Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeb je 't zwaar? Help elkaar! MoeilijkeMomenten- topic!

Heb je 't zwaar? Help elkaar! MoeilijkeMomenten- topic!

109 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
houd jezelf overeind, waarde confrere!
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Legio Patria Nostra zei:
Lastig, is lastig en sommige dingen moet je beslist voor jezelf houden.
Als het zo heet en zonnig is, dan moet ik er ook na al die jaren van no alcohol nog zeer goed uitkijken om niet te dorstig te worden.
Want nig steeds in deze gevallen krijg ik enorme gigantische cravings naar een glas koud bier....
Klik om te vergroten...
Ik heb t gevoel dat ik me veel te open heb gewrikt met het werken aan mezelf en dat dit best wel wat minder mag.

Als ik t me niet lukt om terug recreatief een biertje te pakken dan ben ik over een tijdje ook geheelonthouder. Ik ben er een beetje bang voor, want als ik 1 biertje drink dan is het heel erg moeilijk, zo niet onmogelijk, om het bij eentje te houden.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dit is een herkenbaar geval.
Maar, dit wil beslist niet zeggen dat je louter en alleen door zo een gebeurtenis, je maar met louter deze gebeurtenis meteen het stempel opgeplakt kunt krijgen, dat je een alcoholist bent nee, beste mensen, dat gaat niet zomaar!
( Uitzondering daargelaten, ik was er wel practisch meteen eentje)
Uit eigen ervaring kan ik zeggen, dat deze gebeurtenis een misser genoemd wordt dan ook niet meteen gezien als een terugval.
En ook niet, dat je direct een stempel krijgt.
Welnee.
Er bestaat ook een tussen categorie, dit zijn mensen die tijdenlang niets drinken, maar die keren dat ze dit dan wel doen, meteen er een zeer stevig bacchanaal van maken.
De " af en toe" drinkers.
Ook wel " probleem drinkers" genaamd.
Veel vaker is alcoholisme een zaak, ziekte, die sluipender wijs langzaam maar zeker groeit. Maar hierover staat elders al genoeg op DF beschreven.
Dit hoef ik hier in deze thread niet nog eens extra te doen.
Voor mij is een zonnige warme dag zoals vandaag altijd oppassen...
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#4
Nou ik ben na het eten om kwart over 7 maar gewoon gaan slapen. Dus niet genomen 💪
Nu wel weer sinds half 3 wakker. Hopelijk kan ik later nog wel een paar uurtjes slapen. Maar ergste craving is wel weer weg. Dus zit op dag 10 zonder, weer een dag erbij 💪
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja dat zat ik ook al te denken indd, ene kant is t kut dat k dat heb maar wel extra motiverend🤔. K heb ik m'n leven ook al 3x longontsteking gehad, en gwn stug doorgaan, best debiel eigenlijk... 🤨

Wouw das een aardige voorraad ja😱waarom zoveel?😅. Is het voor jou niet mogelijk om t te verkopen dn? Ik zou mezelf niet vertrouwen met zoveel in handbereik 😶. Mja is jouw keuze he, k weet hoe gevoelig zoiets kan liggen... Ik kan niet eens 1 lijn weggooien, gaat tegen alles in mij in😂😂.
Dat is wel een goede eigenschap dat je liever eerlijk bent😄, daar bereik je wel het meeste mee.. Ik ben liefst ook eerlijk over alles, maar wat drugs betreft heb ik met de jaren geleerd dat het soms beter is van niet, voor iedereen 😶.

Wat heb je voor wilde plannen met zoveel grammen in huis eigenlijk haha😋
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#6
Snelleke Snel zei:
Ja dat zat ik ook al te denken indd, ene kant is t kut dat k dat heb maar wel extra motiverend🤔. K heb ik m'n leven ook al 3x longontsteking gehad, en gwn stug doorgaan, best debiel eigenlijk... 🤨

Wouw das een aardige voorraad ja😱waarom zoveel?😅. Is het voor jou niet mogelijk om t te verkopen dn? Ik zou mezelf niet vertrouwen met zoveel in handbereik 😶. Mja is jouw keuze he, k weet hoe gevoelig zoiets kan liggen... Ik kan niet eens 1 lijn weggooien, gaat tegen alles in mij in😂😂.
Dat is wel een goede eigenschap dat je liever eerlijk bent😄, daar bereik je wel het meeste mee.. Ik ben liefst ook eerlijk over alles, maar wat drugs betreft heb ik met de jaren geleerd dat het soms beter is van niet, voor iedereen 😶.

