Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSpeed verslaving

Speed verslaving

30 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jolissa zei:
En gebruikte je toen ook elke dag? Wat was voor jou de trigger om het te gebruiken?
Klik om te vergroten...
Nee zo erg niet op ze meest 4 keer in de week zoiets maar ik ging t gebruiken uit verveling, tijdens gamen en wanneer ik me klote voelde dus dat was gewoon niet goed. Sowieso op mezelf gebruiken, mehh liever in gezelschap. Nog n andere trigger was een luchtje. Voordat ik dan ging feesten toen t nog kon , opfrissen verkleden opmaken en dat luchtje .. flink zuipe en dan snuiven, heerlijk was dat. Wel gek
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#2
BA47FA81-A588-4D13-B96A-C696CEACED96.jpeg

Ook aardig wat misbruikt in het verleden soms heden. Het moeilijke aan speed is dat het zo laagdrempelig is. Hup snel een nakkie en het valt niet heel hard op voor je omgeving. Te makkelijk om er aan toe te geven, en voor je het weet zit je met een verslaving. Je mag me ook altijd een PB'tje sturen tenzij de vriendjes hierboven al genoeg steun bieden/raad geven.

Edit: Was 3 maanden gestopt zonder echt cravings te hebben maar 7 januari had ik 25g gekocht waarvan 20g voor mezelf. We zijn nu 9 dagen later en heb iedere dag speed gebruikt. Als het er ligt kan ik er toch maar moeilijk afblijven.

4BC05D46-6EEF-4554-AEBA-9C03E8E5A130.jpeg
M
Moffel100Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Snuffelaar zei:
Bekijk bijlage 14339

Ook aardig wat misbruikt in het verleden soms heden. Het moeilijke aan speed is dat het zo laagdrempelig is. Hup snel een nakkie en het valt niet heel hard op voor je omgeving. Te makkelijk om er aan toe te geven, en voor je het weet zit je met een verslaving. Je mag me ook altijd een PB'tje sturen tenzij de vriendjes hierboven al genoeg steun bieden/raad geven.

Edit: Was 3 maanden gestopt zonder echt cravings te hebben maar 7 januari had ik 25g gekocht waarvan 20g voor mezelf. We zijn nu 9 dagen later en heb iedere dag speed gebruikt. Als het er ligt kan ik er toch maar moeilijk afblijven.

Bekijk bijlage 14347
Klik om te vergroten...
mooie kalender
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#4
adieu zei:
Ik heb precies hetzelfde, ik denk er iedere dag aan en het gaat ongeveer 1 a 2 keer per week mis. In mijn geval is het 3-mmc, maar de verslaving is erg vergelijkbaar.
Daarentegen heb ik altijd veel mensen gehad waarmee ik hierover kon praten.
Gebruik je discord? Ik ben een Nederlandse discord server die focust op drugs aan het bouwen, hier vind je veel mensen waar je over je probleem kan praten. Laat maar weten of je interesse hebt, dan stuur ik je een linkje.
Groetjes!
Klik om te vergroten...
adieu zei:
Ik heb precies hetzelfde, ik denk er iedere dag aan en het gaat ongeveer 1 a 2 keer per week mis. In mijn geval is het 3-mmc, maar de verslaving is erg vergelijkbaar.
Daarentegen heb ik altijd veel mensen gehad waarmee ik hierover kon praten.
Gebruik je discord? Ik ben een Nederlandse discord server die focust op drugs aan het bouwen, hier vind je veel mensen waar je over je probleem kan praten. Laat maar weten of je interesse hebt, dan stuur ik je een linkje.
Groetjes!
Klik om te vergroten...
Hi,

Is het mogelijk dat ik me hieraan kan toevoegen. Ik heb het idee dat mijn 3mmc verslaving mij overneemt en ik weet soms niet hoe ik er mee om moet gaan. Omgeving weet er al vanaf maar ik kom er maar niet zelf uit.

toen ik 1,5 maand lang meerdere keren per week speed gebruikte, ben ik er uiteindelijk zelf uit gekomen. Ik zie dit niet echt zitten bij 3mmc.

Ben bang Om mijn omgeving te informeren omdat ik ze beloofd het niet te doen. En ik weet hoe ze gaan reageren als ik het zeg. Ze zouden me wel helpen op het einde maar ik zal een enorme laag van preken en schuld over me heen krijgen.

misschien is praten met mede personen een stap naar stoppen.

groet, Luna
M
Morethenafeeling🔒Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Luna199263 zei:
Hi,

Is het mogelijk dat ik me hieraan kan toevoegen. Ik heb het idee dat mijn 3mmc verslaving mij overneemt en ik weet soms niet hoe ik er mee om moet gaan. Omgeving weet er al vanaf maar ik kom er maar niet zelf uit.

toen ik 1,5 maand lang meerdere keren per week speed gebruikte, ben ik er uiteindelijk zelf uit gekomen. Ik zie dit niet echt zitten bij 3mmc.

