Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeb je 't zwaar? Help elkaar! MoeilijkeMomenten- topic!

Heb je 't zwaar? Help elkaar! MoeilijkeMomenten- topic!

109 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ahaa ja ik heb geen zin in die meuk ecig, vapen.. zo blijf je aan de gang🙄ik ben erachter dat ik in elkaar zit, alles of niks, geen middenweg, heb k mezelf al paar keer bewezen😅.

Mja vin t wel knap van je hoor, en als je t op die manier kunt is daar toch niks mis mee verder🙂
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#2
Echt goed dat je wilt stoppen @Snelleke Snel en heel veel succes!

Ik ben gelukkig nooit begonnen met roken. Maar heb nu wel ff een moeilijk momentje. Heb nou 12 dagen geen speed gebruikt en had net intake voor een VERS-training om te leren omgaan met mijn emoties zodat ik ook niet meer daarvoor hoef te gebruiken. Alleen weten ze wel van mijn gebruik en dat ik niet helemaal wil stoppen. En om die training te mogen doen mag ik niet gebruiken of ander zelfdestructief gedrag vertonen. Maar ik wil juist die training doen om dat te leren. Dus beetje krom. Maar ik hou toch nog dat achterdeurtje open zeg maar nu omdat ik het niet helemaal wil afzweren. Dus heel gesprek gehad erover en nu mag ik wel meedoen als het goed is onder bepaalde voorwaarden, dus dat is mooi.

Nu ben ik weer thuis en is mn trek opeens wel weer hoog. Maar morgenmiddag heb ik weer traumatherapie. En ik wil ook echt niet gebruiken nu. Dus ik ga gewoon eten koken en op een andere manier goed voor mezelf zorgen en afleiding zoeken vanavond. Dus ik ga er gewoon echt niet aan toegeven en dat lukt me ook wel. Maar heb het wel ff moeilijk en wide het ff van me afschrijven zodat ik er niet zo alleen mee zit.
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dankjewel Perenijsje 🙂. T is gewoon tijd, elke keer als ik wakker word moet ik eerst 10 min. slijm ophoesten, ben daar zo fckin klaar mee.. ben astmatisch dus is niet zo gek dat ik nu op m'n 28e al last heb, mja ik ga niet afwachten hoe dat zou zijn over bijv. 20 jaar😆nu of nooit!

Wel een raar verhaal van die training zeg! Ik zou dan (Mja dat ben ik he🤪) een leugen om bestwil vertellen en niks zeggen over die pep, of zeggen dat je bent gestopt, niet goedschiks dan maar zo! Maarja ik weet niet of dat verder gevolgen heeft voor jou om echt geholpen te worden, dus neem mij maar niet te serieus🙈

Perenijsje zei:
Maar heb het wel ff moeilijk en wide het ff van me afschrijven zodat ik er niet zo alleen mee zit.
Klik om te vergroten...

Daar is dit topic voor toch, ff je ei kwijt kunnen😊
Ik herken het wel hoor, maar wat je zegt, lekker jezelf afleiden! Is in mijn opinie de enige oplossing voor nu denk... maar heb je t ook in huis dan? Want dan maak je t jezelf wel moeilijk ja😕 ik heb ook nog een heel klein beetje liggen maar ik ga t niet pakken, k hou in m'n achterhoofd dat k morgen half 6 eruit moet en geen zin om nr de klote te gaan werken (en niet kunnen roken, dubbel kut😝). Echt klote spul, daarom ben k er echt klaar mee voorlopig, ik haal t niet meer in huis want ik kan t niet weerstaan, nu wel gelukkig maar de verleiding hangt wel in de lucht.. hoop dat je t ook volhoud!!
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#4
Snelleke Snel zei:
Dankjewel Perenijsje 🙂. T is gewoon tijd, elke keer als ik wakker word moet ik eerst 10 min. slijm ophoesten, ben daar zo fckin klaar mee.. ben astmatisch dus is niet zo gek dat ik nu op m'n 28e al last heb, mja ik ga niet afwachten hoe dat zou zijn over bijv. 20 jaar😆nu of nooit!

