Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkicken

Afkicken

82 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Als ik 500 calorieën op.een dag binnenkrijg is dat veel. Wat ik al zei...post..huishouden..eten..het is bizar hoe.snel.t mis ging. Dit is echt 100% hoe ik normaal niet ben. Ik had geen ervaring met speed en nooit meer.
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mrloverdj zei:
Thanks. Wat voelde je?
Ik lees hier vaak over vechten tehenzwichten voor het lekkere gevoel. Maar wil me enkel.normaal voelen.
Maar kan alleen maar zitten op m'n mobiel. Gewoon apathisch..helemaal uitgeput.
Ik heb alleen 2 diazepam 5 mg paar stuks..Ik kan alcohol kopen maar ben bang dat ik doorsla. Maar.kleine.hoeveelheden is een.optie ter overbrugging tot morgen?ben vooral benieuwd wat jij ervaarde.
Klik om te vergroten...
Een en al ellende ik heb dr ook heel erg lang last van gehad. Maar wat ik probeerde te doen was vooral bewegen,en afleiding zoeken en ja n joint hielp bij mij de 1ste keer averechts.
Maar later hielp het wel man datwel.is bij iedereen anders maar je moet proberen iets te vinden of te doen waar je gelukkig en blij van word dat helpt sowieso wel.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Begonnen met etizolam.
Gewoon af en toe chillenm
Toen bromazepam. Want had ernstige slaapproblemen(2 nachten niet slapen..is hart naar de klote.en echt hallucineren.en.trillen)
Werkte niet mocht ik omruilen voor clonazepam.
Een keer teveel genomen..dat schudde me wakker..mijjn enigste doel.was de diazepam op doktersrecept die.op.was te vervangen.nu fluni..ook al ben ik nuchter. Speed is bijna week geleden..ik ga alleen maar achteruit

Andere medicatie zal.ik even pbn
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb geen baan, friends.kapotte tv..afspraken .
Zit vaker hele weken alleen zonder iemand te zien.

@Jbruinsma welke klachten kreeg je van een joint? Thanks voor je antwoord
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Alcohol stoppen was fysiek geen probleem nu ook niet speed begin ik nooit meer aan
@Dopemonster
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mrloverdj zei:
Begonnen met etizolam.
Gewoon af en toe chillenm
Toen bromazepam. Want had ernstige slaapproblemen(2 nachten niet slapen..is hart naar de klote.en echt hallucineren.en.trillen)
Werkte niet mocht ik omruilen voor clonazepam.
Een keer teveel genomen..dat schudde me wakker..mijjn enigste doel.was de diazepam op doktersrecept die.op.was te vervangen.nu fluni..ook al ben ik nuchter. Speed is bijna week geleden..ik ga alleen maar achteruit

Andere medicatie zal.ik even pbn
Klik om te vergroten...
Jaa ik moest ook eerst van alles proberen,om erachter te komen wat hielp.maar het lukt je vast wel man.en hoe bedoel je precies met achteruit gaan dan dat je gek word? of steeds meer gebruil enzv? Want ik had bijde eerst
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mrloverdj zei:
Ik denk dat het dan vocht moet zijn. Want heb het echt gewogen. Ik ben begonnen met drinkbare voeding en kreeg vanmiddag ineens trek. 400 gr kip klaargemaakt en in loop vd dag steeds een stukje. Het voelt nog heel vreemd dat alle basisfuncties zo snel niet meer werken zoals mijjn zicht. Ik voel me duizend keer nuchterder.

Want..dat ben ik ook. Maar 'normaal ben ik niet...ik vergeet heel veel, ben schrikachtig, raak de draad kwijt in een gesprek, mijn zicht is heel troebel.

Theoretisch weet ik..dit is de ontnuchterfase. Ik heb er alleen meer kennis dan ervaring van.

