Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGhb verslaving afbouwen

Ghb verslaving afbouwen

34 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Daarom raden we je ook aan om hulp te zoeken. Omdat het afbouwen in je eentje moeilijk is, en je naar andere ongezonde middelen gaat grijpen om de afkick van die G aan te kunnen. Je zult het toch ook met ons eens zijn dat 'wat een kut spul zeg, ik drink nog even een fles wijn leeg en ga verder slapen' je probleem op termijn niet gaat verhelpen.
J
JenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Op wat voor een termijn bedoel je?

Het gaat nu weer goed ik ben 72 uur van de g af en blow een beetje en drink af en toe een beetje wijn en kook goed eten.
Heb wel een onrust in me lichaam maar ik denk dat ik het wel overleef. Of is het heel gevaarlijk? Omdat ik hem nog wel voel?

Roze olifant zei:
k drink nog even een fles wijn leeg en ga verder slapen' je probleem op termijn niet gaat verhelpen.
Klik om te vergroten...
J
JenLid
01-01-2024, 00:00
#3
En ja wat een kut spul je kan het niet elke keer nemen het bouwt zich op. Dat dacht ik al al. Want ik stop elke keer een paar weken maar dat maakt niet uit je lichaam went eraan. Het is niet te vergelijken met mdma. Maar gelukkig begrijp ik het nu en zal ik er voor zorgen dat het niet meer gebeurd. Dat weet ik zeker.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
https://drugsforum.nl/threads/ghb-afbouw-informatie.61829/
J
JenLid
01-01-2024, 00:00
#5
En nog over de slaappillen die fucken je hoofd zo op. Daar moet je mee oppassen bij mij gaat mijn ritme helemaal verkeerd door die dingen. Nooit een fan van geweest het is natuurlijk ook een drugs. Maar dan goedgekeurd door de staat. Ik geloof wel dat wiet de beste slaapmiddel is van allemaal dat doet wat het moet doen.

Anti depressie en benzodiazepines gaan ook met dingen op verkeerde plekken bemoeien. Vandaar dat ik dat zei. Maar dit was van 2x 4 dagen gebruiken en niet maanden lang. Want ik snap dat daar andere regels voor zijn. En zo iemand moet zeker Professionale hulp zoeken.
e
enchantedheartLid
01-01-2024, 00:00
#6
MeejheM zei:
Of je gaat gewoon hier verder. je probleem is een lastige verslaving, die past wel onder het kopje "Verslaving" toch?

Er is ook nog een of ander middel te krijgen via smartshops etc, welke ook inwerkt op dezelfde gaba-b receptor als baclofen, maar ik dacht gelezen te hebben dat het tijdelijk nergens verkrijgbaar is. de naam schiet me zo niet te binnen, maar het is toch vast een doodlopend spoor.
Klik om te vergroten...
S
SylvaDucisLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rdammb zei:
Voor iedereen die wilt afkicken van ghb/gbl heb ik de zelf de makkelijkste manier. Sowieso moet je NIET afbouwen maar je lichaam voor de gek houden door aangeschoten te zijn.
Koop een fles rode wijn (zit van nature stoffen in die hetzelfde werken als ghb/ghb). Zodra je zweethanden krijgt of angstig wordt gelijk een glas (200 ml) helemaal opdrinken.
Na ongeveer 10 minuten begint ie te werken. Neem na ongeveer 4 uur weer een glas, en voordat je naar bed gaat weer een glas.
Drink zodra je de afkickverschijnselen voelt maar absoluut geen G nemen. Geloof me je zult heerlijk slapen maar als je wakker wordt lijkt het of je overeden bent door een trein.
Als je voelt dat je nog angstig bent neem dan 100 ml wijn maar probeer nuchter te blijven als het lukt.
Je lichaam is iig 24 uur zonder G en de lichamelijke verslaving is verdwenen. Je moet sowieso 21 dagen helemaal CLEAN blijven voordat je weer een keer gaat nemen!!! 21 dagen heeft je lichaam nodig om zichzelf weer op te bouwen.
Sommige mensen zullen nog wel geestelijk moeilijk hebben maar dat verschilt per persoon. Vooral als je in een kut periode zit
Die raad ik aan om pure wiet te vaporizen (NIET roken). Dit trouwens niet doen tijdens de afkick want dan wordt je helemaal para.
Al die medicijnen zijn onzin en alleen maar om te verdienen aan de verslaafde. Vooral afkickklinieken zijn er om geld te verdienen (gemiddeld kost het 10.000 euro) geen enkele verslaafde zal zonder een verslaving door het leven kunnen omdat dit is wie je bent. Zelfs de personen die in een kliniek werken doen dit om zichzelf beter te voelen omdat ze iemand helpen, ook dit is een verslaving.

