Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaafd? of nog net niet?

Verslaafd? of nog net niet?

22 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ga hier geen mooi betoog geven, ik heb jaren geworsteld met een cocaïne verslaving alleen dan snuivend, en ik zeg je 2 dingen:

1 je bent verslaafd dit valt en kan niet ontkend worden (zelfs door jou niet)
2. zoek hiervoor de juiste hulp als het je leven meer lief is dan je geld verbrassen aan bolletjes.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je gebruikt 3gr coke per week en zit in de ontkenningsfase qua verslaving.

Succes met afbouwen
a
annoniemmLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik rook sinds januari 2020 wel eens een bolletje coke wat begon als 1x in de week 0.5g max, is geworden 3 gram gemiddeld in de week... Denk niet perse dat ik echt hooked ben maar als ik geld heb koop ik het gewoon als ik geen geld heb koop ik het niet en mis ik het niet echt, ben begonnen in de nachtopvang en zag het als iets sociaals, ben daar al een tijdje weg en rook nog steeds alleen ik rook bijna al me geld er aan op als ik het heb. Wie heeft hier ervaring mee, en heeft tips om te minderen of stoppen?
mvgggg
K
KdmspiLid
01-01-2024, 00:00
#4
annoniemm zei:
Ik rook sinds januari 2020 wel eens een bolletje coke wat begon als 1x in de week 0.5g max, is geworden 3 gram gemiddeld in de week... Denk niet perse dat ik echt hooked ben maar als ik geld heb koop ik het gewoon als ik geen geld heb koop ik het niet en mis ik het niet echt, ben begonnen in de nachtopvang en zag het als iets sociaals, ben daar al een tijdje weg en rook nog steeds alleen ik rook bijna al me geld er aan op als ik het heb. Wie heeft hier ervaring mee, en heeft tips om te minderen of stoppen?
mvgggg
Klik om te vergroten...

Stop nu alsjeblieft! Als je nu nog kan, doe het. Want nu ben je goed op weg naar verslaafd zijn.. Ik ben in januari gestart met 2 keer per week, soms 1 keer per week te basen, dat waren toen in een dag ongeveer 2 bolletjes. Toen werd het alsmaar meer, ook 2 dagen maar dan waren het al 5 à 6 bolletjes.. Ik vond dat ik geen probleem had aangezien ik niet iedere dag nam, en ik s avonds altijd ging slapen.. Nu sedert deze maand na langzaam opbouwen, ben ik zo down als iets, misbruik ik iedereen om coke te hebben, ben ik al 1 maand ziek opt werk, isoleer ik mezelf van de wereld en ben ik 5 van de 7 dagen wakker, took ik op 24 uur op mijn ergste 12 bolletjes.. 10000 euro in 4 weken. Terwijl ik vond dat ik geen probleem had. Tot je een keer erin rolt en een paar dagen blijft doordoen. Dan zit je hier als mij, alleen maar scheef willen zijn, je laatste geld ipv eten omdat je echt niks meer in huis hebt van drank of eten verdien aan een bolletje coke. Zo ernstig is het.. Vroeger ging dat voor, nu niet meer.. Soms moeten bedelen bij vrienden achter wat snoep om toch iets binnen te hebben. Naar ocmw voor voedselpakket. Terwijl ik als alleenstaande niet slecht verdien. Dus hopelijk helpt dit jou om aan te bel te trekken. Ik wens niemand dit toe als wat ik meemaak. Maar ja stoppen kan ik niet. Coke is nr 1 nu. Binnenkort weer afkick centrum, en zo blijft de bal maat rollen. STOP ER AUB MEE VOOOR HET TE LAAT IS❤️
P
PowerPlantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zou oppassen als ik jou was, cocaine roken is niet makkelijk als het gaat om verslaving gaat. Los van het feit dat het lichamelijk zeer schadelijk is. Ik heb zelf 1 keer crack gerookt dus ik heb wat dat betreft niet zoveel ervaring.

annoniemm zei:
rook nog steeds alleen ik rook bijna al me geld er aan op als ik het heb.
Klik om te vergroten...
Niet best, tekenen van verslaving.

