Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDepressief door cannabis of door leven?

Depressief door cannabis of door leven?

520 antwoorden
61 weergaven
18-5-2026
M
Marsmellow88Lid
01-01-2024, 00:00
#1
sorry voor mijn mening maar mijn stiefvader kon ook altijd om niks boos worden op mijn moeder.
terwijl zij alles deed voor hem en steeds zei hij allerlei smoezen .
waarom niet uw eigen gedrag onder ogen zien ipv steeds te verschuileb achter van alles .
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Marsmellow88 zei:
waarom niet uw eigen gedrag onder ogen zien ipv steeds te verschuileb achter van alles .
Klik om te vergroten...

Oh, ik denk toch echt dat je niet het hele draadje gelezen hebt maar kan ook bijna niet, er zijn zoveel reacties.

Maar jij denkt dat ik niet doorheb wat voor een klootzak ik kan zijn? En dat ik me daar voor niet schaam? Dat ik me verschuil achter alles?
Vreemd! Ik dacht namelijk dat ik behoorlijk open ben over mijn problemen op dit forum. Misschien heb ik het mis hoor.
Ik besef me terdege hoe fout ik geweest ben en schaam me er kapot voor.

Denk je nou echt dat ik nooit tot het besef ben gekomen dat mijn gedrag soms grensoverschrijdend is?
Dat ik blij ben dat @Syl ver weg woont zodat ik haar niet onder de ogen hoef te komen?
Dat ik hier soms met tranen in mijn ogen zit om dat ik donders goed weet dat ik me weer eens als een klootzak gedragen heb?
Daar ben ik me allemaal heel bewust van en meer dan je denkt en kom er voor uit ook dus waar verschuil ik me achter?

Enne, wie heeft jou verteld dat ik om niks boos word? Misschien voelde ik me terecht of onterecht ook wel erg gekwetst.
Je bent toch niet aan het projecteren hè?
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#3
En nu vind ik het wel best, ben er nu wel klaar mee.
M
Marsmellow88Lid
01-01-2024, 00:00
#4
je scheld iemand uit en komt met het verhaal dat je moeder je geleerd heeft dat schelden geen pijn doet.
hiermee doet u alsof u zich op het moment dat u syl uitschold u noet bewust was van het feit dat u een ander daarmee kwets.
dat u dat nu u syl kwijt bent INEENS inziet dat wat u moeder zei niet klopt.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Marsmellow88 zei:
je scheld iemand uit en komt met het verhaal dat je moeder je geleerd heeft dat schelden geen pijn doet.
hiermee doet u alsof u zich op het moment dat u syl uitschold u noet bewust was van het feit dat u een ander daarmee kwets.
dat u dat nu u syl kwijt bent INEENS inziet dat wat u moeder zei niet klopt.
Klik om te vergroten...

Hou 'es op met zeiken joh
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Marsmellow88 zei:
dit bedoel ik dus.😣
Klik om te vergroten...

Ja sorry, beetje lompe reactie maar het is nacht, bk heeft zn punt genaakt, en jij ook. Laat het ff gaan anders voor nu.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Deze meneer of mevrouw marshmellow88.
Wie bent u dan wel , of, beter nog, wie denkt u wel, dat u bent, om u zo uit te laten ?!?
U blaast nogal hoog van de toren, niemand kent u verder.

Eén beetje dimmen. Ophouden met zeiken, dus.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bad Karma zei:
Ik begrijp je niet helemaal.
Klik om te vergroten...

Ik bedoelde, naast dat je naar de ggz gaat, wat een tijd gaat duren helaas, hoe ga je nu verder je dagen indelen? Wa ga je verder dus doen?
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#9
@Bad Karma iedereen maakt fouten. Hier zal je niet trots op zijn, sterker nog... Ik denk dat je jouw uitspraken en dus de consequenties hiervan, je gevoel als een behoorlijke tegenslag zal voelen. Maar zie het als onderdeel van je transformatie. Je hebt het juiste pad al gekozen, en ja die zit vol met tegenslagen. Maar de kracht zit hem in het volhouden. Verliezers en winnaars hebben allebij tegenslagen, alleen winnaars herpakken zichzelf en strijden door om hun doel te bereiken. Wederom sta je nu voor een keuze, pak je je verlies en strijd je door, of gooi je de handdoek in de ring... Jij weet wat de juiste keuze is, je hoeft hem alleen uit te voeren.

