Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHelp mijn partner is verslaafd aan heroine

Help mijn partner is verslaafd aan heroine

407 antwoorden
77 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het is de vraag, over hoeveel wilskracht jouw ex partner beschikt.
Hij zal langdurig iedere dag moeten vechten tegen cravings.
Hij heeft erg lang gebruikt en dat is niet bepaald een voordeel..
Ik vind het vreemd, dat deze man na slechts enkele dagen alweer teruggaat naar huis.
En dan de naltrexon.
Wie gaat dit controleren, of hij het inneemt?
Via detox controle zou je zeggen, ik moet het nog zien...
Nu ben ik benieuwd naar zijn financiële situatie .
Aangezien hij dus géén subuxone, methadon of een ander opiaten steuntje in de rug krijgt, en hij zou weer gaan pakken, waar haastig dan het geld daarvoor vandaan?
Ergo, mocht het mislopen, dan ligt hier een controle moment bij uitstek.
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#2
MrJunkieXL zei:
Mwah ligt iets ingewikkelder, in lage doseringen is het niet echt verslavend misschien na lang gebruik wel. Maar als je de dosis laag houdt gebeurd dat niet zo snel. En als je een tolerantie heb voor opiaten door dope gebruik voel je er niet veel van. Word heel veel gebruikt als middel om van heroine of methadon of suboxone af te komen. Als ik een dag geen kratom gebruik word ik niet ziek, dat heb je bij die middelen wel. Mensen die hele hoge doseringen kratom per dag nemen krijgen wel erge afkick verschijnselen. Plus dat kratom niet je opiaat receptoren kapot maakt wat andere opiaten wel doen. Mij helpt het heel erg tegen cravings en slapeloosheid en depressie. Ik zorg er alleen voor dat ik niet meer ga nemen ervan dan dat ik doe. Maar het blijft natuurlijk wel een geestverruimend middel en zou het ook niet de rest van me leven willen nemen. Voorlopig wel zodat ik niet terugval
Klik om te vergroten...
Oh okee...maar mijn partner gaan ze straks op de naltroxon zetten,dat werkt ook tegen de zucht en zuigt verder alle troep uit de receptoren...en is geen verslavend middel !! Maar ik ga het in gedachten houden want als hij zich slecht blijft voelen kunnen we dat nog altijd voorleggen aan de verslavingsarts! Dank voor de tip in ieder geval.
Heb hem net nog gesproken,zegt dat ik zijn lichtpuntje ben en gaf toe dat doordat hij bij mij * onder de plak zit* dit ook iets is wat hij nodig heeft..extra stok achter de deur...hij klaagt alleen dat er daar in die kliniek alleen maar negativiteit om hem heen is,allemaal zware gevallen wat hij eigenlijk nu niet kan gebruiken...hij heeft positiviteit nodig zegt hij...dat snap ik enigsinds wel hoor,tot nu toe doet hij het dus best goed...zegt ook...ik ben ziek en vooral tegen de avond word ik brak..maar moet er toch doorheen dus niet klagen maar dragen...klinkt allemaal positief...alhoewel ik het wel rot vind dat hij hier in zit...je gunt iemand niet zo een lijdensweg maar is voor een goed doel dus het moet !! Stap 1 is gezet....
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#3
De Zandman zei:
Het is de vraag, over hoeveel wilskracht jouw ex partner beschikt.
Hij zal langdurig iedere dag moeten vechten tegen cravings.
Hij heeft erg lang gebruikt en dat is niet bepaald een voordeel..
Ik vind het vreemd, dat deze man na slechts enkele dagen alweer teruggaat naar huis.
En dan de naltrexon.
Wie gaat dit controleren, of hij het inneemt?
Via detox controle zou je zeggen, ik moet het nog zien...
Nu ben ik benieuwd naar zijn financiële situatie .
Aangezien hij dus géén subuxone, methadon of een ander opiaten steuntje in de rug krijgt, en hij zou weer gaan pakken, waar haastig dan het geld daarvoor vandaan?
