Waarom tegen een opname gekant zijn
Als ik dat niet gedaan had, was ik gegarandeerd naar de kloten gegaan.
En zie het zo
Jij bent er niet voor een kliniek maar de kliniek kan je redding zijn.
OK ik geef u bij deze gelijk dan.
Maar symptomen die op schizofrenie lijken is iets helemaal anders dan daadwerkelijk schizofreen worden.
Helemaal juist.
Maar slaaptekort kan je idd aan het hallucineren helpen.
Ik heb in mijn militaire opleiding een onderdeel moeten doen, dat de naam had " afmattingsperiode" waarin je te weinig te eten hebt, en bijna geen slaap.
En na enige tijd gaan de planten en bomen in de nacht "leven"!
Deze periode op zich zal ik nooit vergeten. Nee.
Met als afsluiting een zeer lange mars, met volle bepakking en de Fanas, de zgn. mars van de "Kepie Blanc."
In deze periode word je zo moe gemaakt, dat je op een gegeven moment niet meer echt bewust bezig bent.
3 zaken van groot belang.
De eerste is dat je leert dat je nog veel verder kunt, als dat je denkt.
Echt waar. Veel, veel verder kun je.
Tweede is, dat je normen en waarden zeer snel dalen in die zin, confort wordt onbelangrijk. En dus is het niet meer nodig om te eten wat je niet lust, of nog levend is, en dus nog geslacht en geroosterd moet worden. Nee.
De derde zaak is, dat je lichaam (in jeugdige jaren) zeer snel herstelt.
En nog veel andere dingen die ik verder terzijde laat.
Dan nog even dit:
Schizofrenie is echt heel anders, dan door te weinig slaap gaan hallucineren.
De mensen die dit hebben, ga daar maar eens mee in gesprek als je ooit in de gelegenheid bent...
Vreselijk is dat.
Lees maar eens na op internet...
Terug on topic
Je hebt naar mijn idee veel meer kans om te slagen in het stoppen met waar je hooked aan bent, dan thuis.
Geef jezelf die kans...
Anyway. Sterkte!