Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed verslaving

Speed verslaving

30 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
S
SloppyBurgerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Succes!

Ik ben niet gevoelig voor verslavingen maar ik heb een aantal vrienden die het helaas wel hebben. Ik vind het prettig om te kunnen helpen of simpelweg steun te zijn. Ik ben geen ervaringsdeskundige of psycholoog but I’m here if you need to talk!
J
JolissaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,
Dit is mijn eerste keer op een forum.

Ik gebruik sinds juni 2019 speed, af en toe op een feestje, was er eindelijk niet een zo weg van.

tot ik grotere hoeveelheden op feesten ging gebruiken en de feesten steeds maar langer duurde. Helaas ben ik in mei/juni 2020 begonnen met meer gebruiken. Als ik een beetje moe was en ik moet een lange dag werken of om me gewoon even goed te voelen in deze deprimerende tijd. Na een paar maanden was het zelfs zo erg dat ik elke dag gebruikten en toen begon ik mijn verslaving te herkennen.

het moeilijkste voor mij is dat NIEMAND dit weet.
Ik heb het aan 1 persoon verteld die wat verder van mij weg staat. Maar ik kan het niet tegen mijn vriend vertellen mijn vriendinnen durf ik niet. Nu ben ik er op eigen kracht bijna uitgekomen. Was zeker 2 maanden clean.. ik voelde me zo goed in mijn vel zitten. En toch kan ik er sinds 1 januari niet goed meer van af blijven. Ik laat het nooit meer zo ver komen want wat heb ik mij in een diepe diepe diepe put gevoeld!!

ik zou graag met iemand in contact willen komen die het zelfde probleem als mij heb die weet dat je sterk genoeg bent maar toch elke dag eraan denkt en dan weer een zwak momentje heeft. Lijkt mij zo fijn om mijn geheim gedachtes en emoties met iemand te kunnen delen die mij zal begrijpen. Dat zal mij zeker helpen in het proces om door te zetten.

