Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsErgste withdrawal

Ergste withdrawal

76 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#1
GHB, benzo's nooit gehad. Speed afkick is slecht te doen als je weinig tijd hebt, je lichaam heeft geen tijd om te herstellen maar voorderest is het een kwestie van even doorbijten
En met Mephedrone werd ik ook wel even hard met mn neus op de feiten gedrukt:nomouth: Maar dat zit op een of andere manier nog tussen je oren, GHB niet
p
pinkieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Benzo’s :) voor de rest nergens ervaring mee..
(En eerlijk gezegd ook veel last ondervonden met het plots stoppen van sipralexa)
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Nog nergens van hoeven af te kicken gelukkig!
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#4
Afkicken van seksverslaving met constante erectie. Geen pretje :laughing:
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#5
ben afgekickt van alprazolam (benzo)
jezus wat was dat kut echt dat je gaat denken hoe kunnen ze dit in godsnaam voorschrijven bij de huisarts
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb een half jaar elke dag 30mg oxazepam gebruikt, maar stoppen was niet lastig.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#7
acht.zes zei:
Ik heb een half jaar elke dag 30mg oxazepam gebruikt, maar stoppen was niet lastig.
Klik om te vergroten...
Goed om te horen
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
@Rayyar
Ik dacht elke dag 5mg afgebouwd, dus in 6 dagen van 30 naar nul. Ben twee dagen licht chagerijnig geweest, that's all.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat is er precies zo lastig aan een speedafkick? Het mentale? Want het is toch juist zo dat speed weinig lichamelijke afkickverschijnselen geeft terwijl benzo’s daar juist wel om bekend staan, evenals GHB?

Zelf nooit van iets af moeten kicken, behalve na een verkoudheid, van neusspray (xylometazoline), vind ik altijd weer moeilijk :’)
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Anti-depressiva afkick 4x gedaan was wel te doen mindere stemming that's it.
Benzo afkick was wel naar.
Speed ontwenning is ook wel klote.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bij mij was het GHB cold turkey.
Dacht dat het allemaal niet zo zwaar zou zijn en er wel makkelijk overeen.
Ik was toen ook nog tegen benzo's maar weet nu dat er veel verschil in zit en Diazepam een goed hulp middeltje kan zijn.
S
StailozLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb het een keer aan een vriendin van mij gevraagd die met verslaafde werkt, en de antwoord was wel redelijk duidelijk dat Benzos het ergst waren. En dit zeiden meerdere mensen die aan zowel heroine en benzo's verslaafd waren. Die vonden dus benzo's erger dan Heroine...
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja precies, benzodiazepinen hoor ikz toch wel het vaakst. Het is echt een mentale kwelling. Het kan ook erg lang duren. Wat het uitzichtloos maakt.

Een vriend van me gebruikte 8 maanden diazepam. Niet elke dag. Maar genoeg om elke dag onder invloed te zijn. Hij zei: k word niet afhankelijk want gebruik niet elke dag. Maar heb gezegd dat diazepam onwijs lange halfwaardetijd heeft en dus constant onder invloed is. Hij besloot te stoppen. Ik adviseerde hem dir af te bouwen. Maar was niet nodig volgens hem. Heb mijn ervaring gedeeld maar hij dacht kennelijk dat ik me aanstelde. Ik waarschuwde hem sat dat ie dit niet leuk gaat vinden. Eerste twee weken ging het prima, maar was omdat er nog dia in zijn bloed zat. Daarna werd ie vreselijk paranoïde en depressief. Hij heeft zelfs op het dak gestaan om zelfmoord te plegen.
Hij zei alrijd: met coke en mdma is het erger want daar ben je down van. En ik: k ben liever twee weken down en emotioneel dan angstig en paranoïde en shakerige spieren voor paar maanden. Bovendien is het gevaarlijk zónder toezicht.

Speed afkicken was niks vergeleken bij benzodiazepinen afkicken. Heb niks gemerkt omdat die van de benzo zo aanwezig was.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Roze olifant zei:
Zelf nooit van iets af moeten kicken, behalve na een verkoudheid, van neusspray (xylometazoline), vind ik altijd weer moeilijk :’)
Klik om te vergroten...
Dat spul went je lichaam echt snel aan zeg.