Ergo, mocht het mislopen, dan ligt hier een controle moment bij uitstek.
Klik om te vergroten...
Ik ga hem.persoonlijk die naltroxon geven onder mijn toezicht !! Dat als eerste...dit zal de resten troep uit zijn receptoren zuigen en hem helpen tegen de zucht...is een hulpmiddel he..geen wondermiddel...zoals ik al eerder schreef..ik heb drugstesten in huis..dus ik zal op veel willekeurige momenten hem.laten plassen...financiele situatie is dat hij niet rijk is...dus ook een pluspunt...mocht hij gaan stelen...geen of weinig kans voor,ik ben er 24/7 bij...voorlopig zal hij bij mij thuis zijn intrek moeten nemen en weg moeten blijven uit zijn eigen onveilige omgeving...scheelt ook weer wat..verder heb ik ook niet alle antwoorden...scherp blijven..maar dat zit al in mijn systeem inmiddels,dat is automatistme geworden,zover ik weet heeft hij nog nooit gestolen,niet in mijn omgeving want dan had dat opgemerkt moeten worden en aangezien hij altijd in mijn omgeving verkeerd....toch weet je het nooit zeker een kat in het nauw kan rare sprongen maken..dus ook een punt om scherp in te blijven..heb er een dagtaak aan !
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hij komt weer bij je wonen?
Op zich is dat voor enige tijd mss beter, maar op een gegeven moment moet hij toch op eigen benen staan, en de cravings bevechten...en nog veel meer problemen, die hem als cleane persoon hard kunnen raken.
Hij is geen nuchter leven meer gewend..
Ik hoop, dat het goed gaat.
Ik blijf dit topic volgen..
Ik heb enige ervaring in deze, ik heb 3 mensen begeleid die wilden stoppen met hero.
1 van de 3 haalde dit.
De andere 2 vielen binnen een half jaar weer terug...Deels omdat zij hun problemen niet nuchter zijnde konden handlen...en hun cravings er bovenop, het is erg moeilijk.
Hij zou moeten beseffen, hoeveel geluk hij heeft met.....JOU
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Hij komt weer bij je wonen?
Op zich is dat voor enige tijd mss beter, maar op een gegeven moment moet hij toch op eigen benen staan, en de cravings bevechten...en nog veel meer problemen, die hem als cleane persoon hard kunnen raken.
Hij is geen nuchter leven meer gewend..
Ik hoop, dat het goed gaat.
Ik blijf dit topic volgen..
Ik heb enige ervaring in deze, ik heb 3 mensen begeleid die wilden stoppen met hero.
1 van de 3 haalde dit.
De andere 2 vielen binnen een half jaar weer terug...Deels omdat zij hun problemen niet nuchter zijnde konden handlen...en hun cravings er bovenop, het is erg moeilijk.
Hij zou moeten beseffen, hoeveel geluk hij heeft met.....JOU
Klik om te vergroten...
Dank voor je bericht,hij heeft zijn huis en ik het mijne,we leven samen in 2 huizen,een paar dagen bij mij en een paar dsgen bij hem,de keren dat ik hem betrapte kon ik dus gewoon mijn tas pakken en naar mijn eigen huis gaan,dit was de concequentie die ik verbonden had aan zijn gebruik en dat was dus een straf voor hem,dat ik hem dan alleen in zijn huis in zijn sop liet gaar koken.
Nu wil ik voorlopig niet meer in zijn huis verkeren met hem,dus heeft hij de keuze..of voorlopig in mijn woning leven en zijn woning laten voor wat het is ,of hij in zijn huis en ik in het mijne,maar dat tweede betekend dan ook einde relatie.
Ik moet keihard zijn en dat gaat me steeds beter af,we gaan het ervaren ! Hij is niet meer in de positie om te doen wat hij wil...die kansen heeft hij gehad en verpest! Nu neem ik de regie hoe we het gaan doen want hij heeft al bewezen dat zijn strategie niet werkt.
