Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSlaapverlamming..

Slaapverlamming..

69 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#1
1x gehad, gebruikte toen keta, ghb en coke vaak samen en veel paar keer per maand.
Was wel een teken dat ik dus verkeerd omging met het gebruik.
Daarna geen keta en g meer gecombineerd en is het me ook nooit meer overkomen.
Toen ik ging slapen 2x snel wakker geworden dus een te hoge dosis ghb genomen.
Daar kon het ook mee te maken hebben gehad.

Mijn gebruik aangepast na deze ervaring.
Iets om over na te denken!
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb er vannacht toch 2 keer gehad dat komt zeker door dit topic. Maar goed er was geen angst dus dan maak ik me er niet druk om. Heb nog lekker kunnen slapen wel een paar rare dromen🤔
G
GipsysoulLid
01-01-2024, 00:00
#3
Revolutionair zei:
1x gehad, gebruikte toen keta, ghb en coke vaak samen en veel paar keer per maand.
Was wel een teken dat ik dus verkeerd omging met het gebruik.
Daarna geen keta en g meer gecombineerd en is het me ook nooit meer overkomen.
Toen ik ging slapen 2x snel wakker geworden dus een te hoge dosis ghb genomen.
Daar kon het ook mee te maken hebben gehad.

Mijn gebruik aangepast na deze ervaring.
Iets om over na te denken!
Klik om te vergroten...

Ik heb het ook alleen als ik weer vol GHB gebruik en gebrekkig slaap daardoor. Slaap gelukkig weer nachten door 🙌.
G
GipsysoulLid
01-01-2024, 00:00
#4
transformated zei:
Heb er vannacht toch 2 keer gehad dat komt zeker door dit topic. Maar goed er was geen angst dus dan maak ik me er niet druk om. Heb nog lekker kunnen slapen wel een paar rare dromen🤔
Klik om te vergroten...

Ja dat is vaak hè, als je je dan met iets bezig houdt..
H
HannekeVLid
01-01-2024, 00:00
#5
newone19 zei:
Ja dat is vaak hè, als je je dan met iets bezig houdt..
Klik om te vergroten...
Dat wat je aandacht geeft groeit, ook onbewust. Als ik op tv iets zie wat met mijn trauma te maken heeft wordt de PTSS getriggert in mijn slaap. Dan kan ik alsnog denken dat het me niks deed maar dat krijg ik snachts terug. De nachtterrors onthou ik meestal niet, alleen de kinderen (of mijn ex partner deed het) moeten mij eruit halen. Zij worden dus wakker van mijn geschreeuw. Ik heb inmiddels een hulphond in opleiding om daarbij te helpen. Zodra ik wakker ben is het over en weet ik meestal niet meer wat de terror was. Hoe ik weet dat het om terrors gaat is wanneer ik geen slaapmedicatie gebruik, ik de hele nacht door afgrijselijke dromen heb die ook elke nacht weer terug komen en steeds erger worden. Slaapmedicatie werkt dan weer niet tegen slaapverlamming helaas.

Ik denk niet dat het voor niks "geestverruimende" middelen worden genoemd. We gebruiken ongeveer maar 10% van onze hersencapaciteit en ik denk dat de stimulerende effecten van bepaalde middelen die capaciteit hoger maken waardoor er gebieden worden geprikkeld die je anders niet of nauwelijks gebruikt.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#6
RooieFenix zei:
Dat wat je aandacht geeft groeit, ook onbewust. Als ik op tv iets zie wat met mijn trauma te maken heeft wordt de PTSS getriggert in mijn slaap. Dan kan ik alsnog denken dat het me niks deed maar dat krijg ik snachts terug. De nachtterrors onthou ik meestal niet, alleen de kinderen (of mijn ex partner deed het) moeten mij eruit halen. Zij worden dus wakker van mijn geschreeuw. Ik heb inmiddels een hulphond in opleiding om daarbij te helpen. Zodra ik wakker ben is het over en weet ik meestal niet meer wat de terror was. Hoe ik weet dat het om terrors gaat is wanneer ik geen slaapmedicatie gebruik, ik de hele nacht door afgrijselijke dromen heb die ook elke nacht weer terug komen en steeds erger worden. Slaapmedicatie werkt dan weer niet tegen slaapverlamming helaas.