Ik voel me er niet goed bij om het te gebruiken, omdat ik weet dat mijn neus erna nog extra verstopt zal aanvoelen. Het werkt wel goed, maar heel tijdelijk.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Roze olifant zei:
Zelf nooit van iets af moeten kicken, behalve na een verkoudheid, van neusspray (xylometazoline), vind ik altijd weer moeilijk :’)
Klik om te vergroten...
Dat spul kun je gewoon beter helemaal nooit gebruiken, echt troep is het. Bij een verkoudheid kun je dan beter gewoon een zoutoplossing halen, werkt best ok en kun je direct mee stoppen.

Voor meer chronische verstoptheid, wat ik zelf heb ivm allergieën, kun je veel beter een neusspray met corticosteroiden gebruiken. Alleen heb je daar in Nederland wel een recept voor nodig. Fijne aan corticosteroiden is dat het voor mij persoonlijk net zo goed werkt als dat xylo spul, maar ik kan er elk moment mee stoppen zonder dat mijn neus daarna voller zat dan voorheen. Ook na snuiven is het wel fijn en lijkt mijn neus veel sneller te herstellen dan normaal.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
Psychedelibee zei:
Dat spul kun je gewoon beter helemaal nooit gebruiken, echt troep is het. Bij een verkoudheid kun je dan beter gewoon een zoutoplossing halen, werkt best ok en kun je direct mee stoppen.

Voor meer chronische verstoptheid, wat ik zelf heb ivm allergieën, kun je veel beter een neusspray met corticosteroiden gebruiken. Alleen heb je daar in Nederland wel een recept voor nodig. Fijne aan corticosteroiden is dat het voor mij persoonlijk net zo goed werkt als dat xylo spul, maar ik kan er elk moment mee stoppen zonder dat mijn neus daarna voller zat dan voorheen. Ook na snuiven is het wel fijn en lijkt mijn neus veel sneller te herstellen dan normaal.
Klik om te vergroten...

Dat zei je al eens ja. Een zoutoplossing heb ik nu (laatste keer aangeschaft in plaats van xylo, en ik gebruik dat ook graag voorafgaand aan het snuiven van drugs, grappig dat jij het net erna doet ^^) maar is toch minder effectief gebleken tegen verkoudheid. Ik ga die corticosteroïden zeker eens proberen, jammer wel dat dat op recept is.

Ik heb trouwens zelf nooit echt grote nadelen ondervonden van die xylo, behalve dat dus inderdaad het afbouwen altijd best kut is en je dus echt een tijdje met een half dichte neus achterblijft. Best wel tegenstrijdig en je lichaam went er bizar snel aan zoals Mindless al zegt. Maar als je écht snotverkouden bent en niet kan ademen/slapen is het wel tijdelijk de hemel op aarde. :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze olifant zei:
en ik gebruik dat ook graag voorafgaand aan het snuiven van drugs, grappig dat jij het net erna doet ^^)
Klik om te vergroten...
Ik zou het zeker ook erna doen, aangezien je dan je neus schoonmaakt. Je neus voor het snuiven schoonmaken kan handig zijn, maar is meestal niet echt nodig. Ik had het overigens over die corticosteroiden voor erna, aangezien die helpen bij de ontsteking. Als ik corticosteroiden na het snuiven gebruik, heb ik niet nog dagen last van mijn neus erna. Helaas is mijn voorraad al een jaar op en mijn recept niet verlengd aangezien ik het te weinig bestelde. En ik denk er altijd alleen maar op het moment dat ik heb gesnoven.

Xylo werkt eigenlijk gewoon te goed, plus dat het daarna inderdaad erger is dan ervoor als je zomaar stopt. Een vriend van mij is er jarenlang aan verslaafd geweest haha, hij kon maar niet accepteren dat zijn neus niet continu perfect vrij is. Ik leef al mijn hele leven met een half verstopte neus, dus ga me maar niet eens aan xylo wagen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Psychedelibee zei:
Ik zou het zeker ook erna doen, aangezien je dan je neus schoonmaakt. Je neus voor het snuiven schoonmaken kan handig zijn, maar is meestal niet echt nodig. Ik had het overigens over die corticosteroiden voor erna, aangezien die helpen bij de ontsteking. Als ik corticosteroiden na het snuiven gebruik, heb ik niet nog dagen last van mijn neus erna. Helaas is mijn voorraad al een jaar op en mijn recept niet verlengd aangezien ik het te weinig bestelde. En ik denk er altijd alleen maar op het moment dat ik heb gesnoven.

Xylo werkt eigenlijk gewoon te goed, plus dat het daarna inderdaad erger is dan ervoor als je zomaar stopt. Een vriend van mij is er jarenlang aan verslaafd geweest haha, hij kon maar niet accepteren dat zijn neus niet continu perfect vrij is. Ik leef al mijn hele leven met een half verstopte neus, dus ga me maar niet eens aan xylo wagen.
Klik om te vergroten...

