Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDepressief door cannabis of door leven?

Depressief door cannabis of door leven?

520 antwoorden
63 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bad Karma zei:
Ik begrijp je niet helemaal.
Klik om te vergroten...

Ik bedoelde, naast dat je naar de ggz gaat, wat een tijd gaat duren helaas, hoe ga je nu verder je dagen indelen? Wa ga je verder dus doen?
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Die specifieke naam? :tonguewink:
Klik om te vergroten...
Nee dat niet! Haha
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#3
@Legio Patria Nostra en @*.exe2.0. Ik zou liever hebben dat jullie geen bonje maken over mijn persoontje en over de dingen die ik hier gezegd heb of gedaan. Jullie beiden staan mij al lange tijd bij in mijn strijd tegen wietverslaving. Ik ben jullie beiden dan ook veel dank verschuldigd.

Bij mij komt de gedachte op dat @*.exe2.0 mij probeert helpen door me te 'porren' op plekjes waar iemand liever niet wil worden gepord. (Gevoelige plekjes) Maar ik ben geen heelmeester. Misschien zit ik fout hoor. @Legio Patria Nostra is een ouderwetse ijzervreter, (mag ik paratroeper of commando zeggen?) waarvoor ik heel veel respect heb en die het op dit ogenblik niet zo makkelijk heeft. Heel veel sterkte de komende tijd!

Ik heb meer dan genoeg schade aangericht en ben er dan ook niet blij mee dat jullie twee nog voort ruziën. Uiteindelijk moeten jullie dat zelf weten natuurlijk maar nogmaals, jullie staan mij geweldig bij, proberen mij vooruit te helpen en van de wiet af te blijven. Zullen we het daarbij houden?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat dan wel?
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#5
Oehoeboeroe zei:
Nou, eigenlijk ik. Ik heb het mijn moeder gegeven in een kleine dosering toen ze een chemokuur kreeg. Ik heb haar nooit gehoord over een high gevoel en dat terwijl ik het haar vaak gevraagd heb. Alle (kanker) plekken die ze had over haar hele lichaam, waarvan ze eerst dachten dat het lupus was, verdwenen in snel tempo. Ook heb ik het mijn vader gegeven voor zijn kwalen waaronder COPD. Op weg naar het toilet moest hij twee keer uitrusten, zo erg werd het. Nooit heb ik hem gehoord over high zijn. Dit speelde in 2013/2014. In 2015 liep hij weer buiten de hond uit te laten. Weliswaar stapje voor stapje maar ik overdrijf niet.

Ikzelf heb het dus niet ervaren (high zijn van druppels) maar in die jaren heb ik me verdiept in cannabinoïden en ik kan er wel een hele dag over vertellen. Het meest vreemde is dat cannabis in de U.S.A op de hoogste lijst van verboden middelen staat en wordt vermeld dat het absoluut geen geneeskrachtige werking heeft. Aan de andere kant heeft diezelfde overheid een patent (6630507) op behandeling met cannabinoïden ter genezing of verlichting van, alzheimer, parkinson of trauma.

Cannabinoids have been found to have antioxidant properties, unrelated to NMDA receptor antagonism. This new found property makes cannabinoids useful in the treatment and prophylaxis of wide variety of oxidation associated diseases, such as ischemic, age-related, inflammatory and autoimmune diseases. The cannabinoids are found to have particular application as neuroprotectants, for example in limiting neurological damage following ischemic insults, such as stroke and trauma, or in the treatment of neurodegenerative diseases, such as Alzheimer's disease, Parkinson's disease and HIV dementia.

Dat ik deze geneeskrachtige plant jarenlang heb misbruikt wil toch niet zeggen dat deze plant een gevaar is. Het kan een gevaarlijke plant zijn voor dombo's als ikzelf. Ikzelf ben er totaal verkeerd mee omgegaan en had beter moeten weten. Maar de olie heeft bij mij een geweldige uitwerking op mijn artritis en psoriasis. En of je van de olie (met THC) geen high effecten krijgt daar kan ik alleen maar kijken naar mijn eigen ouders en kijken en luisteren naar de verhalen die anderen mij vertellen. En ik heb niet het idee dat de volgende mensen continu met een high gevoel door het leven gaan. En dan nog. Waar loop je liever mee rond? Een ernstige aandoening of ziekte of een high gevoel? Nogmaals, ikzelf heb deze geneeskrachtige plant misbruikt maar geef de plant niet de schuld daarvan.