Kan ik het weer scherp voelen stimuleren of is het afwachten? Vandaag was de afspraak onverwachts thuis ik moest heel erg mijn best doen om nuchter over te komen.
Klik om te vergroten...
Dat is goed. Als ik iets in het leven heb geleerd is dat voeding+slaap key is. Ik zit zelf in de fitness branche heb zelf een langere tijd laag in me voeding gezeten. Na deze tijd moest ik weer me voeding opkrikken omdat ik telaag zat. De eerste week ging dan ook echt futloos eten tot misselijkheid etc maar week 2 zie je al gauw dat je metabolisme weer begint te wennen aan normaal eten en je weer honger krijgt. Probeer dus beetje bij beetje meer te eten maar daar ben je gelukkig al weer goed mee bezig!

En zicht troebel? Wat bedoel je met troebel? Visual snow of andere soort oogaandoening? Ik heb door stress op de eene dag in een x last gekregen van visual snow en we zijn nu 2 maand verder en het is nog steeds aanwezig... Denk zelf dat dit voor mij perm is maar daar gaan we volgende week achterkomen bij een neuroloog. Slechter zien heeft meestal wel te maken met impulsen die verkeerd aankomen bij het brein of de brein ze niet goed op pakt. Zou wel stok achter de deur zetten als je hier lang last van hebt.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Blauweaap zei:
Dat is goed. Als ik iets in het leven heb geleerd is dat voeding+slaap key is. Ik zit zelf in de fitness branche heb zelf een langere tijd laag in me voeding gezeten. Na deze tijd moest ik weer me voeding opkrikken omdat ik telaag zat. De eerste week ging dan ook echt futloos eten tot misselijkheid etc maar week 2 zie je al gauw dat je metabolisme weer begint te wennen aan normaal eten en je weer honger krijgt. Probeer dus beetje bij beetje meer te eten maar daar ben je gelukkig al weer goed mee bezig!

En zicht troebel? Wat bedoel je met troebel? Visual snow of andere soort oogaandoening? Ik heb door stress op de eene dag in een x last gekregen van visual snow en we zijn nu 2 maand verder en het is nog steeds aanwezig... Denk zelf dat dit voor mij perm is maar daar gaan we volgende week achterkomen bij een neuroloog. Slechter zien heeft meestal wel te maken met impulsen die verkeerd aankomen bij het brein of de brein ze niet goed op pakt. Zou wel stok achter de deur zetten als je hier lang last van hebt.
Klik om te vergroten...
Ja van dat langzaam eten waardoor je metabolisme op gang komt is precies wat ik ervaar! Eerst de verkeerde kant op. Het is nog steeds niet helemaal terug

Als ik in de ochtend geen drinkbare voeding neem blijft het hongergevoel de hele dag weg.


Over dat zicht. Nee echt troebel zicht.heb me verdiept in wat je schreef. Masr het vreemde is . Ik heb net 5 mg etizolam genomen en ik zie weer compleet scherp!! Dus het moet wel een directe link hebben met de flunitrazolam gebruik/stoppen. Het wazig zien is echt wazig zien.met 1 oog proberen te lezen en dan nog lukt het met moeite.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mrloverdj zei:
. Als ik om hulp vraag moet ik er ook wat mee doen.

Ik zit op 20mg. Verspreid over 3 momenten. 2x 5 overdag. Voor het slapen 1 x 10
Klik om te vergroten...
Hey @Mrloverdj sterkte met de afkick! Goed om te zien dat je er zo serieus mee bezig bent :thumbsup:
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik kwam ook op dit topic

Flunitrazolam, levensgevaarlijk

Heey mensen, Wilde toch even mijn verhaal kwijt omdat er zo weinig over bekend is. Ik heb dit goedje in pellets van 0,25mg besteld, 100 stuks. Ik ben bekend met veel benzo's maar deze is toch wel echt vele malen potenter dan welke benzo dan ook. Het afkicken hiervan is echt een hel! En dat na...
drugsforum.nl drugsforum.nl

En kan wel zeggen dat ik hetzelfde heb ervaren qua afkick minimaal. Het feit dat ik nu volkomen scherp en helder bent door de etizolam, Terwijl ik nu 2/3 dagen nuchter hem compleet space zegt wel genoeg.

