Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDepressief door cannabis of door leven?

Depressief door cannabis of door leven?

520 antwoorden
62 weergaven
18-5-2026
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bad Karma zei:
Het lijkt soms of mijn REM-slaap de boel over heeft genomen en zegt: "nu ben ik aan de beurt". Slapen slapen en dromen, daar bestaat mijn leventje nu uit lijkt het wel...
Klik om te vergroten...
volgens mij is dit toch wel een goed teken. Slaap je achter elkaar door? K bedoel, voor de kerst kon je heel slecht slapen toch?
Zoals het voor mij overkomt: Je voelt jezelf nu heel moe, maar wel beter als voor de kerst?
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zeelanddude zei:
Je voelt jezelf nu heel moe, maar wel beter als voor de kerst?
Klik om te vergroten...

Ja, zo is het ook. Vannacht deed ik mijn ogen dicht en weer open en het was ochtend, had 5 uur geslapen. Normaal gesproken is dat niet zo veel maar ik had het in lange tijd niet meegemaakt. Voor de kerst sliep ik heel slecht, nu wel wat beter. Slaap alleen bijna de hele dag door. Ik eet wat en ga weer liggen, ik ben dan ongeveer twee uurtjes wakker en dan krijg ik alweer slaap. Ik ga er verder ook niet tegen vechten meer of zo, heb ik wel gedaan. Zo lang mogelijk proberen wakker te blijven overdag, totdat je echt niet meer kunt. Ik ga nu liggen en gewoon wat slapen en denk van mijn lichaam zal het wel nodig hebben.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bad Karma zei:
Ik ga er verder ook niet tegen vechten meer of zo, heb ik wel gedaan. Zo lang mogelijk proberen wakker te blijven overdag, totdat je echt niet meer kunt. Ik ga nu liggen en gewoon wat slapen en denk van mijn lichaam zal het wel nodig hebben.
Klik om te vergroten...
precies! Niet tegen vechten. Gewoon slapen als je lichaam dat aangeeft. Dit duurt denk ik nog wel een paar weken. Maar op en duur moet je daar wel mee oppassen, als je lichaam eenmaal gewend is aan 15 uur slaap op een dag, weet je niet meer zeker of je nou slaapt om te herstellen of juist uit gewenning. Snap je nog wat ik bedoel?
En die zin om een joint op te steken, daar zou je dan wel energie voor hebben?
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zeelanddude zei:
En die zin om een joint op te steken, daar zou je dan wel energie voor hebben?
Klik om te vergroten...

Nee, meer om alle ellende gewoon te vergeten, al is het maar voor even. Ik doe het niet hoor....
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Voor de bijl gegaan.

Altijd hetzelfde gezeik deze tijd van het jaar, feestdagen zijn voorbij en vervolgens zie ik op tegen weer een jaar aan kloten. Ik ben altijd beetje weemoedig en somber deze tijd van het jaar. Hoe dat komt, geen idee. Maar altijd als de feestdagen voorbij zijn wordt ik een beetje somber. Ik dacht dat het dit jaar wel anders zou zijn maar nee hoor, weer dat weemoedige gevoel, het idee dat het allemaal niets meer uitmaakt. Kan het niet goed omschrijven.

Ik begon @Syl lastig te vallen met mijn idioterie, die dacht natuurlijk "wat krijgen we nu" maar gelukkig is die ook niet gek en hielp me weer een beetje op weg.

Kon mezelf wel voor m'n kop slaan. vanmorgen vond ik het wel genoeg en heb een joint gekocht. Ik had een paar haaltjes genomen en meteen voelde ik me verschrikkelijk klote, was meteen high as f#*k. Heb driekwart van de joint ogenblikkelijk door de plee gespoeld. @Legio Patria Nostra had volkomen gelijk toen hij zei dat het roken van wiet je nu niet een beter gevoel zou geven. Had ik maar beter geluisterd maar ik dacht het wel weer beter te weten en moest weer eigenwijs zijn.

Eigenlijk vond ik het doodzonde van de €5,- die ik uitgegeven had, ik besefte het me onmiddellijk toen ik weer high achter mijn pc zat, "dit wil ik eigenlijk helemaal niet meer" was zo'n beetje de enige gedachte die ik had. Voelde me echt verschrikkelijk. Ik kon mezelf wel wat aandoen dat ik zo stom ben geweest om met mijn kleine budget 5 euro uit te geven voor een joint.

Misschien was het wel een goede les denk ik nu. Ik moet het niet meer, zal het niet meer aanraken. Ben nu weer een beetje bij mijn positieven gekomen maar het genot wat ik vroeger uit een joint haalde was nu precies het tegenovergestelde. Ik kon niet wachten tot het weer was uitgewerkt. Ik werd er werkelijk nerveus en zenuwachtig van. Precies het tegenovergestelde van wat ik wilde bereiken. Ik stond onder de douche en de telefoon ging, ik werd er werkelijk dood nerveus van. Gewoon een telefoon die over gaat.