YouTube

Auf YouTube findest du großartige Videos und erstklassige Musik. Außerdem kannst du eigene Inhalte hochladen und mit Freunden oder mit der ganzen Welt teilen.
www.youtube.com www.youtube.com
Klik om te vergroten...
Ik heb eigelijk alleen de laatste pagina gelezen , maar ga morge het hele topic lezen , wil namelijk ook van dat 1ne jointje per dag dat ik nog rook af (grote joint :facepalmman1: ).
Maar ik maak men thc olie zelf , en je word er wel degelijk high van , men grootmoeder heeft de ziekte van tay sachs , en sinds vorig jaar neemt ze men thc olie (eho) , de eerste week was ze zo stoned als een garnaal elke dag.
Dan heb ik haar met speldekopjes de dosering laten opbouwen en nu zit ze op ongeveer 0.70g per dag (puur in een capsule).
Haar pijnen zijn voor 60% verminderd , enkel haar geheugen , wat ook aangetast word door de ziekte blijft op hetzelfde niveau hangen.
Het verslecht niet , maar word er ook niet beter op.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Legio Patria Nostra zei:
Wat dan wel?
Klik om te vergroten...

??
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Juist. Ziedaar.
Ik nam ooit 2 druppels Sativa.( lang geleden)
Ik Werd er dus skyhigh van. Logisch ook, die olie bevatte meer dan 20% THC.
CBD olie heeft dit niet.
Deze is legaal. ( de andere dus beslist niet! Staat op lijst I van de opiumwet omdat het een bewerkte drug is)
Dat die olie kan werken, of beter gezegd kan helpen, daar twijfel ik niet aan.
Ik neem hem niet. In geen geval.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Legio Patria Nostra zei:
Wie beweert er nu, dat olie met THC geen high effecten geeft?!
Klik om te vergroten...

Nou, eigenlijk ik. Ik heb het mijn moeder gegeven in een kleine dosering toen ze een chemokuur kreeg. Ik heb haar nooit gehoord over een high gevoel en dat terwijl ik het haar vaak gevraagd heb. Alle (kanker) plekken die ze had over haar hele lichaam, waarvan ze eerst dachten dat het lupus was, verdwenen in snel tempo. Ook heb ik het mijn vader gegeven voor zijn kwalen waaronder COPD. Op weg naar het toilet moest hij twee keer uitrusten, zo erg werd het. Nooit heb ik hem gehoord over high zijn. Dit speelde in 2013/2014. In 2015 liep hij weer buiten de hond uit te laten. Weliswaar stapje voor stapje maar ik overdrijf niet.

Ikzelf heb het dus niet ervaren (high zijn van druppels) maar in die jaren heb ik me verdiept in cannabinoïden en ik kan er wel een hele dag over vertellen. Het meest vreemde is dat cannabis in de U.S.A op de hoogste lijst van verboden middelen staat en wordt vermeld dat het absoluut geen geneeskrachtige werking heeft. Aan de andere kant heeft diezelfde overheid een patent (6630507) op behandeling met cannabinoïden ter genezing of verlichting van, alzheimer, parkinson of trauma.

Cannabinoids have been found to have antioxidant properties, unrelated to NMDA receptor antagonism. This new found property makes cannabinoids useful in the treatment and prophylaxis of wide variety of oxidation associated diseases, such as ischemic, age-related, inflammatory and autoimmune diseases. The cannabinoids are found to have particular application as neuroprotectants, for example in limiting neurological damage following ischemic insults, such as stroke and trauma, or in the treatment of neurodegenerative diseases, such as Alzheimer's disease, Parkinson's disease and HIV dementia.

Dat ik deze geneeskrachtige plant jarenlang heb misbruikt wil toch niet zeggen dat deze plant een gevaar is. Het kan een gevaarlijke plant zijn voor dombo's als ikzelf. Ikzelf ben er totaal verkeerd mee omgegaan en had beter moeten weten. Maar de olie heeft bij mij een geweldige uitwerking op mijn artritis en psoriasis. En of je van de olie (met THC) geen high effecten krijgt daar kon ik alleen maar kijken naar mijn eigen ouders en kijken en luisteren naar de verhalen die anderen mij vertellen. En ik heb niet het idee dat de volgende mensen continu met een high gevoel door het leven gaan. En dan nog. Waar loop je liever mee rond? Een ernstige aandoening of ziekte of een high gevoel? Nogmaals, ikzelf heb deze geneeskrachtige plant misbruikt maar geef de plant niet de schuld daarvan.

