Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSlaapverlamming..

Slaapverlamming..

69 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
G
GrowEasy0412Lid
01-01-2024, 00:00
#1
transformated zei:
Heb dit ook meerdere keren gehad dat mensen, vormen of entiteiten noem maar op me pijn doen en als ik wakker kom voel ik het soms nog dat is pas freaky.
Klik om te vergroten...
Met mijn slaapverlamming werd ik wakker met krassen op mijn rug, hoe vind je die.
K
KnockedneedlerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb het elke week wel een keer , afgewisseld met het "schokken" vlak voordat ik in slaap val.

En de verlamming blijft kut , vaak lijkt het alsof er iemand de trap opkomt of dat er iemand in de hoek van de kamer staat.. doodeng want het lijkt een eeuwigheid te duren en je kan er niks tegen doen...
Als ik maar lang genoeg probeer te bewegen lukt het wel en kom ik er uit maar het blijft gewoon vervelend .
Hoop dat het snel beter wordt 🙂
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#3
GrowEasy0412 zei:
Met mijn slaapverlamming werd ik wakker met krassen op mijn rug, hoe vind je die.
Klik om te vergroten...

Ken iemand die dit heeft maar hij doet ze zelf zeer zonder weten best raar.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Eerste keer paar maand geleden gehad...
Lag te slapen, en droomde levensecht alsof ik vastlag op straat terwijl een vrachtwagen op mij afreed. Ik voelde de impact, en werd klaarwakker en schreeuwde de longen uit mijn lijf....Althans, dat dacht ik...
Voor mij voelde het alsof ik schreeuwde, en bewoog van de pijn, klaarwakker in de kamer die ik herkende....Minuten lang...Mijn vriendin zei dat ze mij niet voelde bewegen, en al helemaal niet hoorde schreeuwen....
Ben wakker geworden, kletsnat in het zweet, en ben tot op vandaag blij dat ik dat maar 1x meegemaakt heb.....

Het schokken zoals hierboven beschreven...dat heb ik meermaals meegemaakt ...Ook dat is gelukkig verleden tijd 😁
B
BraboFLid
01-01-2024, 00:00
#5
Pfff, afgelopen nacht voor de tweede keer slaapverlamming gehad.
In het weekend XTC, 3mmc en etizolam op, dus dat zal de reden wel zijn.

Maar Jezus, wat was dit ongelooflijk naar.
Ik lag helemaal vast in m'n bed en kon niet bewegen. Ik had het gevoel dat er iemand boven mij hing die heel hard aan het ademen was. Ik voelde die adem ook echt in mijn gezicht. Dit duurde voor mijn gevoel ook ongelooflijk lang voordat ik echt wakker werd.

Gadver zeg.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#6
BraboF zei:
Pfff, afgelopen nacht voor de tweede keer slaapverlamming gehad.
In het weekend XTC, 3mmc en etizolam op, dus dat zal de reden wel zijn.

Maar Jezus, wat was dit ongelooflijk naar.
Ik lag helemaal vast in m'n bed en kon niet bewegen. Ik had het gevoel dat er iemand boven mij hing die heel hard aan het ademen was. Ik voelde die adem ook echt in mijn gezicht. Dit duurde voor mijn gevoel ook ongelooflijk lang voordat ik echt wakker werd.

Gadver zeg.
Klik om te vergroten...
Ik had dit vorige week ook. Ik werd continu geslagen en geknepen. Duurde deze keer voor mijn gevoel een halfuur ipv normaal een minuut of 5. Je voelt gewoon die aanwezigheid en die was bij mij niet zuiver. Het deed oprecht heel veel pijn
x
xNegativeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gipsysoul zei:
Zijn hier verslaafde die ook last hebben van slaapverlamming? Ik heb het de laatste tijd zo vaak en ik heb het tot in de puntjes uitgezocht wat het nou precies is en waardoor het komt en wat ik moet doen als ik het heb. De 1e keer dacht ik echt dat ik aan het sterven was. Heb elke keer het idee dat m’n moeder boven me hangt, het is verschrikkelijk. Iemand ervaring hiermee?
Klik om te vergroten...
Heb er zelf ook last van gehad, stoppen met serotonine uppers misbruik! Heb t 2 a 3 maanden elk weekend gedaan rn kreeg deze klachten. Verschrikkelijk eng, wel een teken dat je je hersens verkloot. Nu gebruik ik sero uppers 1 x in 4 - 6 maanden en hebber zelden nog last van. Mss 1 x in 3 maanden ipv 100 x in 1 nacht.

