Maar de alcohol is dus wel sociaal geaccepteerd?
En tevens, 1 keer per maand, is echt geen verslaving te noemen op geen enkel vlak.
mijn partner heeft al het een en ander verwoord, maar ik heb nogal mijn vraagtekens bij jouw als persoon. Want haar antwoorden zoals jij die citeert, komen niet over als van iemand die daadwerkelijk in ontkenning zit of een problematiek. Maar eerder van zich afbijten op de mogelijke uitspraken die jij naar haar toe doet. Dit kan nogal overkomen op een ouderlijke wijze. Want als ik mijn partner de les ga lezen over het gebruik en de risicoâs, ga ik 100% zeker dezelfde antwoorden krijgen. Dus het heeft niks met het gebruik te maken, de gebruiker of verslaving. Maar de messenger.
wanneer je hebt mogelijk op een heel andere manier gaat brengen zal zij ook niet het gevoel krijgen haar te moeten verantwoorden en jullie partner relatie veranderd in een âvaderâ âdochterâ momentum. Want in al deze teksten zie ik jou als schrijver nergens in terug komen als ondersteuning maar juist als âmentorâ als een soort ouderlijke rollenspel.
tevens is de redenatie, âik vind haar leuk maar niet als ze gebruiktâ een heel slap iets. Of je vindt haar leuk en zet stappen, met 1): je accepteert dat zij eens in de maand een pil neemt, snuift o.i.d. En zij zal vanzelf haar wilde haren hierin gaan verliezen. Of 2): je zet er een punt achter en zoekt iemand die niet drinkt, niet rookt, niet snuift e.d.
Ik vind persoonlijk, dat je enorm bagatelliseert en vanuit de schrijfvorm je als meerdere opstelt omdat je haar levensstijl niet acceptabel vindt.
ik zeg niet dat je de relatie moet stoppen, maar ik zeg wel dat dit een 100% eenzijdig verhaal is zonder haar zijde, en het heel makkelijk is om delen hier terzijde te houden en dingen misschien wat aan te passen naar een eigen idee of blik dan de werkelijkheid.
Als je echt dol op haar bent, zoek een middenweg/accepteer en laat los tot zekere hoogte, kan je dat niet? Hou haar dan niet aan het lijntje, wees duidelijk en belemmer haar niet. Want als dit op deze voet blijft voortgaan zal dit in een minder leuk contact gaan ontwikkelen en zal zij vanuit haar punt schijt gaan krijgen aan jouw lessen, en zal zij zich eerder vanuit deze situaties gaan misgrijpen aan de harddrugs door de relatie problemen dan dat iedereen werkelijk wilt.
En persoonlijk advies: het is niet problematisch, maak het niet groter dan nodig is, ik voorzie hier vanuit gebruiker, niet de oorzaak van dit euvel, maar de non gebruiker die het opblaast.
ik ben altijd aan de zijde gebleven, ondanks verslaving of niet van mijn partner. En ik ga je eerlijk vertellen: als je dit al zo lastig accepteren kan, wat zou je doen als zij daadwerkelijk in verslaving valt? Zou je haar dan laten vallen? Blijkbaar wel. Dus wat weegt zwaarder? Liefde of drugs?