Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLorazepam verslaving

Lorazepam verslaving

219 antwoorden
34 weergaven
18-5-2026
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Donald41 zei:
Heb hier nog CBD wiet liggen ook, maar dat is nog te vroeg. Ga ik eens proberen als ik niet meer kan slapen in de verdere afbouw. Zou dat hetzelfde effect als olie zijn?
Klik om te vergroten...

Roken is nooit het zelfde als olie innemen of het vapen, komen andere stoffen vrij en andere stoffen die werkzaam moeten zijn verbranden bij gebruik dus niet het dat wat je er mee wilt bereiken.
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#2
wonderalice zei:
Je neemt het alleen om te slapen? Bij langdurig gebruik wordt de werking snel minder.. Merk je nog iets van het effect? Dit wil niet zeggen dat je geen ontwenningsverschijnselen zal ervaren bij afbouw.. Misschien verstandig om met je huisarts een afbouw schema te maken? Succes in ieder geval!
Klik om te vergroten...

Ja, enkel om te slapen. Ik zit ondertussen op 20mg en slaap nog goed. (3-4 uur vind ik ok) Tot hiertoe nog geen ontwenningsverschijnselen.
Heb het zelf gemaakt en met mijn huisarts besproken en hij vind het een goed schema.
Mijn ervaring is echter dat artsen je daar moeilijk bij kunnen helpen. Zelfs gespecialiseerde psychiaters daarin. Het verloop bij een ontwenning is blijkbaar bij iedereen wat anders.
w
wonderaliceLid
01-01-2024, 00:00
#3
Donald41 zei:
Ja, enkel om te slapen. Ik zit ondertussen op 20mg en slaap nog goed. Tot hiertoe nog geen ontwenningsverschijnselen.
Heb het zelf gemaakt en met mijn huisarts besproken en hij vind het een goed schema.
Mijn ervaring is echter dat artsen je daar moeilijk bij kunnen helpen. Zelfs gespecialiseerde psychiaters daarin. Het verloop bij een ontwenning is blijkbaar bij iedereen wat anders.
Klik om te vergroten...
Klopt hoor, veel huisartsen hebben hier niet veel ervaring mee, het is misschien meer een vraag voor een verslavingarts.. Je kunt altijd bij je huisarts vragen om een verwijzing naar een verslavingszorg instelling.. Die zijn hierin gespecialiseerd.. Afbouwen van benzo's moet je niet onderschatten, je kunt beter de tijd nemen dan op eigen houtje (te) snel willen. De ontwenningsverschijnselen kunnen erg heftig zijn en er zijn specialisten die je goed kunnen begeleiden hierin..
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#4
wonderalice zei:
Klopt hoor, veel huisartsen hebben hier niet veel ervaring mee, het is misschien meer een vraag voor een verslavingarts.. Je kunt altijd bij je huisarts vragen om een verwijzing naar een verslavingszorg instelling.. Die zijn hierin gespecialiseerd..
Klik om te vergroten...

Dat heb ik allemaal al meermaals achter de rug gehad... Het is ondertussen een heel verhaal geworden, maar indien interesse moet je maar eens doornemen als je tijd hebt.
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Vandaag weer goed geslapen, maar opgestaan met hoofdpijn.... Wel niet erg, maar onhandig om te werken. Ga eens een paracteamoletje nemen.. :)
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#6
Om even over de cbd te beginnen.
Ik heb hier nu wel genoeg ervaring mee (Dit is men persoonlijke ervaring en dit kan voor jouw anders zijn ! )

Ik heb enkele maanden geleden voor het eerst cbd toppen besteld , 4%cbd 14% cbd en hasj van 25% cbd.
Die werken wel en maken men hoofd wat rustiger , maar doet de craving naar benzo's niet weg gaan.
Ik gebruik hem enkel nog om melanges te rollen met een hoog thc weedje om de "paranoïde" edge er wat af te halen.

