#1
Blijven strijden, Dopemaster! 


Ik ga dit topic eens een keer terug lezen, ik was toen echt in een hele duistere plek in me leven maar het gaat er nog niet echt beter op en ik schaam me ervoor.Blijven strijden, Dopemaster!![]()
Ik ga dit topic eens een keer terug lezen, ik was toen echt in een hele duistere plek in me leven maar het gaat er nog niet echt beter op en ik schaam me ervoor.
Ooit was ik 'gelukkig' en iemand zei toen ook tegen me, ik had letterlijk alle redenen om gelukkig te zijn maar toch was ik dat niet en ik denk dat dat is wat een mentale ziekte inhoudt.

Dat is wat ik bedoel met al zou ik momenteel alle redenen hebben om gelukkig te zijn.Als je door je schaamte verandert zou ik zeggen schaam je diep! Want door schade en schande wordt men wijs.
Ik denk dat jij teveel denkt. Je hebt inderdaad alle redenen om gelukkig te zijn dat heeft in principe iedereen ongeacht wie je bent. Iedereen heeft wel wat ergs maar ook wat goeds in zich. Maar dan moet je het wel willen zien en geloven en niet het willen en eisen. Alles wat je blij en gelukkig maakt is al in het leven in het nu. Net zoals al de dingen die je boos en verdrietig maken.
Wow mentale ziekte? Waarom? Er is geen liefde zonder haat, geen moed zonder angst, geen plezier zonder leed, etc, etc. Jij kan niet blij zijn zonder verdriet te hebben gevoeld. Vraag jezelf af waarom het niet zo goed gaat het antwoord ligt vaak dichtbij. Ik zou zeggen zodat het later beter kan zijn! Want zonder regen geen zonneschijn.
Nadenken werkte niet zo goed hé? Piekeren misschien zelfs? Als je eenmaal veel negatieve gedachtes hebt is het lastig om positieve gedachtes te krijgen. Probeer anders eens om gewoon open te staan voor het leven, doe eens een keer niets, of iets wat je normaal niet snel kiest. Er komt vanzelf wat op je pad waarvan je dan gewoon weet dat je het moet doen. En geloof me doen wat je moet kan je heel gelukkig maken. Er komt vanzelf iets op je pad. en tot die tijd gewoon: "trow your middlefinger in the air as if you just dont care!" En als dat stemmetje in je hoofd dan gaat zeuren om wat voor reden dan ook dan kan hij er ook een krijgen! Niemand bepaald wie of wat jij moet zijn dat bepaal alleen jij. Kies voor geluk!
Live, love and laugh my friend!![]()
Dat is wat ik bedoel met al zou ik momenteel alle redenen hebben om gelukkig te zijn.
Bijvoorbeeld als ik nu een vriendin, een huis en al het geld uit de wereld zou hebben is de kans heel groot dat ik mezelf alsnog diep ellendig zal voelen en dat is een teken dat er iets niet goed is en dat zal ik moeten veranderen of "fixen" om weer geluk te kunnen ervaren.
Het ligt ingewikkelt maar dat is wat mentale ziekten ook zo ingewikkeld maakt.
Daarom probeer ik aan mezelf te werken tot ik mij weer mezelf voel en goed voel en dan pas ben ik weer instaat om volledig te shinen zonder diep van binnen gebroken te zijn.
We hebben allemaal onze rugzak alleen het is wel belangrijk dat je in staat bent om die rugzak te kunnen dragen
Wat ik nu leer vanuit therapie is de term, find comfort in the chaosÉén dag tegelijk en rustig door-ademen, amigo.
Diep respect voor de kracht die toont door je kwetsbaar op te stellen en je moed die je hiervoor hebt.
Geluk is ook niet iets hebben geluk is een gevoel. Ik vind het altijd lastig als ik mensen zo zie. Ik weet wat verdriet is alleen zie ik niet in hoe dat mij kan achtervolgen. Ik creëer geen emoties ik beleef ze alleen maar. Het is niet mijn schuld dat ik van iets ongelukkig of gelukkig word, dat is geen keuze. Anders koos ik er wel voor om high te worden van zuurstof.Dat is wat ik bedoel met al zou ik momenteel alle redenen hebben om gelukkig te zijn.
Bijvoorbeeld als ik nu een vriendin, een huis en al het geld uit de wereld zou hebben is de kans heel groot dat ik mezelf alsnog diep ellendig zal voelen en dat is een teken dat er iets niet goed is en dat zal ik moeten veranderen of "fixen" om weer geluk te kunnen ervaren.
