Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke soort van verslaving heeft jou het meeste gekost aan euries?

Welke soort van verslaving heeft jou het meeste gekost aan euries?

46 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Natozlato zei:
Mijn rookverslaving, 80 euro in de maand. Wat een geld weggooierij! 25 jaar geld in rook opgegaan! En het wordt weer een euro duurder.
Zet het, nu ik gestopt ben, apart in een potje en doe er leuke dingen van of koop iets voor mezelf.
Ik hoop echt dat ik nooit meer in die bullshit trap!
Klik om te vergroten...

25K, das best veel 😎

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#2
Roken en moto's en otrevine neusspray (Yup dagelijks..)

Roken is nu geminderd naar 3 sigs per dag , 1tje na een grote maaltijd.

Moto's , tja als ik men huidige beu ben koop ik een andere.
Vind het niet echt erg want het is een hobby om samen met men pa motos te verbouwen en het is men dagelijks vervoer..
Momenteel heb ik een fireblade , mt09 (mijn daily commuter) , crf450 supermotard (soms op track in spa) ,gsx1000r k7 voor track , cbr600rr voor track.
Een volledig tot caferacer verbouwde cb seven fifty four.
Een volledig tot bobber verbouwde xs650 hardtail.
Men vrouw een cb600f als daily commuter en een cbr600rr.

En dan elke 2 dagen een flesje otrivine aan 8euro.. van men 13/14 jaar dagelijks.

Heb meer verslavingen, maar die kosten me niet zoveel geld.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#3
inner_search zei:
Roken en moto's en otrevine neusspray (Yup dagelijks..)

Roken is nu geminderd naar 3 sigs per dag , 1tje na een grote maaltijd.

Moto's , tja als ik men huidige beu ben koop ik een andere.
Vind het niet echt erg want het is een hobby om samen met men pa motos te verbouwen en het is men dagelijks vervoer..
Momenteel heb ik een fireblade , mt09 (mijn daily commuter) , crf450 supermotard (soms op track in spa) ,gsx1000r k7 voor track , cbr600rr voor track.
Een volledig tot caferacer verbouwde cb seven fifty four.
Een volledig tot bobber verbouwde xs650 hardtail.
Men vrouw een cb600f als daily commuter en een cbr600rr.

En dan elke 2 dagen een flesje otrivine aan 8euro.. van men 13/14 jaar dagelijks.

Heb meer verslavingen, maar die kosten me niet zoveel geld.
Klik om te vergroten...
Wat doet de neusspray dan?
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#4
Men neus vrij make , die eigelijk dicht zit door het chronisch gebruik van de neusspray.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sigaretten denk ik. Daarna wiet.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn ergste verslaving was de verslaving aan mijn ex.
Ik bleef maar investeren in hem in de hoop dat ik zelfde resultaat terug zou krijgen als wat ik voelde in het begin van relatie.
Wat het mij heeft gekost :

mijn zelfvertrouwen, mijn vrouwelijkheid, mijn eigen ik, mijn energie, mijn vertrouwen in de mens, mijn geestelijke welzijn,mijn oudste kind, mijn lichaam, 23 jaar van mijn leven en vooral mijn hart. 💔
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zonnetje zei:
Gameverslaving kost ontzettend veel tijd en ook aardig wat geld als je net het verkeerde spel speelt.
Klik om te vergroten...
Dat is juist de verslaving waar ik erg veel geld mee heb verdient...

Wiet (en dus ook tabak) is voor mij echt erg. 200 per maand ongeveer.
Z
ZonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gameverslaving kost ontzettend veel tijd en ook aardig wat geld als je net het verkeerde spel speelt.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zonnetje zei:
Gameverslaving kost ontzettend veel tijd en ook aardig wat geld als je net het verkeerde spel speelt.
Klik om te vergroten...
Ik heb 5 jaar in een depressie gezeten en in die tijd heb ik zoonbeetje in world of warcraft gewoond om mezelf nog een beetje mentaal stabiel te houden.
Kan niet zeggen dat het heel duur was, maar de uren die er aan op zijn gegaan. En echt beter voelen er door doe je je ook niet.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik wilde eigenlijk net zoiets als @Syl posten. Mijn verslaving aan liefde en bevestiging krijgen. Daardoor veel te veel voor mannen gedaan, aan de ene kant dan ook wel financieel meer geïnvesteerd doordat ik dan bijvoorbeeld veel vaker naar hun toe reisde ipv andersom, maar er is ook financieël misbruik van me gemaakt door zo'n foute man.