En wil hij niet mee werken....dan scheiden daar onze wegen...klinkt erg egoistisch en arrogant maar is niet zo bedoeld,ik bescherm mezelf en probeer zo een extra stok te zijn achter zijn deur. Weet ook niet of ik er zo goed aan doe maar probeer hem wel een ander leven te bieden,het is aan hem om dit aan te nemen met beide handen of niet.
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#6
De Zandman zei:
Kratom is legaal.
Ik had net even een grimas....
"Ik zit tussen zware gevallen, en dit levert negativiteit op.."
Ik meen toch wel te kunnen vaststellen, dat hij beslist tot diezelfde categorie hoort!
En juist de detoxperiode MOET zwaar en vervelend, lees naar zijn.
Opdat je weet, wat je te wachten staat,
als je terugvalt.
Zo werkte het bij mij, en ook bij anderen...het was keihard toen, weken lang, maar dat is nodig.
Klik om te vergroten...
Ik snap dat het nodig is...voel me inmiddels bijna ervaringsdeskundige..ik steek hier zoveel van op en ben er zo inmens diep in gedoken in de ziekte verslaving...ik krijg hier een complete opleiding verslavingszorg !! Erg blij mee overigens dit helpt mij enorm en daardoor hem wellicht ook !
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Het is de vraag, over hoeveel wilskracht jouw ex partner beschikt.
Hij zal langdurig iedere dag moeten vechten tegen cravings.
Hij heeft erg lang gebruikt en dat is niet bepaald een voordeel..
Ik vind het vreemd, dat deze man na slechts enkele dagen alweer teruggaat naar huis.
En dan de naltrexon.
Wie gaat dit controleren, of hij het inneemt?
Via detox controle zou je zeggen, ik moet het nog zien...
Nu ben ik benieuwd naar zijn financiële situatie .
Aangezien hij dus géén subuxone, methadon of een ander opiaten steuntje in de rug krijgt, en hij zou weer gaan pakken, waar haastig dan het geld daarvoor vandaan?
Ergo, mocht het mislopen, dan ligt hier een controle moment bij uitstek.
Klik om te vergroten...
Hij komt niet na enkele dagen naar huis hoor,hij zit er nu 2 en halve week,tegen de tijd dat hij naar huis komt zal het 4 weken zijn ongeveer,het is alleen de detox waarvoor hij daar zit.
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#8
MrJunkieXL zei:
Mwah ligt iets ingewikkelder, in lage doseringen is het niet echt verslavend misschien na lang gebruik wel. Maar als je de dosis laag houdt gebeurd dat niet zo snel. En als je een tolerantie heb voor opiaten door dope gebruik voel je er niet veel van. Word heel veel gebruikt als middel om van heroine of methadon of suboxone af te komen. Als ik een dag geen kratom gebruik word ik niet ziek, dat heb je bij die middelen wel. Mensen die hele hoge doseringen kratom per dag nemen krijgen wel erge afkick verschijnselen. Plus dat kratom niet je opiaat receptoren kapot maakt wat andere opiaten wel doen. Mij helpt het heel erg tegen cravings en slapeloosheid en depressie. Ik zorg er alleen voor dat ik niet meer ga nemen ervan dan dat ik doe. Maar het blijft natuurlijk wel een geestverruimend middel en zou het ook niet de rest van me leven willen nemen. Voorlopig wel zodat ik niet terugval
Klik om te vergroten...
Hoeveel van die kratom neem jij in per dag? En krijg jij dit voorgeschreven vanuit de kliniek?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Modepop2 zei:
Hij had geen medicinale dope..hij zat aan de methadon en later op de suboxone...om zich beter te voelen gebruikte hij als argument voor het bij gebruik,ook wanneer de verveling toe sloeg gebruikte hij als argument...en de dag voor opname...hij was temgesic aan het afbouwen en was daardoor niet lekker,beetje ziek dus dat hij toen nog gebruikte die laatste keer kwam ook neer op mezelf wat beter voelen.....omdat hij waarschijnlijk wist wat er komen ging ja..