liefs ...
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jolissa zei:
ik zou graag met iemand in contact willen komen die het zelfde probleem als mij heb die weet dat je sterk genoeg bent maar toch elke dag eraan denkt en dan weer een zwak momentje heeft. Lijkt mij zo fijn om mijn geheim gedachtes en emoties met iemand te kunnen delen die mij zal begrijpen. Dat zal mij zeker helpen in het proces om door te zetten.
Klik om te vergroten...
Ik heb precies hetzelfde, ik denk er iedere dag aan en het gaat ongeveer 1 a 2 keer per week mis. In mijn geval is het 3-mmc, maar de verslaving is erg vergelijkbaar.
Daarentegen heb ik altijd veel mensen gehad waarmee ik hierover kon praten.
Gebruik je discord? Ik ben een Nederlandse discord server die focust op drugs aan het bouwen, hier vind je veel mensen waar je over je probleem kan praten. Laat maar weten of je interesse hebt, dan stuur ik je een linkje.
Groetjes!
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Veel mensen hebben het moeilijk door de lockdown waardoor de verleiding groot is om te gebruiken. Dit is eigenlijk geen excuus. Ik hoop dat je de kracht kan vinden om te stoppen. Je verhaal delen op het forum zal al enorm helpen hoop ik.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rivalrie zei:
Veel mensen hebben het moeilijk door de lockdown waardoor de verleiding groot is om te gebruiken. Dit is eigenlijk geen excuus. Ik hoop dat je de kracht kan vinden om te stoppen. Je verhaal delen op het forum zal al enorm helpen hoop ik.
Klik om te vergroten...
Ik heb hier wel heel veel steun gevonden, er zijn veel mensen die je een andere kijk kunnen bieden op de situatie en genoeg nuttige tips te krijgen.
Daarnaast is het gewoon fijn om iemand te hebben waarmee je kan praten.
J
JolissaLid
01-01-2024, 00:00
#6
straatpiraat zei:
Ik heb precies hetzelfde, ik denk er iedere dag aan en het gaat ongeveer 1 a 2 keer per week mis. In mijn geval is het 3-mmc, maar de verslaving is erg vergelijkbaar.
Daarentegen heb ik altijd veel mensen gehad waarmee ik hierover kon praten.
Gebruik je discord? Ik ben een Nederlandse discord server die focust op drugs aan het bouwen, hier vind je veel mensen waar je over je probleem kan praten. Laat maar weten of je interesse hebt, dan stuur ik je een linkje.
Groetjes!
Klik om te vergroten...
Ja dat lijkt mij wel wat, bedankt!
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je mag me dm-en als je wilt! Ik heb 2 periodes moeite gehad van de speed af te blijven. Kan het nog steeds niet in huis hebben, zonder het te gebruiken.
Kan mezelf wel inhouden het in huis te halen inmiddels.
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Speed in dec misbruikt maar nu al bijna 3 weken niet aangeraakt. Wil t ook gaan minderen en weet dat ik sterk genoeg ben. Eerst m'n kracht weer terug krijgen , vermoeid heid grotendeels wegwerken en wat gezonder gaan leven. Als ik me beter voel kijk ik wel weer s of drugs er ook bij past 🙂 je mag altijd een berichtje sturen hoor. Al denk ik dat ik er minder moeite mee heb dan jij, weet wel waar je t over hebt. GroetJessss ✌🏼
J
JolissaLid
01-01-2024, 00:00
#9
En gebruikte je toen ook elke dag? Wat was voor jou de trigger om het te gebruiken?
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jolissa zei:
En gebruikte je toen ook elke dag? Wat was voor jou de trigger om het te gebruiken?
Klik om te vergroten...
Nee zo erg niet op ze meest 4 keer in de week zoiets maar ik ging t gebruiken uit verveling, tijdens gamen en wanneer ik me klote voelde dus dat was gewoon niet goed. Sowieso op mezelf gebruiken, mehh liever in gezelschap. Nog n andere trigger was een luchtje. Voordat ik dan ging feesten toen t nog kon , opfrissen verkleden opmaken en dat luchtje .. flink zuipe en dan snuiven, heerlijk was dat. Wel gek
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#11
BA47FA81-A588-4D13-B96A-C696CEACED96.jpeg

Ook aardig wat misbruikt in het verleden soms heden. Het moeilijke aan speed is dat het zo laagdrempelig is. Hup snel een nakkie en het valt niet heel hard op voor je omgeving. Te makkelijk om er aan toe te geven, en voor je het weet zit je met een verslaving. Je mag me ook altijd een PB'tje sturen tenzij de vriendjes hierboven al genoeg steun bieden/raad geven.

Edit: Was 3 maanden gestopt zonder echt cravings te hebben maar 7 januari had ik 25g gekocht waarvan 20g voor mezelf. We zijn nu 9 dagen later en heb iedere dag speed gebruikt. Als het er ligt kan ik er toch maar moeilijk afblijven.

4BC05D46-6EEF-4554-AEBA-9C03E8E5A130.jpeg
M
Moffel100Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Snuffelaar zei:
Bekijk bijlage 14339

Ook aardig wat misbruikt in het verleden soms heden. Het moeilijke aan speed is dat het zo laagdrempelig is. Hup snel een nakkie en het valt niet heel hard op voor je omgeving. Te makkelijk om er aan toe te geven, en voor je het weet zit je met een verslaving. Je mag me ook altijd een PB'tje sturen tenzij de vriendjes hierboven al genoeg steun bieden/raad geven.

Edit: Was 3 maanden gestopt zonder echt cravings te hebben maar 7 januari had ik 25g gekocht waarvan 20g voor mezelf. We zijn nu 9 dagen later en heb iedere dag speed gebruikt. Als het er ligt kan ik er toch maar moeilijk afblijven.

