Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeginnend?

Beginnend?

37 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
O
Onzeker1983Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey allemaal

Ik val direct met de deur in huis. Ik ben man van 34 en heb een vriendin en een kind van 11 maanden. We hebben ander half jaar geleden een huis gekocht. Ik heb een baan op 5 minuten fietsen van huis vandaan. Op zich klinkt het dat alles goed is maar helaas is dat niet zo Maar in het verleden heb ik veel meegemaakt. Mijn moeder is gedwongen op genomen met alcohol verslaving. Ik weet dat verslaving erfelijk is dus ik maak me ernstige zorgen over mijzelf. Ik denk dat ik nu verslaafd ben maar beginnen verslaafd want heb de laatste maanden een paar gevallen had dat ik aan de drugs zat toen ik alleen was. In eerste geval was het xtc pillen en toen aan de mdma. De laatste 2 gevallen zat ik aan de coke. Dit deed ik gewoon thuis was en alleen was. Ik merk dat ik verslaafd ben omdat ik meer wou.
Ik kan er met niemand over praten. Ik weet nu niet wat de goede stappen zijn om te doen. Ik doe dit niet elke dag maar komt steeds vaker voor. Ik denk er steeds aan wanneer ik de volgende keer kan doen enzo. Daarom ben ik beginnend verslaafd denk ik. Dit is niet goed. Het steeds in mijn hoofd dit is fout want als ik het gedaan heb dan voel ik me schuldig dat ik dit gedaan heb. Ik voel me stom. Als ik onder invloed ben dan voel ik me eigenlijk niet lekker qua gevoel maar vind het gevoel spannend.
Ik weet niet wat ik moet doen. Kunnen jullie me helpen met wat voor stappen ik moet nemen?moet ik hulp gaan zoeken.?Ik ben nu een paar dagen"nuchter" zonder iets te nemen(Dit heb ik nooit eerder gehad die gedachte). Ik vind nuchterheid veel fijner. ik zit alleen te denken wat kan de volgende gelegenheid om wat te gebruiken. Hoe kan ik deze gedachten weg krijgen om er niet constant er mee bezig te zijn.? Ik wil die gedachte helemaal niet!

Geef jullie mening maar!
Groetjes
R.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je wilt deze gedachte niet, dat begrijp. Maar het feit is dat je deze gedachte(n) wel hebt. Het heeft geen zin om je te verzetten tegen de gedachte, dat maakt hem alleen maar sterker. Je zult hem moeten gaan observeren. Vraag je af: wat is deze gedachte en deze drang die mij deze dingen wil laten doen? Wanneer je je verzet tegen je gedachten, worden ze sterker en wordt jij in zeer reële zin de slaaf van je gedachten. Maar door dat gevecht op te geven en simpelweg de gedachten en de drang te gaan observeren word jij stukje bij beetje de meester van hen. Dit kan best een lang proces zijn, dus veel geduld is vereist.

Er zijn ook mensen en instanties die je met je (beginnende) verslaving kunnen helpen, maar advies hierover laat ik aan mijn collega's en andere mensen met verstand hiervan over. Wat wel goed is om je te beseffen is dat als je niet de meester van je gedachten bent, dan ben je de slaaf. Andere mensen en instanties kunnen je zeker goed op weg helpen, maar om uit verslaving te blijven zul je (en ieder ander) meer en meer op eigen kracht de meester moeten worden van je gedachten.

Het is ook goed om je te beseffen dat je bij een geestelijke verslaving niet echt verslaafd bent aan de substantie, maar aan je gedachten over die substantie.

Veel succes.
J
Jeroen284Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik lees mee. Ik herken mijzelf heel erg in jou. Heb ook het gevoel dat ik verslaafd raak. Maar heb een goede baan en een normaal sociaal leven. Vind het fijn om te ontsnappen aan de realiteit. Die is voor mij ook nogal hard op het moment. Ik weet ook geen stop helaas. Ben vannacht ook doorgegaan en helaas nu nog.

Ik heb trouwens nooit eerder drang gehad zomaar. Altijd als ik drank op had. Maar gisteravond kwam een vriend langs doen bij zich had en heb ik het nuchter gedaan. Heb het gevoel dat het nu nog verslavender is.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoe vaak en met wat voor frequentie heb je precies gebruikt onzeker? Dat word me niet helemaal duidelijk uit je verhaal.
O
Onzeker1983Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Lautje54321 zei:
Ik lees mee. Ik herken mijzelf heel erg in jou. Heb ook het gevoel dat ik verslaafd raak. Maar heb een goede baan en een normaal sociaal leven. Vind het fijn om te ontsnappen aan de realiteit. Die is voor mij ook nogal hard op het moment. Ik weet ook geen stop helaas. Ben vannacht ook doorgegaan en helaas nu nog.

Ik heb trouwens nooit eerder drang gehad zomaar. Altijd als ik drank op had. Maar gisteravond kwam een vriend langs doen bij zich had en heb ik het nuchter gedaan. Heb het gevoel dat het nu nog verslavender is.
Klik om te vergroten...