Wel een raar verhaal van die training zeg! Ik zou dan (Mja dat ben ik he🤪) een leugen om bestwil vertellen en niks zeggen over die pep, of zeggen dat je bent gestopt, niet goedschiks dan maar zo! Maarja ik weet niet of dat verder gevolgen heeft voor jou om echt geholpen te worden, dus neem mij maar niet te serieus🙈



Daar is dit topic voor toch, ff je ei kwijt kunnen😊
Ik herken het wel hoor, maar wat je zegt, lekker jezelf afleiden! Is in mijn opinie de enige oplossing voor nu denk... maar heb je t ook in huis dan? Want dan maak je t jezelf wel moeilijk ja😕 ik heb ook nog een heel klein beetje liggen maar ik ga t niet pakken, k hou in m'n achterhoofd dat k morgen half 6 eruit moet en geen zin om nr de klote te gaan werken (en niet kunnen roken, dubbel kut😝). Echt klote spul, daarom ben k er echt klaar mee voorlopig, ik haal t niet meer in huis want ik kan t niet weerstaan, nu wel gelukkig maar de verleiding hangt wel in de lucht.. hoop dat je t ook volhoud!!
Klik om te vergroten...

Oh dat is wel echt vervelend dat je zo elke ochtend wakker wordt. Maar daarom ook wel een goede motivatie lijkt me!

Ja ik heb dus echt nog een hele voorraad (iets van -en weer weg- gram nat) thuis liggen🙈 Dus ook al lukt het nu om te weerstaan, als de emoties weer oplopen houd ik zo wel een achterdeurtje voor mezelf open. En ze willen dus idd eigenlijk dat ik dat dus wegdoe, maar dat moet ik dus nog even zien, ga het iig echt niet zomaar weggooien zoveel 🙈
Maar ze zei ook al dat ze het niet kan controleren. En ik ben ook wel echt van de openheid en eerlijkheid. Maar ik ben nu toch ambivalent dus 🙈
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja dat zat ik ook al te denken indd, ene kant is t kut dat k dat heb maar wel extra motiverend🤔. K heb ik m'n leven ook al 3x longontsteking gehad, en gwn stug doorgaan, best debiel eigenlijk... 🤨

Wouw das een aardige voorraad ja😱waarom zoveel?😅. Is het voor jou niet mogelijk om t te verkopen dn? Ik zou mezelf niet vertrouwen met zoveel in handbereik 😶. Mja is jouw keuze he, k weet hoe gevoelig zoiets kan liggen... Ik kan niet eens 1 lijn weggooien, gaat tegen alles in mij in😂😂.
Dat is wel een goede eigenschap dat je liever eerlijk bent😄, daar bereik je wel het meeste mee.. Ik ben liefst ook eerlijk over alles, maar wat drugs betreft heb ik met de jaren geleerd dat het soms beter is van niet, voor iedereen 😶.

Wat heb je voor wilde plannen met zoveel grammen in huis eigenlijk haha😋
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#6
Snelleke Snel zei:
Ja dat zat ik ook al te denken indd, ene kant is t kut dat k dat heb maar wel extra motiverend🤔. K heb ik m'n leven ook al 3x longontsteking gehad, en gwn stug doorgaan, best debiel eigenlijk... 🤨

Wouw das een aardige voorraad ja😱waarom zoveel?😅. Is het voor jou niet mogelijk om t te verkopen dn? Ik zou mezelf niet vertrouwen met zoveel in handbereik 😶. Mja is jouw keuze he, k weet hoe gevoelig zoiets kan liggen... Ik kan niet eens 1 lijn weggooien, gaat tegen alles in mij in😂😂.
Dat is wel een goede eigenschap dat je liever eerlijk bent😄, daar bereik je wel het meeste mee.. Ik ben liefst ook eerlijk over alles, maar wat drugs betreft heb ik met de jaren geleerd dat het soms beter is van niet, voor iedereen 😶.

Wat heb je voor wilde plannen met zoveel grammen in huis eigenlijk haha😋
Klik om te vergroten...