Ik heb rust gevonden, ik zal nooit iemand kunnen zijn die nooit meer iets gebruikt. Kan ook niet omdat dit in je genen zit. Probeer dit voor jezelf te accepteren en je zal de verslaving onder controle kunnen houden. Met G is dit sowieso niet mogelijk want zodra je "high" ben wil je alleen maar meer. Ik blijf ook thuis als ik gebruik of op een feest. Wanneer ik constant gebruikte ging ik ook debiele dingen kopen of heel veel snoep halen omdat je geen "grenzen" meer heb als je high bent. Ik haal om de 2 weken ongeveer, iedere week kan ook, dit moet je voor jezelf bepalen, een klein mini flesje bij me dealer (ongeveer 4 shotjes van 2 ml). OP=OP :sunglasses:... ik geniet er dan ook echt van en de lichamelijke afkick blijft uit. Haal dan ook NOOIT maar dan ook NOOIT een grote fles. Je kan het een tijdje netjes volhouden maar je valt een keer door de mand zodra je zin heb. Vraag aan je dealer of je iedere keer klein beetje kan halen of zet een grote fles neer bij een goeie vriend of familie lid.

Hoop dat iemand er iets aan heeft, dit is mijn mening over verslaving en ik heb gelukkig al heel wat mensen wat kunnen leren om ermee om te gaan. Ik was doodongelukkig voor 1 jaar toen ik nuchter was omdat ik iets extra's afentoe nodig heb. Iedereen zit anders in elkaar dus dit kan je ook NIET helpen. Iig wens ik iedereen heel succes maar ook veilig plezier met het (niet) gebruiken van drugs.
Klik om te vergroten...

Goede tip, die rode wijn! Ga het meteen proberen! Want cold turkey stoppen met GHB is echt niet te doen...zelfs als je het in mijn geval ‘slechts’ twee weken hebt gepakt: trillingen, zweten, depressie en totale ontreddering...wish me luck
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat kan toch niet werken? Is het al eens iemand gelukt om af te kickek van ghb met rode wijn ?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het is sowieso al bullshit dat er dezelfde stoffen in wijn zitten als dat er in GHB zitten.

Je moet je dus maar afvragen of je het serieus kan nemen.
C
ConjoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ligt er net maan hoelang en hoe zwaar zit GHB! Als hoe zwaar ben verslaafd(ml) aub helpen! Ja als net paar afkick verschijnselen hebt kan via dat ene
Ik ben door veel domme dingen in het ziekenhuis beland ! Echt vreselijk! Veel mensen hebben tonen onbegrip en weten niet wat GHB is! Gevaarlijk te lekker middeltje! succes boys en girls ! Eigen gezondheid gaat boven alles
M
MaicolLid
01-01-2024, 00:00
#11
mensen worden echt bang gemaakt voor de GHb afkick. Niet iedereen die drinkt is gelijk verslaafd aan de alcohol. De ghb verslaving is makkelijk te remmen met alcohol, aangezien alcohol op exact dezelfde receptoren hechten als GHB. Medicatie is slechter dan drank, en vooral wijn is de beste oplossing omdat in wijn genoeg ghb zit om je gaba-b receptoren te laten wennen aan de ghb onttrekking. ik heb het nu zelf gedaan met temazepam.. 6 tanletjes per dag. na 2 dagen waren alle tintelingen weg, en daarna ging ik lekker wijn drinken met voor t slapen wat temazepam. Werkt perfect! verslavingszorg wilde me nog laten opnemen met alle gevolgen van dien. Nu je nog de G kan laten staan, laat het staan! Gooi het niet weg want de eerste 2 dagen zou ik nog even 50 % per dag afbouwen. klinkt heel veel, maar de alcohol en de temazepam vervangt dat makkelijk. Je voelt de tremor inwendig nog wel ver op de achtergrond, maar dat is niet zo erg als het internet of je verslavingsarts het allemaal aan je vertellen! Gewoon proberen, en gewoon ff doorbijten. het is echt niet zo erg als het idee dat je er noooit meer van af komt! Komt helemaal goed! En als je af en toe een weekendje terug valt, gewoon weer wat extra temazepam of ozazepam, of welke pam dan ook! ga alleen niet aan de anti depressiva zoals mirtazapine etc.. want daar word je helemaal gestoord van.
S
SaintVitusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Veel verhalen gelezen. Heb zelf na lange tijd weer 2 dagen gebruikt. En zit nu aan een biertje tegen de spanningen. Laatste dosis was 20 uur geleden, misschien wel iets meer

Dit lijkt me niet perse een afhankelijkheid of heb ik het mis?

Heb totaal geen cravings naar G alleen wat onrust
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ben je in het verleden verslaafd geweest? Als je bijvoorbeeld een paar maanden verslaafd bent geweest, en bent nu een paar maanden gestopt, en houdt weer een binge van een paar dagen, dan ben je weer terug bij af.
Je lichaam onthoudt zeg maar de lichamelijke verslaving. Zo heb ik het begrepen van verschillende verhalen hier.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#14
SaintVitus zei:
Veel verhalen gelezen. Heb zelf na lange tijd weer 2 dagen gebruikt. En zit nu aan een biertje tegen de spanningen. Laatste dosis was 20 uur geleden, misschien wel iets meer

Dit lijkt me niet perse een afhankelijkheid of heb ik het mis?

