Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken

Afkicken

82 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Tramadol..dus die afkick is er ook nog. Behandelaar is op vakantie tot.maandag..dus had gewoon week.dikke pech
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik dacht al, wat ben je afwezig op DF de laatste tijd...

Opmerkelijk dat speed dit allemaal teweeg kan brengen... Beter maar niet weer nee.

Pas je ook op met de wiet? Iemand die het nooit gerookt heeft, heeft soms rare effecten in het begin. Dat het niet lijkt te werken en dan ineens wel ofzo. Wacht maar beter toch even af als het niet zo snel effect heeft. Ik had eens gehoord dat je lichaam de eerste keer moet instellen op de THC, weet niet precies wat daarvan waar is. Het kan je mogelijk heel goed ontspannen, maar er is ook weer verslavingsgevaar als dit straks je enige vorm van ontspanning is... En hoewel wiet als relatief onschuldig wordt gezien, kan je leven er toch van in het teken gaan staan. Pas daar alsjeblieft mee op...

Maar inderdaad, vraag om een indica strain. Iets wat je goed ontspant.

Sterkte met hieruit komen en laat hier zo nu en dan even van je horen hè!
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Dank voor wat lieve privéberichten. Daarin heb ik kunnen uitleggen waarom ik niet voor wiet ga.
Ik heb 2 flesjes wijn 0.25 gekocht.
Maar twijfel hem te openen.

Dit topic helpt me enorm. Als het kon had ik alles verteld aan een arts.maar geloof.me
Soms kan dat écht niet.heeft niets te.maken met werk of schaamte.
Daarom alle moed verzameld en dit topic gemaakt.

En wat ik me ook besef..ik heb een dikkw maand methadon gebruikt..met reden. Kan het niet neerzetten ivm herkenning. Ik ben bang dat ik nu zoveel soorten afkick heb.

Het is bizar.ik heb deze rollercoaster gezien bij anderen en zoveel geholpen. En zo zie je maar.. ook al weet ik het zo goed..zo fout kan het gaan.
Die rc benzo's zijn de duivel

Waarom..de bijwerkingen en onstabiliteit. Je weet nooit of het echt is of troep
En neemt al snel meer. Of wat anders. Itt tot de echte benzo's.

Ik moet door deze afkick heen en het letterlijk overleven. Lukt het niet heb ik echt alles verloren dat ga ik mijzelf nooit vergeven.dat weet ik.al een hele poos. Er zit ook nog een tijdslimiet op

Ik heb niet de 'luxe om een week af te kicken uit te zitten. Ik probeer het deels met behandelaar. Die weet het verhaal erachter. En met dit topic jullie weten dan weer van al het gebruik.

Bedankt voor alle steun.ik blijf df checken. Ik kan mezelf zo haten.het ene moment help je mensen uit de shit het andere moment help je jezelf er als een sluipkiller in..begrijpelijk en onbegrijpelijk.

Ik probeerde met alles juist eruit te komen en heb het alleen maar erger gemaakt
R
RozekoekjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vind het zo naar voor je :(
Lekker hier blijven schrijven als je dat wilt.
Meditation moments is de eerste 10 dagen gratis.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mrloverdj zei:
Als iemand meditatie apps weet. Het is al geschreven vast.maar het zou hoop ik helpen
Klik om te vergroten...
Ik gebruik al heel lang Meditation Moments tot volle tevredenheid
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mrloverdj zei:
Het is bizar.ik heb deze rollercoaster gezien bij anderen en zoveel geholpen. En zo zie je maar.. ook al weet ik het zo goed..zo fout kan het gaan.
Die rc benzo's zijn de duivel
Klik om te vergroten...
Nu zijn we er hier voor jou, om jou te steunen ❤️
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mrloverdj zei:
Bedankt voor alle steun.ik blijf df checken. Ik kan mezelf zo haten.het ene moment help je mensen uit de shit het andere moment help je jezelf er als een sluipkiller in..begrijpelijk en onbegrijpelijk.

Ik probeerde met alles juist eruit te komen en heb het alleen maar erger gemaakt
Klik om te vergroten...
Nogmaals, we zijn hier allemaal om je te helpen, blijf schrijven.

Ook al voelt het nu voor jou als ‘erger’, we gaan nu weer vooruit kijken en jij krijgt de boel op de rit 💪
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Zeehond zei:
Nogmaals, we zijn hier allemaal om je te helpen, blijf schrijven.

Ook al voelt het nu voor jou als ‘erger’, we gaan nu weer vooruit kijken en jij krijgt de boel op de rit 💪
Klik om te vergroten...
Echt heel erg bedankt. Qua drank heb ik wat gefaald ik dacht..doe voor de 1e keer 1 flesje van 250..verder niets.Jullie helpen zo goed het heeft alleen maar gezorgd voor enorme schaamte naar jullie.

Voelde me een half uur ontspannen en nu een soort bodyload en spijt en geen fijn gevoel vd wijn.restless legs en niet kunnen slapen. Hoe vroeg het ook is.de 2e heb ik net leeggegooid. Doe er een moord voor mij normaal te voelen. Het is ook zo'n complex verhaal. En jullie zijn zo goed bezig voor mjj

Door tips van jullie ben ik wat apps aan het uitproberen op m'n mobiel om de tijd door te komen.wat een klote vicieuze cirkel. Nooit verwacht van mijzelf.

