Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken

Afkicken

82 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#1
Blijf vooral schrijven!
Goed om te lezen dat het iets beter gaat.
Je hoeft ons niet te bedanken en geen schuldgevoel te hebben over wat dan ook.
Jij staat ook altijd klaar voor anderen.
Dit forum is een community, ik denk dat velen net als ik het fijn vinden om er af en toe voor een ander te kunnen zijn op een bepaalde manier. Soms alleen om mee te lezen, soms om te reageren, altijd begripvol en om je te helpen.
Je komt er doorheen, je bent een sterk persoon đź’Ş
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mrloverdj zei:
Thanks. Ben voor de eti gegaan.
Ik ga er dus dit keer met een andere insteek in.
Geen 'heb ik effect?' Maar 'heb ik ontwenning?' Zo nee dan zo houden. Even opzoeken hoelang het werkt of is die info niet betrouwbaar omdat het een rc is?
Klik om te vergroten...
m.psychonautwiki.org

Etizolam

Etizolam (also known as Etilaam, Etizest, Depas, and many others) is a novel depressant substance of the thienodiazepine class. Etizolam is chemically related to benzodiazepines and acts by binding to GABA receptors in the brain.
m.psychonautwiki.org m.psychonautwiki.org
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt allemaal!
Gister was de zoveelste dag(in mijn beleving) van de bodemput. Vandaag ben ik er flink uit aan het klimmen.

Het moeilijkst was mezelf niet kunnen adviseren...bang dat ik moest uitzitten. Jullie hebben me laten inzien dat ik die confrontatie juist op moest zoeken en ondergaan. Een "kom maar op, ik hou het langer vol" attitude tegen de afkick die dan vol op je gaat afvuren.


Ik heb m'n gebruik terug gebracht tot 0
Ook geen rc benzo's meer. Mijn medicatie hebben ze gestabiliseerd maar..

De professionele hulp vind dat ik mijn diazepam afkick moet uitzitten tot ik nieuwe krijg( 2 weken) het was duidelijk iemand zonder verstand.

Beweerde dat je na 14 dagen geen effect meer hebt. En de afkick 'even doorbijten is..

Alles in mij schreeuwt dan om met de Ashton manual gids te wapperen. 2 weken uitzitten gaat niet lukken. Het is ook echt gevaarlijk voor mijn gezond. Kan ivm herkenning niet openlijk neerzetten waarom. Ik heb het zelf verpest. Maar van deze reactie schrok ik echt...

Heeft er iemand advies?
Dus rc benzo..puur om het 2 weken steady houden. Het gaan om diazepam vervangen. k heb exact nog tot morgen
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vind het super om te zien hoe je er zo goed mee bezig bent!

Oei, op hoeveel Diazepam zit je eigenlijk dan? Heel raar advies!
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Spyro zei:
Ik vind het super om te zien hoe je er zo goed mee bezig bent!

Oei, op hoeveel Diazepam zit je eigenlijk dan? Heel raar advies!
Klik om te vergroten...
Thanks. Doet me goed.
Ironisch genoeg komt dat ook een beetje door de afwezigheid van benzzy's inzet in zijn topic. Dat staat er nogal lullig, op de man af.
Maar drukt mij wel extra met de neus op de feiten. Als ik om hulp vraag moet ik er ook wat mee doen.

Ik zit op 20mg. Verspreid over 3 momenten. 2x 5 overdag. Voor het slapen 1 x 10
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Mrloverdj zei:
Bedankt allemaal!
Gister was de zoveelste dag(in mijn beleving) van de bodemput. Vandaag ben ik er flink uit aan het klimmen.

Het moeilijkst was mezelf niet kunnen adviseren...bang dat ik moest uitzitten. Jullie hebben me laten inzien dat ik die confrontatie juist op moest zoeken en ondergaan. Een "kom maar op, ik hou het langer vol" attitude tegen de afkick die dan vol op je gaat afvuren.


Ik heb m'n gebruik terug gebracht tot 0
Ook geen rc benzo's meer. Mijn medicatie hebben ze gestabiliseerd maar..

De professionele hulp vind dat ik mijn diazepam afkick moet uitzitten tot ik nieuwe krijg( 2 weken) het was duidelijk iemand zonder verstand.

Beweerde dat je na 14 dagen geen effect meer hebt. En de afkick 'even doorbijten is..

Alles in mij schreeuwt dan om met de Ashton manual gids te wapperen. 2 weken uitzitten gaat niet lukken. Het is ook echt gevaarlijk voor mijn gezond. Kan ivm herkenning niet openlijk neerzetten waarom. Ik heb het zelf verpest. Maar van deze reactie schrok ik echt...