Ben bang Om mijn omgeving te informeren omdat ik ze beloofd het niet te doen. En ik weet hoe ze gaan reageren als ik het zeg. Ze zouden me wel helpen op het einde maar ik zal een enorme laag van preken en schuld over me heen krijgen.

misschien is praten met mede personen een stap naar stoppen.

groet, Luna
Klik om te vergroten...
hoelang ben je al verslaafd aan 3mmc? ikzelf zit met een speedverslaving gebruik dan weer 2 weken niks en dan weer 5dagen achter elkaar...
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#6
assie2002 zei:
hoelang ben je al verslaafd aan 3mmc? ikzelf zit met een speedverslaving gebruik dan weer 2 weken niks en dan weer 5dagen achter elkaar...
Klik om te vergroten...
Vanaf december tot begin maart. Ging van 1 /2 gram in de week naar 1 gram per dag. Nu al 3 weken clean van 3M. Wel 2x tussendoor lijntje speed gedaan. 1 lijn per avond 2x dus. Niet bijgenomen.
P
Peach1937Lid
01-01-2024, 00:00
#7
assie2002 zei:
hoelang ben je al verslaafd aan 3mmc? ikzelf zit met een speedverslaving gebruik dan weer 2 weken niks en dan weer 5dagen achter elkaar...
Klik om te vergroten...
Merk dat de eerste week stoppen lichamelijk lastig is. Moe en beetje down. Tweede week ga je het echt pas missen om te nemen. Die is dramatisch om door te komen. Sterkte !
M
Morethenafeeling🔒Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Luna199263 zei:
Merk dat de eerste week stoppen lichamelijk lastig is. Moe en beetje down. Tweede week ga je het echt pas missen om te nemen. Die is dramatisch om door te komen. Sterkte !
Klik om te vergroten...
Jaa is lastig maar is gewoon een stemmetje in je hoofd die zegt van Ik heb speed nodig. Ik heb vannacht mijn laatste beetje speed opgemaakt, ik dacht eerst van ik doe ff rustig aan omdat ik al zoveel dagen heb gebruikt. Maar ja ik heb alles opgemaakt, en het was nog wel redelijk wat. Die ochtend kreeg ik last van hardkloppingen en en hele hoge hartslag en was best angstig en wou niet in de buurt komen van teveel mensen. Ik besefte me gewoon van ik heb t gewoon misbruikt, ik was zo boos op mezelf. Het was gewoon een stemmetje die zei in mijn hoofd van meer meer meer. Het is nou een dag verder en zit nog steeds wel met de klachten hoop dat het morgen over gaat anders bel ik die ochtend meteen naar de huisarts voor een afspraak. Ik stop vanaf nu even met alles en speed laat ik langs me liggen, het heeft teveel kapot gemaakt. Ik ben zo ongeveer 1,5verslaafd aan speed geweest. Ik laat me hoofd niet meer fucked door die troep. Ik hoop dat jullie er mee om kunnen gaan. ik zeg je eerlijk in het begin is het allemaal leuk en lijkt het niet zo verslavend, maar voor je t weet heeft de speed je al te pakken. Ik heb het wel gezien voor even👍🏻
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#9
assie2002 zei:
Ik ben zo ongeveer 1,5verslaafd aan speed gewees
Klik om te vergroten...
Week, maand, jaar..??
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#10
assie2002 zei:
Jaa is lastig maar is gewoon een stemmetje in je hoofd die zegt van Ik heb speed nodig. Ik heb vannacht mijn laatste beetje speed opgemaakt, ik dacht eerst van ik doe ff rustig aan omdat ik al zoveel dagen heb gebruikt. Maar ja ik heb alles opgemaakt, en het was nog wel redelijk wat. Die ochtend kreeg ik last van hardkloppingen en en hele hoge hartslag en was best angstig en wou niet in de buurt komen van teveel mensen. Ik besefte me gewoon van ik heb t gewoon misbruikt, ik was zo boos op mezelf. Het was gewoon een stemmetje die zei in mijn hoofd van meer meer meer. Het is nou een dag verder en zit nog steeds wel met de klachten hoop dat het morgen over gaat anders bel ik die ochtend meteen naar de huisarts voor een afspraak. Ik stop vanaf nu even met alles en speed laat ik langs me liggen, het heeft teveel kapot gemaakt. Ik ben zo ongeveer 1,5verslaafd aan speed geweest. Ik laat me hoofd niet meer fucked door die troep. Ik hoop dat jullie er mee om kunnen gaan. ik zeg je eerlijk in het begin is het allemaal leuk en lijkt het niet zo verslavend, maar voor je t weet heeft de speed je al te pakken. Ik heb het wel gezien voor even👍🏻
Klik om te vergroten...
Ja, het beste is om het voor langere, watte... Véél langere tijd te stoppen. Liefst zelfs helemaal! Maar dat is aan jezelf.

