Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeginnende verslaving of overdrijf ik?

Beginnende verslaving of overdrijf ik?

28 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#1
jezus.
t
testLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ondertussen ken ik al een paar vrienden die ook wel eens wat gebruiken en één daarvan maakt vandaag een opmerking waar ik me toch wel even bij stil stond.

Hij wil zijn brommer verkopen en zou daarbij 50€ winst maken
het eerste wat hij zei was toen "Daar kan ik zeker 8gr weed van kopen"

Om een of andere reden baart het me zorgen, wanneer je de waarde van geld in drugs begint te schatten.

Wat vinden jullie?
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#3
Onzin, stel je niet aan man, ga smoken.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Oh ik denk ook wel eens in grammen wiet als ik een geld bedrag hoor, en ik ben zeker niet verslaafd, ik kan namelijk prima zonder, maar het is iets dat ik met regelmaat koop dus gebeurd dat. Ik doe het ook wel met cd's, want die koop ik ook vaak. Gewoon alles wat ik vaak koop denk ik aan als ik een geld bedrag hoor, ik denk dat dt normaal is, en dat als wiet daaronder valt dat nit meteen een schrikmoment hoeft te izjn..

Het zou wél een verslaving zijn als hij zijn brommer verkocht ómdat hij er wiet van wilde kopen en geen geld meer had, ik ken iemand die haar meubulair voor wiet heeft verkocht; ze heeft mogelijk borderline en misschien ook andere dingen en is zwaar depressief. Mensen in normale situaties raken niet z osnel verslaafd aan wiet, zij is de enige die ik ken die er zo ver in ging met iets zo weinig verslavend als wiet.
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik vind het op zich wel goed dat je je zorgen maakt om je vrienden. Drugs kan rare dingen doen met mensen. BillyBilo's opmerking vind ik een beetje simpel...

Ik denk dat de meeste redelijk frequente drugsgebruikers tot de ontdekking komen dat ze eigenlijk heel weinig vrienden hebben die geen drugs gebruiken. Ikzelf heb ook minder contact met mijn niet-gebruikende vrienden. Ik heb toch het idee dat dat minder enverend is (lees: saaier). Ik dacht daar vroeger helemaal niet over dus ik zal zelf ook wel veranderd zijn. Drugs doen echt iets met je als persoon en beinvloeden je sociale leven. Het is en blijft toch oppassen.
P
PaRa[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik vind dat je niet meteen conclusies moet trekken.
Als ik 20 euro krijg denk ik ook wel eens:
mooi daar kan ik weer drugs voor kopen.
Terwijl het er vaak niet eens van komt.

Als het je je echt zorgen om hem maakt ga met hem praten.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Doerak zei:
Ik vind het op zich wel goed dat je je zorgen maakt om je vrienden. Drugs kan rare dingen doen met mensen. BillyBilo's opmerking vind ik een beetje simpel...

Ik denk dat de meeste redelijk frequente drugsgebruikers tot de ontdekking komen dat ze eigenlijk heel weinig vrienden hebben die geen drugs gebruiken. Ikzelf heb ook minder contact met mijn niet-gebruikende vrienden. Ik heb toch het idee dat dat minder enverend is (lees: saaier). Ik dacht daar vroeger helemaal niet over dus ik zal zelf ook wel veranderd zijn. Drugs doen echt iets met je als persoon en beinvloeden je sociale leven. Het is en blijft toch oppassen.
Klik om te vergroten...

Dat van je sociale leven heb ik ook gemerkt, vrijwel al mijn vrienden gebruiken dezelfde drugs als ik, dus blowen veel en trippen af en toe. Maar ik heb ook nog steeds vrienden die echt niks gebruiken, ik heb ondekt dat een groot deel van dat probleem is of ze het accepteren of niet, de niet gebruikende vrienden die ik heb hebben er geen enkel probleem mee, en er zit een goede vriend bij, twee vriendinnen en nog wat vagere kenissen.

Het is wel zo dat drugs je veranderen maar ik denk dat het ook erg komt door hoe anderen ertegenaan kijken, ik ben best wat vrienden verloren die het er niet mee eens waren, maar dat was hun kortzichtigheid want ik ga nog steeds genoeg om met mensen die niet gebruiken, het veranderd je wel, maar het vernaderd de kijk op jou van je omgeving ook, en zo lang die tollerant is heb ik gemerkt dat het aan vrienschappen echt niks hoeft te veranderen.
h
hypersnapLid
01-01-2024, 00:00
#8
Doe ik steeds lol :P No worriez, wss zegt ie het voor te lachen :) (tenzij ie em echt verkocht voor er dope mee te kunnen kopen maar dat zou me verbazen voor wiet).
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik zou me er niet te druk om maken. Wij hebben zelf alle afstanden en kosten een jaar lang in kratjes gedaan. Een kratje euroshopper is 3,50 dus iets van 11 euro kost ongeveer 3 kratjes.
Er passen drie kratjes in een meter, dus van hier naar amsterdam is 300 kilokratjes zeg maar.

Dat betekent niet gelijk dat je verslaafd bent.
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dit doe ik constant in coke ja.
A
Armani7Lid
01-01-2024, 00:00
#11
ik wou mn brommer verkopen om coke mee te kopen, gelukkig op tijd mee gestopt anders moest ik mn brommer misse :( kon er idd wel veel mee kopen als ik em had verkocht maar dat geraakt ook op he.
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#12
We hebben toevallig vandaag onze pokerinzetten gedaan in pillen.

"Ik call je 3 blauwe Mitsu's!" :mrgreen:
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#13
deadlock zei:
Ik zou me er niet te druk om maken. Wij hebben zelf alle afstanden en kosten een jaar lang in kratjes gedaan. Een kratje euroshopper is 3,50 dus iets van 11 euro kost ongeveer 3 kratjes.
Er passen drie kratjes in een meter, dus van hier naar amsterdam is 300 kilokratjes zeg maar.

Dat betekent niet gelijk dat je verslaafd bent.
Klik om te vergroten...

Niet? :mrgreen:
e
emailLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik zou me eerder zorgen maken dat je vriend word afgezet.
voor zover ik op dit momment nog goed kan rekenen :grin:
w
wietaapjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
valt waarschijnlijk wel mee, ik doe het de hele dag eignlijk en ik ben pas beginnend gebruiker, het ligt er natuurlijk wel aan hoeveel hij gebruikt.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Regelmatig een paar dagen per week dat je bewust clean blijft. Dan weet je dat je verslaving niet uit de hand loopt.
G
GiowLid
01-01-2024, 00:00
#17
8 gr voor 50 euro ? :confused:
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#18
BillyBilo zei:
jezus.
Klik om te vergroten...

christus zeg .. dit gaat echt helemaal nergens over.
Ik ga een joint roken.
F
FlitskikkerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Giow zei:
8 gr voor 50 euro ? :confused:
Klik om te vergroten...

is toch niet veel? ik had pas voor 40€ 9gram gekregen, pepsi weed en da is ook 7€ / gram, mjah dat heb je dat je veel in ene coffeeshop komt :grin:
T
TerivoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik weet het niet, ik kan een "verslaving" aan wiet niet echt serieus nemen.
Het is zo'n licht spulletje, en ik ken mensen die al jaren roken en makkelijk zonder kunnen.
Ik kan gewoon moeilijk geloven dat je daar echt verslaafd aan raakt.

Ik kan me wel voorstellen dat hij denkt "kan ik weer zo veel gram van kopen". Als je het relaxt spul vindt, en je was al van plan om te halen.. Dan noem ik dat eerder georganiseerd na denken. :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."