Heeft er iemand advies?
Dus rc benzo..puur om het 2 weken steady houden. Het gaan om diazepam vervangen. k heb exact nog tot morgen
Klik om te vergroten...
Tja ik zou aanraden om wat etizolam/clonazolam dan snel te bestellen zodat je het morgen/overmorgen hebt je kunt het beste op die benzo's steady blijven. Ik zelf zit nu op ochtend 0.25mg clona avond 0.25mg clona en van 0.5mg clona per dag moet het ook te doen zijn om weer naar 20mg Dia per dag te gaan zonder al te zware moeilijkheden max 1 dag kleine issues dat weet ik zeker
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dopemonster zei:
Tja ik zou aanraden om wat etizolam/clonazolam dan snel te bestellen zodat je het morgen/overmorgen hebt je kunt het beste op die benzo's steady blijven. Ik zelf zit nu op ochtend 0.25mg clona avond 0.25mg clona
Klik om te vergroten...
Absoluut geen Clona adviseren!

Etizolam is nog het meest veilige, maar allemaal net onhandig met afkicken…
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Spyro zei:
Absoluut geen Clona adviseren!

Etizolam is nog het meest veilige, maar allemaal net onhandig met afkicken…
Klik om te vergroten...
Zeker wel clona adviseren, zolang hij ermee goed om kan gaan. Etizolam is een echte rc benzo waarbij de bijwerkingen onvoorspelbaar kunnen zijn. Clonazolam is een chemische verbinding tussen clonazopam en alprazolam 2 welgebruikte benzo's in de medische wereld. En ik ben in het verleden van 1mg clonazolam naar 40mg diazepam gegaan en dat ging goed dus ik weet waar ik over praat!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dopemonster zei:
Zeker wel clona adviseren, zolang hij ermee goed om kan gaan. Etizolam is een echte rc benzo waarbij de bijwerkingen onvoorspelbaar kunnen zijn. Clonazolam is een chemische verbinding tussen clonazopam en alprazolam 2 welgebruikte benzo's in de medische wereld. En ik ben in her verleden van 1mg clonazolam naar 40mg diazepam gegaan en dat ging goed dus ik weet waar ik over praat!
Klik om te vergroten...
Je weet helemaal niet waar je over praat. Clonazolam dient niet vaker dan eenmaal per week gebruikt te worden en al helemaal niet om op een stabiele dosis Diazepam te blijven. Fijn dat het voor jou goed gaat maar dit adviseren is een no-go.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Spyro zei:
Absoluut geen Clona adviseren!

Etizolam is nog het meest veilige, maar allemaal net onhandig met afkicken…
Klik om te vergroten...
Etizolam vond ik heel licht..voelde eigenlijk niets. Maar bleek slechte vendor te zijn.

Clonazelam zelfde verhaal. Tot die wel werkte en dat 2 dagen lang. Maar ik pakte ook teveel(kan me niet herinneren hoeveel) ik ken de horrorverhalen.sluit me aan bij @Spyro Maar de info van @Dopemonster klinkt wel plausibel?

Is er nog een andere optie?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Spyro zei:
Je weet helemaal niet waar je over praat. Clonazolam dient niet vaker dan eenmaal per week gebruikt te worden en al helemaal niet om op een stabiele dosis Diazepam te blijven. Fijn dat het voor jou goed gaat maar dit adviseren is een no-go.
Klik om te vergroten...
Leg uit waarom niet vaker dan eenmaal per week gebruikt te worden? En ik heb het over vervanging voor de dia tot hij weer dia heeft.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mrloverdj zei:
Etizolam vond ik heel licht..voelde eigenlijk niets. Maar bleek slechte vendor te zijn.

Clonazelam zelfde verhaal. Tot die wel werkte en dat 2 dagen lang. Maar ik pakte ook teveel(kan me niet herinneren hoeveel) ik ken de horrorverhalen.sluit me aan bij @Spyro Maar de info van @Dopemonster klinkt wel plausibel?

Is er nog een andere optie?
Klik om te vergroten...
Als je andere benzo’s gewend bent, kan Etizolam wel licht zijn ja. Maar hoeveel nam je hiervan? 1 mg Etizolam is circa 10 mg Diazepam.

Clonazolam is veel te sterk om iedere dag te gebruiken en gewoon alles behalve ideaal om te taperen. Denk dat een groot deel van DF het hier wel mee eens is…

Kun je echt niet iets met een arts regelen? Dat gestuntel met RC’s is ook alles behalve ideaal.

Na 1 dag Clonazolam merk ik aan alles dat je hier niet mee moet kloten. Wat een benzo!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Spyro zei:
Als je andere benzo’s gewend bent, kan Etizolam wel licht zijn ja. Maar hoeveel nam je hiervan? 1 mg Etizolam is circa 10 mg Diazepam.