Hopelijk lukt het slapen. Wil zo graag rust
Als jullie achter me staan. Dat geeft echt motivatie.

:redheart:
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#9
Deze zag ik ook niet aankomen, desalniettemin wil ik je heel veel sterkte en succes wensen. You can do it! Ik blijf in ieder geval mee lezen… Vind het lastig om advies te geven omdat het zo gecompliceerd is kwa drugs en medicatie…

Blijf in jezelf geloven. 💜
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Spyro zei:
Deze zag ik ook niet aankomen, desalniettemin wil ik je heel veel sterkte en succes wensen. You can do it! Ik blijf in ieder geval mee lezen… Vind het lastig om advies te geven omdat het zo gecompliceerd is kwa drugs en medicatie…

Blijf in jezelf geloven. 💜
Klik om te vergroten...
Het is ook lastig. Ik moest mijzelf zo enorm bewijzen dat ik verkeerde keuzes heb gemaakt. Ik weet ook niet wat ik moet doen behalve.. overal vanaf blijven. Maar die mentale afkick herken ik helaas van vroeger 1 keer(fout van de arts olé) en dat liep fout. Dus waar ik ook doorheen moet.. ik moet er doorheen. Overal van afblijven. Duurt het dagen..weken.. duurt het te lang?

Ook al betekent nuchter mijzelf vaak kut voelen..dat is wel m'n doel..dat doe ik al heel lang (bedoel.ik niet als zelfmedelijden ofzo) maar toen leefde ik gewoon. En had ik ook fijne momenten per dag.

Deze afkick dat gevoel..dat het geen naam heeft..

Nu ben ik net zoals de andere mensen die ik normaal help. Maar je berichtje doet me goed
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Goedemorgen. Ik ben de nacht doorgekomen écht door jullie.rond 2.00 nog klaarwakker. Het hele huis op zijn kop gezegt en paar slaaptabletten gevonden(Geen benzo's) goed..nee..stond ik erachter..ja. alles om maar de dag en nacht door te komen wat jullie me hebben meegegeven.
Vandaag heb ik een afspraak met professionals
Dat word een hele lastige balans.maar ben er blij mee.

Ik voel me fysiek echt een stuk sterker dan gister.toen kon ik -bij wijze van- nog geen plastic rietje optillen. Dus ik moet nu schade in huis en administratie etc echt op wilskracht gaan bereiken. Morgen komt er iemand langs..dat is dus mijn privé deadline. Ik ben totaal nog niet mijzelf. Ik weet series niet hoe gister eruit had gezien zonder jullie.

Dus bedankt als iemand dit heeft gelezen. Ik hoop dat dit mijn crisisweekend was. En de komende week/weken(auch) mijzelf herstellen op alle fronten door geduld en wilskracht.
Ik hier nog mag schrijven?

Getwijfeld of mijn topic goed staat. Maar ja..het is een afkick, kater/comedown/mentaal gerelateerd.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#12
Blijf vooral schrijven!
Goed om te lezen dat het iets beter gaat.
Je hoeft ons niet te bedanken en geen schuldgevoel te hebben over wat dan ook.
Jij staat ook altijd klaar voor anderen.
Dit forum is een community, ik denk dat velen net als ik het fijn vinden om er af en toe voor een ander te kunnen zijn op een bepaalde manier. Soms alleen om mee te lezen, soms om te reageren, altijd begripvol en om je te helpen.
Je komt er doorheen, je bent een sterk persoon 💪
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mrloverdj zei:
Thanks. Ben voor de eti gegaan.
Ik ga er dus dit keer met een andere insteek in.
Geen 'heb ik effect?' Maar 'heb ik ontwenning?' Zo nee dan zo houden. Even opzoeken hoelang het werkt of is die info niet betrouwbaar omdat het een rc is?
Klik om te vergroten...
m.psychonautwiki.org

Etizolam

Etizolam (also known as Etilaam, Etizest, Depas, and many others) is a novel depressant substance of the thienodiazepine class. Etizolam is chemically related to benzodiazepines and acts by binding to GABA receptors in the brain.
m.psychonautwiki.org m.psychonautwiki.org
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Bedankt allemaal!
Gister was de zoveelste dag(in mijn beleving) van de bodemput. Vandaag ben ik er flink uit aan het klimmen.

Het moeilijkst was mezelf niet kunnen adviseren...bang dat ik moest uitzitten. Jullie hebben me laten inzien dat ik die confrontatie juist op moest zoeken en ondergaan. Een "kom maar op, ik hou het langer vol" attitude tegen de afkick die dan vol op je gaat afvuren.


Ik heb m'n gebruik terug gebracht tot 0
Ook geen rc benzo's meer. Mijn medicatie hebben ze gestabiliseerd maar..

De professionele hulp vind dat ik mijn diazepam afkick moet uitzitten tot ik nieuwe krijg( 2 weken) het was duidelijk iemand zonder verstand.