Wat heb je voor wilde plannen met zoveel grammen in huis eigenlijk haha😋
Klik om te vergroten...

Oh longontsteking is wel echt kut ja. Maar niet zo streng voor jezelf, roken is ook echt een hardnekkige verslaving. Mensen hebben geloof ik gemiddeld iets van 7 pogingen nodig voor het echt lukt. Vallen en opstaan en niet te hard voor jezelf zijn. Daar heb je niks aan.

En haha ja nouja dat is eigenlijk een heel verhaal met een optelsom van verschillende dingen. Normaal had ik ook niet zoveel in huis hoor. Maar goed, het is nu wat het is en ik zou het idd weer kunnen verkopen (nee mods, ik ga niet dealen hier via het forum hoor, zo dom ben ik niet 🤣) maar nog even de vraag of ik dat dus ook wel wil 🙈
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja da's waar ook eigenlijk, echt leip hoe verslavend die zooi is... Ik vind t zelf ook stinken en goor, maar toch doen, en dat verkopen ze gewoon in de supermarkt...😅

Ik snap je wel hoor, als k het eenmaal heb dan laat K het ook niet meer los🙊duivels kut spul dat het is🤐. Hoop dat je eruit komt
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#8
benzzzy zei:
Niet slecht.

Dacht wel even dat ik bezeten was door demonen maar verder oké.
Klik om te vergroten...
klinkt als een goeie trip :grimacing:


Verder heb ik het niet echt moeilijk op het moment. Niet gerelateerd aan drugs in ieder geval. Heb dit weekend wel weer beseft dat ik mezelf een nogal ingewikkeld persoon vindt. Als ik lekker in mn vel zit ben ik heel uitgaand en heel open, zoek ik andere mensen op enzo. Voel ik me minder, (had dit weekend een griepje ofzoiets) trek ik mezelf helemaal terug uit alles en kom ik alleen het huis nog uit voor hoognodige boodschappen. Zelfs DF wordt dan teveel voor me om alles te volgen. En dat terwijl DF zo een mooie plaats is.
Denk dat dat nog wel een aandachtspunt is voor mij: Hulp accepteren als ik dat nodig heb
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zeelanddude zei:
klinkt als een goeie trip :grimacing:


Verder heb ik het niet echt moeilijk op het moment. Niet gerelateerd aan drugs in ieder geval. Heb dit weekend wel weer beseft dat ik mezelf een nogal ingewikkeld persoon vindt. Als ik lekker in mn vel zit ben ik heel uitgaand en heel open, zoek ik andere mensen op enzo. Voel ik me minder, (had dit weekend een griepje ofzoiets) trek ik mezelf helemaal terug uit alles en kom ik alleen het huis nog uit voor hoognodige boodschappen. Zelfs DF wordt dan teveel voor me om alles te volgen. En dat terwijl DF zo een mooie plaats is.
Denk dat dat nog wel een aandachtspunt is voor mij: Hulp accepteren als ik dat nodig heb
Klik om te vergroten...
Klinkt alsof je doodnormaal bent. Wees niet zo hard voor jezelf:) tuurlijk heeft niemand ergens zin in als hij zich niet goed voelt:)
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben heel benieuwd hoe je eerste dag gegaan is @Snelleke Snel
En of het vanochtend een mooi afscheid was 🤣
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat balen dat je zo'n kutdag had en het zo'n geklooi was op je werk. Juist dan bij stress kan ik me goed voorstellen dat je het extra moeilijk hebt. Maar echt knap van je dat je niet gerookt hebt!!! En dat je de eerste tijd meer snoept hebben meer mensen, dat komt vanzelf wel weer in balans hoe langer je gestopt bent. Probeer idd gewoon lekker te wandelen of andere afleiding te zoeken. Zet hem op 💪💪💪
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#12
Perenijsje zei:
Ik ben heel benieuwd hoe je eerste dag gegaan is @Snelleke Snel
En of het vanochtend een mooi afscheid was 🤣
Klik om te vergroten...