Succs!
x
xNegativeLid
01-01-2024, 00:00
#8
benzzzy zei:
Ligt aan de frequentie.
Als ik er een aantal achter elkaar krijg dan lig ik de komende 2 nachten vaak klaar wakker doods bang om te slapen.

En ik heb nu toch echt al een goede 5 jaar ervaring met slaap verlamming met enige frequentie...

Je leert er wel mee omgaan na een tijdje en je ontwikkelt manieren om eruit te komen en niet compleet in paniek te schieten maar het blijft hoe dan ook Kut.
Klik om te vergroten...
Tip wat mij hielp met het accepteren na heftige ervaringen. Ik ging me er tegen vechten. Ik begon met mn tenen en steeds verder omhoog. Ik werd agressief im mn hoofd naar de schim / persoon boven je en sinds dien ben ik hem de baas. Wanneer ik het nu nog af en toe heb, is het een grappige ervaring ipv dat ik er bang voor ben.

Ik kan nu ook half mijn dromen bepalen, al met al je komt eroverheen.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#9
newone19 zei:
Kan je ermee omgaan?
Klik om te vergroten...
Ligt aan de frequentie.
Als ik er een aantal achter elkaar krijg dan lig ik de komende 2 nachten vaak klaar wakker doods bang om te slapen.

En ik heb nu toch echt al een goede 5 jaar ervaring met slaap verlamming met enige frequentie...

Je leert er wel mee omgaan na een tijdje en je ontwikkelt manieren om eruit te komen en niet compleet in paniek te schieten maar het blijft hoe dan ook Kut.
H
HannekeVLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het is zo'n vreselijke ervaring, slaapverlamming, en het went ook nooit. Elke keer is net zo verschrikkelijk. Dat je hoofd wakker is, je lijf niet kan bewegen en je probeert te schreeuwen maar dat lukt niet. Het gebeurd zeker 1 keer per week. Ik weet niet precies wanneer het begonnen is, vermoedelijk door trauma.
H
HannekeVLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zeelanddude zei:
Als je weet dat je slaapverlamming hebt, en je er niet gek door laten maken maar accepteerd is dat niet gelijk instant meditatie?
Klik om te vergroten...
Nee, het is meer alsof je in coma ligt en alleen je hersenen werken nog. Je kunt je niet bewegen, je kunt niet schreeuwen en al helemaal niet accepteren dat het zo is want het is onwijs eng.
G
GipsysoulLid
01-01-2024, 00:00
#12
RooieFenix zei:
Nee, het is meer alsof je in coma ligt en alleen je hersenen werken nog. Je kunt je niet bewegen, je kunt niet schreeuwen en al helemaal niet accepteren dat het zo is want het is onwijs eng.
Klik om te vergroten...

Klopt. Je hersenen zijn wakker en je lichaam is verlamd. Je lichaam verlamd altijd als iemand gaat slapen. Je bent gewoon nog te druk in je hoofd. Heel bizar.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#13
1x gehad, gebruikte toen keta, ghb en coke vaak samen en veel paar keer per maand.
Was wel een teken dat ik dus verkeerd omging met het gebruik.
Daarna geen keta en g meer gecombineerd en is het me ook nooit meer overkomen.
Toen ik ging slapen 2x snel wakker geworden dus een te hoge dosis ghb genomen.
Daar kon het ook mee te maken hebben gehad.

Mijn gebruik aangepast na deze ervaring.
Iets om over na te denken!
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heb er vannacht toch 2 keer gehad dat komt zeker door dit topic. Maar goed er was geen angst dus dan maak ik me er niet druk om. Heb nog lekker kunnen slapen wel een paar rare dromen🤔
G
GipsysoulLid
01-01-2024, 00:00
#15
Revolutionair zei:
1x gehad, gebruikte toen keta, ghb en coke vaak samen en veel paar keer per maand.
Was wel een teken dat ik dus verkeerd omging met het gebruik.
Daarna geen keta en g meer gecombineerd en is het me ook nooit meer overkomen.
Toen ik ging slapen 2x snel wakker geworden dus een te hoge dosis ghb genomen.
Daar kon het ook mee te maken hebben gehad.