En het heeft me heel veel dingen gekost die niet in geld zijn uit te drukken, zoals mijn zelfvertrouwen, mijn vertrouwen in anderen, mijn lichaamsbeeld, mijn seksuele beleving, mijn zelfstandigheid en onafhankelijkheid, mijn tijd en energie, vriendschappen met anderen die door die contacten met mannen verwaterd zijn etc.

Aan iets in de zin van drugs/roken/gamen oid ben ik gelukkig nog niet echt verslaafd geraakt dat het me heel veel geld heeft gekost.

En verder is eten anders wat me heel veel geld heeft gekost bedenk ik me. Want ik heb wel echt heel veel eetbuien gehad en dat ik voor tientallen euro's losging tijdens een eetbui en dat mijn manier was om met mijn gevoelens om te gaan.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kleding. Ik ben daar iedere maand echt iets van 100 euro aan kwijt, soms iets meer, soms iets minder, en dat al jaren lang. Ik druk mezelf uit met kleding, aangezien het me op andere manieren niet echt lukt. De afgelopen 2 maanden is het overigens geen kleding meer, maar ketamine. Heb de ene verslaving ingewisseld voor de ander.
L
Larocca1971Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Oei, verslavingen :)... De twee duurste. Een driejarige cocaïne verslaving met dagelijks gebruik 20 jaar geleden. De andere is al 30 jaar merkenkledij kopen...
Z
ZonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Martinus zei:
Ik heb 5 jaar in een depressie gezeten en in die tijd heb ik zoonbeetje in world of warcraft gewoond om mezelf nog een beetje mentaal stabiel te houden.
Kan niet zeggen dat het heel duur was, maar de uren die er aan op zijn gegaan. En echt beter voelen er door doe je je ook niet.
Klik om te vergroten...

Het stoppen is uiteindelijk het moeilijkst. Want dan valt het leuke en waar je goed in bent weg en kom je er achter dat het eigenlijk niet veel toegevoegde waarde heeft gehad.

Al moet ik wel zeggen dat wanneer je in een clan/community zit van een spel het wel erg leuk kan zijn met mensen leren kennen uit andere landen.
Helaas maakte dit het gelijk extreem moeilijk voor mij om er een punt achter te zetten. Ze vroegen wel kun je het niet dan alsnog gematigd gaan spelen?
Maar dat gaat erbij niet in ben daar veelste competitief voor ingesteld.

Speel nu alleen nog maar samen met IRL vrienden wat Fortnite en CoD voor de gezelligheid. Vind die games ook niet veel aan om alleen te spelen.

Ze zeggen wel ''Time You Enjoy Wasting is Not Wasted Time'' in het geval van mijn Xbox 360 tijden is dat waar. Heb daar niet super veel spijt van want dat was een geweldig tijd.
De 2 jaar dat ik echt verslaafd was aan een spel nadat mijn relatie uit ging is wel jammer maar goed what doesn't kill makes you stronger.

Ben nu een stuk bewuster van mijzelf
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zonnetje zei:
Het stoppen is uiteindelijk het moeilijkst. Want dan valt het leuke en waar je goed in bent weg en kom je er achter dat het eigenlijk niet veel toegevoegde waarde heeft gehad.

Al moet ik wel zeggen dat wanneer je in een clan/community zit van een spel het wel erg leuk kan zijn met mensen leren kennen uit andere landen.
Helaas maakte dit het gelijk extreem moeilijk voor mij om er een punt achter te zetten. Ze vroegen wel kun je het niet dan alsnog gematigd gaan spelen?
Maar dat gaat erbij niet in ben daar veelste competitief voor ingesteld.