Ik heb voorlopig mijn lesje wel weer geleerd en ga proberen wat meer te bewegen en buiten door te brengen, ik moet ook achter die pc vandaan ben ik van mening. Alleen die klote vermoeidheid ben ik zo zat, ik wil wel maar ik kan niet. Zo'n verrot gevoel heb ik dagelijks. Toch zal ik doorzetten nu en achter die pc vandaan gaan. Ik hoop dat die vermoeidheid toch wel een keertje op zijn einde loopt nu.

Volgens Brijder stichting kan het tot wel drie maanden duren voordat je slaapritme weer een beetje normaal is als je zoveel hebt geblowd. Daar houd ik het dan maar op. Ik geef het dus tot midden februari. Ik hoop voor die tijd wel een bloedtestje te hebben gedaan zodat ik zeker weet dat er geen andere gekke dingen aan de hand zijn. Vandaag, door alle gekkigheid, ben ik daar nog niet achter aan geweest. Mocht ik daarvan een uitslag hebben laat ik jullie dat natuurlijk weten.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Naar de ggz, daar ben je niet 1, 2, 3....
Je moet je laten verwijzen, door de h a
En dan kom je erachter dat er nog 5000 wachtenden vóór u. zijn.
Door alle bezuinigingen is de wachttijd buiten iedere proporties.
Eén drama. En zie, hoe veel verwarde mensen er over straat lopen, volkomen in de shit.

Dank u wel, mijnheer Rutte!
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Wijze les, niet over treuren! Hoort er allemaal bij.
Het is nog steeds een topprestatie en dit was een zwak momentje.

Heb het destijds zelf ook gehad en was gelijk weer 6 maanden de sjaak...
Zorg dat je me niet nadoet! Naar buiten met je reet!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tsjee. Wat kan ik hierover zeggen...
Allereerst, BK. Ga jezelf nu niet haten. Het is een leerzame uitglijder geweest, en laat het daar verder bij. Maar, vergeet het niet! Het heeft laten zien, hoe je op dit moment reageert op een nare kwestie, en ook oud zeer. met deze tijd van het jaar gebeurt Was nogal wat, en datgenwme is ieder jaaarqeer lekker bezigen de denonzwaait zijn negen staarten om zich heen met zijn welbekende staart met vele schubben voorzien met een
Akelige giftige grote doorn die vol zit met THC. Dus daar mag je niet door gestoken worden! Na enige tijd wordt dit zwaaien sterker weer minder.
Deze tijd moet je door komen, en dan ben je weer w at. Veiliger. Leermoment is dat je na de eerste hijs al snel merkt dat déze hijs een contra effect zal brengen waardoor je beslist niet het gewenste effect zal brengen. Een verdomd goed effect, dus!!
En dan wordt een navolgende keer te gaan blowen je ,alleen maar nog meer sterker staat. Om. Nee. Te kunnen zeggen.
Dit komt omdat THC een gevoelens versterker is. En je gaat onder druk want je wilt helemaal niet stoned worden.....je wilt vluchten! Dat doe je zó verkeerd en. .jec weet het!
Dat is een groot winstpunt!! Zie deze miskleun dus zó. Verder voel je, dat je verkeerd bezig bent zo!
Je moet weg. Bij je pc!
Je moet buiten gaan, en daar door te bewegen, anders moe zal worden en deze vermoeidheid Dat is een hèlende! Daar heb je wat aan!
Jouw vermoeidheid van nu komt door geestelijke uitputting Want je piekert nu veeeeeel teveel!!
Dus, beste BK. Ga naar buiten! Wandelen!
Doe dit!
En in enkele weken zal jij je echt waar, veel beter zult gaan voelen!
Dis: DOEN. DIE BEWEGING NEMEN!
SUCCES TOEGEWENST!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Een terugval hoort erbij makker. Onderdeel van het proces afkicken en clean worden. Haat jezelf niet te erg, schiet je niks mee op. Hier in het noorden zeggen we dan: kop d'r veur!

Oftewel ga de strijd aan met jezelf en weg bij die pc. Zoek de beweging op. Wandelen, fietsen, rennen, springen..
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Legio Patria Nostra zei:
En je gaat onder druk want je wilt helemaal niet stoned worden
Klik om te vergroten...

Precies, het is alsof onder grote druk stond en een weg zocht om er uit te vluchten. En ik viel een beetje terug. Beweging is dus het toverwoord, dat zal ik gaan doen ook, kan wel wat beweging gebruiken. Achter die pc vandaan. Gelukkig is die vermoeidheid aan het verdwijnen en hopelijk gaat het snel beter. Normaal gesproken zet ik een koptelefoon op en zoek muziek op die er goed bij past. Zet ik wel nu op bij het hardlopen of fietsen. Iets wat een beetje door ramt.... Bedankt jongens. Jullie zijn een grote hulp.

