Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn verhaal en ik wil dit met jullie allen delen mede door hopen mensen te helpen met verslaving en depressie

Mijn verhaal en ik wil dit met jullie allen delen mede door hopen mensen te helpen met verslaving en depressie

102 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Guapo Temudgin zei:
Waarom? We gaan toch allemaal dood, maakt die uitspraak niet minder waar. Iedereen heeft traumas en problemen uiteindelijk raken we er vanaf. Of je het nou wil of niet.
Klik om te vergroten...
Dat is een aanname die jij maakt. Houd het dan dicht bij jezelf je had ook kunnen zeggen ' als ik sterf ben ik van alles af dan was het in iedergeval op mij heel anders overgekomen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
E
ExperimenteeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Zandman zei:
Men zegt weleens het navolgende:

"De tijd heelt alle wonden"

Over het algemeen hebben spreekwoorden en gezegdes een hoog waarheidsgehalte.
Maar bovenstaand gezegde is pertinent
O n j u i s t !
Van sommige dingen heb ik al meer, dan 40 jaren veel last, en dit is in al die tijd niet veranderd.
En als je dan gaat zuipen, dan krijg je op het moment zelf even respijt, de dag erna betaal je een drie keer zo sterke wondpijn!
Klik om te vergroten...
Amen,ja precies helemaal met je eens.
Je drinkt om even verlichting te ervaren ,en de next day heb je het gevoel dat het gisteren is gebeurd.Altijd met zielepijn lopen is loodzwaar.
Zeer herkenbaar .Hoop dat het toch beter mag gaan met je in de toekomst.
Dat je iets vind dat de pijn wegneemt.
👊🙏
E
ExperimenteeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Guapo Temudgin zei:
Als je sterft is je probleem toch opgelost.
De tijd heelt alle wonden. 🧙‍♂️
Klik om te vergroten...
Ja het is maar waar je in geloofd.
Niemand weet wat na de dood komt,of je dan echt rip hebt.En de tijd heelt zeker niet alle wonden.Want je bent beschadigt geraakt.
Trauma therapie zou kunnen helpen,maar je blijft kwetsbaar, en het werkt niet voor iedereen.
En daarbij is de rugzak voller bij 1 dan de ander.
Je schets een ongenuanceerd beeld.
E
ExperimenteeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Guapo Temudgin zei:
Als je door je schaamte verandert zou ik zeggen schaam je diep! Want door schade en schande wordt men wijs.
Ik denk dat jij teveel denkt. Je hebt inderdaad alle redenen om gelukkig te zijn dat heeft in principe iedereen ongeacht wie je bent. Iedereen heeft wel wat ergs maar ook wat goeds in zich. Maar dan moet je het wel willen zien en geloven en niet het willen en eisen. Alles wat je blij en gelukkig maakt is al in het leven in het nu. Net zoals al de dingen die je boos en verdrietig maken.

Wow mentale ziekte? Waarom? Er is geen liefde zonder haat, geen moed zonder angst, geen plezier zonder leed, etc, etc. Jij kan niet blij zijn zonder verdriet te hebben gevoeld. Vraag jezelf af waarom het niet zo goed gaat het antwoord ligt vaak dichtbij. Ik zou zeggen zodat het later beter kan zijn! Want zonder regen geen zonneschijn.

Nadenken werkte niet zo goed hé? Piekeren misschien zelfs? Als je eenmaal veel negatieve gedachtes hebt is het lastig om positieve gedachtes te krijgen. Probeer anders eens om gewoon open te staan voor het leven, doe eens een keer niets, of iets wat je normaal niet snel kiest. Er komt vanzelf wat op je pad waarvan je dan gewoon weet dat je het moet doen. En geloof me doen wat je moet kan je heel gelukkig maken. Er komt vanzelf iets op je pad. en tot die tijd gewoon: "trow your middlefinger in the air as if you just dont care!" En als dat stemmetje in je hoofd dan gaat zeuren om wat voor reden dan ook dan kan hij er ook een krijgen! Niemand bepaald wie of wat jij moet zijn dat bepaal alleen jij. Kies voor geluk!