Speel nu alleen nog maar samen met IRL vrienden wat Fortnite en CoD voor de gezelligheid. Vind die games ook niet veel aan om alleen te spelen.
Klik om te vergroten...

Zeker herkenbaar. Ik had in WoW een hele guild waarmee ik dagelijks optrok. Het was de sociale kring die ik in het echte leven niet had. Het spel zelf was vaak een haat liefde relatie omdat het toch best wel saai was voor een groot deel van de tijd dat je het speel. Het zelfde heb ik gehad toen ik EvE online speelde.

Ik speel eigenlijk geen games meer nu. Ik heb nooit geprobeerd om af te kicken. Nu mijn depressie zoonbeetje weg is vult het niet meer het gat dat het ooit opvulde en vind ik games best wel saai geworden. Zeker na 15 jaar fanatiek gegamed te hebben zie ik overal patronen in en lijken games veel te random en dit irriteert mij zo erg dat ik eigenlijk alleen nog maar creatieve games leuk vind.

Veel van mijn vrienden gamen wel en ik plaag ze wel eens. De uitkomst van die game die je speel is compleet afhankelijk van die matchmaking en dus random. Dus why bother? Maar serieus nemen ze me niet. Blijkbaar is die keer dat je random win leuk genoeg om het te blijven doen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Meeste geld aan SOS uitgegeven. Maar was er niet aan verslaafd. 3-mmc daarentegen, maar dat kost geen drol..
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik wou coke zeggen..
Maar na de reacties te hebben gelezen is het denk ik wel sigaretten en wiet.
Omdat ik ook coke maar eens in de zoveel jaar gebruik. (Wel vaak meteen)
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Vwb neusspray, Otrivin, jazeker, deze is dus wél degelijk verslavend te noemen, naast het feit, dat het je neusslijmvlies verwoest.
Ik ben er meer dan een jaar stevig hooked aan geweest. De ellende met dat zoutzuur is, dat als reactie op deze zooi jr slijmvlies opzwelt. Daar neem je dan weer spray tegen, dat even lucht geeft.
Ik ben ermee gestopt. 1 neusgat géén spray meer nemen, en 3 weken later het andere.
Mij is het gelukt om ermee te stoppen.
Ik neem het dus niet meer.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#18
De suikerverslaving, die heeft door de jaren heen heel wat geld gekost. En m'n zelfbeeld wordt er ook niet beter van.
De XTC verslaving (dan heb ik het over 2x in de week 3 a 4 pillen gedurende 2 a 3 jaar) heeft heel wat hersencellen, geheugen en emotionele stabiliteit gekost.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#19
Legio Patria Nostra zei:
Vwb neusspray, Otrivin, jazeker, deze is dus wél degelijk verslavend te noemen, naast het feit, dat het je neusslijmvlies verwoest.
Ik ben er meer dan een jaar stevig hooked aan geweest. De ellende met dat zoutzuur is, dat als reactie op deze zooi jr slijmvlies opzwelt. Daar neem je dan weer spray tegen, dat even lucht geeft.
Ik ben ermee gestopt. 1 neusgat géén spray meer nemen, en 3 weken later het andere.
Mij is het gelukt om ermee te stoppen.
Ik neem het dus niet meer.
Klik om te vergroten...
Damn... thx voor de tip ! Ik ga het zo proberen !
Men vader is vorig jaar cold turkey gestopt , en ik ben nu aan het spoelen moet zoutoplossing klap een neuskruik.
Helpt thuis zeer goed (in combi met een spray met cortisone om de zwelling van het slijmvlies tegen te gaan) maar op werk kan ik niet met zoon fles ligge klooien heel de dag..

Gebruik het nu bijna 15 jaar :anguished:
En het stofje dat er in zit is ook een soort van oppepertje heeft men arts me eens verteld.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#20
gamen
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."