Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGhb terugval

Ghb terugval

109 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mijn advies, onderneem morgen direct actie, en bel tussen 8 en 9 in de ochtend al direct met je behandelaar / arts. Hoe eerder hoe beter, en wie weet kunnen ze morgen dezelfde dag nog iets voor je betekenen. Sterkte van S
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bedankt allemaal!

Vanavond onrustig geslapen. Maar wel geslapen dus dat is het belangrijkste. Ik neem wel wat diazepam mee naar m'n werk alleen heb t nog niet nodig waarschijnlijk. Zit nog genoeg in m'n systeem.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Toch even een uitgebreider verslag.

Gisteren rond 21 00 gaan slapen na inname van m'n 2e 10mg dia van de dag. Ben daarna behoorlijk snel in slaapgevallen dus dat is een goed teken.
Later de nacht wel nog een tablet in moeten nemen aangezien ik zeer onrustig sliep en zelfs even klaarwakker was.

Vanaf toen doorgeslapen tot m'n wekker om te gaan werken. Eenmaal op kantoor toch last van tintelingen, lichtjes zweten, mensenschuw en ongemak. Dus besloten 10mg te nemen en vandaag verspreid om de 3 a 4u 5mg. En dan vanavond voor het slapen weer 10mg.

Woensdag a.s heb ik een gesprek met m'n verslavingsarts over hoe verder met de diazepam. Hij helpt me dan wel met een afbouwschema.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ben er toch gelukkig maar goed vanaf gekomen! Al bijna 21u terug m'n laatste G'tje op. Nu even de diazepam afbouwen, vandaag op 35 en dan elke dag 5mg minder.
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#5
Goed te horen, zo blij voor je
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#6
Toch maar besloten het rustiger aan te doen met de Diazepammen. Sinds zaterdag tot nu 75mg weggewerkt. Waarvan 25mg vandaag, voel me er niet heel lekker meer door. Ik heb geen hoge benzo tolerantie meer zoals 2 jaar terug. Toen ik 75mg+ Oxazepam slikte per dag. En aangezien Diazepam extreem lang doorwerkt lijkt het me t beste om even rustig aan te doen.

Ook ben ik lichtelijk geagiteerd en kan weinig hebben. Zweet nog wat en heb een heet gloeiend hoofd, ook ben ik wat warrig in m'n gedachtes en spraak. Dat is waarschijnlijk te wijten aan de GHB afkick of teveel benzo's. Gedachten op 1 punt houden is erg ook lastig.

Ik denk dat het de 10mg die voor vanavond op t schema staat maar even oversla. En morgen maar even kijk wat ik doe. Heb woensdag een gesprek bijna de verslavingsarts.
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik hoop dat je ondertussen goed geslapen hebt? Als dia in hoge dosis, naar bijna niets, uit werkt is dat ook geen prettig gevoel, is mijn ervaring.
Ik ben wel blij dat het beter met je gaat
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Coffeecup zei:
Ik hoop dat je ondertussen goed geslapen hebt? Als dia in hoge dosis, naar bijna niets, uit werkt is dat ook geen prettig gevoel, is mijn ervaring.
Ik ben wel blij dat het beter met je gaat
Klik om te vergroten...

Heb heerlijk geslapen! Alleen een aantal keer wakker snachts maar dat heb ik normaal wel vaker. Ook zonder deze terugval.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
M'n Diazepam afbouwschema. Ik zou ervoor kunnen kiezen gewoon meteen te stoppen met de Diazepam. Alleen acht ik de kans op een terugval naar GHB een stuk kleiner als je geleidelijk nuchter wordt, in plaats van direct met alles te stoppen. Diazepam is flink een kalmerend en sedatief middel namelijk. Het helpt me nu ook die eerste dagen door te komen. En aangezien ik al een keer flinke ontwenning van Lorazepam heb gehad na 1.5wk gebruik toch maar afbouwen. Heb al behoorlijk wat ervaring met afbouwen(2x Baclofen en 2x Benzo's). Dus kan wel redelijk vertrouwen op m'n eigen afbouw methode door m'n ervaring.
Benieuwd wat m'n verslavingsarts erover gaat zeggen morgen.