YouTube

Auf YouTube findest du großartige Videos und erstklassige Musik. Außerdem kannst du eigene Inhalte hochladen und mit Freunden oder mit der ganzen Welt teilen.
www.youtube.com www.youtube.com
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#9
Legio Patria Nostra zei:
Dat die olie kan werken, of beter gezegd kan helpen, daar twijfel ik niet aan.
Ik neem hem niet. In geen geval.
Klik om te vergroten...
Cbd oliën helpen mij alleen bij een iets rapper herstel na zware inspanning of krachttraining. Voor de rest niet echt baat bij.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#10
inner_search zei:
de eerste week was ze zo stoned als een garnaal elke dag.
Klik om te vergroten...

Ik kocht de olie via Stichting Mediwiet en dat was met olijfolie verdunde olie in een druppelflesje. Ik zou je willen aanraden om hetzelfde te doen. Op die manier kun je de olie zoveel verdunnen als je wilt en hoeft je oma niet high van te worden terwijl de werking ervan niet verloren gaat. Ikzelf kocht toen 5x verdunde olie en 3x verdunde olie. Ik gaf ze 's ochtends en 'avonds een druppeltje en heb dat langzaam opgevoerd zodat ze er aan konden wennen. Heb van mijn vader en moeder nooit iets gehoord over high zijn. Geef je oma a.u.b. geen pure wietolie of een klein beetje verdunde olie. Het spulletje is verschrikkelijk sterk! Geen wonder dat ze compleet uit haar dak gaat.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#11
Oehoeboeroe zei:
Ik kocht de olie via Stichting Mediwiet en dat was met olijfolie verdunde olie in een druppelflesje. Ik zou je willen aanraden om hetzelfde te doen. Op die manier kun je de olie zoveel verdunnen als je wilt en hoeft je oma niet high van te worden terwijl de werking ervan niet verloren gaat. Ikzelf kocht toen 5x verdunde olie en 3x verdunde olie. Ik gaf ze 's ochtends en 'avonds een druppeltje en heb dat langzaam opgevoerd zodat ze er aan konden wennen. Heb van mijn vader en moeder nooit iets gehoord over high zijn. Geef je oma a.u.b. geen pure wietolie of een klein beetje verdunde olie. Het spulletje is verschrikkelijk sterk! Geen wonder dat ze compleet uit haar dak gaat.
Klik om te vergroten...
Thx voor de tip man , maar die komt wat laat :tearsofjoy:
Ze neemt ondertussen al bijna een jaar de pure olie , de eerste week nam ze teveel.
Dan ben ik begonnen met het opbouwen.
Ik heb haar een tijdje verdunde gegeven met hennepolie verdund maar vond ze vies.
Nu neemt ze bij het ontbijt een capsule van 0.70mg en is totaal niet high meer hoor.
Ik ga men oma toch niet zomaar stoned voeren :sweatsmile:
Al moet ik zeggen dat ze die eerste week eigenlijk niet erg vond hoor , lekker gegeten en gelachen is de herinnering die ze er aan over houd :wink:.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#12
inner_search zei:
Voor de rest niet echt baat bij.
Klik om te vergroten...

Ik heb afgelopen jaar een druppelflesje CBD olie gekocht en het heeft bij mij helemaal niets gedaan wat betreft psoriasis en artritis. Wietolie met CBD en THC daarentegen deed het geweldig, mijn psoriasis was snel verdwenen en heb nog nooit zo soepel in mijn lichaam gezeten. Ik nam er wel wat meer van dan ik mijn ouders gaf. Ongeveer negen druppels per dag.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#13
inner_search zei:
maar vond ze vies
Klik om te vergroten...

Oh ja, de smaak. Het smaakt werkelijk verschrikkelijk smerig. Ach, je went eraan. Alles om van de pijn af te komen.....
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#14
Oehoeboeroe zei:
Ik heb afgelopen jaar een druppelflesje CBD olie gekocht en het heeft bij mij helemaal niets gedaan wat betreft psoriasis en artritis. Wietolie met CBD en THC daarentegen deed het geweldig, mijn psoriasis was snel verdwenen en heb nog nooit zo soepel in mijn lichaam gezeten. Ik nam er wel wat meer van dan ik mijn ouders gaf. Ongeveer negen druppels per dag.
Klik om te vergroten...
Wow , sorry ik heb nu geen tijd maar ik zou je graag even pb'en 1 van de dagen , men vrouw heeft psoriasis en nix werk om het echt volledig weg te krijgen.. graag meer hierover gehoord.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Legio Patria Nostra zei:
die olie bevatte meer dan 20% THC.
Klik om te vergroten...