De dosering voor etizolam kan flink omlaag want ik had dus vorige keer slechte badge.
Nu ook recreatief effect.
Maar geen ontwenning. En dus ook niet van de fluni's..dat spacen en slecht zien. Helemaal de draad kwijt zijn.. dat moet het juiste effect worden. En dan hopelijk straks naadloos.over op de diazepam.


Ik had vandaag hulp ingeroepen om uit.de neerwaartse spiraal te komen qua post en alles wat je verwaarloost als je naar de kl*** bent of herstellende. Maar nu ik me weer scherp voel denk ik dat het prima zelf gaat lukken.

Deze week kan ik wst te horen krijgen wat mentaal me in de goot werpt. Dus ga er extra scherp op zijn, dat als ik die mededeling krijg ik absoluut m'n heil niet zoek in rust via kunstmatige middelen.en niet meer toelaten dat stress zorgt voor nachten niet slapen en niet eten/drinken
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik kan je niet echt verder helpen behalve dat ik weet dat Flunitrazolam pellets veelal gefaked worden. Indien je toch benzos nodig hebt zou ik kijken naar Diclazepam, RC variant van Diazepam die geen recreatieve waarde biedt. Maar of je moet gaan stunten met benzos is een tweede..

Diclazepam is overigens ook de enige benzo waar je mee wilt taperen, Etizolam werkt veel te kort voor een taper en is recreatief. Clonazolam is ook veel te recreatief en te potent.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Buu zei:
Ik kan je niet echt verder helpen behalve dat ik weet dat Flunitrazolam pellets veelal gefaked worden. Indien je toch benzos nodig hebt zou ik kijken naar Diclazepam, RC variant van Diazepam die geen recreatieve waarde biedt. Maar of je moet gaan stunten met benzos is een tweede..

Diclazepam is overigens ook de enige benzo waar je mee wilt taperen, Etizolam werkt veel te kort voor een taper en is recreatief. Clonazolam is ook veel te recreatief en te potent.
Klik om te vergroten...
Ik heb 20mg diazepam van de arts niet voor angsten. Maar ik moet deze dosering houden om oa mijn spierspanning laag te houden.
Alleen krijg ik pas over 2 weken weer diazepam.

Ik zocht dus een alternatief ter overbrugging, maar de adviezen die ik hier kreeg ging over eti of clona.

Lijkt diclazepam op diazepam, of laat ik mij misleiden door de naam?
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mrloverdj zei:
Ik heb 20mg diazepam van de arts niet voor angsten. Maar ik moet deze dosering houden om oa mijn spierspanning laag te houden.
Alleen krijg ik pas over 2 weken weer diazepam.

Ik zocht dus een alternatief ter overbrugging, maar de adviezen die ik hier kreeg ging over eti of clona.

Lijkt diclazepam op diazepam, of laat ik mij misleiden door de naam?
Klik om te vergroten...
Diclazepam komt aardig in de buurt van Diazepam ja, alleen dan 10 keer zo potent. 1mg dicla = 10mg dia geloof ik.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Dank @Mindless Voor de.meditatievideo dat ging.ondanks.mn. klachten echt goed.en halverwege veranderde iets.ik.moest.ineens.wat huilen..doe ik bijna nooit.
Had m'n dopjes nog in. Zette snel.wat.anders.op
Best pech want voor mij een klassiek.nmr.met.emotie.
Ging op.de.stoel.voor de spiegel zitten om de tranen wat weg te vegen
En als een vloedgolf.kwam.ineens alle pijn eruit.
Janken..echt lelijk volop janken. Ik.weet niet waarom.maar.ik.besloot.in de spiegel te.kijken om.mijzelf te.confronteren en vermannen?