Live, love and laugh my friend! :smoke:
Klik om te vergroten...
Oef zo werkt het allemaal niet,gebrek aan empathie en begrip
Bij depressies is het geen kwestie van alleen de mindset .
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Weetje wat het is met die uitspraken kijk ik Ben zelf deels ook depressief soms omdat ik altijd n soort van stem had door een trauma ik zei altijd de engel en de duivel. en ja ik heb veel meegemaakt wrm ik t niet meer zo zie zitten soms dan knap je op dan weer niet ben zelf doorgedraaid ervan enzv .maar wat ik bedoelde ik dat niet alleen ik maar onder andere vele anderen hier Ook depressief zijn misschien nog erger als ik. En ik heb weleens gezien gehoord gelezen dat als je bij zulke mensen er neerzet van ja als je dood bent ben je van alles af die doen het ook nog. Want geloof mij ik wou t nooit. t leven is te mooi maar als je aan depressie lijdt. Kan het zomaar omslaan en dan maak je er wel een eind aan... teveel gelult alweer groetjes j
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jbruinsma zei:
Weetje wat het is met die uitspraken kijk ik Ben zelf deels ook depressief soms omdat ik altijd n soort van stem had door een trauma ik zei altijd de engel en de duivel. en ja ik heb veel meegemaakt wrm ik t niet meer zo zie zitten soms dan knap je op dan weer niet ben zelf doorgedraaid ervan enzv .maar wat ik bedoelde ik dat niet alleen ik maar onder andere vele anderen hier Ook depressief zijn misschien nog erger als ik. En ik heb weleens gezien gehoord gelezen dat als je bij zulke mensen er neerzet van ja als je dood bent ben je van alles af die doen het ook nog. Want geloof mij ik wou t nooit. t leven is te mooi maar als je aan depressie lijdt. Kan het zomaar omslaan en dan maak je er wel een eind aan... teveel gelult alweer groetjes j
Klik om te vergroten...
Precies!
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Guapo Temudgin zei:
Als je sterft is je probleem toch opgelost.
De tijd heelt alle wonden. 🧙‍♂️
Klik om te vergroten...
Je beseft niet wat je zegt man.
Tijd heelt alle wonden zei iemand..
No fucking way.
Je bent dan gezegend. Want sommige dingen verminken je voor de rest van je leven.
Dit is geen zielige praat. Ik ben geen pessimist.
Maar zo kan het leven ook zijn. Ik doe geen moeite mijn shit te delen, mensen begrijpen het niet en ik hoef geen begrip.
"Als je sterft is je probleem toch opgelost"
No shit sherlock. Wrijf het er lekker in dat een kwelling je blijft neersteken tot het eind. De dood ,of alleen de gedachte er al aan kan je beste vriend worden als je het lijden niet meer trekt.
Je onschuldige zinnetje kan dat zo weer triggeren. Niet omdat je dood wil maar verlossing.

Ik maak er elke dag het beste van. Ben vaak supergemotiveerd. En soms ben ik met mijn hoofd in m'n verleden of iig een duistere depressieve plek.

En weet je..het is oke...het is er toch al, voor iedereen die dit herkend of een dal wil delen..doen!

Beter dan opkroppen. Als iemand het wil pep ik hem op. Maar dat oppeppen kan mij juist het gevoel geven dat ik faal..sorry not sorry dat ik niet als mohammed Ali altijd a lle shit probeer weg te beuken.
Wat een 'verademing kan het zijn als iemand gewoon zegt..i feel you bro, i know the feeling.
Geen oordeel geen verwachting. Geen happy the peppy nepmasker op.

Morgen komt de zon weer op. Voor nu is het goed zo.

Ja 'we' weten dat het goed komt. En diegene die het gevoel herkennen: i feel you, punt.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Guapo Temudgin zei:
Als je sterft is je probleem toch opgelost.
De tijd heelt alle wonden. 🧙‍♂️
Klik om te vergroten...

Als grap is deze opmerking gewoon mislukt.

Als opmerking totaal misplaatst.

*derde opmerking zelf-gecensureerd*
F
Fallen LegendLid
01-01-2024, 00:00
#9
Msloverdj zei:
Je beseft niet wat je zegt man.
Tijd heelt alle wonden zei iemand..
No fucking way.
Je bent dan gezegend. Want sommige dingen verminken je voor de rest van je leven.
Dit is geen zielige praat. Ik ben geen pessimist.
Maar zo kan het leven ook zijn. Ik doe geen moeite mijn shit te delen, mensen begrijpen het niet en ik hoef geen begrip.
"Als je sterft is je probleem toch opgelost"
No shit sherlock. Wrijf het er lekker in dat een kwelling je blijft neersteken tot het eind. De dood ,of alleen de gedachte er al aan kan je beste vriend worden als je het lijden niet meer trekt.
Je onschuldige zinnetje kan dat zo weer triggeren. Niet omdat je dood wil maar verlossing.