Het ligt ingewikkelt maar dat is wat mentale ziekten ook zo ingewikkeld maakt.
Daarom probeer ik aan mezelf te werken tot ik mij weer mezelf voel en goed voel en dan pas ben ik weer instaat om volledig te shinen zonder diep van binnen gebroken te zijn.
We hebben allemaal onze rugzak alleen het is wel belangrijk dat je in staat bent om die rugzak te kunnen dragen
Het probleem is zeg maar dat we allemaal dingen meemaken, verdriet hebben, rouw meemaken maar soms lukt het niet om een bepaalde of meerdere trauma's te verwerken dat de wond zo diep is dat je niet in staat bent om ervan te helen bij wijze vanspreken. En dat kan een enorme impact hebben op iemands leven en voor nieuwe problemen zorgen in de toekomst, ik weet niet precies hoe ik dat moet uitleggen......Geluk is ook niet iets hebben geluk is een gevoel. Ik vind het altijd lastig als ik mensen zo zie. Ik weet wat verdriet is alleen zie ik niet in hoe dat mij kan achtervolgen. Ik creëer geen emoties ik beleef ze alleen maar. Het is niet mijn schuld dat ik van iets ongelukkig of gelukkig word, dat is geen keuze. Anders koos ik er wel voor om high te worden van zuurstof.
jij bent het geluk zelf maar je kan het niet meer zien. Je zegt het zelf ook al wel, als je druk bezig bent met iets dan leef je gewoon en is er niks aan de hand. Pas als je begint te denken dan word je depressief. Je kan niet alleen maar gelukkig zijn, dus pas weer willen shinen zonder gebroken te zijn dat kan niet. Denk er eens over na. Je stelt je dan een onmogelijke doel voor jezelf, niemand kan dat. Net zoals altijd eerlijk zijn en altijd lief zijn onmogelijk zijn.
Ik zou niet eens meer weten waar mijn rugzak ligt, elke keer als ik er in keek dan zag ik dezelfde dingen de dingen waar ik niks aan kan doen dat ze zo zijn. Waarom zou ik me daar druk om maken in een voortdurende veranderende wereld. Wat je nu fout doet is over 50 jaar misschien wel goed :P
Jeetje, ik heb dit nooit eerder gelezen. Heftig allemaal en knap dat je het hier allemaal durft te vertellen! Jammer dat je hier nog in zit, ik hoop echt voor je dat je hier ooit uit komt.Depressie
Mensen zullen nooit volledig begrijpen wat het inhoudt wanneer je met een depressie leeft als ze het zelf niet hebben ervaren. Maar vergeet nooit: “Just cause you can’t see it, it isn’t there” Onthoudt dit wanneer je je onbegrepen voelt. Het speelt immers in je hoofd en valt niet aan de buitenkant te zien. Je kan lachen en plezier hebben op je werk of met vrienden terwijl je leuke momenten ervaart. Maar dat is het moment waar je inzit, het verandert immers niet de “Parasiet” die in je hoofd leeft. Je kunt proberen om er controle over te krijgen maar je zult hem heel lastig moeten vernietigen. De meeste mensen weten niet eens wanneer hun depressie is begonnen, een hoop mensen ervaren het immers al zolang dat het moeilijk is om te achterhalen wanneer het allemaal begonnen is. Maar de strijd is nooit verloren zolang je niet opgeeft. Neem hulp aan die je geboden wordt, maar vergeet nooit om ook je eigen verstand te gebruiken. Ga op je gevoel af. Leer jezelf kennen en laat je niet gek maken Fuck em all ! they can all get fucked in life ! Je kunt alles bereiken in het leven als je er 100% voor gaat, geloof dit ook echt! Er zijn genoeg dingen die je eraan kunt doen zoals in therapie gaan bij een psycholoog, psychiater of zelfs jezelf laten opnemen o.a. in een psychiatrisch centrum of verslavingskliniek zeker als je ook met zulke problemen zit. Maar ook dat is geen redding in nood. Die mensen doen hun best om je te helpen. Er zijn ook een hoop psychiaters die je volstoppen met pillen en dan erop vertrouwen o.a. dat dit je gaat helpen in je proces. Wat je wel waak ziet en mij is overkomen dat ik naast mijn probleemgebruik van alcohol en wiet uiteindelijk steeds verslaafder werd aan bepaalde medicatie en uiteindelijk aan het randje leefde met een zeer erge benzodiazepine en morfine verslaving naast mijn alcohol en cannabis gebruik. Dit heb ik mede aan mezelf te danken door ook deels zelf te gaan dokteren. Dus als je ook met probleemgebruik zit of verslaving geef dit aan.