Mijn gebruik aangepast na deze ervaring.
Iets om over na te denken!
Klik om te vergroten...

Ik heb het ook alleen als ik weer vol GHB gebruik en gebrekkig slaap daardoor. Slaap gelukkig weer nachten door 🙌.
G
GipsysoulLid
01-01-2024, 00:00
#16
transformated zei:
Heb er vannacht toch 2 keer gehad dat komt zeker door dit topic. Maar goed er was geen angst dus dan maak ik me er niet druk om. Heb nog lekker kunnen slapen wel een paar rare dromen🤔
Klik om te vergroten...

Ja dat is vaak hè, als je je dan met iets bezig houdt..
H
HannekeVLid
01-01-2024, 00:00
#17
newone19 zei:
Ja dat is vaak hè, als je je dan met iets bezig houdt..
Klik om te vergroten...
Dat wat je aandacht geeft groeit, ook onbewust. Als ik op tv iets zie wat met mijn trauma te maken heeft wordt de PTSS getriggert in mijn slaap. Dan kan ik alsnog denken dat het me niks deed maar dat krijg ik snachts terug. De nachtterrors onthou ik meestal niet, alleen de kinderen (of mijn ex partner deed het) moeten mij eruit halen. Zij worden dus wakker van mijn geschreeuw. Ik heb inmiddels een hulphond in opleiding om daarbij te helpen. Zodra ik wakker ben is het over en weet ik meestal niet meer wat de terror was. Hoe ik weet dat het om terrors gaat is wanneer ik geen slaapmedicatie gebruik, ik de hele nacht door afgrijselijke dromen heb die ook elke nacht weer terug komen en steeds erger worden. Slaapmedicatie werkt dan weer niet tegen slaapverlamming helaas.

Ik denk niet dat het voor niks "geestverruimende" middelen worden genoemd. We gebruiken ongeveer maar 10% van onze hersencapaciteit en ik denk dat de stimulerende effecten van bepaalde middelen die capaciteit hoger maken waardoor er gebieden worden geprikkeld die je anders niet of nauwelijks gebruikt.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#18
RooieFenix zei:
Dat wat je aandacht geeft groeit, ook onbewust. Als ik op tv iets zie wat met mijn trauma te maken heeft wordt de PTSS getriggert in mijn slaap. Dan kan ik alsnog denken dat het me niks deed maar dat krijg ik snachts terug. De nachtterrors onthou ik meestal niet, alleen de kinderen (of mijn ex partner deed het) moeten mij eruit halen. Zij worden dus wakker van mijn geschreeuw. Ik heb inmiddels een hulphond in opleiding om daarbij te helpen. Zodra ik wakker ben is het over en weet ik meestal niet meer wat de terror was. Hoe ik weet dat het om terrors gaat is wanneer ik geen slaapmedicatie gebruik, ik de hele nacht door afgrijselijke dromen heb die ook elke nacht weer terug komen en steeds erger worden. Slaapmedicatie werkt dan weer niet tegen slaapverlamming helaas.

Ik denk niet dat het voor niks "geestverruimende" middelen worden genoemd. We gebruiken ongeveer maar 10% van onze hersencapaciteit en ik denk dat de stimulerende effecten van bepaalde middelen die capaciteit hoger maken waardoor er gebieden worden geprikkeld die je anders niet of nauwelijks gebruikt.
Klik om te vergroten...

Anders moet je eens de film Lucy kijken met Scarlett Johansson. Gaat ook over het aantal gebruik van je hersencapaciteit. Hier geloof ik wel in maar daar zijn meningen over verdeeld. Maar hoe bedenkt dan iemand een film als superman of dergelijke. Misschien waren dit soort dingen ooit mogelijk. Ik denk dat het wel wat off topic gaat nu wss.
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zeelanddude zei:
wat een prachtig topic is dit. Ik voel me helemaal thuis. Heb dat ook hoor. Maar vind het niet eng ofzo
Klik om te vergroten...

Ja zelfde hier, blijft altijd een enge situatie maar ondertussen al genoeg keren ervaren dat ik het herken en gewoon rustig probeer te blijven liggen tot het over is en ik weer verder slaap. 😴
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kan ik het ook gehad hebben zonder dat ik het door had? Ik heb wel dat als ik op me rug slaap dat ik nachtmerries krijg en wakker schrik

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."