Ik voel met je mee, ondanks iedereen jouw gedrag wellicht een bepaalde stempel zou geven. Het is jouw pad op dit moment en je moet er maar weer mee dealen. Ik weet hoe pijnlijk emotionele stress kan zijn, maar hou vol man! Visualiseer de finish, niet de stress en het leed wat achter je ligt en waar je niks meer aan kan veranderen. Iedereen maakt tegenslagen mee in het leven, dat weet ik als geen ander. Ik ben zelf na meer dan een jaar lang elke dag speed te gebruiken op eigen kracht gestopt. Toch kwam er daarna depressie en 'terugval' wat uiteindelijk alleen maar onderdeel bleek te zijn van het transformatie proces. Ik realiseerde me alleen maar hoe slecht ik me voelde als ik het weer gebruikte, er was helemaal niks lekkers aan en de depressie pakte me elke keer weer harder terug. Het was een bittere tijd en ik had me nooit bedacht dat ik ooit de persoon zou worden die ik nu ben. Ik heb 3 jaar lang zonder behoefte aan mensen om mij heen in m'n eentje thuis gezeten. Wel gewoon ernaast gewerkt, maar in m'n vrije tijd trok ik me terug en ik had nauwelijks sociale contacten. Op dit punt voelde ik me zo eenzaam en het leven zo nutteloos. Maar kijk nu, ik heb tegenwoordig alles voor elkaar. En denk maar niet dat dit uit de lucht is komen vallen. Alles is hard werken geweest, niet alleen qua carrière, maar vooral op persoonlijk vlak. Stapje voor stapje. Ik zeg jou heel vaak, waar een wil is, is een weg. Laat je nu niet uit het veld slaan! Je kan dit!
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Space Criminal zei:
Hier zal je niet trots op zijn, sterker nog... Ik denk dat je jouw uitspraken en dus de consequenties hiervan, je gevoel als een behoorlijke tegenslag zal voelen.
Klik om te vergroten...

Ja, dat zou je wel kunnen zeggen. Het voelt als een zeer behoorlijke tegenslag. Ik voel me stom, beschaamd, laag.


Space Criminal zei:
Wederom sta je nu voor een keuze, pak je je verlies en strijd je door, of gooi je de handdoek in de ring... Jij weet wat de juiste keuze is, je hoeft hem alleen uit te voeren.
Klik om te vergroten...

Ik strijd door, maak strakjes een afspraak bij de huisarts om te vragen naar een verwijzing voor GGZ. Waar ik wel erg bang voor ben dat ik strakjes met mijn duimpjes omhoog bij de GGZ naar buiten loop en kan zeggen: "dat heeft geholpen, voel me een stuk beter" en vervolgens een brug kan zoeken om onder te gaan slapen. Elke dag speelt het door mijn hoofd.


Space Criminal zei:
Ik voel met je mee, ondanks iedereen jouw gedrag wellicht een bepaalde stempel zou geven.
Klik om te vergroten...

Top. Dank je wel. Dat stempel kan ik bijna ruiken en ben daar vanzelfsprekend niet erg blij mee. Ik zal het ermee moeten doen. Erger nog, mijn ouders vertelden me vroeger al dat ik af en toe een driftkoppie kon zijn. Het heeft een hele grote impact op mijn leven gehad van jongs af aan al. En het heeft dus nog steeds een grote impact op mijn leven maar hoe dat komt dat vertel ik niet. Zeker niet in het "openbaar".


Nu even wat anders. Ik kan 's nachts niet slapen. De afgelopen dagen ben ik 's nachts klaarwakker. Ik heb wel wat van mijn energie terug gekregen na het stoppen met blowen en het afkicken er van. Die vermoeidheid lijkt verder af te nemen maar ik doe werkelijk 's nachts geen oog dicht. Ben echt klaarwakker de hele nacht. Het gekke is dat zo tegen 8 uur 's avonds mijn ogen bijna niet kan openhouden maar ga ik om twaalf uur naar bed dan lig ik naar het plafond te staren. De hele nacht. Pas tegen de ochtend krijg ik slaap.