Klik om te vergroten...
Dit zijn de bekende drogredenen....hier klopt niks van.
Je zou haast kunnen zeggen dat methadon een medicinale dope is....zo ook subuxone.
Het was domweg niet
( meer) genoeg "om zich lekker te voelen" En dus ga je dan bijpakken, toch?
Zo gaat dat, maar dit klopt echt niet. Nee.
Zo werkt het niet, en de prijs hiervoor is altijd heel erg hoog.
En nu komt hij er achter, voorzover hij dit nu kan..
Het wordt nog veel zwaarder straks..en ik vind een safehouse in deze zaak van zeer lang gebruik haast noodzakelijk om er zoveel mogelijk aan te doen om niet terug te vallen.
Hij komt met gebruikelijke en bekende smoezen in mijn visie.
Ik hoop dat het lukken gaat.
Ik ben er sceptisch over.Van het verhaal van vele cliënten die doordraaien, dat waag ik echt te betwijfelen.
Zover laat men het daar echt niet komen.
Daar heeft niemand wat aan...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
@ dopemonster:
Toen ik in de kliniek zat, waren er nogal wat mensen, die van de horse aan het afkicken waren.
Deze mensen kregen als ondersteuning vloeibare methadon, maar, iedere dag een klein beetje minder.
Ik heb zelden mensen zo zien en horen lijden.
Alles deed deze mensen pijn. De spieren, enz enz..
Wat hadden deze het moeilijk. Ik zal dit nooit vergeten. Nee.
De facto: ik blijf daar vanaf!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
@ dopemonster:
Toen ik in de kliniek zat, waren er nogal wat mensen, die van de horse aan het afkicken waren.
Deze mensen kregen als ondersteuning vloeibare methadon, maar, iedere dag een klein beetje minder.
Ik heb zelden mensen zo zien en horen lijden.
Alles deed deze mensen pijn. De spieren, enz enz..
Wat hadden deze het moeilijk. Ik zal dit nooit vergeten. Nee.
De facto: ik blijf daar vanaf!
Klik om te vergroten...
Klopt inderdaad. Van opiaten afkicken is onmenselijk. Er was ook zo'n bekende artiest kapot gegaan aan het gebruik ervan. (zoals velen) Toen die er probeerde af te komen had ie zich een week lang in ze suite verstopt van het hotel. Mensen wisten niet wat er aan de hand met hem was. Als ze het vroegen waarom die zo raar deed zij die dat die met angst en drugsgebruik struggelde. Week later in het vliegtuig od op oxycodon en codeine en dood gegaan aan een beroerte. Leeftijd 21
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Dopemonster zei:
Methadon of suboxone verhelpt het probleem niet. Sterker nog het houdt de verslaving in stand. Hun noemen het medicatie, ik noem het harddrugs! In 7 van de 10 gevallen word de methadon of suboxone alleen maar een middeltje extra op de lijst van verslavingen. Bijna niemand lukt het om op alleen methadon verder te gaan. Enige oplossing is echt met alles stoppen. Zelfs kratom houdt de verslaving in stand heb ik ondervonden. Want ik word nu dan wel niet ziek nu ik niet gebruik, maaar mentaal.... Ik loop met me kop tegen de muur te rammen en ik word helemaal leip!
Klik om te vergroten...
Oh jee...nou mijn partner zit nu al een week op niets van de suboxone af maar wel ziek...die rotzooi moet eerst uit je lijf en dat gaat niet 123...