Maar ik.zag voor.het eerst in mijn.ogen,.mijn.janken.mijn.hele gezicht voor het eerst.echt al.mijn pijn
Was.ook.geen hollywoodhuiltje.
Ken je die.zwartre.vrouwen bij een begrafenis die helemaal.instorten.en het uitschreeuwen..nou dat!
En die behoefte Had ik.ineens. ik.liet de muziek in m'n oordopjes doorlopen
Wist niet eens of.ik.geluid.maakte
Janken werd meer.en meer.en ik.stopte.met verzetten echt ik schreeuwde.het uit van de pijn. Een absolute lange schreeuw.echt primitief,oer.
Ik besloot mijzelf te blijven aankijken.

Ik.wist ik.zit nog in een afkick..als.ik.daar niet uitkom.word.die pijn nog veeeeeel.erger.

Ik bleef mijzelf.aankijken jankend.na de schreeuw.en kreeg.een vechtgevoel

Ik moest door.die afkick.en shit heen.10,20.pogingen.3 minuten? Mijn gezicht ging van vechtlust naar.pijn..'t bleef.maaf.afwisselen
.en uiteindelijk Had.ik.hem..het Janken werd.normaal.huilen.en mijn gezicht reflecteerde hoe.ik.me.voelde.:.Man the fuck op!.en vecht ervoor! En sindsdien ben ik.niet meer.achteruit.gegaan


Wtf is daar gebeurd?
Ben ik.de.enige.weirdo, heeft iemand zoiets.weleens gehad?

Er speelt.al.een tijdje,.en na dit veel.sterker, door.mijn hoofd.dat.ik.echt baal.dat.ik.niet bekend met.met.die helende inzichtgevende trips wat.je hier weleens leest.

Maar.met alles.wat er in mij zit, is dat misschien maar beter ook..wil niet dat het verkeerd uitpakt

Ps.sorry voor alle punten ipv spaties jongens. Doe het echt niet expres
Ene.moment meer last van.dan.andere.keer
Ps2..zo praat ik niet, dat zou pas.irritant zijn
Stoppen na.elk woord lol
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mrloverdj zei:
I fucked up. Kan maar heel weinig hebben.
2x speed. Comedown was afschuwelijk. Alcohol...nog wat alles om het door te komen.
Klik om te vergroten...
Maar dit is iets goed toch? Denk je wel even na vooraleer je nog eens speed neemt.
Mrloverdj zei:
Heel veel rc benzo's..kan er 16 nemen.. ga hoogstens op een schaal van zelfmoord afkick 10 .0 is super naar een 8.


Ik heb andere medicatie. Ook slordig in geweest.
Het heeft z'n redenen gehad. Deed het niet voor de fun. Nu is het meeste op..ook daar afkick.
Morgen kan ik m'n behandelaar spreken. Maar kan alleen Alcohol opbiechten, slechte medicatiegebruik. En allemaal rc benzo's wat niet helpt..
Klik om te vergroten...
Sterkte meid !Maar waarom kun je niet alles bespreken?
Mrloverdj zei:
Ik eet niet. Verzorg mijzelf niet. Geen huishouden meer dan 1 week.
Klik om te vergroten...
Jezus zeg. En dit allemaal in een langgerekte comedown van speed?
Mrloverdj zei:
Het is geen mentale kwestie alleen. Zijn er mensen die dit herkennen?
Klik om te vergroten...
Mrloverdj zei:
Ik ben zooo lang stabiel geweest. En in zo'n korte tijd dit..

Crisisdienst ken ik..uren wachten..ze kunnen niets doen.

Ik weet de oplossing. Hoge doseringen dia en langzaam taperen...dan is er niets aan de hand. Maar die heb ik niet..ik doe uc's ivm kids(,zijn nu niet bij me) hoop op steun en herkenning. Dit gaat verder dan down voelen.

Opname is géén optie. Ik ben daardoor eerder juist alles kwijtgeraakt. Opname deed niets..behalve daar verblijven en..ik gebruik niet en kan er ook niet aan komen. Als ik hieruit kom komen kids terug...Opname zet daar definitief streep door.