Het is zo raar. Ik ben gisteren overdag bezig geweest met de rommel en rotzooi opruimen hier. Ik heb mezelf lekker bezighouden zodat ik 's nachts lekker zou slapen. Heb 's avonds ook wel een beetje moeten vechten om niet in slaap te vallen en vervolgens ben ik 's nachts klaarwakker en echt de hele nacht.

Zou dat ook bij het afkicken horen? Begin nu pas een beetje te gapen en wordt moe. Ik ga dan nu ook maar snel naar bed......
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Moeite met slapen hoort zeer zeker bij het afkick proces. Jazeker.
Je hebt een stevige demper de deur uit gezet, en dus heeft je lijf tijd nodig, om te ontgiften.
Let wel, cannabinoiden blijven erg lang aanwezig. En dus duurt afkick lang...
Mocht dit lang zo blijven, dan zul je alweer naar de huisarts moeten.
Eventueel zou een verwijzing naar de slaap kliniek zoals bijvoorbeeld Kempenhaege in Heeze een mogelijke oplossing kunnen worden.
Je kunt melatonine innemen, of een slaapmedicatie bij de huisarts vragen. Al moet je daar erg voorzichtig mee zijn....
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mezelf zei:
Niet eigenwijs zijn was voor mij ook erg moeilijk trouwens.
Klik om te vergroten...

Dat is het voor mij ook.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Bad Karma zei:
Nu even wat anders. Ik kan 's nachts niet slapen. De afgelopen dagen ben ik 's nachts klaarwakker. Ik heb wel wat van mijn energie terug gekregen na het stoppen met blowen en het afkicken er van. Die vermoeidheid lijkt verder af te nemen maar ik doe werkelijk 's nachts geen oog dicht. Ben echt klaarwakker de hele nacht. Het gekke is dat zo tegen 8 uur 's avonds mijn ogen bijna niet kan openhouden maar ga ik om twaalf uur naar bed dan lig ik naar het plafond te staren. De hele nacht. Pas tegen de ochtend krijg ik slaap.
Klik om te vergroten...
Dit heeft alles met de stress te maken. Ik heb precies hetzelfde, nu al 4 en halve week. Je ligt te malen waarschijnlijk. Kan je gedachten niet stoppen en je komt telkens weer op hetzelfde onderwerp. Dit hoort bij het proces. Kan je weinig tegen doen...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Helemaal juist.
Dit duurt wel even.
BK heeft nogal wat zorgen aan zijn hoofd.
Deze komen nu extra hard door.
Ontwenningsverschijnselen van cannabis kan erg ang duren.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bad Karma zei:
Nu even wat anders. Ik kan 's nachts niet slapen. De afgelopen dagen ben ik 's nachts klaarwakker. Ik heb wel wat van mijn energie terug gekregen na het stoppen met blowen en het afkicken er van. Die vermoeidheid lijkt verder af te nemen maar ik doe werkelijk 's nachts geen oog dicht. Ben echt klaarwakker de hele nacht. Het gekke is dat zo tegen 8 uur 's avonds mijn ogen bijna niet kan openhouden maar ga ik om twaalf uur naar bed dan lig ik naar het plafond te staren. De hele nacht. Pas tegen de ochtend krijg ik slaap.
Klik om te vergroten...
Waarom niet gewoon lekker om 8 uur op bed gaan dan? Wanneer je lichaam aangeeft dat het wil slapen? Want nu negeer je dat in eerste instantie, waardoor je lichaam het signaal krijgt dat het geen tijd is om te slapen en weer wakker wordt.

Ik zou het gewoon aangrijpen hoor. Je hebt het nodig.

Daarnaast bestaat de hele stress situatie natuurlijk nog wel en zal dat ook aangepakt moeten worden...
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Waarom niet gewoon lekker om 8 uur op bed gaan dan?
Klik om te vergroten...

Ik deed dat toen ik zo vermoeid was. Slapen als je moe werd. De tijd maakte niet uit. Nu die vermoeidheid minder wordt dacht ik dat ik 'vaste tijden' moest aanhouden om weer tot een goede nachtrust te komen. Elke dag dus op een vaste tijd naar bed en op een vaste tijd er uit. Dus ging ik om twaalf uur naar bed en probeerde tot zeven op acht uur te slapen maar dat is nog helemaal niet gelukt. Maar misschien ga ik inderdaad wel weer slapen als mijn lichaam dat aangeeft.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Hoi @Bad Karma

Er vallen me een aantal zaken op in je posts en ik ga er niet omheen draaien. Je hebt een patroon voor wat betreft aandacht vragen voor je strijd. Ik herken het samengevat als 'niet geholpen willen worden'. Je stelt herhaaldelijk dezelfde vragen en dreigt hier en daar met een terugval ("als dit gebuert weet ik het niet meer of ga ik keihard blowen") Jij wil er bovenop komen toch? Stel je vragen, lees de reacties en kies er voor om er wat mee te doen of niet.