Nogmaals, en ik wil geen zeur zijn, verdun het met olijfolie en stop het in een druppelflesje. Het voordeel is ook dat het makkelijker is om mee om te gaan omdat het veel vloeibaarder wordt. Je kunt het in koelkast erg lange tijd bewaren, naar mijn mening is het een perfect volksmedicijn.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#16
Oehoeboeroe zei:
In dit filmpje kun je zien hoe je wietolie maakt.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je die beter weg haalt ivm, de forum regels , maar ik kan verkeerd zijn.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#17
THC /CBD olie of wietolie heeft inderdaad wel effect op artrithis en reuma aandoeningen. Maar om te zeggen dat je er totaal niets van voelt moet ik ontkrachten. Ik heb meermaals verschillende oliën besteld en deze met thc werd ik toch wel high/stoned van. In mindere mate dan roken maar het high relaxerend effect was zeker aanwezig.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben er toch een x. Apestoned van geweest.
Dat Wil ik niet meer.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#19
Legio Patria Nostra zei:
Ik ben er toch een x. Apestoned van geweest.
Dat Wil ik niet meer.
Klik om te vergroten...

Ja van een olie met +20% thc word je idd wel goed high/stoned. Als de thc en cbd waarden gelijkmatig verdeeld en niet te hoog liggen valt dat best mee.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Oehoeboeroe zei:
@Legio Patria Nostra en @*.exe2.0. Ik zou liever hebben dat jullie geen bonje maken over mijn persoontje en over de dingen die ik hier gezegd heb of gedaan. Jullie beiden staan mij al lange tijd bij in mijn strijd tegen wietverslaving. Ik ben jullie beiden dan ook veel dank verschuldigd.

Bij mij komt de gedachte op dat @*.exe2.0 mij probeert helpen door me te 'porren' op plekjes waar iemand liever niet wil worden gepord. (Gevoelige plekjes) Maar ik ben geen heelmeester. Misschien zit ik fout hoor. @Legio Patria Nostra is een ouderwetse ijzervreter, (mag ik paratroeper of commando zeggen?) waarvoor ik heel veel respect heb en die het op dit ogenblik niet zo makkelijk heeft. Heel veel sterkte de komende tijd!

Ik heb meer dan genoeg schade aangericht en ben er dan ook niet blij mee dat jullie twee nog voort ruziën. Uiteindelijk moeten jullie dat zelf weten natuurlijk maar nogmaals, jullie staan mij geweldig bij, proberen mij vooruit te helpen en van de wiet af te blijven. Zullen we het daarbij houden?
Klik om te vergroten...

Hallo @Oehoeboeroe

Lang niet gesproken.

Er vielen me wat dingen op in je gedrag en posts. Dat irriteerde ik me behoorlijk. Daarbij kwam je hele negatieve actie tegen @Syl. Dat bij elkaar was de voedingsbodem van mijn reacties op jou.

Ik ben wat drammerig en ook wel wat agressief geweest. Sorry daarvoor.

Ik ben van mening dat je hulp nodig hebt. Je staat van zijn verklaart misschien wel je gedrag maar vergoelijkt niets. Je bent volwassen en verantwoordelijk voor je eigen daden. En ik heb zeker niks tegen @Legio Patria Nostra (hoi!) maar die moest zich er niet mee bemoeien maar dat zal wel uit bescherming geweest zijn, begreep ik in ieder geval. Waar op zich niks mis mee is. En uiteraard zijn eigen keuze. Maar ja, daar mag ik dan ook weer op reageren...

It's all good aan het eind van de dag maar ik ben er wel klaar mee. Je hebt serieuze problemen maar houdt je soms van de domme of zoekt aandacht. Dat is mijn mening. Hoewel het internet ertussen zit en niemand van ons dus mimiek, stem, lichaamshouding etc. meekrijgt wat vast e.e.a. vertroebelt. Daar ben ik me ook van bewust. Al met al wens ik je het beste.

Peace
@*.exe2.0

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2324252627
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."