Als je echt wil stoppen kun je overwegen om je geld bij iemand in beheer te laten. Blijf er over praten met andere mensen. Schakel (professionele) hulp in. Maak met jezelf afspraken over je gebruik. Zijn de tips die ik zo even kan bedenken.
a
annoniemmLid
01-01-2024, 00:00
#6
het lukt me wel om er af te blijven als ik iets te doen heb ofso maar als het ff kan haal ik gewoon wat, ben niet ziek zonder ofso, ik word een beetje depri van de gedachte dat ik er al een paar duizend euro heb aan opgemaakt
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als je jezelf al afvraagt of je verslaafd bent is dat vaak ook zo.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#8
annoniemm zei:
het lukt me wel om er af te blijven als ik iets te doen heb ofso maar als het ff kan haal ik gewoon wat, ben niet ziek zonder ofso, ik word een beetje depri van de gedachte dat ik er al een paar duizend euro heb aan opgemaakt
Klik om te vergroten...
Dont fool yourself.

Je gaat er heel lucht over , maar bent toch wel verder dan je denkt.
Enkel dit al.

annoniemm zei:
Denk niet perse dat ik echt hooked ben maar als ik geld heb koop ik het gewoon als ik geen geld heb koop ik het niet en mis ik het niet echt
Klik om te vergroten...

annoniemm zei:
ben daar al een tijdje weg en rook nog steeds alleen ik rook bijna al me geld er aan op als ik het heb.
Klik om te vergroten...
Beetje tegenstrijdig van jezelf.
annoniemm zei:
Wie heeft hier ervaring mee, en heeft tips om te minderen of stoppen?
Klik om te vergroten...
Direct stoppen , nummer wissen , externe hulp inschakelen en herkennen dat je een probleem hebt.

Ik heb makkelijk praten als het over coke gaat natuurlijk...
Ik haat snuifcoke , en van base kan ik gerust 1/2/3 puffen doen en er 5 jaar niet aankomen (ik gebruik dus al jaren zemf geen coke meer.).
Maar heb dan wel men problemen met andere substanties.

Veel succes , Hopenlujk vind je genoeg moed direct te stoppen.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#9
annoniemm zei:
ik word een beetje depri van de gedachte dat ik er al een paar duizend euro heb aan opgemaakt
Klik om te vergroten...
Tijd om te stoppen dan man! Dan zal je weer gelukkig worden, maar zonder de troep. Wat een geldverspilling ook man...

Schrijf eens alle voor en nadelen van je coke gebruik naast elkaar. Echt schrijven, in een kolommetje of zoiets. Door met je ogen te zien hoeveel meer het kapot maakt dan je lief is, maak je makkelijker een overweging. Ik weet in iedergeval dat je veel gelukkiger zou zijn zónder zoveel coke, ik hoop dat jij dit ook inziet!
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Verslaafd.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Om je vraag te beantwoorden...ja je bent verslaafd.
Om dat te 'meten moet je niet kijken naar de periode dat je zonder kan.
Maar naar de periode dat je zelf kan kiezen
.wel of niet...

Als het antwoord altijd 'wel doen' is ben je verslaafd. Het feit dat je een periode niet zonder kan heeft alleen betrekking met een fysieke verslaving.

Maar een fysieke verslaving is heel duidelijk
.je.kickt af en weet.wat je te wachten staat.eenmaal afgekickt zit je nog steeds met de geestelijke verslaving..

Ik zeg niet dat je het bewust doet.maar dit is een schoolvoorbeeld om.verslaafden te omschrijven..

Ze beseffen dat ze bv 2 dagen zonder kunnen..dus de andere dagen van gebruik is eigen keuze. Vinden ze.. dat bepalen ze zelf,niet de verslaving..

En daar gaat het fout! Het is niet de keuze van de persoon maar van zijn verslaving..want laten we de rollen eens omdraaien.Als die theorie klopt waarom.dan de.komende.3.maanden gewoon totaal niet gebruiken?
Hier zitten 100% enkel positieve resultaten aan vast als jij dir niet kan..komt dat door je psychische verslaving.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ps. Je wilt.tips om te stoppen/minderen.
Sta je er echt duizend procent achter dat je hiermee wil.stoppen? En waarom?

Dit is zeker geen aanval! Echt positieve interesse in jou

En waarom is bv langs je huisarts.gaan of ambulante hulp aanvragen geen optie?