Bad Karma zei:
Ik strijd door, maak strakjes een afspraak bij de huisarts om te vragen naar een verwijzing voor GGZ. Waar ik wel erg bang voor ben dat ik strakjes met mijn duimpjes omhoog bij de GGZ naar buiten loop en kan zeggen: "dat heeft geholpen, voel me een stuk beter" en vervolgens een brug kan zoeken om onder te gaan slapen. Elke dag speelt het door mijn hoofd.

Hoeveelste keer ga je nu naar de GGZ? En waarom zou je nu wel met ze in zee gaan denk je?
Persoonlijk geloof ik er niet zo hard meer in.

En die twee dingen (duimpjes omhoog en mogelijk onder een brug slapen) hebben toch niks met elkaar te maken?
Als de GGZ je heel goed kan helpen is dat sowieso geweldig.


Top. Dank je wel. Dat stempel kan ik bijna ruiken en ben daar vanzelfsprekend niet erg blij mee. Ik zal het ermee moeten doen. Erger nog, mijn ouders vertelden me vroeger al dat ik af en toe een driftkoppie kon zijn. Het heeft een hele grote impact op mijn leven gehad van jongs af aan al. En het heeft dus nog steeds een grote impact op mijn leven maar hoe dat komt dat vertel ik niet. Zeker niet in het "openbaar".

En ik denk altijd, joh als je er niet over wil vertellen, prima. Maar zeg er dan niks over, da's wel zo helder. Maar wat jij wil hoor maar zo openbaar is het hier niet. Je voelt je wel vrij om allerhande andere privé gevoelige informatie te delen.

Nu even wat anders. Ik kan 's nachts niet slapen. De afgelopen dagen ben ik 's nachts klaarwakker. Ik heb wel wat van mijn energie terug gekregen na het stoppen met blowen en het afkicken er van. Die vermoeidheid lijkt verder af te nemen maar ik doe werkelijk 's nachts geen oog dicht. Ben echt klaarwakker de hele nacht. Het gekke is dat zo tegen 8 uur 's avonds mijn ogen bijna niet kan openhouden maar ga ik om twaalf uur naar bed dan lig ik naar het plafond te staren. De hele nacht. Pas tegen de ochtend krijg ik slaap.

Iets anders? Ik hoor je al maanden niets anders vertellen joh. Je hebt een opgefuckt slaapritme. Dus ja, dan ben je in de nacht inderdaad klaarwakker zoals je dat overdag zou moeten zijn en vice versa. Dus is het helemaal niet gek hoor dat je in de avond moe wordt. Waarom ga je niet om 20:00u naar bed. Lijkt mij het meest logische. Beetje gek dat je dan nog 4u tegen de slaap gaat vechten. En dan vind je het vervolgens raar dat je niet slaapt op een normale manier. Ik denk dat je beter weet als ik je schrijfniveau zie en ook weet dat je autocad tekenaar was.

Het is zo raar. Ik ben gisteren overdag bezig geweest met de rommel en rotzooi opruimen hier. Ik heb mezelf lekker bezighouden zodat ik 's nachts lekker zou slapen. Heb 's avonds ook wel een beetje moeten vechten om niet in slaap te vallen en vervolgens ben ik 's nachts klaarwakker en echt de hele nacht.

Zou dat ook bij het afkicken horen? Begin nu pas een beetje te gapen en wordt moe. Ik ga dan nu ook maar snel naar bed......

Die laatste vraag heb je ook al zo vaak gesteld, pffff. Wat wil je horen? Hetzelfde weer? Of moeten leden zich suf gaan verzinnen wat het kan zijn?
Klik om te vergroten...
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#18
@*.exe2.0

Ben twee keer bij GGZ geweest, eerste gesprek was intake en heb toen mijn verhaal gedaan in een uurtje of anderhalf.
Tweede keer was een gesprek met psycholoog duurde ongeveer ongeveer 5 minuten.