Ik ga jullie een aantal dingen vertellen wat vanuit mijn ervaring helpt hier tegen in te gaan.
En wat je altijd in je hoofd moet houden is deze gedachte:
- (Diep)Mediteren , Leren in het nu leven en je verleden een plek geven
- Wandelen, leuke dingen blijven doen zover mogelijk
- Blij zijn met vandaag en als vandaag niks is hopen op een goeie morgen
- Een realistisch beeld krijgen over waar je nu staat in het leven en VECHTEN, niet te snel willen groeien stap voor stap, dag voor dag.
- genoeg rust nemen en als je van muziek houdt Luister naar je muziek.\\
- Dankbaar wezen dat je vandaag mag meemaken en wees creatief.
- En vooral leren op je eigen poten te staan JIJ moet het doen al val je 1000 keer je kiest er zelf voor om op te geven of door te blijven vechten.
- Onthoudt waar je voor vecht!!!! herinner jezelf hier elke dag aan!!! Laat je niet voor de gek houden door niemand.
Nobody asked for life to deal us with these bullshit hands we're dealt with. We have to take these cards ourselves and flip them, don't expect no help!!!
Verslaving.
Verslaving is een ziekte die moeilijk te verslaan is. Je krijgt te maken met terugvallen. Het kan leiden tot diefstal liegen en bedriegen, dit zie je meestal bij ernstige verslavingen bijvoorbeeld aan dure geestelijk verslavingen wat middelen kunnen zijn of dingen zoals gokken. Of middelen waar je ook lichamelijk afhankelijk aan raakt. Maar hetgeen wat bij elke verslaving overeenkomt is dat het spelletjes met je hoofd speelt en je leven kapot kan en waarschijnlijk zal gaan maken. Er zijn ook mensen die hun hele leven redelijk stabiel kunnen leven met een verslaving zonder ernstige problematiek erbij. Maar bij de meeste mensen zeker bij Drugs, Alcohol en Medicijnen is dit slopend. Het kan in het begin redelijk onschuldig lijken maar kan op elk moment verergeren zeker als je hier gevoelig voor bent. En bijvoorbeeld wanneer je iets naars meemaakt of hebt meegemaakt en jezelf wilt gaan verdoven en je veel gaat drinken en snuiven. of benzo’s en opiaten (Morfine/Heroïne) gaat gebruiken. Misschien wel erbij. Want dit spul is namelijk Zeer lichamelijk verslavend. En wat je bij Cocaïne vaak ziet is dat dit samengaat met Speed en of Basecoke (Crack).
Verslaafd ben je voor je hele leven zodra je deze ziekte hebt ontwikkeld.
Terugvallen kan je heel je leven lang blijven krijgen. Maakt niet uit hoe lang je clean bent. Het is een gevecht wat je voor altijd zal blijven ervaren. En het erge is de meeste verslaafde mensen willen wel stoppen en hulp krijgen. Maar wat moet je doen dan? Jezelf op een wachtlijst laten zetten als nummertje 103482? Hulp gaan zoeken bij mensen die niet weten hoe ze hiermee moeten omgaan? Of hulp gaan zoeken bij Verslaafde mensen? Het antwoord is probeer via professionele hulp op het juiste pad te komen hoelang je ook moet wachten voor een behandeling. En zorg dat je in de tussentijd de strijd niet verliest. Hou vol! Ga er tegen vechten zoek Ex verslaafde op en ga praten. Veel praten en volhouden. Maak een terugval analyse Zodat je terugvallen kunt voorkomen. Ga dit op internet uitzoeken hoe en wat! (Aanrader) En als je rock bottom hebt geraakt geef alsnog niet op. Leer van dag naar dag te leven. Vandaag even niet. En herhaal dat iedere dag! Want als je opgeeft dan laat je de ziekte winnen en heb je de strijd verloren.
