Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGestopt met blowen ervaringen

Gestopt met blowen ervaringen

62 antwoorden
55 weergaven
18-5-2026
V
Verazzzz79Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Succes elle
J
JaneyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja het voelt ook echt fijn dat ik gestopt ben!
Ik had ook altijd van die momenten, dan wou ik stoppen en dan was ik echt er van overtuigd dat het mij ging lukken, maar zodra ik een shop zag kwam de duivel in me op en moest en zal ik voorgedraaide jointjes halen.

Jammer dat je weer bent begonnen. Maar het is ook niet echt gemakkelijk om er van af te komen, je word er relext van en slaapt er makkelijker van. Misschien komt er ook een dag voor jou dat het jou ook gaat lukken. Als je sterk in je schoenen staat dan zal het zeker wel goed komen. Ik kan er helaas niet meer tegen, ene kant ook wel weer goed. Als ik aan die druk en steken op me borst denk, dan houd het mij sowieso tegen om te gaan blowen. Omdat het gewoon eng en narig gevoel is. Het is wel fijn dat ik me verhaal hier kwijt kan, en dat sommige mensen de zelfde ervaring hebben als ik met blowen(zoals op andere forums te lezen zijn)
Sorry beetje lang verhaal haha.
J
JaneyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo iedereen,

Ik wou mijn ervaringen even delen om te stoppen blowen.
Ik rookte 10 jaar lang elke dag 8 of 10 voorgedraaide jointjes, zonder problemen. De laatste maanden kreeg ik een enorme druk op me borst en steken, waardoor ik in paniek raakte en ging hyperventileren, als ik elke keer een joint opstak! Het kwam er op neer dat mijn lichaam er niet meer tegen kon. Ik wou al heel lang stoppen maar ik durfde die stap nooit te zetten, omdat je al die verhalen hoort als je stopt met blowen. Ik was ook heel erg vergeetachtig!
Maar die druk op mijn borst en steken kon ik echt niet meer mee leven, daarom dat ik besloten heb om cold turkey te stoppen.
De druk en steken op mijn borst, zijn nu na een paar dagen verdwenen.

Ik ben nu 10 dagen gestopt met blowen.
De eerste paar dagen had ik een enorme hoofdpijn, ik kwam moeilijk in slaap en ik werd 7 keer per nacht wakker door zweetaanvallen. En ik had weinig eetlust en als ik iets had gegeten werd ik misselijk.
De verschijnselen zijn nu gelukkig weg, waar ik nu nog last van heb is alleen, overdag heel erg moe en veel gapen. En ik heb last van mijn stoelgang.
Ik ben ook niet in de verleidingen gekomen om een joint op te steken.

De voordelen die je hebt met stoppen,
je haren worden er gezonder van, je gezicht krijgt meer kleur en ziet er frisser uit. De donkere kringen onder je ogen trekken weg. Meer zin om leuke dingen te doen. En je adem ruikt veel frisser!
En je denkt helder na en vergeet ook snel minder dingen.
En je bespaart natuurlijk veel geld.

Ik dacht altijd mij lukt het toch niet om te stoppen, wat moet ik heel de dag gaan doen zonder joint? En toch is het mij gelukt om helemaal te stoppen zonder af te bouwen.
Dit wou ik even delen met jullie.
Fijne avond iedereen
Gr Janey
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Fijn dat je bent gestopt! Ik ben zelf 3 jaar terug door vergelijkbare klachten na blowen ook gestopt, vrij gemakkelijk ook.

Momenteel rook ik zelf 5 tot 8 joints per dag, en dan altijd sativa's. Ik wil graag stoppen maar dat lukt niet. Elke keer als ik die shop langs rij haal ik het gewoon.
d
drieluikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hallo Janey, ik ben zelf ook net gestopt met blowen, zit nu op 6 dagen ik rookte zelf 2/3 joints per dag. Ik heb de laatste 10 jaar zo goed als dagelijks geblowd. in die 10 jaar heb ik mezelf ontelbare keren voorgenomen om te stoppen met blowen om de volgende dag deze belofte weer te breken. ik ben wel een aantal keer geminderd en daarnaast heb ik het 3 keer 2 maanden volgehouden om volledig te stoppen. Het laatste jaar was ik me er de hele tijd al van bewust dat ik nu echt moest stoppen maar bleef het maar uitstellen of ik faalde steeds weer op de eerste dag. Sinds vorige week iets gebeurt waardoor ik echt realiseerde dat dit niet langer meer kon wachten.