Heb cbd olie aan 5% 10% en 15% gehad en dit werkte wel zeer goed tegen de spierpijn en krampen na men ongeval van enkele weken terug , en ben ook per direct gestopt met alle synthetische medicatie tot op heden (lees. Morfine , fentanhyl , tradonal..)

Door de kost van cbd olie koop ik nu het isolaat ( puur 99.8 zuiver poeder)en maak ik zelf de 10% olie met hennepolie 1g isolaat per 10ml olie), wat de kost van +- 70 euro naar 24 euro heeft doen zakken.

Conclusie over cbd olie of het isolaat in capsules aan 30mg per capsule.

Voor mij een wondermiddel tegen pijn , krampen en stijfheid.
Veel sneller herstel van men wonden en naad.
Het doet men slaap alleen ten goede als ik het 2 uurtjes neem voor het slapengaan, anders plafonddienst.
Men hoofd is rustiger.
Heeft geen enkel effect op craving naar men benzo's.
Heb minder behoefte om thc te blowen.
Ik word er wel een beetje lui van.

Ik neem nu 3X per dag 30mg.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#7
Blyatman zei:
Roken is nooit het zelfde als olie innemen of het vapen, komen andere stoffen vrij en andere stoffen die werkzaam moeten zijn verbranden bij gebruik dus niet het dat wat je er mee wilt bereiken.
Klik om te vergroten...
Het is wel zo dat je kan sturen met de temperatuur welke canabinoide vrij komen.
Er zweeft ergens een chart rond met de temps voor welke effecten , maar dan heb je wel een desktop vaporizer nodig die juist werkt en niet zo een handheld die 210° aangeeft maar in werkelijkheid 180° is ofzo..

Mijn voorkeur gaat ook naar olie (liefst zelf gemaakt voor de kost) of naar zelf gevulde capsules.
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#8
BBKING zei:
Dit gaat niet goed, zeker niet met lorazepam. Check de Ashton methode of ga naar je huisarts.
Klik om te vergroten...

De Ashton maniak staan ook dingen in die niet kloppen. Alvast equivalent diazepam - Lorazepam. Ik had dit schema zelf gemaakt en gewoon aan de huisarts. Die vond het zeer goed.
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Donald41 zei:
Ondertussen eigenlijk al een paar weken blijven hangen op 15mg Diazepam... Voel me hier goed bij dag nadien en ik slaap redelijk goed... Dus voorlopig ga ik dit zo houden. Kwam van ongeveer 30-40mg. Dus toch meer dan gehalveerd.
Klik om te vergroten...
Lekker op je eigen tempo, niet gaan haasten. Fijn als dat kan. Ik ben er prima vanafgekomen op die manier.
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#10
K ben ook verslaafd geweest aan lorazepam door de arts ooknog . Egt troep man!. Maar net wat hij hiervoor zei langzaam afbouwen. Ik deed het te snel en weet niet of je t hebt gehad. Maar dan krijg je zo hartkloppingen als je te snel wilt en ik gebruikte nog ma 1mg laagste van t laagste. Egt krachtig hoor moest ervoor na n kliniek alles hoop dat t je lukt zonder complicaties 👍🏻
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Maximaal eens in de 3 dagen zoals aangeraden is het idee.
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Weer geslapen... Zou nu al verder durven afbouwen, maar ik ga gewoon het schema volgen :)
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Melatonine voel ik me niet suf van, maar dat heeft gewoon geen enkel effect op mij, ook niet in hoge doseringen. Dus zag het nut niet in van daar geld aan uit te geven. Antidepressiva hebben ze mij ook al willen voorschrijven voor slaap, maar ik ben eigenlijk niet depressief... Dus daar wil ik ook niet mee beginnen.
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Slik nu altijd voor ik ga slapen 10mg Lorazepam = 4 tabletten. Wil dit naar eentje brengen (mijn afbouwschema)

2 dagen 10mg Lorazepam (4 tabletten)
1 dag 8,75mg Lorazepam (3,5 tabletten)
3 dagen Diazepam 30mg (Heb dan pas Diazepam) (3 tabletten)
4 dagen Diazepam 25mg (2,5 tabletten)
5 dagen Diazepam 20mg (2 tabletten)
6 dagen Diazepam 15mg (1,5 tabletten)
7 dagen Diazepam 10mg (1 tablet)
En dan proberen tijd dat zo te houden en terug over te schakelen naar een kortwerkendere benzo. Bijvoorbeeld elke dag 2mg Lormetazepam.