Bekijk bijlage 14347
Klik om te vergroten...
mooie kalender
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#13
adieu zei:
Ik heb precies hetzelfde, ik denk er iedere dag aan en het gaat ongeveer 1 a 2 keer per week mis. In mijn geval is het 3-mmc, maar de verslaving is erg vergelijkbaar.
Daarentegen heb ik altijd veel mensen gehad waarmee ik hierover kon praten.
Gebruik je discord? Ik ben een Nederlandse discord server die focust op drugs aan het bouwen, hier vind je veel mensen waar je over je probleem kan praten. Laat maar weten of je interesse hebt, dan stuur ik je een linkje.
Groetjes!
Klik om te vergroten...
adieu zei:
Ik heb precies hetzelfde, ik denk er iedere dag aan en het gaat ongeveer 1 a 2 keer per week mis. In mijn geval is het 3-mmc, maar de verslaving is erg vergelijkbaar.
Daarentegen heb ik altijd veel mensen gehad waarmee ik hierover kon praten.
Gebruik je discord? Ik ben een Nederlandse discord server die focust op drugs aan het bouwen, hier vind je veel mensen waar je over je probleem kan praten. Laat maar weten of je interesse hebt, dan stuur ik je een linkje.
Groetjes!
Klik om te vergroten...
Hi,

Is het mogelijk dat ik me hieraan kan toevoegen. Ik heb het idee dat mijn 3mmc verslaving mij overneemt en ik weet soms niet hoe ik er mee om moet gaan. Omgeving weet er al vanaf maar ik kom er maar niet zelf uit.

toen ik 1,5 maand lang meerdere keren per week speed gebruikte, ben ik er uiteindelijk zelf uit gekomen. Ik zie dit niet echt zitten bij 3mmc.

Ben bang Om mijn omgeving te informeren omdat ik ze beloofd het niet te doen. En ik weet hoe ze gaan reageren als ik het zeg. Ze zouden me wel helpen op het einde maar ik zal een enorme laag van preken en schuld over me heen krijgen.

misschien is praten met mede personen een stap naar stoppen.

groet, Luna
M
Morethenafeeling🔒Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Luna199263 zei:
Hi,

Is het mogelijk dat ik me hieraan kan toevoegen. Ik heb het idee dat mijn 3mmc verslaving mij overneemt en ik weet soms niet hoe ik er mee om moet gaan. Omgeving weet er al vanaf maar ik kom er maar niet zelf uit.

toen ik 1,5 maand lang meerdere keren per week speed gebruikte, ben ik er uiteindelijk zelf uit gekomen. Ik zie dit niet echt zitten bij 3mmc.

Ben bang Om mijn omgeving te informeren omdat ik ze beloofd het niet te doen. En ik weet hoe ze gaan reageren als ik het zeg. Ze zouden me wel helpen op het einde maar ik zal een enorme laag van preken en schuld over me heen krijgen.

misschien is praten met mede personen een stap naar stoppen.

