Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn verhaal en ik wil dit met jullie allen delen mede door hopen mensen te helpen met verslaving en depressie

Mijn verhaal en ik wil dit met jullie allen delen mede door hopen mensen te helpen met verslaving en depressie

102 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Waken en vechten hebben lange tijd deel uit gemaakt van mijn leven. Meer, dan mij lief was.
Wat ik zoal heb meegemaakt, daar heeft dat figuur Eros, en ook die dame psyche, alleen in die contreien alleen al voor jaren genoeg werk, 7 dagen per week en 24 uur per dag.
Overuren draaien!
M

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
Mindless
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
QueerMan zei:
Psychologie, psychologen, psychiaters en psychotherapie houden zich bezig met wat we denken en (oppervlakkig) voelen (soms door vragenlijsten).

Maar het woord Psyche komt uit het Grieks en is de naam van de oude Godin van je ziel of de Ziel zelf. De partner van Psyche was Eros.
Die gaf ons het woord erotiek, Eros was later de naam van de God van de Liefde, maar in de oudste verhalen puur de woeste Oer-kracht van creatie. Na Chaos, Gaia (de aarde), Tartarus (de abyss/afgrond) werd Eros geboren. Soms werd verteld dat Eros, de zoon van de Nyx (de Nacht) is.

Dus daarom heb ik 't gevoel dat gepassioneerde, agressieve, destructieve, egoïstische en soms jaloerse, en vurige Eros zijn Psyche helpt als die pijn heeft.

🔥
Klik om te vergroten...
Ik zie overeenkomsten met het Hindoeïsme:

Shiva, de creator en tegelijk de vernietiger. De (ver)woeste(nde) oerkracht. En Shakti, de vrouwelijke energie van de natuur, de moedergodin. (misschien hetzelfde als moeder Ayahuasca?) Shiva, de mannelijke oerkracht die het vrouwelijke penetreert en zo de creatie laat ontstaan. Shiva en Shakti zijn eigenlijk ook twee kanten van dezelfde munt.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Voor al die verschillende disciplines geldt maar één ding, dat is dat het leven bestaat uit de Fluit, en de Duit.
Ik voeg hier één zin aan toe:
Nihil Sine Laboro.
Dit staat voor: Niets Zonder Arbeid.
Toch even een overpeinzing waard, nietwaar.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."