Er zijn al zoveel mensen aan Drugs, Alcohol en Medicijnen doodgegaan dat ik wil dat jij niet de volgende word! Misschien lees je dit en ben je zover heen dat je geen uitweg meer ziet en je eigen leven wilt nemen. Nou ikzelf ben bijna dood gegaan aan gebruik en zal je vertellen je wilt het misschien nu wel maar er is zoveel voor te leven, en als je doodgaat ga je net als iedereen zal gaan. De duisternis in dat wil je toch niet? Ik ken genoeg mensen ondertussen die goed terecht zijn gekomen en zelfs een vrouw en kinderen hebben. De juiste vrienden en gelukkig zijn. Ga hier voor! En als je faalt weet dan tenminste dat je het geprobeerd hebt. You are only human like all of us.
Mijn verhaal.
Hi, mijn naam zal ik niet vertellen maar ik ga wel vertellen hoe mijn leven eruit ziet. Kom uit een gebroken gezin met een vader die vroeger drankverslaafd en drugsverslaafd was. Ook geweld in huis. Hij is nu wel een ander persoon geworden 10-11 jaar later. Mijn moeder was vroeger redelijk normaal maar heeft haarzelf kapot gemaakt en ik weet niet eens precies met wat allemaal. Kan ook een stukje ziekte zijn maar vooral ook een ongezonde levensstijl. Momenteel is ze knettergek met een hoop mentale ziektes. Geen fijne sfeer om omringt mee te zijn. Dit allemaal heeft ervoor gezorgd dat ik als kind mezelf veel moest leren en flinke problemen tegemoet liep. Ook lange tijd gepest toen mijn zelfwaarde heel laag was en zwaar depressief was. Mijn gebruik begon op mijn 15e met roken, blowen, en drinken zo kwam ik aan vrienden en een vriendengroep. Ik verwerkte deels mijn problemen met en zonder cannabis en alcohol. Was meer een weekend drinker en dagelijkse blower. Toch mijn VMBO Basis weten te behalen en daarna MBO 2 MBO 3 en heb al een vaste baan Sinds bijna 5 jaar maar momenteel wel in de ziektewet. Mijn alcohol gebruik begon echt flink om te slaan op mijn 19e na een hoofdtrauma en ik begon ook aan behandelingen voor mijn depressie en angst. Zo ben ik uiteindelijk ook aan medicijnen verslaafd geraakt. Gebruikte ook wel eens middelen zoals Coke, Speed, XTC op festivals maar ben daar gelukkig nooit in doorgeslagen.
Nu gaan we een paar jaar verder. Het ergste jaar uit mijn leven
Het is mij niet gelukt om mijn problemen op te lossen d.m.v. Medicatie misschien/waarschijnlijk door de roes van de alcohol en wiet. Ik gebruikte dagelijks wiet en benzo’s en anti depressiva en ook heel vaak Alcohol(15-30). Na een operatie aan een gebroken hand met morfine in aanraking gekomen en ja hoor daar ging ik.
Verslaafd aan alcohol, wiet, benzo’s en Morfine
Begon met research chemicals te bestellen via internet. (dit zijn “legale middelen” en zo was ik in staat om steeds meer Benzo’s en morfine poeder te bestellen en raakte zo verslaafd aan alles dat ik de realiteit verloor. Mezelf verloor en eigenlijk zo’n beetje iedereen. Het werd een roes van een “fijne cocktail” waar ik dagelijks in leefde. Maar door gewenning ben ik ook in situaties gekomen waarin ik bijna doodging door overdosissen. Gelukkig heb je antidotes voor bepaalde medicijnen die je dan kunnen redden. Maar ik voelde me net Michael Jackson. Liep uit de hand en snuifde wel eens een lijntje Hero. Ik werd ook doodziek als ik stopte met me medicijnen dus ik wist niet meer wat ik met me leven aan moest. Toen hoorde ik ook voor het eerst een nummer van een bekende rapper waar ik een grote fan van ben en ik brak in elkaar.
Ik zal de lyrics hieronder beschrijven op mijn laatste gedeelte van dit verhaal. ( Wel in het Engels) En laat dit ook een inspiratie zijn om nooit zelfmoord proberen te willen plegen.
Eminem Arose
If I could rewind time like a tape. Inside a boombox, one day for every pill or Percocet that I ate. Cut down on the Valium, I'da heard everything but death is turning, so definite, wait! They got me all hooked up to some machine I love you, Bean, didn't want you to know I was struggling. Feels like I'm underwater submerged like a submarine. Just heard that nurse say, my liver and kidneys aren’t functioning. Been flirtatious with death, skirt-chasing, I guess It's arrivederci, same nurse, just heard say they're unplugging me And it's your birthday, Jade, I'm missing your birthday. Baby girl, I'm sorry, I fucking hate when you hurt, Hai, and sweeties, thank you for waiting to open gifts But, girls, you can just open 'em dad ain't making it home for Christmas. Wish I had the strength to just blow a kiss.