Beweerde dat je na 14 dagen geen effect meer hebt. En de afkick 'even doorbijten is..

Alles in mij schreeuwt dan om met de Ashton manual gids te wapperen. 2 weken uitzitten gaat niet lukken. Het is ook echt gevaarlijk voor mijn gezond. Kan ivm herkenning niet openlijk neerzetten waarom. Ik heb het zelf verpest. Maar van deze reactie schrok ik echt...

Heeft er iemand advies?
Dus rc benzo..puur om het 2 weken steady houden. Het gaan om diazepam vervangen. k heb exact nog tot morgen
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik vind het super om te zien hoe je er zo goed mee bezig bent!

Oei, op hoeveel Diazepam zit je eigenlijk dan? Heel raar advies!
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Spyro zei:
Ik vind het super om te zien hoe je er zo goed mee bezig bent!

Oei, op hoeveel Diazepam zit je eigenlijk dan? Heel raar advies!
Klik om te vergroten...
Thanks. Doet me goed.
Ironisch genoeg komt dat ook een beetje door de afwezigheid van benzzy's inzet in zijn topic. Dat staat er nogal lullig, op de man af.
Maar drukt mij wel extra met de neus op de feiten. Als ik om hulp vraag moet ik er ook wat mee doen.

Ik zit op 20mg. Verspreid over 3 momenten. 2x 5 overdag. Voor het slapen 1 x 10
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Mrloverdj zei:
Bedankt allemaal!
Gister was de zoveelste dag(in mijn beleving) van de bodemput. Vandaag ben ik er flink uit aan het klimmen.

Het moeilijkst was mezelf niet kunnen adviseren...bang dat ik moest uitzitten. Jullie hebben me laten inzien dat ik die confrontatie juist op moest zoeken en ondergaan. Een "kom maar op, ik hou het langer vol" attitude tegen de afkick die dan vol op je gaat afvuren.


Ik heb m'n gebruik terug gebracht tot 0
Ook geen rc benzo's meer. Mijn medicatie hebben ze gestabiliseerd maar..

De professionele hulp vind dat ik mijn diazepam afkick moet uitzitten tot ik nieuwe krijg( 2 weken) het was duidelijk iemand zonder verstand.

Beweerde dat je na 14 dagen geen effect meer hebt. En de afkick 'even doorbijten is..

Alles in mij schreeuwt dan om met de Ashton manual gids te wapperen. 2 weken uitzitten gaat niet lukken. Het is ook echt gevaarlijk voor mijn gezond. Kan ivm herkenning niet openlijk neerzetten waarom. Ik heb het zelf verpest. Maar van deze reactie schrok ik echt...

Heeft er iemand advies?
Dus rc benzo..puur om het 2 weken steady houden. Het gaan om diazepam vervangen. k heb exact nog tot morgen
Klik om te vergroten...
Tja ik zou aanraden om wat etizolam/clonazolam dan snel te bestellen zodat je het morgen/overmorgen hebt je kunt het beste op die benzo's steady blijven. Ik zelf zit nu op ochtend 0.25mg clona avond 0.25mg clona en van 0.5mg clona per dag moet het ook te doen zijn om weer naar 20mg Dia per dag te gaan zonder al te zware moeilijkheden max 1 dag kleine issues dat weet ik zeker
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dopemonster zei:
Tja ik zou aanraden om wat etizolam/clonazolam dan snel te bestellen zodat je het morgen/overmorgen hebt je kunt het beste op die benzo's steady blijven. Ik zelf zit nu op ochtend 0.25mg clona avond 0.25mg clona
Klik om te vergroten...
Absoluut geen Clona adviseren!

Etizolam is nog het meest veilige, maar allemaal net onhandig met afkicken…
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Spyro zei:
Absoluut geen Clona adviseren!

Etizolam is nog het meest veilige, maar allemaal net onhandig met afkicken…
Klik om te vergroten...
Zeker wel clona adviseren, zolang hij ermee goed om kan gaan. Etizolam is een echte rc benzo waarbij de bijwerkingen onvoorspelbaar kunnen zijn. Clonazolam is een chemische verbinding tussen clonazopam en alprazolam 2 welgebruikte benzo's in de medische wereld. En ik ben in het verleden van 1mg clonazolam naar 40mg diazepam gegaan en dat ging goed dus ik weet waar ik over praat!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dopemonster zei:
Zeker wel clona adviseren, zolang hij ermee goed om kan gaan. Etizolam is een echte rc benzo waarbij de bijwerkingen onvoorspelbaar kunnen zijn. Clonazolam is een chemische verbinding tussen clonazopam en alprazolam 2 welgebruikte benzo's in de medische wereld. En ik ben in her verleden van 1mg clonazolam naar 40mg diazepam gegaan en dat ging goed dus ik weet waar ik over praat!
Klik om te vergroten...
Je weet helemaal niet waar je over praat. Clonazolam dient niet vaker dan eenmaal per week gebruikt te worden en al helemaal niet om op een stabiele dosis Diazepam te blijven. Fijn dat het voor jou goed gaat maar dit adviseren is een no-go.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."