Is dat volgens jullie beetje haalbaar? Zo'n afbouw van een een half jaar/jaar zoals de Ashton Manual zegt zie ik niet zitten.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dit is veel en veel te snel.
Je moet compleet overstappen naar een equivalente dosis diazepam.
Dan iedere WEEK je dosis met 25% verlagen.
En de kortwerkende er helemaal uithalen.
https://cbhphilly.org/wp-content/uploads/2019/02/Helping-Patients-Taper-from-Benzodiazepines-FINAL-3.pdf
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dus 3 keer 33.3mg diazepam 3 maal per dag om te beginnen.

Week 2 bouw je 25 procent af.
Repeat.
Als het teveel word kun je langer je dosis onderhouden of eventueel een stapje terug doen.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Donald41 zei:
En dan proberen tijd dat zo te houden en terug over te schakelen naar een kortwerkendere benzo. Bijvoorbeeld elke dag 2mg Lormetazepam.
Klik om te vergroten...
Het beste is om om te zetten naar diazepam 3 maal daags welke een zeer lange halfwaarde tijd heeft zodat je een stabiel bloed level opbouwt.
Dan als je dat hebt gedaan door minimaal 1 week zo te dozeren kan je afbouwen zoals hierboven genoemd.

Zodra je je laatste dosis hebt gehad zal de diazepam dankzij zijn lange halfwaarde tijd en zijn actieve metabolieten (desmethyldiazepam) langzamerhand over een periode van 15-30 dagen terug keren naar 0.
Zodra dat gebeurt is ben je ervanaf.

Ga absoluut niet lopen kutten met kortwerkende benzos voor een taper buiten zonodig in het geval dat de wd's te erg worden.
M
MaraionaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik gebruik 3.5 mg lorazepam al 9 jaar nu
D
Donald41Lid
01-01-2024, 00:00
#19
benzzzy zei:
Dus 3 keer 33.3mg diazepam 3 maal per dag om te beginnen.
Klik om te vergroten...

Ik neem maar 1x per dag die benzo's voor het slapengaan. Dat 3x per dag gaan doen, daar durf ik echt niet mee te beginnen.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Als jij 1 maal per dag 4x de maximale dosis neemt(10mg) van een benzo met een halfwaarde tijd 10-20 uur(wiki) zal je nooit minder dan 2.5mg in je bloed hebben.

Je loopy heel de dag rond met lorazepam in je lijf meer als genoeg om fysiek afhankelijk te raken of je het nou wilt of niet.

Het enige wat die 3x per dag doseren doet is zorgen dat je niet elke keer zoon grote piek diazepam krijgy maar een relatief stabiele bloedspiegel die je kan afbouwen.

Verdere heeft diazepam ook een tering lange half waarde :(50 hours); 20–100 hours (36–200 hours for main active metabolite desmethyldiazepam).

Oftewel als jij vandaag 100mg diazepam dozeerf heb je 50 uur(uur) nodig om de helft af te breken en dat word voor een deel omgezet naar desmethyldiazepam een benzo die ook actief is met een halfwaarde van zoon 100 uur grof gezecht.

Je bent al 24/7 onder invloed van benzo 3x per dag nemen is geen stap achteruit maar wel een stap naar een stabiele bloedspiegel die jij langzaam kunt afbouwen zodat je jezelf de hell van benzo wd's bespaard.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...11
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."