Ik maak er elke dag het beste van. Ben vaak supergemotiveerd. En soms ben ik met mijn hoofd in m'n verleden of iig een duistere depressieve plek.

En weet je..het is oke...het is er toch al, voor iedereen die dit herkend of een dal wil delen..doen!

Beter dan opkroppen. Als iemand het wil pep ik hem op. Maar dat oppeppen kan mij juist het gevoel geven dat ik faal..sorry not sorry dat ik niet als mohammed Ali altijd a lle shit probeer weg te beuken.
Wat een 'verademing kan het zijn als iemand gewoon zegt..i feel you bro, i know the feeling.
Geen oordeel geen verwachting. Geen happy the peppy nepmasker op.

Morgen komt de zon weer op. Voor nu is het goed zo.

Ja 'we' weten dat het goed komt. En diegene die het gevoel herkennen: i feel you, punt.
Klik om te vergroten...
Dit is mijn mening over "Times heal al wounds..."
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Geestelijke wonden helen iig nooit....
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
Geestelijke wonden helen iig nooit....
Klik om te vergroten...
Klopt het vormd je of dit nu positief of negatief is. Geestelijke wonden veranderen jou en de kijk op de wereld en mensen. Als je geluk hebt kun je leren het te integreren in je leven. Als je maar altijd blijft beseffen. Het is je verhaal je bent niet je trauma's
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Geestelijke wonden helen iig nooit....
Klik om te vergroten...
Dat weet ik nog niet...

Ik heb nog tijd.
Diep in me is een plek, in het centrum dat niet geraakt is en niet gewond of aangetast. Het is waar ik me het meest kwetsbaar voel, en de sterkste liefde, plezier maar ook boosheid en vrolijkheid kan voelen, en soms ook gewoon 'het is ok' ervaar.

Zolang die vlam brand is er hoop en leven.

🔥
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
QueerMan zei:
Dat weet ik nog niet...

Ik heb nog tijd.
Diep in me is een plek, in het centrum dat niet geraakt is en niet gewond of aangetast. Het is waar ik me het meest kwetsbaar voel, en de sterkste liefde, plezier maar ook boosheid en vrolijkheid kan voelen, en soms ook gewoon 'het is ok' ervaar.

Zolang die vlam brand is er hoop en leven.

🔥
Klik om te vergroten...
Ik heb lang niet de pijn en het leed ervaren die sommigen hebben ervaren.

Maar dat wat je zegt is ook mijn volle overtuiging. Dat onze kern nooit aangetast is. En dat je jezelf terug kunt brengen daar naartoe en dat dat effect heeft op je psyche. Wellicht zal je psyche na ernstig trauma nooit compleet worden wat het ooit was, maar dan kun je weer terugkeren naar die essentie die je bent. Daar kun je in rusten.
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#14
QueerMan zei:
Dat weet ik nog niet...

Ik heb nog tijd.
Diep in me is een plek, in het centrum dat niet geraakt is en niet gewond of aangetast. Het is waar ik me het meest kwetsbaar voel, en de sterkste liefde, plezier maar ook boosheid en vrolijkheid kan voelen, en soms ook gewoon 'het is ok' ervaar.

Zolang die vlam brand is er hoop en leven.

🔥
Klik om te vergroten...
Mooi dat je het zo ziet en ja denk dat een denkwijze zoals jij hier boven omschrijft the key is
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dit is dus één van de redenen dat het U.K. het zonder mijn aanwezigheid in dat land moet stellen. Tan pi!
Idioot telwerk. Shillingen en zo.
a
alienwithnojobLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hee ik wens je veel succes, erg goed dat je besloten hebt je leven om te gooien! Ik wil niet negatief klinken maar over het algemeen met de mensen die in een verslavingskliniek komen gaat 9 van de 10 mensen helaas een terugval krijgen... Belangrijk is in ieder geval dat de wil om te stoppen vanuit jezelf komt. Wat ik je als tip wil geven is om niet meer met mensen om te gaan die bijvoorbeeld blowen drinken ( of mensen die bepaalde verleidingen opwekken van wat je eigenlijk niet meer wilt) want daardoor is de verleiding om weer te gaan gebruiken erg groot. ( 1 keer is te veel en 1000 nooit genoeg) Mindset is key.