Ik denk niet dat het voor niks "geestverruimende" middelen worden genoemd. We gebruiken ongeveer maar 10% van onze hersencapaciteit en ik denk dat de stimulerende effecten van bepaalde middelen die capaciteit hoger maken waardoor er gebieden worden geprikkeld die je anders niet of nauwelijks gebruikt.
Klik om te vergroten...

Anders moet je eens de film Lucy kijken met Scarlett Johansson. Gaat ook over het aantal gebruik van je hersencapaciteit. Hier geloof ik wel in maar daar zijn meningen over verdeeld. Maar hoe bedenkt dan iemand een film als superman of dergelijke. Misschien waren dit soort dingen ooit mogelijk. Ik denk dat het wel wat off topic gaat nu wss.
W
WAZALid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zal het antwoord geven op slaapverlamming.. SEROTONINE UITPUTTING, heb er zat ervaring mee toen ik steeds aan MDMA zat toen ik jong was.
Soms totaal niet kunnen slapen echt HELL HELL HELL HELL is het
G
GipsysoulLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zijn hier verslaafde die ook last hebben van slaapverlamming? Ik heb het de laatste tijd zo vaak en ik heb het tot in de puntjes uitgezocht wat het nou precies is en waardoor het komt en wat ik moet doen als ik het heb. De 1e keer dacht ik echt dat ik aan het sterven was. Heb elke keer het idee dat m’n moeder boven me hangt, het is verschrikkelijk. Iemand ervaring hiermee?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb dit ook. Zeker als ik een periode veel drugs heb gebruikt. Soms wel iedere dag... Echt verschrikkelijk en het lijkt levensecht 😣
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zeelanddude zei:
wat een prachtig topic is dit. Ik voel me helemaal thuis. Heb dat ook hoor. Maar vind het niet eng ofzo
Klik om te vergroten...

Ja zelfde hier, blijft altijd een enge situatie maar ondertussen al genoeg keren ervaren dat ik het herken en gewoon rustig probeer te blijven liggen tot het over is en ik weer verder slaap. 😴
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kan ik het ook gehad hebben zonder dat ik het door had? Ik heb wel dat als ik op me rug slaap dat ik nachtmerries krijg en wakker schrik
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zeelanddude zei:
Guys, volgens mij zijn we aan het chatten in fora, ik trek me terug om hier allemaal wat verder over na te denken.
Ik ben wel heel benieuwd wat @Mindless hier over vind?
Klik om te vergroten...
Ik heb weleens slaapverlamming gehad. Alleen dat ik me niet kon bewegen, niet dat ik paranormale dingen zag of zo. Nu al heel lang niet gehad, gelukkig ook niet na mdma of andere drugs, waarna het vaker voor schijnt te komen.

Er wordt over gezegd dat de geest wakker wordt, terwijl het lichaam nog slaapt. Ik denk dat de geest ook nog half in de droomwereld is en half in de "realiteit", zodat beide in elkaar overlopen. En de beelden zullen dan denk ik vaak van duistere aard zijn omdat veel mensen zeer angstig zijn op dat moment. Tenminste dat is mijn interpretatie van hoe slaapverlamming werkt.

Zeelanddude zei:
Als je weet dat je slaapverlamming hebt, en je er niet gek door laten maken maar accepteerd is dat niet gelijk instant meditatie?
Klik om te vergroten...
Eigenlijk wel. En een hele krachtige vorm ervan denk ik. Je Zen behouden onder optimale omstandigheden is 1 ding, maar dat doen tijdens bijvoorbeeld hevige pijn is een tweede. Dit praktiseren heeft mij getoond hoe krachtig meditatie werkelijk is. Er is geen situatie die je niet kunt accepteren, het enige dat zegt van niet zijn je eigen gedachten. Waarom zou je je slaapverlamming niet kunnen accepteren in het moment. Het feit is al gaande, dus je kunt dat erkennen of er tegen vechten.