I go to make a fist, but I can't make one, I'm frozen stiff. I yell, but nothing comes out, I'm crying inside, I shout. My vocal cords won't permit me, I scream, but it's not aloud. You put your arm around Mama to calm her, wow. I just thought about the aisle I'll never get to walk us down .Never see you graduate in your caps and gowns
It's 'bout to be 2008, how's this happening now? I got so much more to do
And, Proof, I'm truly sorry if I let you down, but this tore me in two. The thought of no more me and you. You gave me shoes, Nikes like new for me for school. Doody, I'm trying, but you, you were the glue that binded. So many things, time, I'd give anything to rewind it. I had to walk down my halls and constantly be reminded
By pictures all on my walls and I couldn't sleep at night 'cause that image burned in my brain of you on that table me falling across your body, not able to stand to save you. God, why did you take him? I'm tryna keep his legacy alive, but I'm dying. where's Nathan? Little ladies, be brave, take care of your mother, smile pretty for pictures, always cherish each other. I'll always love ya, and I'll be in the back of your memory and I know you'll never forget me just don't get sad when remembering. And, little bro, keep making me proud, You better marry that girl 'cause she's faithfully down. And when you're exchanging those sacred vows, just know that if I could be there i would and should you ever see parenthood, I know you'll be good at it. Oh, almost forgot to do something, thank my father too. I actually learned a lot from you, you taught me what not to do. And, Mom, wish I'd have had the chance to have one last heart-to-heart honest and open talk with you.
Doody, I see you, I go to walk to you and I can feel my soul leave my body and float across the room, nurses lean over the bed, pulling tubes out then the sheet over my head, shut the room down. Girls, please don't get upset, I see them cheeks soaking and wet as you squeeze hold of my neck, so forcibly, don't wanna let me go, pillow drenched, emotional wrecks. With every second, each closer to death.
But suddenly I feel my heart begin to beat slow then a breath, machines go
Must've guessed the cheat codes to this shit. I'm trying to rewind time like a tape
Find an escape, make a beeline, try and awake. Bron: https://www.lyricfind.com/
Ik hoop dat dit verhaal mensen zullen helpen bij hun herstel! en hier inspiratie uithalen!, mvg, MRJunkieXL
Yep Depressie saborteert alles,ook al heb je geen redenen on depressed te zijn,het is er,het is een gemoedstoestand.Je beland in een moeras van emoties,en kan niet meer rationeel zijn.Ik ga dit topic eens een keer terug lezen, ik was toen echt in een hele duistere plek in me leven maar het gaat er nog niet echt beter op en ik schaam me ervoor.
Ooit was ik 'gelukkig' en iemand zei toen ook tegen me, ik had letterlijk alle redenen om gelukkig te zijn maar toch was ik dat niet en ik denk dat dat is wat een mentale ziekte inhoudt.
Sommige trauma's zijn bijna niet te verwerken.Het probleem is zeg maar dat we allemaal dingen meemaken, verdriet hebben, rouw meemaken maar soms lukt het niet om een bepaalde of meerdere trauma's te verwerken dat de wond zo diep is dat je niet in staat bent om ervan te helen bij wijze vanspreken. En dat kan een enorme impact hebben op iemands leven en voor nieuwe problemen zorgen in de toekomst, ik weet niet precies hoe ik dat moet uitleggen......
Je kunt ermee leren leven en proberen te herstellen ervan maar het niet verwerken van dingen is niet goed, zoals ik al in een ander topic zij:
learn from the mistake or the situation will keep repeating untill you finally learn..... Dat heeft er iets mee te maken maar ik ga er nu verder niet te diep meer op in.
Ik ben moe bedankt voor jullie behulpzame berichtjes![]()
Wonden van het leven zijn soms niet meer te hechtenSommige trauma's zijn bijna niet te verwerken.
Het cliche dat verdriet slijt mettertijd ben ik het oneens
Men zegt weleens het navolgende:Sommige trauma's zijn bijna niet te verwerken.
Het cliche dat verdriet slijt mettertijd ben ik het loneens
Dit vind ik echt heel raar dat je zoiets zegtAls je sterft is je probleem toch opgelost.
De tijd heelt alle wonden. 🧙‍♂️
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."