Het kutte aan zoveel (vaak) gebruiken is dat je brein het als het ware "opslaat", als een harde schijf, om te gebruiken. Waardoor het gemakkelijk is om in relatief korte tijd het van te voren te gaan gebruiken in elke activiteit die je onderneemt. En als ik je profiel mag geloven (19 jaar) is dit al helemaal een goed idee, want je bent nog volop in ontwikkeling. Door je eigen ik dan te manipuleren met speed, maar ook alcohol en andere drugs, doe je jezelf tekort.

Hoe kut het ook zal voelen niet te gebruiken en hoe zwaar de afkick ook is, nu kan het (hoogst)waarschijnlijk nog. Dus pak die kans!
M
Morethenafeeling🔒Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Syl zei:
Week, maand, jaar..??
Klik om te vergroten...
1,5jaar
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#12
assie2002 zei:
1,5jaar
Klik om te vergroten...
Goed dat je in ziet dat het naar een tijdje alleen maar ellende brengt.
Je pleegt ook roofbouw op jezelf.
Ben ruim 8 jaar speedverslaafd geweest en nu 2 jaar clean.
Succes en zet door, je kunt het..!!! 💪🙏
M
Morethenafeeling🔒Lid
01-01-2024, 00:00
#13
MetalGuy zei:
Ja, het beste is om het voor langere, watte... Véél langere tijd te stoppen. Liefst zelfs helemaal! Maar dat is aan jezelf.

Het kutte aan zoveel (vaak) gebruiken is dat je brein het als het ware "opslaat", als een harde schijf, om te gebruiken. Waardoor het gemakkelijk is om in relatief korte tijd het van te voren te gaan gebruiken in elke activiteit die je onderneemt. En als ik je profiel mag geloven (19 jaar) is dit al helemaal een goed idee, want je bent nog volop in ontwikkeling. Door je eigen ik dan te manipuleren met speed, maar ook alcohol en andere drugs, doe je jezelf tekort.

Hoe kut het ook zal voelen niet te gebruiken en hoe zwaar de afkick ook is, nu kan het (hoogst)waarschijnlijk nog. Dus pak die kans!
Klik om te vergroten...
Ga ik zeker doen!
M
Morethenafeeling🔒Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Syl zei:
Goed dat je in ziet dat het naar een tijdje alleen maar ellende brengt.
Je pleegt ook roofbouw op jezelf.
Ben ruim 8 jaar speedverslaafd geweest en nu 2 jaar clean.
Succes en zet door, je kunt het..!!! 💪🙏
Klik om te vergroten...
Oeff das lang ja.. tnx😁
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#15
assie2002 zei:
1,5jaar
Klik om te vergroten...
assie2002 zei:
Ga ik zeker doen!
Klik om te vergroten...
Succes kerel! You've got this. 💪🏼

Enne, mocht je tijdens het afkicken tegen iets aanlopen, dan mag je me altijd PB'en. Ik ben dan wel heel direct, dat is dan niet altijd even leuk om te horen, maar dan probeer ik wel een steuntje in de rug te zijn.
M
Morethenafeeling🔒Lid
01-01-2024, 00:00
#16
MetalGuy zei:
Succes kerel! You've got this. 💪🏼

Enne, mocht je tijdens het afkicken tegen iets aanlopen, dan mag je me altijd PB'en. Ik ben dan wel heel direct, dat is dan niet altijd even leuk om te horen, maar dan probeer ik wel een steuntje in de rug te zijn.
Klik om te vergroten...
jaa dat snap ik dat is wel het beste. Nogmaals bedankt👊🏼
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
MetalGuy zei:
Succes kerel! You've got this. 💪🏼

Enne, mocht je tijdens het afkicken te.......
Klik om te vergroten...

MetalGuy zei:
Ik ben dan wel heel direct, dat is dan niet altijd even leuk om te horen, maar .....
Klik om te vergroten...
Ik voeg toe:
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden...nietwaar.
Ik vergeet nooit mijn eerste detox waarin ik van drank en benzo's ben afgeholpen.
Het leven in die kliniek was keihard.
Echt keihard...
En het heeft gewerkt nu nog steeds.
Tot vandaag aan toe...
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
Ik voeg toe:
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden...nietwaar.
Ik vergeet nooit mijn eerste detox waarin ik van drank en benzo's ben afgeholpen.
Het leven in die kliniek was keihard.
Echt keihard...
En het heeft gewerkt nu nog steeds.
Tot vandaag aan toe...
Klik om te vergroten...
Exacto! Slechte patronen doorbreek je niet met liefkozende, zalvende woorden. Je moet op alles zijn voorbereid.

Topper die je bent dat je nog steeds 'droogstaat' en clean van benzo’s.💪🏼

Keep up the good work! 👌🏼
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Thnx man, en wat ik kan dat kunnen jullie ook!
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Thnx man, en wat ik kan dat kunnen jullie ook!
Klik om te vergroten...
Oh zeker. Maak je je daar maar niet druk om. 💪🏼

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."