Ik doe het eigenlijk ook niet om mijn neus schoon te maken maar om te voorkomen dat er poeder mijn longen in vliegt. :wink: Het blijft dan voor mijn gevoel beter ‘steken’ in je neus lol, maar is misschien psychologisch. Schoonmaken achteraf ben ik dan vaak weer te lui voor, ik snuif eigenlijk vrijwel nooit meer iets, alleen ketamine. Wel goede tip die je geeft want ik zou het wel moeten doen, heb heel snel geïrriteerde neusslijmvliezen. Dus is zelfs voor die enkele keer wel de moeite waard daar wat aandacht aan te besteden.

Ik heb ook een vriendin die jarenlang verslaafd was aan xylo en helemaal in paniek raakte als het niet het terrein van een festival op mocht. Best heftig! Ik kan het me ook goed voorstellen want als ik niet iedere keer bewust (en met de nodige moeite) afkickte dan zou ik ook zeker weten een dagelijkse gebruiker zijn. Beter dus dat je je er maar gewoon niet aan waagt.

Mindless zei:
Inmiddels ook al eens een goede neusspoeling geprobeerd @Roze olifant? Dat werkt voor mij bij meer oppervlakkige verstoptheid.

Het zit bij mij echter vaak dieper in de neus/bijholten en daarbij gebruik ik diverse technieken om dat te drainen (wat soms niet werkt en soms heel goed). Bijvoorbeeld met mijn vingers tappen op die plekken om de boel te stimuleren los te komen. Zoek maar eens op dr. Mandell sinus drainage bijvoorbeeld. De heel erg Amerikaanse vibe van die filmpjes moet je dan maar even voor lief nemen... Het lijkt misschien wat gek, maar sommige dingen werken echt goed en blijven vaak ook werken een tijd nadat je het doet. En dat dus zonder bijwerkingen en je kunt het zo vaak doen als je wilt. Heel soms is er bij mij ook echte drainage wat echt heel erg prettig is.
Klik om te vergroten...

Oké, thanks, ik ga eens naar alternatieven kijken dan ja, alles valt te proberen. Het is een dure hobby om bij verkoudheid steeds een paar weken van xylo afhankelijk te zijn. Ik moet er ook speciaal in Nederland voor naar de winkel of via internet bestellen want hier in België verkopen ze geen medicamenten bij Kruidvat en moet je naar de apotheek (drie keer zo duur). Waar zijn neusspoelingen zoal te krijgen?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Inmiddels ook al eens een goede neusspoeling geprobeerd @Roze olifant? Dat werkt voor mij bij meer oppervlakkige verstoptheid.

Het zit bij mij echter vaak dieper in de neus/bijholten en daarbij gebruik ik diverse technieken om dat te drainen (wat soms niet werkt en soms heel goed). Bijvoorbeeld met mijn vingers tappen op die plekken om de boel te stimuleren los te komen. Zoek maar eens op dr. Mandell sinus drainage bijvoorbeeld. De heel erg Amerikaanse vibe van die filmpjes moet je dan maar even voor lief nemen... Het lijkt misschien wat gek, maar sommige dingen werken echt goed en blijven vaak ook werken een tijd nadat je het doet. En dat dus zonder bijwerkingen en je kunt het zo vaak doen als je wilt. Heel soms is er bij mij ook echte drainage wat echt heel erg prettig is.
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Hallo,

Voor degene die van meerdere drugs zijn afgekickt, welke vonden jullie het naarst?

Ik ben nu een keer van benzos(diazepam) , een keer van speed, en een keer van GHB afgekickt.

Die van de benzodiazepinen was duidelijk de ergste. Ik werd eerst ziek en daarna werd ik angstig en constant nachtmerries. Ik kon simple taken niet meer uitvoeren. En het duurde ook verschrikkelijk lang.

Speed vond ik hierbij veggeleken niks bij. Ik weet dat jullie me tegen zullen spreken. Ik vond het wel fijn dat ik veel kon slapen tijdens het down zijn. En het scheelt ook dat er geen lichamelijke klachten waren.

Laatst dus van GHB afgekickt. Dit was heel heftig, beetje als benzo afkick maar dan heel lichamelijk. Het was wel snel weg. Heb me een week echt verrot gevoeld, maar dan was ik vrijwel van de lichamelijke afkick af. En angsten zijn nu ook helemaal verdwenen.

Ik gebruikte diazepam wel veel langer dan de andere twee.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."