Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGhb verslaving afbouwen

Ghb verslaving afbouwen

34 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
https://drugsforum.nl/threads/ghb-afbouw-informatie.61829/
J
JenLid
01-01-2024, 00:00
#2
En nog over de slaappillen die fucken je hoofd zo op. Daar moet je mee oppassen bij mij gaat mijn ritme helemaal verkeerd door die dingen. Nooit een fan van geweest het is natuurlijk ook een drugs. Maar dan goedgekeurd door de staat. Ik geloof wel dat wiet de beste slaapmiddel is van allemaal dat doet wat het moet doen.

Anti depressie en benzodiazepines gaan ook met dingen op verkeerde plekken bemoeien. Vandaar dat ik dat zei. Maar dit was van 2x 4 dagen gebruiken en niet maanden lang. Want ik snap dat daar andere regels voor zijn. En zo iemand moet zeker Professionale hulp zoeken.
e
enchantedheartLid
01-01-2024, 00:00
#3
MeejheM zei:
Of je gaat gewoon hier verder. je probleem is een lastige verslaving, die past wel onder het kopje "Verslaving" toch?

Er is ook nog een of ander middel te krijgen via smartshops etc, welke ook inwerkt op dezelfde gaba-b receptor als baclofen, maar ik dacht gelezen te hebben dat het tijdelijk nergens verkrijgbaar is. de naam schiet me zo niet te binnen, maar het is toch vast een doodlopend spoor.
Klik om te vergroten...
S
SylvaDucisLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rdammb zei:
Voor iedereen die wilt afkicken van ghb/gbl heb ik de zelf de makkelijkste manier. Sowieso moet je NIET afbouwen maar je lichaam voor de gek houden door aangeschoten te zijn.
Koop een fles rode wijn (zit van nature stoffen in die hetzelfde werken als ghb/ghb). Zodra je zweethanden krijgt of angstig wordt gelijk een glas (200 ml) helemaal opdrinken.
Na ongeveer 10 minuten begint ie te werken. Neem na ongeveer 4 uur weer een glas, en voordat je naar bed gaat weer een glas.
Drink zodra je de afkickverschijnselen voelt maar absoluut geen G nemen. Geloof me je zult heerlijk slapen maar als je wakker wordt lijkt het of je overeden bent door een trein.
Als je voelt dat je nog angstig bent neem dan 100 ml wijn maar probeer nuchter te blijven als het lukt.
Je lichaam is iig 24 uur zonder G en de lichamelijke verslaving is verdwenen. Je moet sowieso 21 dagen helemaal CLEAN blijven voordat je weer een keer gaat nemen!!! 21 dagen heeft je lichaam nodig om zichzelf weer op te bouwen.
Sommige mensen zullen nog wel geestelijk moeilijk hebben maar dat verschilt per persoon. Vooral als je in een kut periode zit
Die raad ik aan om pure wiet te vaporizen (NIET roken). Dit trouwens niet doen tijdens de afkick want dan wordt je helemaal para.
Al die medicijnen zijn onzin en alleen maar om te verdienen aan de verslaafde. Vooral afkickklinieken zijn er om geld te verdienen (gemiddeld kost het 10.000 euro) geen enkele verslaafde zal zonder een verslaving door het leven kunnen omdat dit is wie je bent. Zelfs de personen die in een kliniek werken doen dit om zichzelf beter te voelen omdat ze iemand helpen, ook dit is een verslaving.

Ik heb rust gevonden, ik zal nooit iemand kunnen zijn die nooit meer iets gebruikt. Kan ook niet omdat dit in je genen zit. Probeer dit voor jezelf te accepteren en je zal de verslaving onder controle kunnen houden. Met G is dit sowieso niet mogelijk want zodra je "high" ben wil je alleen maar meer. Ik blijf ook thuis als ik gebruik of op een feest. Wanneer ik constant gebruikte ging ik ook debiele dingen kopen of heel veel snoep halen omdat je geen "grenzen" meer heb als je high bent. Ik haal om de 2 weken ongeveer, iedere week kan ook, dit moet je voor jezelf bepalen, een klein mini flesje bij me dealer (ongeveer 4 shotjes van 2 ml). OP=OP :sunglasses:... ik geniet er dan ook echt van en de lichamelijke afkick blijft uit. Haal dan ook NOOIT maar dan ook NOOIT een grote fles. Je kan het een tijdje netjes volhouden maar je valt een keer door de mand zodra je zin heb. Vraag aan je dealer of je iedere keer klein beetje kan halen of zet een grote fles neer bij een goeie vriend of familie lid.

Hoop dat iemand er iets aan heeft, dit is mijn mening over verslaving en ik heb gelukkig al heel wat mensen wat kunnen leren om ermee om te gaan. Ik was doodongelukkig voor 1 jaar toen ik nuchter was omdat ik iets extra's afentoe nodig heb. Iedereen zit anders in elkaar dus dit kan je ook NIET helpen. Iig wens ik iedereen heel succes maar ook veilig plezier met het (niet) gebruiken van drugs.
Klik om te vergroten...

Goede tip, die rode wijn! Ga het meteen proberen! Want cold turkey stoppen met GHB is echt niet te doen...zelfs als je het in mijn geval ‘slechts’ twee weken hebt gepakt: trillingen, zweten, depressie en totale ontreddering...wish me luck
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat kan toch niet werken? Is het al eens iemand gelukt om af te kickek van ghb met rode wijn ?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het is sowieso al bullshit dat er dezelfde stoffen in wijn zitten als dat er in GHB zitten.

Je moet je dus maar afvragen of je het serieus kan nemen.
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ligt er net maan hoelang en hoe zwaar zit GHB! Als hoe zwaar ben verslaafd(ml) aub helpen! Ja als net paar afkick verschijnselen hebt kan via dat ene
Ik ben door veel domme dingen in het ziekenhuis beland ! Echt vreselijk! Veel mensen hebben tonen onbegrip en weten niet wat GHB is! Gevaarlijk te lekker middeltje! succes boys en girls ! Eigen gezondheid gaat boven alles
M
MaicolLid
01-01-2024, 00:00
#8
mensen worden echt bang gemaakt voor de GHb afkick. Niet iedereen die drinkt is gelijk verslaafd aan de alcohol. De ghb verslaving is makkelijk te remmen met alcohol, aangezien alcohol op exact dezelfde receptoren hechten als GHB. Medicatie is slechter dan drank, en vooral wijn is de beste oplossing omdat in wijn genoeg ghb zit om je gaba-b receptoren te laten wennen aan de ghb onttrekking. ik heb het nu zelf gedaan met temazepam.. 6 tanletjes per dag. na 2 dagen waren alle tintelingen weg, en daarna ging ik lekker wijn drinken met voor t slapen wat temazepam. Werkt perfect! verslavingszorg wilde me nog laten opnemen met alle gevolgen van dien. Nu je nog de G kan laten staan, laat het staan! Gooi het niet weg want de eerste 2 dagen zou ik nog even 50 % per dag afbouwen. klinkt heel veel, maar de alcohol en de temazepam vervangt dat makkelijk. Je voelt de tremor inwendig nog wel ver op de achtergrond, maar dat is niet zo erg als het internet of je verslavingsarts het allemaal aan je vertellen! Gewoon proberen, en gewoon ff doorbijten. het is echt niet zo erg als het idee dat je er noooit meer van af komt! Komt helemaal goed! En als je af en toe een weekendje terug valt, gewoon weer wat extra temazepam of ozazepam, of welke pam dan ook! ga alleen niet aan de anti depressiva zoals mirtazapine etc.. want daar word je helemaal gestoord van.
S
SaintVitusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Veel verhalen gelezen. Heb zelf na lange tijd weer 2 dagen gebruikt. En zit nu aan een biertje tegen de spanningen. Laatste dosis was 20 uur geleden, misschien wel iets meer

Dit lijkt me niet perse een afhankelijkheid of heb ik het mis?

Heb totaal geen cravings naar G alleen wat onrust
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ben je in het verleden verslaafd geweest? Als je bijvoorbeeld een paar maanden verslaafd bent geweest, en bent nu een paar maanden gestopt, en houdt weer een binge van een paar dagen, dan ben je weer terug bij af.
Je lichaam onthoudt zeg maar de lichamelijke verslaving. Zo heb ik het begrepen van verschillende verhalen hier.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#11
SaintVitus zei:
Veel verhalen gelezen. Heb zelf na lange tijd weer 2 dagen gebruikt. En zit nu aan een biertje tegen de spanningen. Laatste dosis was 20 uur geleden, misschien wel iets meer

Dit lijkt me niet perse een afhankelijkheid of heb ik het mis?

Heb totaal geen cravings naar G alleen wat onrust
Klik om te vergroten...
Klinkt wel als cravings. Heb je ook een stemmetje in je hoofd die zegt: neem maar gewoon?
S
SaintVitusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Natozlato zei:
Ben je in het verleden verslaafd geweest? Als je bijvoorbeeld een paar maanden verslaafd bent geweest, en bent nu een paar maanden gestopt, en houdt weer een binge van een paar dagen, dan ben je weer terug bij af.
Je lichaam onthoudt zeg maar de lichamelijke verslaving. Zo heb ik het begrepen van verschillende verhalen hier.
Klik om te vergroten...
Nee nooit verslaafd geweest eraan gelukkig. Het blijft voor mij bij een paar keer bingen per jaar.
S
SaintVitusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rivalrie zei:
Klinkt wel als cravings. Heb je ook een stemmetje in je hoofd die zegt: neem maar gewoon?
Klik om te vergroten...
Eigenlijk herken ik dat niet. Meer spanning in ze zin van een nacht goed slapen en dan ben ik er weer uit. Zit meer even vast in mijn hoofd lijkt het wel.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#14
Over de tips ben ik zelf vrij zeker, maar ze toepassen is heel wat anders.

ik gebruik momenteel redelijk wat baclofen, voor het eerst sinds ik afgekickt ben kan ik de tips van psychiaters, coaches, de broeders en zusters van de AA en menig boek ook toepassen. wat zonder de baclofen alleen obscure gedachten waren zijn met baclofen handvatten.

ik heb meer dan een half jaar niks gedronken, maar ben nu weer vol op bezig... Pillen zijn leuk als ondersteuning, maar bieden je niks in de vorm van abstinent blijven.

Ik geef zelf de alcohol een hogere moeilijkheidsgraag dan sommige andere substanties omdat je ongeveer verplicht supermarkten bezoekt, en daar drank ligt. ook is er reclame voor en is het een sociaal smeermiddel. daarom is het moelijker te ontwijken dan andere drugs.

ik weet dat je bij elke bouwmarkt GBL, (d)water en NaOh kan kopen, maar dat is toch wat anders.

Stoppen met een verslaving begint bij de wens, als je die hebt ben je al op 1/3e, stoppen/afbouwen ziet ik als de 2e 1/3e, maar volhouden is daarna zeker pittig te noemen. je oude triggers komen weer de kop opsteken, of er gebeuren vervelende dingen in je omgeving, vaak denk ik dat de stressfactor na het afkicken vergeten wordt, en na een tijdje weer een factor is.

mijn tip: pillen zijn leuk, maar stoppen moet je echt zelf doen. ik ook nog.
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#15
MeejheM zei:
mijn tip: pillen zijn leuk, maar stoppen moet je echt zelf doen.
Klik om te vergroten...

beter dan dit kan je niet zeggen!

succes, als je ergens mee zit kan je misschien altijd nog in het voeding, gezondheid, relatie en seks forum terecht?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#16
Of je gaat gewoon hier verder. je probleem is een lastige verslaving, die past wel onder het kopje "Verslaving" toch?

Er is ook nog een of ander middel te krijgen via smartshops etc, welke ook inwerkt op dezelfde gaba-b receptor als baclofen, maar ik dacht gelezen te hebben dat het tijdelijk nergens verkrijgbaar is. de naam schiet me zo niet te binnen, maar het is toch vast een doodlopend spoor.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
MeejheM zei:
Er is ook nog een of ander middel te krijgen via smartshops etc, welke ook inwerkt op dezelfde gaba-b receptor als baclofen, maar ik dacht gelezen te hebben dat het tijdelijk nergens verkrijgbaar is. de naam schiet me zo niet te binnen, maar het is toch vast een doodlopend spoor.
Klik om te vergroten...
Dat is phenibut, dat wordt inderdaad ook wel gebruikt bij het afbouwen van GHB. Probleem is alleen dat phenibut ook verslavend is, dus dat is meer het probleem verschuiven in plaats van het oplossen.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#18
dan heb je altijd je baclofen nog, zorg er wel voor dat je ook daarvoor voor 2 tot 4 weken overhebt om af te bouwen, het is niet echt verslavend, maar plots zonder zitten is ook niet aan te bevelen.
K
Kaboutertje_18Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Bedankt voor jullie reacties.
De nachten gaan nu redelijk en de afbouw heeft even 2 dagen stil gestaan...
Maar goed vandaag weer opgepakt dit wel icm met de baclofen.

Ik heb 5 pakjes à 30 stuks dus dat moet wel goed komen denk ik.
Word wel suffig van die baclofen maar dat had ik toen ik het net begon te gebruiken ook.
.Ik lees op sommige forums of berichten dat mensen soms wel 200 gram (!)gebruiken.
Dit lijkt mij echt bizar hoog. Ik heb nu maar 15 mg op en dit wil ik 4'x daags doen maar val bijna in slaap! Herkent iemand dit?

En is de afbouw met baclofen ( en ghb) beter te doen als alleen ghb? Iemand ervaring?

Ik hoor het graag
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik ben nog nooit verslaafd geraakt aan GHB, dus afkicken kan ik je niet veel over vertellen.

wat de baclofen betreft, 5 doosjes van 30 x 10mg tabletten gaan er bij mij snel doorheen als ik stop met drinken. als ik drink gebruik ik 50-80mg, als ik niet drink 180-250mg. als het lang goed gaat bouw ik af naar die 80mg, of zelfs 50mg.

dat hou ik dan vol tot er weer een vriend overlijd, relatie stukloopt, of dingen in die richting(verhuizen, rechtszaken...)

die 5 doosjes denk ik dat je bar weinig aan gaat hebben, ik weet bij alcohol dat ik er 5 dagen benzo's bij nodig heb, en daarna(ast) ondersteuning, niet beperkt tot pillen.

als jij denkt te kunnen stoppen met een serieuze verslaving is er echt meer aan de hand dan wat neurotransmittertjes die niet mee willen werken. als je alles goed voor elkaar had had je het toch nooit zover laten komen?

neem van mij aan dat je minstens een vertrouwenspersoon moet hebben, en dan ook gebruiken. regelmatig met lotgenoten of een hulpverlener spreken helpt ook.

je moet wel oppassen dat je er niet teveel mee bezig bent, ik heb een periode gehad dat ik 2 avonden naar de AA(je hebt ook NA trouwens) ging, elke week een afspraak met een arts en ook nog 1 avond in de week lullen met een verslavingsdeskundige. toen dat niet genoeg was(maar teveel) belde er ook nog elke avond iemand om te vragen hoe de dag gegaan was, en hoe het met het drinken stond.

dat werd me teveel naast mn werk en sociaal leven om, en die persoon die me elke avond belde had bijna net zo goed kunnen zeggen dat ik nog 2 uur had voordat de supermarkten sloten...

maak een plan, licht ook zoveel mensen als je discreet kan doen in daarover. prik een datum, en zet die stap. maar bedenkt wel dat het met chemicalien begonnen is, er is geen antidote, dit moet je zelf met je omgeving zien te klaren, en als je dingen hebt die helpen, prima, maar 5 doosjes pillen word em niet, 5000 doosjes is nog niet genoeg.

ben je eenmaal clean, dan blijf je verslaafd.
Op het moment dat je je op je gemak gaat voelen zonder ghb of vervangers kan er altijd iets gebeuren, en dan is het goed mogelijk dat je meteen weer ghb gaat gebruiken. en dan blijft het niet altijd bij 1 uitglijder...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."