Oh longontsteking is wel echt kut ja. Maar niet zo streng voor jezelf, roken is ook echt een hardnekkige verslaving. Mensen hebben geloof ik gemiddeld iets van 7 pogingen nodig voor het echt lukt. Vallen en opstaan en niet te hard voor jezelf zijn. Daar heb je niks aan.

En haha ja nouja dat is eigenlijk een heel verhaal met een optelsom van verschillende dingen. Normaal had ik ook niet zoveel in huis hoor. Maar goed, het is nu wat het is en ik zou het idd weer kunnen verkopen (nee mods, ik ga niet dealen hier via het forum hoor, zo dom ben ik niet 🤣) maar nog even de vraag of ik dat dus ook wel wil 🙈
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja da's waar ook eigenlijk, echt leip hoe verslavend die zooi is... Ik vind t zelf ook stinken en goor, maar toch doen, en dat verkopen ze gewoon in de supermarkt...😅

Ik snap je wel hoor, als k het eenmaal heb dan laat K het ook niet meer los🙊duivels kut spul dat het is🤐. Hoop dat je eruit komt
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#8
benzzzy zei:
Niet slecht.

Dacht wel even dat ik bezeten was door demonen maar verder oké.
Klik om te vergroten...
klinkt als een goeie trip :grimacing:


Verder heb ik het niet echt moeilijk op het moment. Niet gerelateerd aan drugs in ieder geval. Heb dit weekend wel weer beseft dat ik mezelf een nogal ingewikkeld persoon vindt. Als ik lekker in mn vel zit ben ik heel uitgaand en heel open, zoek ik andere mensen op enzo. Voel ik me minder, (had dit weekend een griepje ofzoiets) trek ik mezelf helemaal terug uit alles en kom ik alleen het huis nog uit voor hoognodige boodschappen. Zelfs DF wordt dan teveel voor me om alles te volgen. En dat terwijl DF zo een mooie plaats is.
Denk dat dat nog wel een aandachtspunt is voor mij: Hulp accepteren als ik dat nodig heb
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zeelanddude zei:
klinkt als een goeie trip :grimacing:


Verder heb ik het niet echt moeilijk op het moment. Niet gerelateerd aan drugs in ieder geval. Heb dit weekend wel weer beseft dat ik mezelf een nogal ingewikkeld persoon vindt. Als ik lekker in mn vel zit ben ik heel uitgaand en heel open, zoek ik andere mensen op enzo. Voel ik me minder, (had dit weekend een griepje ofzoiets) trek ik mezelf helemaal terug uit alles en kom ik alleen het huis nog uit voor hoognodige boodschappen. Zelfs DF wordt dan teveel voor me om alles te volgen. En dat terwijl DF zo een mooie plaats is.
Denk dat dat nog wel een aandachtspunt is voor mij: Hulp accepteren als ik dat nodig heb
Klik om te vergroten...
Klinkt alsof je doodnormaal bent. Wees niet zo hard voor jezelf:) tuurlijk heeft niemand ergens zin in als hij zich niet goed voelt:)
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben heel benieuwd hoe je eerste dag gegaan is @Snelleke Snel
En of het vanochtend een mooi afscheid was 🤣
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat balen dat je zo'n kutdag had en het zo'n geklooi was op je werk. Juist dan bij stress kan ik me goed voorstellen dat je het extra moeilijk hebt. Maar echt knap van je dat je niet gerookt hebt!!! En dat je de eerste tijd meer snoept hebben meer mensen, dat komt vanzelf wel weer in balans hoe langer je gestopt bent. Probeer idd gewoon lekker te wandelen of andere afleiding te zoeken. Zet hem op 💪💪💪
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#12
Perenijsje zei:
Ik ben heel benieuwd hoe je eerste dag gegaan is @Snelleke Snel
En of het vanochtend een mooi afscheid was 🤣
Klik om te vergroten...