Heb totaal geen cravings naar G alleen wat onrust
Klik om te vergroten...
Klinkt wel als cravings. Heb je ook een stemmetje in je hoofd die zegt: neem maar gewoon?
S
SaintVitusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Natozlato zei:
Ben je in het verleden verslaafd geweest? Als je bijvoorbeeld een paar maanden verslaafd bent geweest, en bent nu een paar maanden gestopt, en houdt weer een binge van een paar dagen, dan ben je weer terug bij af.
Je lichaam onthoudt zeg maar de lichamelijke verslaving. Zo heb ik het begrepen van verschillende verhalen hier.
Klik om te vergroten...
Nee nooit verslaafd geweest eraan gelukkig. Het blijft voor mij bij een paar keer bingen per jaar.
S
SaintVitusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rivalrie zei:
Klinkt wel als cravings. Heb je ook een stemmetje in je hoofd die zegt: neem maar gewoon?
Klik om te vergroten...
Eigenlijk herken ik dat niet. Meer spanning in ze zin van een nacht goed slapen en dan ben ik er weer uit. Zit meer even vast in mijn hoofd lijkt het wel.
K
Kaboutertje_18Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Hallo,

Ik heb wat hulp nodig van een andere hoek.

Helaas ben ik voor de tweede keer terug gevallen in een ghb verslaving.
De eerste keer ben ik in kliniek geweest en dit ging goed. De tijd hierna ook.
Helaas kan dit niet voor een tweede keer. Deze keer ben ik zo'n 2 a 3 weken bezig.
Bij mijn eerste keer gebruikte ik ruim 8 ml om de 2uur.

Dit keer was weer om de 2 uur feest met zo'n 4 a 4,5 ml
Nu is t me al gelukt om om af te bouwen. Naar 2/3uur 2/2,5 ml te nemen.
Voor de nacht neem ik me laatste dosis rond half 11 en daarbij 10 mg diazepam.
Hier kan ik ongeveer 6 uur op ' slapen'. Hierna word ik wakker en heb ik veel spierpijn.
Wat hoort bij de afkick.

Het is nu bijna op en ik ben er ook echt zo klaar mee. Wil weer terug maar die tijd dat ik me gewoon goed voelde.

Heeft iemand een goed afbouw schema voor me?
Of goede ervaringen?

Ik beschik over een flinke hoeveelheid baclofen en inmiddels ook over diazepam.

Kan iemand me goede tips of een schema geven die je goed heeft geholpen met de afbouw?

Ik hoor heel erg graag van jullie!
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik heb ook een flinke hoeveelheid baclofen en diazepam, maar kan de alcohol nog niet laten gaan...

de oplossing zit hem niet in medicijnen, afbouwen en stoppen met ghb kan gevaarlijk zijn zonder medicatie tegen de acute verschijnselen, maar clean blijven lukt niet met een hele apotheek voor de hand.

de kunst van het clean blijven is de drug, en situaties waarmee je er mee geconfronteerd wordt vermijden, gezonde manieren vinden om met stress enzo om te gaan, en inzien dat 1 keer gebruiken geen terugval hoeft te worden, je kan het ook daarbij laten.

ik zit nu aan het bier, dus ik ben geen haar beter, het is maar wat ervaring wat ik deel.
K
Kaboutertje_18Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Bedankt voor je reactie.
Ik snap je hele punt. Het ergste is dat ik 'gewoon' nog therapie krijg voor het omgaan met stress.
En moeilijke momenten. Krijg echt super veel goede handvaten.
Maar door dit kortstondige gebruik kan ik ze niet toepassen.

Vandaag wel weer minder gebruikt voor mij een klein succesje...
Maar goed je blijft een punt houden!

Thanks voor je reactie
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#20
Over de tips ben ik zelf vrij zeker, maar ze toepassen is heel wat anders.

ik gebruik momenteel redelijk wat baclofen, voor het eerst sinds ik afgekickt ben kan ik de tips van psychiaters, coaches, de broeders en zusters van de AA en menig boek ook toepassen. wat zonder de baclofen alleen obscure gedachten waren zijn met baclofen handvatten.

ik heb meer dan een half jaar niks gedronken, maar ben nu weer vol op bezig... Pillen zijn leuk als ondersteuning, maar bieden je niks in de vorm van abstinent blijven.

Ik geef zelf de alcohol een hogere moeilijkheidsgraag dan sommige andere substanties omdat je ongeveer verplicht supermarkten bezoekt, en daar drank ligt. ook is er reclame voor en is het een sociaal smeermiddel. daarom is het moelijker te ontwijken dan andere drugs.

ik weet dat je bij elke bouwmarkt GBL, (d)water en NaOh kan kopen, maar dat is toch wat anders.

Stoppen met een verslaving begint bij de wens, als je die hebt ben je al op 1/3e, stoppen/afbouwen ziet ik als de 2e 1/3e, maar volhouden is daarna zeker pittig te noemen. je oude triggers komen weer de kop opsteken, of er gebeuren vervelende dingen in je omgeving, vaak denk ik dat de stressfactor na het afkicken vergeten wordt, en na een tijdje weer een factor is.

mijn tip: pillen zijn leuk, maar stoppen moet je echt zelf doen. ik ook nog.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."