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Dopemonster zei:
Klopt inderdaad. Van opiaten afkicken is onmenselijk. Er was ook zo'n bekende artiest kapot gegaan aan het gebruik ervan. (zoals velen) Toen die er probeerde af te komen had ie zich een week lang in ze suite verstopt van het hotel. Mensen wisten niet wat er aan de hand met hem was. Als ze het vroegen waarom die zo raar deed zij die dat die met angst en drugsgebruik struggelde. Week later in het vliegtuig od op oxycodon en codeine en dood gegaan aan een beroerte. Leeftijd 21
Klik om te vergroten...
Vreselijk!!
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
Idd, het is vreselijk.
En na zo'n ontzettend lange gebruiks periode, helemaal!
Nee, het is geen kleinigheidje
waar je even wat ongemak van hebt...
Hij zal de rest van zijn leven tegen cravings moeten vechten.
En 1 x, 2 x toch maar weer gebruiken betekent
Terug de maalstroom in!
Klik om te vergroten...
Ja ik weet het ik hou hier jullie op de hoogte want als hij thuis komt dan zal ik jullie nog heel hard nodig hebben
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Modepop2 zei:
Ja ik weet het ik hou hier jullie op de hoogte want als hij thuis komt dan zal ik jullie nog heel hard nodig hebben
Klik om te vergroten...
Het is ook belangrijk dat je partner lotgenoten op gaat zoeken.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dopemonster zei:
Het is ook belangrijk dat je partner lotgenoten op gaat zoeken.
Klik om te vergroten...

Dat weet ik niet, of lotgenoten iets anders kunnen betekenen dan ervoor zorgen dat je vrij snel weer terugdondert de draaikolk in...
Hooguit een NA meetingbezoek. Dat kan je iedere avond doen, als dat nodig is.
Maar verder in je dagelijks leven?
Afscheid nemen van die scène! Niet naar ( oude) dopemaatjes gaan klagen dat het leven zonder de dope zo ontzettend kut is.
Want zo gaat dat...
Doe je dit toch?
Terugval is gegarandeerd. Dat houdt nog geen paard vol...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zelfs als hij niet clean is, kan hij erheen.
Alhoewel men wel vraagt om toch zo mogelijk clean te komen...
Het bezoeken van meetings (controleer of hij daar echt naar binnen gaat!) kan net dat beetje steun geven wat ervoor zorgt, dat hij motivatie krijgt om niet terug te vallen.
Ikzelf heb heel veel steun aan AA meetings gehad, waar ik iedere week gedurende 2 1/2 jaar heenging.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als echte junk kijkt hij zeer waarschijnlijk alleen naar zichzelf.
Want junks hebben geen echte vrienden.
Het enige wat belangrijk is, is het kunnen scoren van dope.
Maar ze hebben een gemeenschappelijk belang, en werken weleens samen of geven elkaar info waar er ( goed) spul te scoren valt.
Waar het mij om gaat nu is a l l e elementen van gebruiken weg te nemen.
Want als je het zwaar hebt, en je wordt getriggerd ergens door, zit je er binnen no time weer aan.
Al helemaal na zo lang gebruiken...
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#19
De Zandman zei:
Dat weet ik niet, of lotgenoten iets anders kunnen betekenen dan ervoor zorgen dat je vrij snel weer terugdondert de draaikolk in...
Hooguit een NA meetingbezoek. Dat kan je iedere avond doen, als dat nodig is.
Maar verder in je dagelijks leven?
Afscheid nemen van die scène! Niet naar ( oude) dopemaatjes gaan klagen dat het leven zonder de dope zo ontzettend kut is.
Want zo gaat dat...
Doe je dit toch?
Terugval is gegarandeerd. Dat houdt nog geen paard vol...
Klik om te vergroten...
Hij heeft geen dope vriendjes gelukkig,hij gebruikte alleen thuis,geen vrienden niets ! Dat is dus 1 voordeel
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Modepop2 zei:
Hij heeft geen dope vriendjes gelukkig,hij gebruikte alleen thuis,geen vrienden niets ! Dat is dus 1 voordeel
Klik om te vergroten...
Maar waarom gaat hij dan niet naar de.NA.Meeting?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...910111213...21
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."