06/03
07u 10mg
12u 5mg
15u geen dosis.
18u 5mg
23u 5mg
Totaal 25mg Diazepam (2.5 tabl)

07/03
07u 5mg
12u 5mg
15u geen dosis
18u 5mg
23u 5mg
Totaal 20mg Diazepam (2 tabl)

08/03
07u 5mg
12u 5mg
15u geen dosis
18u 5mg
23u 5mg
Totaal 20mg Diazepam (2 tabl)

09/03
07u 5mg
12u geen dosis
15u 5mg
18u geen dosis
23u 5mg
Totaal 15mg Diazepam (1.5 tabl)

10/03
07u 5mg
12u geen dosis
15u 5mg
18u geen dosis
23u 5mg
Totaal 15mg Diazepam (1.5 tabl)

11/03
07u 5mg
12u geen dosis
15u geen dosis
18u geen dosis
23u 5mg
Totaal 10mg Diazepam (1 tabl)

12/03
07u 5mg
12u geen dosis
15u geen dosis
18u geen dosis
23u 5mg
Totaal 10mg Diazepam (1 tabl)

13/03
7u geen dosis
12u geen dosis
15u geen dosis
18u geen dosis
23u 5mg
Totaal 5mg Diazepam (0.5 tabl)

14/03
7u geen dosis
12u geen dosis
15u geen dosis
18u geen dosis
23u 5mg
Totaal 5mg Diazepam (0.5 tabl)

15/03
Geen dosissen meer.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik leef met je mee man. Ook erg herkenbaar wat je vertelt. Ikzelf ben de afgelopen 3 jaar ontelbaar vaak teruggevallen op GHB.

En jij zal ook wel beamen, de afkickverschijnselen komen telkens eerder en zijn telkens zwaarder. Als ik nu 40-50ml opmaak in 1 lange binge heb ik alweer dagenlang geen slaap, angsten, beven, you name it. Terwijl ik voorheen daar 7 dagen lang op 24/7 voor nodig had.

Ik ben van mening dat je het Diazepam gebruik aan het pushen bent. In mijn ervaring is een weeklang dagelijks benzo gebruik genoeg om daar ook ontwenning van te krijgen. Je zou misschien beter een nóg snellere taper kunnen doen. Of bijvoorbeeld beperken tot 5-10mg voor het slapen voor een paar dagen.

Of wissel wat dagen Diazepam met Phenibut. Idealiter voor het slapen. Pas wel op, Phenibut is ook een bitch om vanaf te komen met minstens zo nare afkick. Beperk het tot max 2 dagen per week en hou de dosissen klein (nooit meer dan 2g).
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb dit schema met m'n verslavingarts besproken. Die ging ermee akkoord, vond het alleen onverantwoordelijk dat ik op eigen houtje van GHB op Diazepam ben over gegaan..

Maar goed, het was een binch van 280ml in 6 dagen. Voel me nu prima.

Vandaag 10mg Diazepam, nergens last van. Bijna klaar met afbouwen dus. Ben geen dagen hoge doseringen diazepam blijven slikken. Max 1 of 2 dagen 50mg , daarna meteen gaan afbouwen. Wil geen benzo verslaving meer, want die heb ik ook gehad. Heel klote.

En phenibut.. Nee dat is echt geen slim idee.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoe is jouw ervaring met Baclofen? Je kunt direct stoppen met GHB en direct overgaan op Baclofen. Maar wat dan? Moet je dan Baclofen gaan afbouwen, of kun je 5-7 dagen ‘cruisen’ op dit middel en daarna direct er helemaal mee stoppen?

Ikzelf heb binges van 2-3 dagen gehad. Ik ving deze op met 1 dag phenibut en daarna beta-alanine meerdere malen per dag. Maar met langere binges gaat dit niet voldoen.. Ik lees veel over positieve resultaten met Baclofen, al dan niet icm Lyrica.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
F.E.A.R. zei:
En misschien een flauwe vraag. Maar als het lichaam weer stabiel is, wat ga je nu dan doen voor terugvalpreventie?

Ik vraag het je omdat ikzelf ook zoekend ben.
Klik om te vergroten...

NA meetings volgen.. In contact te blijven met mensen die geen drugs gebruiken.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
F.E.A.R. zei:
Hoe is jouw ervaring met Baclofen? Je kunt direct stoppen met GHB en direct overgaan op Baclofen. Maar wat dan? Moet je dan Baclofen gaan afbouwen, of kun je 5-7 dagen ‘cruisen’ op dit middel en daarna direct er helemaal mee stoppen?
Klik om te vergroten...

Heb zelf wel Baclofen geslikt tegen zucht enzo. Maar geen ervaring hiermee puur voor de afkick. Dit is de eerste keer dat ik zelf ben gestopt. Normaal ging ik altijd door tot ik weer de kliniek in moest
O
OntdekkingsreizigerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hey! Ik leef erg met je mee en hoop dat je er snel weer bovenop kunt komen!