Doorzetten met niks nemen? Ik geloof dat ik fluni nog wat had. Ben bang dat dat het heeft verergerd. Kan er zo 16 nemen van 0.25. (Isn nu op)geen effect...ook niet rustiger..paniekvoetbal en nu ontnuchteren? Maar kan niet eens schone kleding vinden.


Sorry voor het lange verhaal
Klik om te vergroten...
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ps
Niet dat ik nu een blij zonnetje heb. Pijn is er nog
Maar ben bevrijd van die negatieve vicieuze cirkel die te vaak.me.riep
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mrloverdj zei:
Dank @Mindless Voor de.meditatievideo dat ging.ondanks.mn. klachten echt goed.en halverwege veranderde iets.ik.moest.ineens.wat huilen..doe ik bijna nooit.
Had m'n dopjes nog in. Zette snel.wat.anders.op
Best pech want voor mij een klassiek.nmr.met.emotie.
Ging op.de.stoel.voor de spiegel zitten om de tranen wat weg te vegen
En als een vloedgolf.kwam.ineens alle pijn eruit.
Janken..echt lelijk volop janken. Ik.weet niet waarom.maar.ik.besloot.in de spiegel te.kijken om.mijzelf te.confronteren en vermannen?

Maar ik.zag voor.het eerst in mijn.ogen,.mijn.janken.mijn.hele gezicht voor het eerst.echt al.mijn pijn
Was.ook.geen hollywoodhuiltje.
Ken je die.zwartre.vrouwen bij een begrafenis die helemaal.instorten.en het uitschreeuwen..nou dat!
En die behoefte Had ik.ineens. ik.liet de muziek in m'n oordopjes doorlopen
Wist niet eens of.ik.geluid.maakte
Janken werd meer.en meer.en ik.stopte.met verzetten echt ik schreeuwde.het uit van de pijn. Een absolute lange schreeuw.echt primitief,oer.
Ik besloot mijzelf te blijven aankijken.

Ik.wist ik.zit nog in een afkick..als.ik.daar niet uitkom.word.die pijn nog veeeeeel.erger.

Ik bleef mijzelf.aankijken jankend.na de schreeuw.en kreeg.een vechtgevoel

Ik moest door.die afkick.en shit heen.10,20.pogingen.3 minuten? Mijn gezicht ging van vechtlust naar.pijn..'t bleef.maaf.afwisselen
.en uiteindelijk Had.ik.hem..het Janken werd.normaal.huilen.en mijn gezicht reflecteerde hoe.ik.me.voelde.:.Man the fuck op!.en vecht ervoor! En sindsdien ben ik.niet meer.achteruit.gegaan


Wtf is daar gebeurd?
Ben ik.de.enige.weirdo, heeft iemand zoiets.weleens gehad?

Er speelt.al.een tijdje,.en na dit veel.sterker, door.mijn hoofd.dat.ik.echt baal.dat.ik.niet bekend met.met.die helende inzichtgevende trips wat.je hier weleens leest.

Maar.met alles.wat er in mij zit, is dat misschien maar beter ook..wil niet dat het verkeerd uitpakt

Ps.sorry voor alle punten ipv spaties jongens. Doe het echt niet expres
Ene.moment meer last van.dan.andere.keer
Ps2..zo praat ik niet, dat zou pas.irritant zijn
Stoppen na.elk woord lol
Klik om te vergroten...
Hartstikke goed, laat het eruit.

Dit was waarschijnlijk ook een bom die al een tijdje op ontploffen stond.

Wat jij deed met jezelf aankijken (in de spiegel) is een intuïtief iets denk ik, instinctief zelfs. Het komt in je op, je wéét dat dit nu nodig is. Jezelf blootleggen aan jezelf. En je doet het.

Dit is hartstikke goed hoor!!
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#18
CuriousExplorer zei:
Maar dit is iets goed toch? Denk je wel even na vooraleer je nog eens speed neemt.

Sterkte meid !Maar waarom kun je niet alles bespreken?