De eerste dag dat ik ging stoppen ging het al gelijk bijna mis zoals het altijd is gegaan (vandaag kan nog wel maar morgen echt niet meer) uiteindelijk toch niet geblowd die dag en heel erg veel gaan lezen online over blowen en stoppen met blowen. zoals ik zei zit ik nu op 6 dagen en het gaat mij vreemd genoeg veel te gemakkelijk af deze keer.

Wat ik me kan herinneren van de voorgaande keren is dat het vooral de eerste week erg zwaar is en daarna het lastigste al voorbij is, daarnaast had ik last van heftige dromen en slecht in slaap kunnen komen. hier heb ik tot nu toe nog geen last van gehad en ervaar alleen nog de positieve effecten zoals meer energie en geen mist in de kop.

Omdat de gedachte van definitief stoppen altijd een enorme drempel voor mij is had ik mezelf vorige week in eerste instantie voorgenomen om slechts 1/2 keer te blowen per week, al snel had ik dit veranderd naar minstens een maand niet blowen en nu heb schrikt de gedachte van helemaal stoppen mij vreemd genoeg niet meer af. De vorige keer dat ik het stoppen 2 maanden volhield viel ik weer heel snel terug toen ik na die tijd besloot weer "een keertje" te blowen. Ik ben niet van plan nooit meer te blowen omdat ik blowen an sich wel prettig vind maar ik wil niet meer dagelijks MOETEN blowen.

Al met al verloopt deze keer stoppen tot dusver zeer geslaagd en heb ik heel erg veel vertrouwen dat dit dan ook definitief kan stoppen deze keer! Leuk om te lezen dat iemand die net zolang als mij dagelijks heeft geblowd nu net als ik sinds kort gestopt is, laten we elkaar motiveren om dit vol te houden succes Janey :wink:!
J
JaneyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoi drieluik,

Wauw wat toevallig ik had dat ook altijd, ik beloofde elke x aan me eigen en nu ga ik echt stoppen, en zodra ik een shop zag kwam ik in de verleiding en was ik weer verkocht. Ik baalde altijd zo erg van me zelf en dat ik zo zwak was.

Ik was 5 jaar geleden een keer 3 weken gestopt, ik was bij vrienden en hun hadden een joint gedraaid, en ik dacht Ooh paar hijsjes kan geen kwaad, maar toen ging het van paar hijsjes naar een paar jointjes per dag, en ik was weer verslaafd!

Mijn vriend en vrienden roken wel gewoon waar ik bij ben, maar ik vind dat niet erg, ik moet de verleiding gewoon aan kunnen en niet voor uit de weg gaan.

Ik voel me nu ook veel fijner en gelukkiger sinds dat ik gestopt ben. En je bespaart natuurlijk heel veel geld, waar ik een hoop leuke dingen van kan gaan doen.

Jij ook heel veel succes, en we gaan elkaar zeker motiveren! Laten we elkaar op de hoogte houden
J
JaneyLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik heb nog 1 rare afkickverschijnsel, ik weet niet of dit erbij hoort. Sinds dat ik gestopt ben, ben ik bijna 1 kilo afgevallen, en dat wil ik juist niet! Ik eet goed net zoals voorheen.
Komt dit omdat ik gestopt ben en dan mijn lichaam al die stoffen uit mijn lichaam moet verwijderen? En komt hier nog verandering in?
Ik heb voor de zekerheid mammoth mass besteld, voor aan te komen. Ik woog 61,8 en nu 60,4. Ik ben bang dat ik nog meer ga afvallen! Heeft iemand hier ervaring mee? Let me know pls!
d
drieluikLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja het is heel verraderlijk, je denkt dat wanneer je een periode niet hebt geblowd dat je het wel aankan om het één keer te proberen zonder meteen terug te vallen maar wat ik heb geleerd van voorgaande ervaringen is dat je juist heel snel terugvalt wanneer je hier aan toegeeft, dus pas hier mee op en denk hier heel goed over na.

Ik heb mezelf ook voorgenomen om situaties waar anderen blowen niet uit de weg te gaan omdat ik net als jou denk dat ik juist deze verleiding aan moet kunnen.

over wat je zegt over afvallen, ik kom juist meestal aan wanneer ik stop. maar ik lees wel veel over dat dit een bijeffect is met stoppen met blowen, maar dit dit meestal heeft te maken met het feit dat je niet zoveel eet wanneer je hebt geblowd en dat je een verminderde eetlust hebt in het begin. maar als je zegt dat je evenveel eet zou ik zeggen dat dit niet van toepassing is. ik zal me er niet teveel zorgen om maken tenzij je over een week nog meer bent afgevallen, je gewicht kan altijd een beetje op en neer gaan
J
JaneyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zelfde gedachten Haha.
Ja zolang je sterkt genoeg in je schoenen staat, moet het zeker goed komen. En ik ben echt van plan om nooit meer een joint aan te raken, die behoefte heb ik er ook niet naar.
Ik heb genoeg afleiding op de dag, dus dat scheelt natuurlijk ook.