Misschien een raar idee, maar is het iets om op vakantie te gaan naar een warm land? In een omgeving waar je niet aan de ghb kunt komen en waarin de bijwerkingen misschien onderdrukt worden door het lekkere weer? Kan me voorstellen dat het makkelijker afkicken is als je op het strand ligt op de canarische eilanden dan dat je in je woonkamer zit en naar de grijze grouwe regenlucht zit te staren... of is dit een slecht idee?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ontdekkingsreiziger zei:
Kan me voorstellen dat het makkelijker afkicken is als je op het strand ligt op de canarische eilanden dan dat je in je woonkamer zit en naar de grijze grouwe regenlucht zit te staren... of is dit een slecht idee?
Klik om te vergroten...

Lekker met 'n delier op t strand liggen. Lijkt me een strak plan.. :tongueout:
O
OntdekkingsreizigerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Raver zei:
Lekker met 'n delier op t strand liggen. Lijkt me een strak plan.. :tongueout:
Klik om te vergroten...
aah, dus t is gewoon niet te doen? :(
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ontdekkingsreiziger zei:
aah, dus t is gewoon niet te doen? :(
Klik om te vergroten...

Nee helaas niet. Plotseling stoppen kan echt gevaarlijk zijn. Delirium, insulten en problemen met je bloeddruk. Beste is hulp vragen bij verslavingszorg.

Maar er zijn ook wel methodes om zelf af te bouwen. Of zelf te stoppen. Maar goed dat blijft wel een risico.
a
annadulLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoe gaat het nu @Raver?
Heb je gebruik gemaakt van iets als een noodplan met je verslavingsarts?
Wat werkt voor jou?

Ik zit zelf ook in een terugval na 2 maand clean. Geen pretje.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Conjo zei:
Ik ben 3 maanden verslaafd geweest... begin maanden elke uur 3ML en soms met slapen 10 ML Mn vriendin wist het niet dus moest vaak naar benenden sluipen om een doses te pakken dus dubbel levenlijden dus was mega zwaar voor buitenwereld mooi weer spelen.. en het ging vaak ook gepaard met heftig coke gebruik persoonlijk vind ik dat echt heerlijk combinatie. Maar daardoor had ik mega hoog tolerantie van de ghb soms 60-70 ml perdag ik kwam ook inzicht dat het niet zoveder kon. Drank/GHB bezet de zelfde GABA-B in je hersenen. Je kunt ook afkicken met combi drank/ghb als lichtelijk vaag voelt 2 wijntje drinken zodat onderhoud dosis ghb kan verlengen bijv als je gewend bent om de 2 uur te nemen kan je het uitstellen naar 3 uur..elke dag 0,2 omlaag of meer maar dat moet je zelf uitzoeken waar je goed bij voelt maar deze methode vraagt heel veel displine dat je zelf niet gaat zitten belonen want als je aangeschoten bent denk snel fuck it neem Ff lekker dosis weer. Daarom had ik zelf liever geen G in huis. En kater krijg je alleen als je fles wodka opzuipt en geen water drinkt maar je kunt ook gewoon paar rode wijntjes drinken en liefst op een leeg maag totdat je goed voelt. Maar ieder lichaam reageert natuurlijk anders op. Ik heb zelf wel het gevoel, hoe vaker je afkickt dat de terugval steeds groter is? dan na je eerst afkick... succes
Klik om te vergroten...

Dat is behoorlijk lang! Mijn langste binge was 10 dagen. Wel had ik 700ml opgemaakt in die tijd dus behoorlijk wat achter de kiezen. Maar rode wijn deed vrijwel niks tegen de afkick. Vooral mijn hart bleef onverminderd knallen in mijn borstkas.

Ik heb zelf telkens ‘succes’ met phenibut op dag 1 en eventueel dag 2. Daarna beta alanine en wat benzo’s. Nu dus ook redelijk succes met baclofen en wat kratom.

De afkick is inderdaad elke keer heftiger en treedt sneller op. Voorheen moest ik minimaal 5 dagen rond de klok gebruiken om ontwenningsverschijnselen te ervaren. Nu is een binge van 24 uur al genoeg voor zweethandjes en slapeloze nachten. Ook treden hallucinaties snel op mij. Rare paarse patronen op donkere oppervlaktes en kleuren zijn anders.. De rillingen lopen over mijn lijf als ik eraan denk. Zal ongetwijfeld ook komen door de slapeloosheid die altijd gepaard gaat met een GHB binge.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."