Fijn dat iemamd hetzelfde heeft als mij. Gelukkig heeft nog niet bij mij zover geweest dat ik een nacht oversloeg. Nou Het is wel 3x voorgekomen dat ik maar 3 uurtjes geslapen heb. Of voor het gevoel geen uurtjes.
Voor mij is om te doen eigenlijk dat het spannend gevoel geeft met wat op en ook beetje "ontspanning" snap je beetje? Wat heb je gedaan dat je mu nog wakker bent?
Is de realiteit zo hard?
O
Onzeker1983Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Psychedelibee zei:
Hoe vaak en met wat voor frequentie heb je precies gebruikt onzeker? Dat word me niet helemaal duidelijk uit je verhaal.
Klik om te vergroten...
Eerst begon ik gewoon op een feestje xtc. In de begin jaren deed ik meer dan nu omdat ik geen brak iemand wil zijn vanwege normaal leven ik heb.
Dit jaar ben ik er eigenlijk mee begonnen. Op een donderdag avond in maart. was niemand anders thuis en wou wat proberen. Ik heb toen de hele nacht over geslagen met xtc.
Met Pasen had pure mdma geprobeerd maar kleine beetje dat mijn vriendin niet in de gaten had. Ik had wel goede nachtrust.
Eind april had ik coke binnen. En dinsdags 1 puntje kijken wat het doet. Ik heb dit nooit gedaan op nuchtere maar. In het verleden 2x met stappen 1 puntje.
Woensdag ook weer een 2 puntjes en zelfs mee gaan werken:$
Donderdags was niemand thuis (alleen baby) ik heb vanaf 16 smifdags steeds om de half uur tot 45min een paar puntjes gepakt tot 22 uur want 23 uur kwam me vriendin thuis. ( ik heb toen weinig geslapen). Dag erna voelde il me beroert en schuldig dat ik dit gedaan heb.
Vorige week woensdag had ik weer nieuwe binnen. In het begin 2 flinke lijnen gedaan en steeds om de 45 mijn 2 puntjes genomen. Ik ging toen borrelen met collega's. Dit was niet echt prettig gevoel en weet er bijna niets meer vanaf war ze gezegd hebben. De volgende dag heb ik ook weer vanaf smifdags toto 8 uur avonds gedaan en dan om de 30 a 45 minuten.
Ik denk steeds dat ik halve gram gedaan heb ofzo
Is dit wat duidelijker?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gewoon kappen met dat gebruik. Met de baby thuis erop los gaan snuiven vind je toch zelf niet verantwoord? Je gaat het jezelf en het gezinsleven makkelijker maken als je niets meer gebruikt!
O
Onzeker1983Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Dunnetjess33 zei:
Doe maar niet onder invloed op je baby passen. Bedankt!
Oja en xtc en mdma zijn hetzelfde.
Klik om te vergroten...
Ja dat doe ik niet meer. Ik voel ook echt schuldig dat ik dat gedaan heb. Ja verschil tussen xtc en mdma bedoel meer van kristallen en mdma in pillen
O
Onzeker1983Lid
01-01-2024, 00:00
#9
PsyTekZ zei:
Gewoon kappen met dat gebruik. Met de baby thuis erop los gaan snuiven vind je toch zelf niet verantwoord? Je gaat het jezelf en het gezinsleven makkelijker maken als je niets meer gebruikt!
Klik om te vergroten...
Nee klopt. Ik weet het daarom gooi ik het hierin. Ik voel me slechte vader/man
O
Onzeker1983Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Mijn gedachte is anders dan mijn verstand. Ik ben er constant in mijn hoofd bezig. Ik wil die gedachte gewoon uit mijn hoofd. Ik wou hierover beginnen voordat het te laat is snap je?
J
Jeroen284Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Onzeker1983 zei:
Fijn dat iemamd hetzelfde heeft als mij. Gelukkig heeft nog niet bij mij zover geweest dat ik een nacht oversloeg. Nou Het is wel 3x voorgekomen dat ik maar 3 uurtjes geslapen heb. Of voor het gevoel geen uurtjes.
Voor mij is om te doen eigenlijk dat het spannend gevoel geeft met wat op en ook beetje "ontspanning" snap je beetje? Wat heb je gedaan dat je mu nog wakker bent?
Is de realiteit zo hard?[/QUOT

Ja heb veel pep gehad. Vandaag is ook wel heel overdreven hoor. Maar een vriendin van mij krijgt vandaag uitslag of ze te behandelen is voor lymfeklierkanker wat ik zei.. en had eigenlijk er nooit mee moeten beginnen vannacht maar ja, is nou eenmaal gebeurd omdat mn beste vriend langs kwam en het aan bood. Ben nu bang dat de klap dubbel zo hard komt als het slecht nieuws is. Ik vind het vooral fijn dat als ik op stap ben met een borrel op ik heel alert kan blijven. Maar daarna weet ik niet goed een grens aan te geven. En daar komt ook nog bij dat waar ik woon echt verschrikkelijk veel mensen gebruiken en altijd overal afterparty's zijn. Dan ga je gewoon vrolijk door. Heb dan die stop gewoon niet. Want eerlijk is eerlijk: op het moment zelf voel ik me er beter door en kan ik de hele wereld aan. