Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Het gaat vandaag echt al een stuk beter op de 5 mg citalopram en was zelfs m'n middag dosis diazepam vergeten. Zit nu voor m'n gevoel heel stabiel op 15 p dag. En zelfs 11 uur geslapen! Wanneer mag je eigenlijk weer auto rijden. Is dat 72 uur na je laatste dosering? Of kan dat eerder naarmate de dosering omlaag gaat? Er staan, zoals bij oxazepam, geen doseringen op de website van het CBR. voorlopig laat k de auto nog even staan, maar het zou fijn zijn als dat niet voor de volledige afbouw hoeft. Thanks everyone"
"Eve's drop zei: Snap dat het natuurlijk vervelend is maar vraag jezelf nou eens af of je iemand kan vergeven als je weet dat hij willens en wetens je zoon of dochter heeft doodgereden onder invloed van medicatie/drugs. Juist ook tijdens het afbouwen kunnen er gekke dingen gebeuren dus het is wel af te raden. Overigens gaat het bij zulke ongevallen pas echt mis als het op een verzekerings kwestie gaat aankomen, zero tolerance bij sedatieven. Wat betekend de rest van je leven betalen als ze sporen vinden in je bloed. Klik om te vergroten... Helemaal mee eens, vind Alleen de vergelijking met oxazepam dan super krom. Want dat werkt korter maar de halfwaardetijd van diazepam wordt omgezet in oxazepam en daar mag je wel mee rijden na 16 uur. Maar goed better safe than sorry I know. Is het dan wel zo dat je gewoon na 72 uur mag rijden na je laatste inname? Ook al is dat maar 1mg? Dat blijft natuurlijk krom dat je van 1mg niet mag rijden 72 uur maar wel 16 uur na 50 milligram oxazepam. Want je kan mij niet wijsmaken dat ja na 16 uur nog iets voelt van 1 mg diazepam tov 50 milligram oxazepam. Die zero tolerantie klopt overigens niet. Je mag het equivalent van 200 ugl alcohol hebben. Dus met iets minder dan 0.5 promille. Maar goed het is met geen mogelijkheid te berekenen hoe dat werkt in het lichaam, dus dat is een soort Russische roulette. Het was meer informerend. Ik laat de auto staan. In mijn familie genoeg letselschade advocaten die me er alles over kunnen vertellen. Dank!"
"Dat laatste snap ik niet helemaal, maar goed. Ik heb zelf inderdaad een hoop opgezocht. En op de site van het CBR staat duidelijk dat je na 16 uur gewoon auto mag rijden met 50 mg oxazepam. Dus het lijkt me sterk dat verzekeringen daar moeilijk over doen, je bent namelijk niet in overtreding. Dus je redenatie klopt in mijn ogen wat dat betreft niet. Hetzelfde geldt voor als je binnen de promillage blijft je gewoon verzekerd bent dus ik weet niet hoe je erbij komt dat de verzekering daar opeens anders over denkt? Sterker nog de tekst van omgerekend 200 ugl komt rechtstreeks van een site van de verzekeringsmaatschappij. Dus die hebben net als met alcohol geen zero tolerance beleid maar volgen gewoon netjes de wegenverkeerswet. Met diazepam is het het inderdaad een ander verhaal vanwege de halfwaardetijd tijd en het verschil in omzetten tot andere metabolieten. En dan is met die lange halfwaardetijd niet te berekenen. Ik weet nog of je met die edit jezelf bedoelde, maar je hoeft niet te antwoorden toch het is niet verplicht. Lang verhaal kort. Ik laat de auto prima staan, maar het is wel van belang dat er duidelijke en juiste informatie wordt gegeven."
"We waren het er al over eens toch? Volgens mij citeren we dezelfde bron. Maar goed never mind de conclusie was al duidelijk"
"Neo-Shulginist zei: Ja als je 2 milligram per week naar beneden gaat dan kan je al rusteloosheid, hoofdpijn, zweten, slecht slapen, spierpijn, een rare smaak in je mond en verdoofde tong ervaren. Daarom duurt afkicken van benzo's ook zo lang. Het is echt geen pretje. Pas na 6 tot 12 weken ben je ervan af. Hoe lang het duurt hangt een beetje af hoeveel last je hebt van de bijwerkingen. Als de angstklachten van de benzo's tot problemen leiden dan kan je misschien wat rustiger aan doen in overleg met je psychiater. Maar op zich helpt het al om je te bedenken van 'hee, ik voel me onrustig. Oh dat komt door de benzo's'. Dan neem je er al veel meer afstand van. Het is dus ook een kwestie van even accepteren dat je van even last hebt van hoofdpijn en slapeloosheid en rusteloosheid enzo. Goede motivatie om graag van de benzo's af te willen en tegelijkertijd een compliment voor jezelf dat je daar hard voor aan het werk bent. Je kan het schema hier checken, https://www.knmp.nl/rekenmodules/benzos_html en hier: Behandeling van Benzodiazepineverslaving | LUMC www.lumc.nl Maar jouw schema is gewoon behoorlijk standaard hoor. Klik om te vergroten... Dank tot nu toe gaat het vandaag heel goed op 15, vanaf een week 30 mg P dag. Heb dat dus ook niet lang gehad. Daarvoor sporadisch een week 15-30 mg oxa per dag maar ook niet aansluitend. Dus wellicht dat het zo goed blijft gaan met de 2mg afbouw. Ik hou het in de gaten. Dank"
"Neo-Shulginist zei: Het lastige van oxazepam is dat de halfwaardetijd niet constant is. Als je af en toe en weinig gebruikt dan is het veel sneller uit je bloed dan wanneer je het regelmatig gebruikt. Bij regelmatig gebruik kan het 5 keer een halfwaardetijd van 15 uur duren, dus 75 uur, ofwel minimaal 3 dagen na je laatste inname. Voor Oxazepam zijn geen grenswaarden voor in het bloed opgenomen. Dus er is niet een standaardhoeveelheid die het sowieso strafbaar maakt. Daardoor is het juridisch wat onzeker. Maar als je betrokken raakt bij een ongeval, reken dan maar dat ze de oxazepam erbij gaan betrekken om de schuld in jouw schoenen te schuiven. Dus als je denkt dat je wel ermee kan rijden; prima. Maar ik zou dan wel zorgen voor uitdrukkelijke schriftelijke bevestiging van de apotheek of het CBR dat het in jouw geval verantwoord is om te rijden. Met zo'n document kun je jezelf vrijpleiten. Als dat niet hebt dan zijn de risico's vrij groot. Klik om te vergroten... Nee precies. Dus de conclusie is 72 uur na mijn laatste dosis, begrijp ik het dan zo goed? Dat was sowieso al wel het idee, maar ik vroeg me exact af of dit ook te koppelen was aan een bepaalde hoeveelheid zoals dit bij oxazepam wel staat vermeld. Het gaat trouwens om diazepam, daar staat verder geen info bij en ik wilde weten of dit gekoppeld is aan een bepaalde hoeveelheid."
"De Zandman zei: En denk je, dat er ook maar één apotheker of het CBR gaat verklaren, dat jij wel of niet met een zekere hoeveelheid benzo's goed genoeg kunt rijden??! Dat gaat zeer waarschijnlijk geen één apotheker op schrift zetten. Want hij steekt zijn hoofd in een strop.. Succes met zoeken! Klik om te vergroten... Nee dat denk ik ook niet. Nogmaals het was in het kader van informatie-vergaring. De auto staat en blijft gewoon netjes voor de deur staan. In mijn ogen is het altijd goed jezelf te informeren en ik vond de informatie onvolledig, maar goed zal wel met de specificaties van diazepam te maken hebben."
"Alright iedereen thanks voor de adviezen, mijn auto hen ik uitgeleend vandaag dus die wordt even uitgelaten. Dat wordt de fietsbanden op pompen. Fijne dag iedereen."
"Mrloverdj zei: Mensen in de detox zitten om 240mg per dag.. Die "mogen" af en toe even stabiliseren, zijn soms maanden tot een jaar bezig.maar daarna pakken ze de draad weer op.. Zwaar verslaafden tikken ook zo de 100 aan (als je omrekend naar dia).dus als jij 10mg gebruikt, en in 'noodgevallen' zelfs naar 0.5mg per week gaan...dat zit echt tussen je oren.(niet lullig bedoeld) Dat kan je rigide noemen..ik noem het eerder een zeer realistisch plan waar je je met wilskracht aan vast moet houden. Kan het zijn dat je vantevoren al bang bent voor afkickklachten terwijl ze er nog niet zijn? Klik om te vergroten... Absoluut! Ik heb een gegeneraliseerde angststoornis, dus dat het vaak tussen m'n oren zit slaat de spijker op z'n kop. Doemdenken en fataliseren. Het zou ook zomaar kunnen zijn dat de angst en paniek eerder gewoon door de stoornis komt dan door de afbouw. Maar goed iemand met deze stoornis wil graag controle en zaken uitsluiten. Het gaat ook om het mentale gevoel dat je erbij hebt. Maar inderdaad ik ga gewoon op m'n gevoel af, maar dit is in ieder geval een leidraad waar ik me aan vast kan houden."
"Mrloverdj zei: Ja.en je gebruik heeft je geleerd dat de enige oplossing een benzo is. Ik betrap mezelf er ook op.héél sporadisch neem ik een benzo voor slapen. Zodra ik die heb ingeslikt valt er een last van mijn schouder af, dan kruip ik tevreden mijn bedje in..datzelfde bed waar ik 2 uur gefrustreerd lag te woelen. Dan lig ik lekker knus en ontspannen want het komt nu allemaal goed.. Positieve placebo. Als.je bent afgebouwd naar nul,. Is je doel dan bereikt of krijg je dan te dealen met je angststoornis? Als je last hebt van spanning, ontwenning..grijp dit aan als test om je eigen skills in te zetten voor ontspanning Wat is het ergst wat er kan gebeuren,.een pankaanval? Waarvoor slik je het eigenlijk en heb je hulp voor je angststoornis? Als je om kan gaan met je ontwenning, krijg je ook meer zelfvertrouwen,.terugvalprefentie is belangrijk. Klik om te vergroten... Dank voor jouw antwoord. Ik krijg zeker hulp, loop al 3 jaar bij een psycholoog en sinds kort dus bij een psychiater. In mei ga ik weer naar een nieuwe Behandelplek die als het goed is hierin is gespecialiseerd. Paniekaanvallen heb ik zelden echt meer het is meer inderdaad angst voor de angst. Ik had voor alle medicatie ook weken/maanden dat ik nergens last van had. Dus maar die staat wil ik weer terug en dan met de tools die ik inmiddels heb geleerd. Mijn doel is om het inderdaad zelf te doen, ik moet zeggen door dit alles ben ik wel sterker geworden en heb een andere kijk op m'n angst en paniek gekregen. Sterker nog door de medicatie is het eigenlijk alleen maar slechter geworden. Mijn angst en paniekstoornis zal ongetwijfeld terugkomen maar ik verwacht daar wel beter mee te kunnen dealen dan voorheen. Ik merk wel dat ik sinds deze afbouw (helft van de avond dosis af) weer slechter slaap, maar goed dat was wel te verwachten. We vechten door!"