RooieFenix zei:
Nee, het is meer alsof je in coma ligt en alleen je hersenen werken nog. Je kunt je niet bewegen, je kunt niet schreeuwen en al helemaal niet accepteren dat het zo is want het is onwijs eng.
Klik om te vergroten...
Veel mensen hebben het wel leren accepteren en vinden het soms zelfs erg interessant om te beleven. Misschien kun je proberen om het niet meer te zien als per definitie eng, maar als fascinerend of zo? Oefenen met moeilijke/nare dingen te accepteren is altijd een goed iets voor je (spirituele) ontwikkeling denk ik.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ook al lang last van. Nog voor dat ik begon met drugs. Maar een onregelmatig slaapritme wakkert het zeker aan.

Heb het ondertussen zo vaak gehad dat ik het herken en niet echt eng meer vindt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik zat hier weer even aan te denken en dan met name het weerstand bieden aan deze ervaring. Misschien kennen mensen de uitdrukking "what you resist, persists" wel(?) Dit is eigenlijk een soort universele wet te noemen. Waar je weerstand aan biedt, houdt aan. Bang zijn voor de ervaring kan zo de ervaring terug laten komen denk ik. Als je denkt "ik wil echt niet dat ik vannacht weer slaapverlamming ervaar" dan zou je denken dat je dat op die manier van je afhoudt, maar het tegenovergestelde is juist waar denk ik. Het universum werkt op een rare manier. Waar je weerstand aan biedt, dat geef je door middel van zo'n gedachte bestaansrecht. Je zegt eigenlijk: "ja, slaapverlamming is een ding voor me. Is een issue voor me." En vervolgens manifesteert dat zich. Ik denk dat het hetzelfde principe is als bijvoorbeeld zeggen tegen iemand: "je mag nu alles visualiseren, behálve een groene strandbal". Je kunt dan proberen wat je wilt om niet aan een groene strandbal te denken, maar het proberen zelf zal ervoor zorgen dat je een groene strandbal zult visualiseren.

En ben je een stap verder en zit je al in een slaapverlamming, dan gaat hetzelfde ook op. Weerstand bieden tegen de ervaring zelf, zal deze meer bestaansrecht geven en dus krachtiger maken in je beleving. Als je in plaats daarvan accepteert dat je nu eenmaal een slaapverlamming hebt, dan begint het meteen zijn grip op je te verliezen. Het kan nog steeds even voortduren door misschien wel momentum of iets dergelijks, maar je voedt de angst niet meer. Angst kan namelijk alleen bestaan door weerstand.

Zo kijk ik er naar tenminste. Natuurlijk ligt het nog wel ietsje complexer als de slaapverlamming optreedt aan de hand van middelengebruik of iets dergelijks. En het is ook makkelijker gezegd dan gedaan om geen weerstand te bieden aan iets wat je als angstaanjagend beschouwd. Maar er zit toch zeker waarheid in "what you resist, persists". Universele waarheid zelfs. Je kunt hier op veel verschillende manieren mee experimenteren.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#15
@Mindless

Wat een manier van schrijven. Ik voel me nu al spiritueel verlicht. Ik word nog verliefd op je als je een vrouw bent pfff
G
GipsysoulLid
01-01-2024, 00:00
#16
transformated zei:
@Mindless

Wat een manier van schrijven. Ik voel me nu al spiritueel verlicht. Ik word nog verliefd op je als je een vrouw bent pfff
Klik om te vergroten...

Hahahaha echt hè. Ik val spontaan op vrouwen dan.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#17
transformated zei:
@Mindless

Wat een manier van schrijven. Ik voel me nu al spiritueel verlicht. Ik word nog verliefd op je als je een vrouw bent pfff
Klik om te vergroten...
Dan stop ik er ook nog een veer extra bij. Leest zo lekker weg he, en snap vaak ook helemaal wat ie bedoeld.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#18
newone19 zei:
Hahahaha echt hè. Ik val spontaan op vrouwen dan.
Klik om te vergroten...

Dat is toevallig ik heb het ook dat spontane gevoel bij vrouwen😊. Maar ik wacht op de ware zoals ze zeggen 😉
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jongens... :blushing::blushing::blushing:
G
GipsysoulLid
01-01-2024, 00:00
#20
transformated zei:
Dat is toevallig ik heb het ook dat spontane gevoel bij vrouwen😊. Maar ik wacht op de ware zoals ze zeggen 😉
Klik om te vergroten...

Nog alle tijd 😜

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."