Jezus zeg. En dit allemaal in een langgerekte comedown van speed?
Klik om te vergroten...
Ik.neem.nooit.meer speed!
Ik.heb iets onschuldigs.aan mijn hart. Zelfs.toen met m'n arts over.xtc.gesproken..thuis geprobeerd ging goed

Officieel zou ik er al jaren geen last meer van hebben.het is weg..nou zo voelde het niet
Daarom ook de paniek.om hem omlaag te krijgen..en toeval dat die kater gelijk kwam met afkick.aantal.medicatie
Aan de.rc fluni.gegaan om.te kunnen slapen
Dat werd horrorstory.nmr 3.zowel tijdens als met stoppen
Waarom.niet.gewoon paar.nachten wakker
Dat trek ik niet mentaal(hallucinaties alsof ik trip, trillen als parkinson)en fysiek

Het was dus niet alleen de speed..een kater uitzitten vind ik prima..maar 3 dagen niet eten en drinken of alles.eruitgooien. dat.was.geen.wijze.les.meer



Voor mij dus geen uppers meer
En over paar weken heb ik de cardioloog
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mrloverdj zei:
Ik.neem.nooit.meer speed!
Klik om te vergroten...
Goede beslissing ! Ook al zitten we op DF.
Mrloverdj zei:
Ik.heb iets onschuldigs.aan mijn hart. Zelfs.toen met m'n arts over.xtc.gesproken..thuis geprobeerd ging goed
Klik om te vergroten...
Ben blij dat je toch nog ergens kunt van genieten.
Mrloverdj zei:
Officieel zou ik er al jaren geen last meer van hebben.het is weg..nou zo voelde het niet
Daarom ook de paniek.om hem omlaag te krijgen..en toeval dat die kater gelijk kwam met afkick.aantal.medicatie
Aan de.rc fluni.gegaan om.te kunnen slapen
Dat werd horrorstory.nmr 3.zowel tijdens als met stoppen
Waarom.niet.gewoon paar.nachten wakker
Dat trek ik niet mentaal(hallucinaties alsof ik trip, trillen als parkinson)en fysiek
Klik om te vergroten...
Zo hard last van? Ik lees dit vaker, en ben blij dat ik het niet heb.
Maar ik snap je wel hoor, mocht ik het hebben zou ik er ook lessen uit trekken.
Mrloverdj zei:
Voor mij dus geen uppers meer
Klik om te vergroten...
Het leven is leuker met psychedelica anyway
Mrloverdj zei:
En over paar weken heb ik de cardioloog
Klik om te vergroten...
Succes ! Hou je ons op de hoogte ?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#20
@CuriousExplorer
T was.een cirkel van 2 weken.na een helse week na een hele nacht speed. Kreeg ik voor het eerst.een clona verlamming/blackout
Viel de hele dag weg
Praten lukte niet
Maar.ik.zou een.heel.belangrijk.telefoontje krijgen
.dus dan.maar letterlijk.een pinkje speed. Muize dosering.eeeen daar ging ik.weer.nog.slechter.dan.daarvoor.toch maar slapen.met.drank..andere benzo..compleet zooitje.


Nu ik.mn topic.teruglees.heb ik.t veels te chaotisch omschreven
Maar 't was
De pech van een dagenlange speedkater
Een medische hartconditie die zich openbaarde.
Meerdere medicatie die te vroeg op waren waar ik ook afkick van kreeg.
Slapen op drank(dan ben ik.pas weer normaal.5 uur in de middag)
Afschuwelijke bijeffecten van flunitrazolam. En al helemaal met stoppen.
Resultaat.zo.zwak. eten en drinken niet binnenhouden.


De enige oplossing was stoppen met alles. Stabiliseren. Mentaal niet opgeven (m'n gevoel ging verder dan depressief) en mijn lijf laten wennen aan eten, drinken, normaal structuur.

De cardioloog zal ik ook vertellen over de upper
Want ik vind/vond mijn reactie ook veels te extreem.
Ik.was.ook.naar.de HA gegaan met een pols van 192 in rust. Werd naar huis gestuurd voor rust...

Ik hou jullie op.de hoogte

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."