groet, Luna
Klik om te vergroten...
hoelang ben je al verslaafd aan 3mmc? ikzelf zit met een speedverslaving gebruik dan weer 2 weken niks en dan weer 5dagen achter elkaar...
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#15
assie2002 zei:
hoelang ben je al verslaafd aan 3mmc? ikzelf zit met een speedverslaving gebruik dan weer 2 weken niks en dan weer 5dagen achter elkaar...
Klik om te vergroten...
Vanaf december tot begin maart. Ging van 1 /2 gram in de week naar 1 gram per dag. Nu al 3 weken clean van 3M. Wel 2x tussendoor lijntje speed gedaan. 1 lijn per avond 2x dus. Niet bijgenomen.
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#16
assie2002 zei:
hoelang ben je al verslaafd aan 3mmc? ikzelf zit met een speedverslaving gebruik dan weer 2 weken niks en dan weer 5dagen achter elkaar...
Klik om te vergroten...
Merk dat de eerste week stoppen lichamelijk lastig is. Moe en beetje down. Tweede week ga je het echt pas missen om te nemen. Die is dramatisch om door te komen. Sterkte !
M
Morethenafeeling🔒Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Luna199263 zei:
Merk dat de eerste week stoppen lichamelijk lastig is. Moe en beetje down. Tweede week ga je het echt pas missen om te nemen. Die is dramatisch om door te komen. Sterkte !
Klik om te vergroten...
Jaa is lastig maar is gewoon een stemmetje in je hoofd die zegt van Ik heb speed nodig. Ik heb vannacht mijn laatste beetje speed opgemaakt, ik dacht eerst van ik doe ff rustig aan omdat ik al zoveel dagen heb gebruikt. Maar ja ik heb alles opgemaakt, en het was nog wel redelijk wat. Die ochtend kreeg ik last van hardkloppingen en en hele hoge hartslag en was best angstig en wou niet in de buurt komen van teveel mensen. Ik besefte me gewoon van ik heb t gewoon misbruikt, ik was zo boos op mezelf. Het was gewoon een stemmetje die zei in mijn hoofd van meer meer meer. Het is nou een dag verder en zit nog steeds wel met de klachten hoop dat het morgen over gaat anders bel ik die ochtend meteen naar de huisarts voor een afspraak. Ik stop vanaf nu even met alles en speed laat ik langs me liggen, het heeft teveel kapot gemaakt. Ik ben zo ongeveer 1,5verslaafd aan speed geweest. Ik laat me hoofd niet meer fucked door die troep. Ik hoop dat jullie er mee om kunnen gaan. ik zeg je eerlijk in het begin is het allemaal leuk en lijkt het niet zo verslavend, maar voor je t weet heeft de speed je al te pakken. Ik heb het wel gezien voor even👍🏻
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#18
assie2002 zei:
Ik ben zo ongeveer 1,5verslaafd aan speed gewees
Klik om te vergroten...
Week, maand, jaar..??
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#19
assie2002 zei:
Jaa is lastig maar is gewoon een stemmetje in je hoofd die zegt van Ik heb speed nodig. Ik heb vannacht mijn laatste beetje speed opgemaakt, ik dacht eerst van ik doe ff rustig aan omdat ik al zoveel dagen heb gebruikt. Maar ja ik heb alles opgemaakt, en het was nog wel redelijk wat. Die ochtend kreeg ik last van hardkloppingen en en hele hoge hartslag en was best angstig en wou niet in de buurt komen van teveel mensen. Ik besefte me gewoon van ik heb t gewoon misbruikt, ik was zo boos op mezelf. Het was gewoon een stemmetje die zei in mijn hoofd van meer meer meer. Het is nou een dag verder en zit nog steeds wel met de klachten hoop dat het morgen over gaat anders bel ik die ochtend meteen naar de huisarts voor een afspraak. Ik stop vanaf nu even met alles en speed laat ik langs me liggen, het heeft teveel kapot gemaakt. Ik ben zo ongeveer 1,5verslaafd aan speed geweest. Ik laat me hoofd niet meer fucked door die troep. Ik hoop dat jullie er mee om kunnen gaan. ik zeg je eerlijk in het begin is het allemaal leuk en lijkt het niet zo verslavend, maar voor je t weet heeft de speed je al te pakken. Ik heb het wel gezien voor even👍🏻
Klik om te vergroten...
Ja, het beste is om het voor langere, watte... Véél langere tijd te stoppen. Liefst zelfs helemaal! Maar dat is aan jezelf.

Het kutte aan zoveel (vaak) gebruiken is dat je brein het als het ware "opslaat", als een harde schijf, om te gebruiken. Waardoor het gemakkelijk is om in relatief korte tijd het van te voren te gaan gebruiken in elke activiteit die je onderneemt. En als ik je profiel mag geloven (19 jaar) is dit al helemaal een goed idee, want je bent nog volop in ontwikkeling. Door je eigen ik dan te manipuleren met speed, maar ook alcohol en andere drugs, doe je jezelf tekort.

Hoe kut het ook zal voelen niet te gebruiken en hoe zwaar de afkick ook is, nu kan het (hoogst)waarschijnlijk nog. Dus pak die kans!
M
Morethenafeeling🔒Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Syl zei:
Week, maand, jaar..??
Klik om te vergroten...
1,5jaar

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."