ik heb altijd op hetzelfde gewicht gebleven, dus ik denk wel dat het iets er mee te maken heeft. Ik heb net ook wat informatie opgezocht en ik las dat sommige mensen ook wat waren afgevallen na het stoppen met blowen, maar uit eindelijk is het toch goed gekomen.
Ik wacht het gewoon af en het komt allemaal wel goed denk ik.
Ik ben allang blij dat ik gestopt ben.
En erover praten motiveert ook vind ik.
J
JaneyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Update: het is nu 2 weken geleden dat ik gestopt ben, en het gaat nog steeds kei goed!
Maar de laatste 2 dagen heb ik extreme vreetkicken niet meer normaal! Ik dacht dat je alleen door blowen zulke vreetkicks had.
Gisteren avond had ik zo'n honger, toen ben ik maar langs de mcdrive gereden en bestelde daar: 1 mcchicken,2cheeseburgers,6 kipnuggets,1mcwrap honingsmosterdsaus en een mcflurry m&m. Terwijl ik daarvoor een groot bord rijst met kip had gegeten. En zo blijf ik maar heel de dag door eten, niet dat ik het erg vind:tongueout:
Ik ben ook nu 2 kilo aangekomen, ik zit nu op de 62 kilo dus mijn gewicht is perfect.
Maar weet iemand hoe dit komt?
d
drieluikLid
01-01-2024, 00:00
#11
lekker bezig Janey, ik zit nu op 11 dagen en gaat ook nog steeds prima. Meestal als ik een tijdje gestopt bent krijg ik ook op den duur een grotere eetlust vandaar dat ik dan meestal ook aankom wanneer ik stop met blowen maar tot nu toe is mijn eetlust eigenlijk alleen maar minder als voorheen. Vannacht voor het eerst echt levendige onprettige dromen gehad, had ze eigenlijk al veel eerder verwacht maar tot dus toe had ik er geen last van. heb jij hier last van gehad al? Ik weet dat dit komt doordat je op een andere manier slaapt wanneer je hebt geblowd en dus ook nauwelijks dromen hebt of in ieder geval kan onthouden, gelukkig weet ik ook dat dit op den duur weer overgaat.
J
JaneyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Thanks, jij ook trouwens!
Ik denk dat die eetbuien maar voor even zijn, je hoort ook meestal van mensen die stoppen met roken, ook meer gaan eten.

Ik heb sinds de laatste dagen ook erg levendige dromen. De meeste zijn zeer onprettig, ik droom vooral over geesten of dat er iemand overleden is of vast zit zo raar! Maar soms zitten er ook echt leuke bij,
Ik kan ze zo na vertellen. Als het goed is, is dit maar voor tijdelijk.
Toen ik blowde droomde ik ook wel meestal, maar ik kon ze echt nooit onthouden op en paar na dan.
Zodra ik in bed lig, ben ik binnen 10 min in slaapgevallen, wel fijn zonder die troep in slaap te vallen. Ik sta veel fijner op uit bed en ben dan ook niet meer brak.
Wat een verschil als je niet meer blowt zeg!
J
JaneyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vandaag 3 weken gestopt!
Ik zeg eerlijk ik ben echt trost op me eigen, het gaat me makkelijker af als dan ik dacht.
Geen afkickverschijnselen meer. Alleen nog veel dromen en veel eten:tongueout: maar dat is geen probleem.
En hoe gaat het met jou drieluik?
Ik hoop dat jij het ook nog volhoud:)
Fijne avond en op 1 maand:tongueout:
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#14
8 jaar gestopt met elke dag blowen.
Blowen elke dag houd je ontwikkeling achter.
Beste keus ooit!

