tijd te overbruggen.
Wordt vaker gebruikt door mensen die afkicken van een verslaving. Verdiep je er eens in of stuur me een PM.

Veel sterkte nog maat!
Klik om te vergroten...

Waarschijnlijk lief bedoelt:
Maar vind het erg heftig om zoiets voor te stellen , ook al bedoel je het goed en zou het kunnen helpen vind ik het aanraden van gebruik van LSD ( ook al zeg je microdoseren maar in hoeverre word dat opgevolgd????? ) niet verstandig bij verslavingen/psychische problemen zonder directe professionele hulp ..
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bedankt voor je reactie! Je voorgaande situatie lijkt sprekend op die van mij, ook dagelijks blowen en wekelijks speed gebruik. Heb de laatste tijd net als jou ook angsten na een avondje speed (als het uitwerkt), dit komt denk ik door slaaptekort in combinatie met het uitwerken van de speed. Na jouw verhaal te hebben gelezen ben ik er van overtuigd om nooit ghb te gaan gebruiken. Heel sinister goedje, ik denk dat je dit middel qua schade/verslaving kan vergelijken met heroïne.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#18
Koffieboon zei:
Bedankt voor je reactie! Je voorgaande situatie lijkt sprekend op die van mij, ook dagelijks blowen en wekelijks speed gebruik. Heb de laatste tijd net als jou ook angsten na een avondje speed (als het uitwerkt), dit komt denk ik door slaaptekort in combinatie met het uitwerken van de speed. Na jouw verhaal te hebben gelezen ben ik er van overtuigd om nooit ghb te gaan gebruiken. Heel sinister goedje, ik denk dat je dit middel qua schade/verslaving kan vergelijken met heroïne.
Klik om te vergroten...

Ik denk inderdaad dat GHB in dezelfde gradatie als Heroïne. Zeker als het om verslaving gaat.

Blij dat m'n verhaal indruk bij mensen!
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#19
Geeft niks, bedankt voor je duidelijke uitleg! Ik ben alleen maar blij dat het goed met je gaat
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#20
Maar even hier.

Sinds dinsdag weer een GHB terugval helaas. Heb mezelf weer weken lang proberen over te halen, en uiteindelijk ook hervallen in gebruik.

Dinsdag op woensdag en woensdag op donderdag niet geslapen op GHB maar op Diazepam. Ik stopte toen rond 18 00 en nam toen 10 tot 15mg Diazepam met 1000mg Paracetamol. Paracetamol werkt ook spierontspannend, dus dat icm met Diazepam heeft me prima de eerste nachten door geholpen.

Helaas gisteren weer veel meer gebruikt van me lief is waardoor ik dus onder invloed ben gaan slapen. Zo'n 3 uur later werd ik wakker, en met wakker bedoel ik ook echt klaarwakker. Stijve spieren zijn bij mij t beginstadia van lichamelijke verslaving, dat heb ik na talloze terugvallen wel geleerd. Vanacht dus met die toestand 15mg diazepam geslikt (02:00). Maar om half 5 sliep ik nog niet. Toen maar weer GHB gepakt, en vanaf dat moment tot nu gewoon elke anderhalf tot 2 uur een dosis genomen.

Net express even gerekt om te kijken hoe ik me voel. Stijve spieren en mentaal een beetje verwarring, niet best dus.

Heb nog zo'n 75ml denk ik, en krijg morgen een doosje diazepam.

Heeft iemand tips? Ik kan echt niet weer de detox in, dat gaat me nu 100% me studie en baan kosten. En dus zet ik daarmee sterk m'n toekomst op t spel.

Raver.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...456789
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."