Misschien is het ook een leuk idee om te gaan kijken of je een nieuwe hobby wilt gaan doen ( bijvoorbeeld fitness) als je dan gelijkgestemde mensen/vrienden maakt kan je eigenlijk een kleine community creëren.. dat jullie elkaar aanmoedigen om te trainen en gezond te eten/ leven
Zo iets enorm kan helpen.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Hey allen, bedankt voor jullie steun maar weet momenteel ff niet wat ik allemaal moet zeggen. Gaat letterlijk zoveel door me hoofd heen,
Ik voeg een paar linkjes toe van nummers die mijn gevoel momenteel het beste beschrijven. bedankt voor jullie steun! :wink: :confused:






P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
The reason i came here is... and what i really want.....

I want a new life. (Start over) One without a cause. (Clean slate) So I'm coming home tonight. (Yeah) Well, no matter what the cost. And if the plane goes down or if the crew can't wake me up well, just know that I'm alright. I was not afraid to die
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
MetalGuy zei:
Man, wat heftig zeg. Respect dat je de helpende hand voor anderen bent die in hetzelfde schuitje zitten. Hoop oprecht dat jij het leven weer op de rit krijgt. ❤️
Klik om te vergroten...
alienwithnojob zei:
Hee ik wens je veel succes, erg goed dat je besloten hebt je leven om te gooien! Ik wil niet negatief klinken maar over het algemeen met de mensen die in een verslavingskliniek komen gaat 9 van de 10 mensen helaas een terugval krijgen... Belangrijk is in ieder geval dat de wil om te stoppen vanuit jezelf komt. Wat ik je als tip wil geven is om niet meer met mensen om te gaan die bijvoorbeeld blowen drinken ( of mensen die bepaalde verleidingen opwekken van wat je eigenlijk niet meer wilt) want daardoor is de verleiding om weer te gaan gebruiken erg groot. ( 1 keer is te veel en 1000 nooit genoeg) Mindset is key.

Misschien is het ook een leuk idee om te gaan kijken of je een nieuwe hobby wilt gaan doen ( bijvoorbeeld fitness) als je dan gelijkgestemde mensen/vrienden maakt kan je eigenlijk een kleine community creëren.. dat jullie elkaar aanmoedigen om te trainen en gezond te eten/ leven
Zo iets enorm kan helpen.
Klik om te vergroten...
Syl zei:
Hoe gaat met je...?? 😘
Klik om te vergroten...
Zo het gaat nu wel redelijk beter met me. Zat ff in een diepe depressie maar het was hier ook een k*tzooi joh. Waren 2 nacht medewerkers positief getest op corona waardoor een hoop activiteiten niet doorgingen alles was warrig en ik was na 12 dagen pas 3x bij een programma aanwezig geweest. Gaat nu wel wat beter en als het goed is gaat a.s. Maandag het rooster gewoon weer zoals geplant. Afbouwen van de medicatie gaat wel maar hoop nu wel meer steun te gaan krijgen uit programma's zoals omgaan met verslaving, cgt en mindfulness en omgaan met rouw. Hebben iedere dag bijna allemaal maar lopen paffen en in de zon gezeten. Dus ik hoop dat het volgende week een betere week wordt. Had de tramadol in 1week afgebouwt, nu me anti depressiva afbouwen en codeine en daarna de diazepam. Hoop ik over 5 weken helemaal clean te zijn voor een neuropsychologisch onderzoek en vanaf daaruit verder kijken hoe ik me herstel ga oppakken. Bedankt voor jullie steun ook voor alle tips! Met betrekking tot terug gaan naar me oude omgeving etc. Hoop denkwerk waar ik nog mee aan de slag moet gaan maar jullie horen van me, groetjes vanuit Laren :wink: :grimacing::sweatsmile:
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja herkenbaar helaas, hele dag roken en in theorie hoop programma's maar eigenlijk je dag uitzitten aan elkaar geknoopt door de medicatietijden en gezamenlijke maaltijden.
Mijn ervaring is niet afwachten, maar ze echt blijven stalken.. wat is het plan ,wie zijn mijn begeleiders, artsen. Wanneer heb ik mn afspraken, welke behandelprogramma mag ik meedoen.

en ja die afdelingen met de gekkies..ja een hoop helaas waar gebruiken superstoer is, ego belangrijk en de zakjes,pillen,buisjes en flesjes royaal rondgaan.

dus denk je heb het juist erg getroffen met wat oudere stabiele personen.
Benut je tijd goed , niet afwachten tot zij hulp inzetten, maar haal er alles uit wat erin zit.


Wil je niet ontmoedigen, maar wat Alienwithnojob zegt.. Word geen draaideurclient. Clean blijven in de kliniek is 1,maar buiten begint het pas.

Succes!
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."