Nu wel af en toe een jointje en dat is wel goed voor de zenuwen.
M
Marcel KushLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ben Marcel nu weer ff 5 dagen gestopt en van plan dit langer te doen. Ik was al eens een jaar gestopt omdat een vriend zei dat ik verslaafd was aan wiet...ok dan bewijs ik jou dat ik dat niet ben door een jaar te stoppen. Ik rookte -min dat ene jaar 23 jaar! Nooit echt problemen gehad ik begon met het roken van wiet op mijn 13de toen met 5 delen tabak 1 deel wiet.....gelukkig ben ik (niet veel later) later puur gaan roken, bij vele verhalen welk ik lees schrik ik dat mensen dat giftige tabak erbij rookte en voor gedraaide jointjes rookte...en dat is de grootste rommel. Mensen die denken verslaafd te zijn aan wiet...zijn verslaafd aan de tabak erin. Een keer rookte ik met oud en nieuw van iemand z'n dikke toeter vol gedraaid met shag (en wiet natuurlijk)! Ik trok direct wit en zwetend weg, en mijn avond/nacht was echt verpest. Maar andersom konden de meeste blowers mijn jointjes niet aan 😂. Toch blijf ik erbij dat puur roker nou ...vele malen gezonder is dan met tabak. Op dit moment ben ik wiet gaan vapen, met vapen op zo'n 160graden heb je geen verbranding en komen er geen kankerverwekkende stoffen vrij, sterker nog het helpt tegen sommige vormen van kanker. En het haalt veel positieve geneeskrachtige stoffen uit de wiet. Vapen is uitermate gezond, en een hele goede (en goedkope) vervanging van wiet roken. Ook wordt je door vapen niet stoned maar heel lichtjes high, je kan nog prima auto rijden enzo al deed ik dat ook ALTIJD knetter stoned. (Mocht iemand hier iets op aan te merken hebben wss rijd ik beter auto stoned dan jij nuchter) *Dus als aanrader voor mensen welk moeite hebben met stoppen, ga (even) over op vapen. Afkick verschijnselen is van de tabak/shag... Ik zou nog eerder zeggen als je rookt en blowt stop iig met het roken van tabak....je bent toch niet gek 😁. Ik rookte tot voor kort elke dag 1 tot 2 jointjes per dag en ben het stoned zijn een beetje beu, en geen wiet roken is vast beter voor m'n gezondheid dan wel roken. Even enigszins offtopic er zijn mensen die klagen als ze wiet ruiken en dan gaan lopen klagen en janken terwijl ze wel zware shag roken naast hun kinderen roken, zo mooi mensen met hun oordeeltjes wijzen met het vingertje naar blowers maar wel zich volgieten met alcohol sigaren roken en volstouwen met medicijnen (hard drugs) wat ze bij de dokter krijgen.....maar goed dat is een frustratie wat toch nooit goed gaat komen dat heeft iets te maken met simpele zielen op deze aarde. Bekrompenheid hahah * leuk feitje mocht u denken dat u veel rookt ik heb een maat welk prima functioneert en rookt 15 pure joints per dag! Ik ben echt fan van wiet, maar ik krijg lichamelijke allergische reacties van wiet roken/ en zelfs aanraken. Maar ik zal nooit ontkennen dat wiet geneeskrachtige stoffen bevat en dat heeft niets met THC te maken.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#16
Marcel Kush zei:
je kan nog prima auto rijden enzo
Klik om te vergroten...

Auto rijden onder invloed, zelfs met vapen, is een no-go!
m
melisssaLid
01-01-2024, 00:00
#17
@Janey @drieluik Hoe gaat het dan met de craving of de trek? Ik heb precies het gevoel dat dit nooit weggaat.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Oké ik begrijp je. Ik zie dat vrij ervan zijn eigenlijk als niet-verslaafd zijn. Maar wat je zegt, het is oppassen met wiet... Daar ben ik zelf ook vaak genoeg achter gekomen.
d
drieluikLid
01-01-2024, 00:00
#19
hier ook still going strong :wink:

Ik heb op momenten nog wel trek om te blowen maar kan deze verleiding goed weerstaan omdat ik gewoon heel blij ben met de verandering die ik in mijzelf merk.

ik heb in principe afgesproken dat ik na een maand weer een keer mag blowen. ik zit nu op dag 18, ik weet nog niet precies wat ik ga doen wanneer ik de maand vol heb gemaakt maar hoe het er nu naar uit ziet ga ik dan wel een jointje opsteken. Ik realiseer mezelf wel al te goed dat dat het moment was waarop het op de vorige keren wanneer ik voor langere tijd gestopt was weer mis ging. maar ik wil uiteindelijk wel naar af en toe een jointje roken kunnen gaan.
m
melisssaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hallo iedereen,

het doet mij goed te lezen dat jullie ervan af geraken en dat het zeker niet onmogelijk is.

Zelf voel ik mij nogal een aansteller, ik rook amper een jointje voor het slapengaan en ben ook al meermaals voor langere tijd gestopt. Ooit rookte ik zelfs meer en dan ging het ook (met de nodige afkickverschijnselen van dien).

Maar nu rook ik dus 1 jointje 's avonds. tot twee weken geleden was dat zelfs minder maar vanaf het moment dat ik beslist heb om te stoppen rook ik veel meer. Het gevoel dat het niet 'mag' of dat ik 'moet' stoppen is mij telkens teveel. Ik zie niet in hoe ik ooit ga stoppen, al geven jullie woorden mij wel moed!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."