Ging eigenlijk wel prima opzich.. eerste pauze werd ik een beetje gek van die mensen die ik ammaar naar buiten zag gaan, de tweede pauze ben ik met iemand lekker boven in de computer ruimte gaan zitten, dat scheelde echt veel... eenmaal thuis, was best moe dus ben ff dutje gaan doen, dat werd een dutje tot 8 uur s avonds😅. Eigenlijk enige wat ik wil is slapen komt t op neer😂 maar tot nu toe weinig problemen, als ik de gedachte krijg bedenk ik hoe vies t eigenlijk is en dan gaat t vrij gauw weer over... Mja ben er nog lang niet
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ga ook ff een tijd zonder pep, val ook in een risico groep helaas... mag wel gewoon werken, wat ik ook zo vaag vind eigenlijk😅. Hoop ook dat ik geen nieuwe ga halen maar als het straks echt lockdown wordt pfff.... vandaag gelukkig mezelf goed bezig gehouden, mja op gegeven moment is je huis ook wel echt schoon😂. Mja ik heb plantjes gekocht vanmiddag dus kan nog een beetje tuinieren en iig weer een vrolijk uitzicht op m'n balkon als ze uitkomen😋
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#14
Oh ja het afscheid haha nou prachtig😆 met een blikje energie erbij, terwijl ik lkkr zat te hoesten dus ja goed afscheid😂
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#15
So vanmiddag had k het ff heel zwaar zeg pfff... was op m'n werk bezig met iets wat normaal gesproken al kut/ moeilijk is om te doen, ben er nu gewoon de hele dag mee aan t kloten geweest terwijl je dat normaal in ongeveer 3 uur wel gedaan moet hebben. Echt de pest erin jonge pfff, kon wel janken werd er echt agressief van😤.
Op de terugweg voelde k ook echt paar traantjes uit m'n ooghoek rollen Jezus, overal zie ik ineens mensen roken 😐. Mja ik ben naar m'n ouders gegaan daar de snoeppot leeggeroofd een banaan gepakt en een pokkenend met de hond gaan lopen in duin, dat luchtte wel weer op gelukkig😄.

Echt, dat ze deze tyfuszooi gewoon in de winkel verkopen, ik kan er met m'n kop niet bij... coke en pep afkick is echt niks vergeleken met die kut sigaretten (in mijn opinie iig), je ziet het overal de hele dag en t is gewoon ""normaal"...

So dat wou ik even kwijt
I
IffnessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het is niet dat ik cravings heb. Ik verveel me alleen de tandjes sinds ik gestopt ben met blowen.
...dus je gaat wat vaker naar de sportschool en je besteedt wat meer tijd aan je werk.
En daarna is het net of onze-lieve-heer denkt: "hoe kunnen we dat nou óók voorkomen?? Wat zou de kroon zijn op Iffness z'n stoppoging? Ik weet het al! Muhahaha!!"
Zoiets...
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#17
Je bent goed bezig! Heb ook ff een klote dagje. Ben nog steeds aan het werk... Is wel even afleiding tenminste
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#18
@Snelleke Snel tja, zo een kutdag kan altijd gebeuren toch? Maar een sigaret is dan wel even een opluchting hoor. Goed dat je dat niet gedaan hebt.
Hier nog 1 die nog op et werk zit. Maar ben wel voor me eigen bezig 😬 heerlijk, hele werkplaats voor mij alleen 😂
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nou FAIL to the max dus vandaag...🙈

K had gister dus dus kut dag, vandaag kwam ik op werk, moest ik dus weer dat zelfde klote werk gaan doen, was voor mij al reden om er 1 op te steken... kwam er eentje zeggen dat ik zoveel fout had gedaan de dag ervoor , toen was ik helemaal in alle staten, dáárbovenop kwam er nog 1 zeiken over een tyfus locker die ik had "ingepikt " juhhhh nou dat was voor mij de doorslag, dikke tyfus doeiiiii

Jammer maar als k niet was gaan roken had ik denk echt iemand voor z'n bek geslagen😌.
Ik hou t wel bij dat het geen gewoonte moet zijn, maar als ik mezelf ga opdwingen of hoe je t noemen wilt, gaat t gigantisch fout, denk wat je wilt maar dit is het🙈🙉🙊
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#20
Was denk iets te enthousiast ofzo k weet niet... Mja ik weet hoe ik er een half jaar geleden bij zat vs. nu en ben toch al een heel eind, roken is miss gewoon te voorbarig gwst

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."