Die zijn er echt niet alleen voor de dakloze junks maar voora voor mensen zoals jij die vragen hebben over hun gebruik. In het traject bepaal jij je doel en je tempo..
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
annoniemm zei:
Ik rook sinds januari 2020 wel eens een bolletje coke wat begon als 1x in de week 0.5g max, is geworden 3 gram gemiddeld in de week... Denk niet perse dat ik echt hooked ben maar als ik geld heb koop ik het gewoon als ik geen geld heb koop ik het niet en mis ik het niet echt, ben begonnen in de nachtopvang en zag het als iets sociaals, ben daar al een tijdje weg en rook nog steeds alleen ik rook bijna al me geld er aan op als ik het heb. Wie heeft hier ervaring mee, en heeft tips om te minderen of stoppen?
mvgggg
Klik om te vergroten...
Veel tijd kwijt zijn aan gebruik en veel geld uitgeven aan drugs zijn kenmerken van verslaving. Je kunt daar veel of weinig tekenen van vertonen. Vaak gaat zoiets heel lang 'goed', totdat er een heftige gebeurtenis is en je geen veerkracht meer over hebt omdat alles naar de drugs gaat en dan heb je ineens een groot probleem.
De enige oplossing daartegen is dat je je echt gaat beseffen dat cocaïne je niet helpt in het leven en alleen maar zorgt voor meer zin in coke. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, want je bent altijd heel goed in jezelf voor de gek houden met smoesjes zoals 'och iemand anders gebruikt meer / erger / gevaarlijker' of 'nog één keertje dan'.
a
annoniemmLid
01-01-2024, 00:00
#14
tips om te stoppen aub? zonder voel ik me prima maar denk er wel vaak aan
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bij twijfel, ja. Je bent verslaafd.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
annoniemm zei:
tips om te stoppen aub? zonder voel ik me prima maar denk er wel vaak aan
Klik om te vergroten...
Naar je huisarts en alles, echt alles, eerlijk vertellen. En dat je wil stoppen. Dan kun je door verwezen worden naar een verslavingsarts of iets. Sowieso EERLIJK zijn anders wordt je niet juist geholpen. Succes!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Goede adviezen!

STOPPEN MET DE ZOOI!!
asap!
Zo nodig:
Zoek hulp! Via de huisarts!
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
annoniemm zei:
tips om te stoppen aub? zonder voel ik me prima maar denk er wel vaak aan
Klik om te vergroten...
Een psycholoog gaat je ver kunnen helpen met de cravings kunnen weerstaan. Je zult ze altijd houden, maar zolang jij master of your mind bent en zal blijven, kan je die cravings beter weerstaan.
(Soms random heb ik de cravings ook nog, en zeker wanneer ik een biertje drink bijvoorbeeld) maar ik vertel je wel dat door de tijden heen je de heftige cravings kan stoppen door je eigen gedachten te buigen en elders te weerleggen.

een huisarts gaat je vrij weinig kunnen bieden, behalve een intake bij een kliniek waar je al zeker niet blij van moet worden.

omtrent cocaïne en verslaving is het beter om een vertrouwde omgeving te hebben en een vertrouwenspersoon, dan hulpverleners die alleen naar jou kijken als cocaïne gebruiker, dan bijvoorbeeld een psycholoog die achterliggende reden en oorzaken of triggers beter kan behandelen, ook kan hij/zij je de juiste mentale steun bieden die je hierbij nodig hebt.
a
annoniemmLid
01-01-2024, 00:00
#19
Blyatman zei:
Een psycholoog gaat je ver kunnen helpen met de cravings kunnen weerstaan. Je zult ze altijd houden, maar zolang jij master of your mind bent en zal blijven, kan je die cravings beter weerstaan.
(Soms random heb ik de cravings ook nog, en zeker wanneer ik een biertje drink bijvoorbeeld) maar ik vertel je wel dat door de tijden heen je de heftige cravings kan stoppen door je eigen gedachten te buigen en elders te weerleggen.

een huisarts gaat je vrij weinig kunnen bieden, behalve een intake bij een kliniek waar je al zeker niet blij van moet worden.

omtrent cocaïne en verslaving is het beter om een vertrouwde omgeving te hebben en een vertrouwenspersoon, dan hulpverleners die alleen naar jou kijken als cocaïne gebruiker, dan bijvoorbeeld een psycholoog die achterliggende reden en oorzaken of triggers beter kan behandelen, ook kan hij/zij je de juiste mentale steun bieden die je hierbij nodig hebt.
Klik om te vergroten...
ik wil eig zonder huisarts ofs stoppe of minderen iig heb geen verzekering, heb vandaag voor het eerst i n half jaar niet gerookt
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hardcore_frk zei:
Verslaafd.
Klik om te vergroten...
Kort en bondig, en laat het nou ook nog eens kloppen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."