Ging eigenlijk wel prima opzich.. eerste pauze werd ik een beetje gek van die mensen die ik ammaar naar buiten zag gaan, de tweede pauze ben ik met iemand lekker boven in de computer ruimte gaan zitten, dat scheelde echt veel... eenmaal thuis, was best moe dus ben ff dutje gaan doen, dat werd een dutje tot 8 uur s avonds😅. Eigenlijk enige wat ik wil is slapen komt t op neer😂 maar tot nu toe weinig problemen, als ik de gedachte krijg bedenk ik hoe vies t eigenlijk is en dan gaat t vrij gauw weer over... Mja ben er nog lang niet
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ga ook ff een tijd zonder pep, val ook in een risico groep helaas... mag wel gewoon werken, wat ik ook zo vaag vind eigenlijk😅. Hoop ook dat ik geen nieuwe ga halen maar als het straks echt lockdown wordt pfff.... vandaag gelukkig mezelf goed bezig gehouden, mja op gegeven moment is je huis ook wel echt schoon😂. Mja ik heb plantjes gekocht vanmiddag dus kan nog een beetje tuinieren en iig weer een vrolijk uitzicht op m'n balkon als ze uitkomen😋
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#14
Oh ja het afscheid haha nou prachtig😆 met een blikje energie erbij, terwijl ik lkkr zat te hoesten dus ja goed afscheid😂
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#15
So vanmiddag had k het ff heel zwaar zeg pfff... was op m'n werk bezig met iets wat normaal gesproken al kut/ moeilijk is om te doen, ben er nu gewoon de hele dag mee aan t kloten geweest terwijl je dat normaal in ongeveer 3 uur wel gedaan moet hebben. Echt de pest erin jonge pfff, kon wel janken werd er echt agressief van😤.
Op de terugweg voelde k ook echt paar traantjes uit m'n ooghoek rollen Jezus, overal zie ik ineens mensen roken 😐. Mja ik ben naar m'n ouders gegaan daar de snoeppot leeggeroofd een banaan gepakt en een pokkenend met de hond gaan lopen in duin, dat luchtte wel weer op gelukkig😄.

Echt, dat ze deze tyfuszooi gewoon in de winkel verkopen, ik kan er met m'n kop niet bij... coke en pep afkick is echt niks vergeleken met die kut sigaretten (in mijn opinie iig), je ziet het overal de hele dag en t is gewoon ""normaal"...

So dat wou ik even kwijt
I
IffnessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het is niet dat ik cravings heb. Ik verveel me alleen de tandjes sinds ik gestopt ben met blowen.
...dus je gaat wat vaker naar de sportschool en je besteedt wat meer tijd aan je werk.
En daarna is het net of onze-lieve-heer denkt: "hoe kunnen we dat nou óók voorkomen?? Wat zou de kroon zijn op Iffness z'n stoppoging? Ik weet het al! Muhahaha!!"
Zoiets...
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#17
Je bent goed bezig! Heb ook ff een klote dagje. Ben nog steeds aan het werk... Is wel even afleiding tenminste
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#18
@Snelleke Snel tja, zo een kutdag kan altijd gebeuren toch? Maar een sigaret is dan wel even een opluchting hoor. Goed dat je dat niet gedaan hebt.
Hier nog 1 die nog op et werk zit. Maar ben wel voor me eigen bezig 😬 heerlijk, hele werkplaats voor mij alleen 😂
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nou FAIL to the max dus vandaag...🙈

K had gister dus dus kut dag, vandaag kwam ik op werk, moest ik dus weer dat zelfde klote werk gaan doen, was voor mij al reden om er 1 op te steken... kwam er eentje zeggen dat ik zoveel fout had gedaan de dag ervoor , toen was ik helemaal in alle staten, dáárbovenop kwam er nog 1 zeiken over een tyfus locker die ik had "ingepikt " juhhhh nou dat was voor mij de doorslag, dikke tyfus doeiiiii

Jammer maar als k niet was gaan roken had ik denk echt iemand voor z'n bek geslagen😌.
Ik hou t wel bij dat het geen gewoonte moet zijn, maar als ik mezelf ga opdwingen of hoe je t noemen wilt, gaat t gigantisch fout, denk wat je wilt maar dit is het🙈🙉🙊
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#20
Was denk iets te enthousiast ofzo k weet niet... Mja ik weet hoe ik er een half jaar geleden bij zat vs. nu en ben toch al een heel eind, roken is miss gewoon te voorbarig gwst

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."