#1
Met mijn slaapverlamming werd ik wakker met krassen op mijn rug, hoe vind je die.Heb dit ook meerdere keren gehad dat mensen, vormen of entiteiten noem maar op me pijn doen en als ik wakker kom voel ik het soms nog dat is pas freaky.
Met mijn slaapverlamming werd ik wakker met krassen op mijn rug, hoe vind je die.Heb dit ook meerdere keren gehad dat mensen, vormen of entiteiten noem maar op me pijn doen en als ik wakker kom voel ik het soms nog dat is pas freaky.
Met mijn slaapverlamming werd ik wakker met krassen op mijn rug, hoe vind je die.
Ik had dit vorige week ook. Ik werd continu geslagen en geknepen. Duurde deze keer voor mijn gevoel een halfuur ipv normaal een minuut of 5. Je voelt gewoon die aanwezigheid en die was bij mij niet zuiver. Het deed oprecht heel veel pijnPfff, afgelopen nacht voor de tweede keer slaapverlamming gehad.
In het weekend XTC, 3mmc en etizolam op, dus dat zal de reden wel zijn.
Maar Jezus, wat was dit ongelooflijk naar.
Ik lag helemaal vast in m'n bed en kon niet bewegen. Ik had het gevoel dat er iemand boven mij hing die heel hard aan het ademen was. Ik voelde die adem ook echt in mijn gezicht. Dit duurde voor mijn gevoel ook ongelooflijk lang voordat ik echt wakker werd.
Gadver zeg.
Heb er zelf ook last van gehad, stoppen met serotonine uppers misbruik! Heb t 2 a 3 maanden elk weekend gedaan rn kreeg deze klachten. Verschrikkelijk eng, wel een teken dat je je hersens verkloot. Nu gebruik ik sero uppers 1 x in 4 - 6 maanden en hebber zelden nog last van. Mss 1 x in 3 maanden ipv 100 x in 1 nacht.Zijn hier verslaafde die ook last hebben van slaapverlamming? Ik heb het de laatste tijd zo vaak en ik heb het tot in de puntjes uitgezocht wat het nou precies is en waardoor het komt en wat ik moet doen als ik het heb. De 1e keer dacht ik echt dat ik aan het sterven was. Heb elke keer het idee dat m’n moeder boven me hangt, het is verschrikkelijk. Iemand ervaring hiermee?
Tip wat mij hielp met het accepteren na heftige ervaringen. Ik ging me er tegen vechten. Ik begon met mn tenen en steeds verder omhoog. Ik werd agressief im mn hoofd naar de schim / persoon boven je en sinds dien ben ik hem de baas. Wanneer ik het nu nog af en toe heb, is het een grappige ervaring ipv dat ik er bang voor ben.Ligt aan de frequentie.
Als ik er een aantal achter elkaar krijg dan lig ik de komende 2 nachten vaak klaar wakker doods bang om te slapen.
En ik heb nu toch echt al een goede 5 jaar ervaring met slaap verlamming met enige frequentie...
Je leert er wel mee omgaan na een tijdje en je ontwikkelt manieren om eruit te komen en niet compleet in paniek te schieten maar het blijft hoe dan ook Kut.
Ligt aan de frequentie.Kan je ermee omgaan?
Nee, het is meer alsof je in coma ligt en alleen je hersenen werken nog. Je kunt je niet bewegen, je kunt niet schreeuwen en al helemaal niet accepteren dat het zo is want het is onwijs eng.Als je weet dat je slaapverlamming hebt, en je er niet gek door laten maken maar accepteerd is dat niet gelijk instant meditatie?
Nee, het is meer alsof je in coma ligt en alleen je hersenen werken nog. Je kunt je niet bewegen, je kunt niet schreeuwen en al helemaal niet accepteren dat het zo is want het is onwijs eng.
1x gehad, gebruikte toen keta, ghb en coke vaak samen en veel paar keer per maand.
Was wel een teken dat ik dus verkeerd omging met het gebruik.
Daarna geen keta en g meer gecombineerd en is het me ook nooit meer overkomen.
Toen ik ging slapen 2x snel wakker geworden dus een te hoge dosis ghb genomen.
Daar kon het ook mee te maken hebben gehad.
Mijn gebruik aangepast na deze ervaring.
Iets om over na te denken!
Heb er vannacht toch 2 keer gehad dat komt zeker door dit topic. Maar goed er was geen angst dus dan maak ik me er niet druk om. Heb nog lekker kunnen slapen wel een paar rare dromen🤔
Dat wat je aandacht geeft groeit, ook onbewust. Als ik op tv iets zie wat met mijn trauma te maken heeft wordt de PTSS getriggert in mijn slaap. Dan kan ik alsnog denken dat het me niks deed maar dat krijg ik snachts terug. De nachtterrors onthou ik meestal niet, alleen de kinderen (of mijn ex partner deed het) moeten mij eruit halen. Zij worden dus wakker van mijn geschreeuw. Ik heb inmiddels een hulphond in opleiding om daarbij te helpen. Zodra ik wakker ben is het over en weet ik meestal niet meer wat de terror was. Hoe ik weet dat het om terrors gaat is wanneer ik geen slaapmedicatie gebruik, ik de hele nacht door afgrijselijke dromen heb die ook elke nacht weer terug komen en steeds erger worden. Slaapmedicatie werkt dan weer niet tegen slaapverlamming helaas.Ja dat is vaak hè, als je je dan met iets bezig houdt..
Dat wat je aandacht geeft groeit, ook onbewust. Als ik op tv iets zie wat met mijn trauma te maken heeft wordt de PTSS getriggert in mijn slaap. Dan kan ik alsnog denken dat het me niks deed maar dat krijg ik snachts terug. De nachtterrors onthou ik meestal niet, alleen de kinderen (of mijn ex partner deed het) moeten mij eruit halen. Zij worden dus wakker van mijn geschreeuw. Ik heb inmiddels een hulphond in opleiding om daarbij te helpen. Zodra ik wakker ben is het over en weet ik meestal niet meer wat de terror was. Hoe ik weet dat het om terrors gaat is wanneer ik geen slaapmedicatie gebruik, ik de hele nacht door afgrijselijke dromen heb die ook elke nacht weer terug komen en steeds erger worden. Slaapmedicatie werkt dan weer niet tegen slaapverlamming helaas.
Ik denk niet dat het voor niks "geestverruimende" middelen worden genoemd. We gebruiken ongeveer maar 10% van onze hersencapaciteit en ik denk dat de stimulerende effecten van bepaalde middelen die capaciteit hoger maken waardoor er gebieden worden geprikkeld die je anders niet of nauwelijks gebruikt.
wat een prachtig topic is dit. Ik voel me helemaal thuis. Heb dat ook hoor. Maar vind het niet eng ofzo
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."