Clonazolam is veel te sterk om iedere dag te gebruiken en gewoon alles behalve ideaal om te taperen. Denk dat een groot deel van DF het hier wel mee eens is…

Kun je echt niet iets met een arts regelen? Dat gestuntel met RC’s is ook alles behalve ideaal.
Klik om te vergroten...
Ik heb het over stabiel houden en daarna weer naar 20mg dia kunnen om evt daarmee te taperen. Als je maar niet over die 0.5mg per dag heengaat, maar als iemand zeker weet dat het met etizolam beter zult gaan dan moet diegene dat maar vertellen
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Nee klassieke benzo is echt geen optie. Apotheker vd straat heb ik al poos niet meer (puur ter info. Ik hengel niet! Wil geen pb's)

Dus daarom is RC de enige optie. Als ik voor 17.00 inleg heb ik het morgen in huis.

Ps. Eti 5 stuks in 2 uur en voelde niks. Maar dat was bij slechte vendor.
Maar ik hoef geen effect. Alleen het vermijden van afkick. Dus etizolam verhogen? Kan me niet voorstellen dat 1 zo'n pilletje gelijk staat aan 10 dia(geloof je wel)
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dopemonster zei:
Leg uit waarom niet vaker dan eenmaal per week gebruikt te worden? En ik heb het over vervanging voor de dia tot hij weer dia heeft.
Klik om te vergroten...
Clona gebruiken als vervanger voor Dia?
eerder Eti als vervanger. De potentie van 1 mg clona ligt veel hoger dan algemeen Diazepam. 1 clona is gelijkwaardig aan 3/4 x verhouding van een Dia. Dus je wilt iemand een veel hogere dosis voorleggen dan nodig is? Tevens is de aanleg voor een afkick van clona op dagelijkse basis aanzienlijk hoger, en is het afbouwen/taperen praktisch benadelend als er weer terug gestapt kan worden naar Dia.
je brengt geen stabiliteit maar je verhoogt juist de spiegel en dosis.
Dus het afstappen van clona naar dia brengt weer een nieuwe dosis dia van toepassing want haar normale dosis dia zal de resterende uitwerking van clona niet kunnen dragen.
Etizolam is makkelijker en gunstiger in deze situatie, en potentieel beter in verhouding als Diazepam.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mrloverdj zei:
Nee klassieke benzo is echt geen optie. Apotheker vd straat heb ik al poos niet meer (puur ter info. Ik hengel niet! Wil geen pb's)

Dus daarom is RC de enige optie. Als ik voor 17.00 inleg heb ik het morgen in huis.

Ps. Eti 5 stuks in 2 uur en voelde niks. Maar dat was bij slechte vendor.
Maar ik hoef geen effect. Alleen het vermijden van afkick. Dus etizolam verhogen? Kan me niet voorstellen dat 1 zo'n pilletje gelijk staat aan 10 dia(geloof je wel)
Klik om te vergroten...
Het is echt zo! Vraag me af waar je jouw benzo’s vandaan hebt gehaald. Heb altijd prima effect gehad van Eti. Maar tolerantie gaat wel rete snel.

Denk niet dat er een veiligere optie is dan Etizolam.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#17
F6E599B3-188A-4C64-A1A4-24C8267D1C9E.jpeg
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Spyro zei:
Bekijk bijlage 24616
Klik om te vergroten...
Thanks. Ben voor de eti gegaan.
Ik ga er dus dit keer met een andere insteek in.
Geen 'heb ik effect?' Maar 'heb ik ontwenning?' Zo nee dan zo houden. Even opzoeken hoelang het werkt of is die info niet betrouwbaar omdat het een rc is?
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mrloverdj zei:
Thanks. Ben voor de eti gegaan.
Ik ga er dus dit keer met een andere insteek in.
Geen 'heb ik effect?' Maar 'heb ik ontwenning?' Zo nee dan zo houden. Even opzoeken hoelang het werkt of is die info niet betrouwbaar omdat het een rc is?
Klik om te vergroten...
Precies, je moet op de perceptie op ontwenningsverschijnselen leggen inderdaad en niet op een gevoel of effect. Het gaat hier natuurlijk puur om de ontwenning op te vangen, en verder geen toevoeging te geven.
op het moment dat je geen ontwenningsverschijnselen hebt en geen effect is dat normaal. Want die effecten krijg je normaliter bij een hogere waarde of inname. Onder dit of gelijkwaardig aan, valt gewoon weg qua “voelen” van werking.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#20
Blyatman zei:
Precies, je moet op de perceptie op ontwenningsverschijnselen leggen inderdaad en niet op een gevoel of effect. Het gaat hier natuurlijk puur om de ontwenning op te vangen, en verder geen toevoeging te geven.
op het moment dat je geen ontwenningsverschijnselen hebt en geen effect is dat normaal. Want die effecten krijg je normaliter bij een hogere waarde of inname. Onder dit of gelijkwaardig aan, valt gewoon weg qua “voelen” van werking.
Klik om te vergroten...
Ik zou het vergelijken met GHB afkicken @Mrloverdj. G met G afbouwen voel je ook geen effect meer van, het vangt alleen de afkick op zoals je weet.

Heel veel succes!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."