Duimpjes omhoog en een plek zoeken om te gaan slapen zullen hebben naar mijn mening ook niets met elkaar te maken.
Maar hoogstwaarschijnlijk gaat het binnen enkele maanden wel mijn realiteit worden.

Ik wil jou er best over vertellen hoor, maar doe dat wel in een privé berichtje. Enne, zo openbaar is het hier wel. Iedereen met een internet verbinding kan dit lezen. ik voel me inderdaad wel vrij om bepaalde informatie over mezelf te delen. Maar betekend dat dan ook dat ik alles maar met iedereen moet delen? Denk het niet en doe dat ook niet.

Nee, ik ben niet hele nachten wakker geweest, heb lange tijd te maken gehad met vermoeidheid en slapen ging prima, waren alleen erg korte periodes.

Wat mij betreft hoeven leden helemaal niets.


*.exe2.0 zei:
Ik herken het samengevat als 'niet geholpen willen worden'.
Klik om te vergroten...

Dat zal het dan wel zijn.....
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Legio Patria Nostra zei:
Je kunt melatonine innemen, of een slaapmedicatie bij de huisarts vragen. Al moet je daar erg voorzichtig mee zijn....
Klik om te vergroten...

Weet jij of het klopt dat je van echte slaapmedicatie medicatie nachtmerries krijgt? Mijn vader heeft èèn keer een echte slaaptablet gehad van de huisarts en er werd bij vertelt dat ie op zeker zou slapen maar dat het nachtmerries zou veroorzaken.

Ga er vandoor...
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Bad Karma zei:
@*.exe2.0

Ben twee keer bij GGZ geweest, eerste gesprek was intake en heb toen mijn verhaal gedaan in een uurtje of anderhalf.
Tweede keer was een gesprek met psycholoog duurde ongeveer ongeveer 5 minuten.
Klik om te vergroten...
Waarom heb je niet doorgezet na die eerste sessie?
Vijf minuten, da's kort. Klikte het niet?
Als je niet wil moet je niet gaan hoor.
Het advies is je meermaals gegeven door diverse leden.
Doe er iets leuks mee.


Bad Karma zei:
@*.exe2.0
Duimpjes omhoog en een plek zoeken om te gaan slapen zullen hebben naar mijn mening ook niets met elkaar te maken.
Maar hoogstwaarschijnlijk gaat het binnen enkele maanden wel mijn realiteit worden.
Klik om te vergroten...
Okay, dat wisten we allemaal al he. Dat bedoel ik met herhalen. Jij en je brug. We kennen het. Sowieso al overbodig dus.
En, zoals je zelf ook zegt, het heeft niks met je opmerking over GGZ te maken. Had je achterwege kunnen laten.


Bad Karma zei:
@*.exe2.0
Ik wil jou er best over vertellen hoor, maar doe dat wel in een privé berichtje. Enne, zo openbaar is het hier wel. Iedereen met een internet verbinding kan dit lezen. ik voel me inderdaad wel vrij om bepaalde informatie over mezelf te delen. Maar betekend dat dan ook dat ik alles maar met iedereen moet delen? Denk het niet en doe dat ook niet.
Klik om te vergroten...
Nee hoor, het forum is openbaar. Jouw identiteit komt niemand achter dus 101% privé.
Ik heb geen behoefte aan je privéberichten.
Ik heb een hekel aan mensen die dan een hint geven maar er niet verder over willen vertellen.
Hou dan gewoon je mond.
Kinderachtig gewoon.


Bad Karma zei:
@*.exe2.0
Nee, ik ben niet hele nachten wakker geweest, heb lange tijd te maken gehad met vermoeidheid en slapen ging prima, waren alleen erg korte periodes.
Klik om te vergroten...
Ik lees anders. Misschien weet je het niet meer door je slaploosheid?

Bad Karma zei:
@*.exe2.0
Wat mij betreft hoeven leden helemaal niets.
Klik om te vergroten...
En toch stel je dezelfde vragen steeds. Waarom?

Bad Karma zei:
@*.exe2.0
Dat zal het dan wel zijn.....
Klik om te vergroten...

Jammer dat je niet inhoudelijk reageert. Bijvoorbeeld op mijn opmerking dat je dreigt met terugvallen. Emotionele chantage heet dat.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2324252627
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."