O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Legio Patria Nostra zei:
Jij komt er wel!
Klik om te vergroten...

Bedankt man!


Legio Patria Nostra zei:
Want te snel, te veel , dat is niet goed.
Klik om te vergroten...

Nee, dat is het verhaal van mijn leven, te veel willen in te korte tijd. Haha.
Ik zal eraan denken.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Oh, en poesje is weer terug! Zit me nu al aan te kijken van: "ik wil eten, waar is het"?
Slapen gaat wel steeds beter ondanks mijn oude mannenkwaal.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ok. En wat ga je dan doen, als dát achterwege zou blijven?
Op enig moment BK, moet je verder!
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Legio Patria Nostra zei:
Ok. En wat ga je dan doen, als dát achterwege zou blijven?
Klik om te vergroten...

Verder met mijn leven zoals je al zegt.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#15
Met alle respect, ik vind dat je teveel in de slachtofferrol gaat hangen. Dit forum is geen alternatief voor serieuze hulpverlening.

De support kan je zeker helpen, maar je hebt meer nodig dan dit. Je weet bij voorbaat al dat het allemaal niet gaat helpen, maar hoe weet je dat als je het niet eens geprobeerd hebt?

Je hebt niks te verliezen, ga in therapie en kom me dan vertellen dat het tijdsverspilling was. In dit alles blijven hangen, is ook tijdsverspilling en zo te zien ook totaal niet lonend.

Ik weet hoe afschuwelijk je omstandigheden zijn, daar wil ik echt niet aan voorbij gaan, maar jij hebt hier de regie. Wat wil je? Of wat wil je vooral niet? Spring in het diepe, laat je helpen!
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Purplext zei:
Met alle respect, ik vind dat je teveel in de slachtofferrol gaat hangen. Dit forum is geen alternatief voor serieuze hulpverlening.

De support kan je zeker helpen, maar je hebt meer nodig dan dit. Je weet bij voorbaat al dat het allemaal niet gaat helpen, maar hoe weet je dat als je het niet eens geprobeerd hebt?

Je hebt niks te verliezen, ga in therapie en kom me dan vertellen dat het tijdsverspilling was. In dit alles blijven hangen, is ook tijdsverspilling en zo te zien ook totaal niet lonend.

Ik weet hoe afschuwelijk je omstandigheden zijn, daar wil ik echt niet aan voorbij gaan, maar jij hebt hier de regie. Wat wil je? Of wat wil je vooral niet? Spring in het diepe, laat je helpen!
Klik om te vergroten...

goed verwoord @Purplext

ik stond op het punt iets soortgelijks te gaan zeggen

heb het @Bad Karma (sorry, ik praat even over je waar je bij bent :) ) ook al via dm gezegd; naar de peut met je kadaver
dit is gewoon de grens geweest als ik lees hoe je er bij zit mentaal
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Purplext zei:
Dit forum is geen alternatief voor serieuze hulpverlening.
Klik om te vergroten...

Dat besef ik me ook wel, ik heb ook al meerdere keren aangegeven dat is het eerste wat ik maandag ga doen.
Lees het draadje maar terug.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#18
Bad Karma zei:
Dat besef ik me ook wel, ik heb ook al meerdere keren aangegeven dat is het eerste wat ik maandag ga doen.
Lees het draadje maar terug.
Klik om te vergroten...

Bad Karma zei:
Mocht het hetzelfde gaan als bij Brijder verslavingszorg waar ook een wachtlijst was van enkele maanden dan heb ik nu al zoiets van; Fuck it, ik doe het zelf wel.
Klik om te vergroten...

Dit is het laatste wat ik lees nadat je zegt maandag het te gaan proberen. Ja, er is een wachtlijst, en dus? Fuck it? Nee, op die lijst!
Waar zit je nu op te wachten dan?
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Het punt is in eerste instantie; je kunt dit niet zelf.
Of heb je al blijvende vorderingen gemaakt de laatste periode?

Stoppen met blowen is heel moeilijk in jouw geval, nice work.
Alleen is het nog maar een dun laagje aangezien je al 1x een terugval gehad hebt.
En heel kort erna bijna weer één.
Nogmaals, echt sterk maar nog steeds erg gevaarlijk, snap je?

En voor de rest is het gewoon kwakkelen geblazen.
Zeer helaas maar gelukkig niet onoplosbaar.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Voor de rest kan ik zeggen dat ik geen enkele relatie, vriendschap of wat dan ook meer aan ga.
Geen gechat of iets. Er komt toch alleen maar narigheid van.
Ik ben voorlopig wel weer even genezen.
Wat dat betreft heeft @Legio Patria Nostra volkomen gelijk.

Purplext zei:
Waar zit je nu op te wachten dan?
Klik om te vergroten...

Het is Zaterdag.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...222324252627
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."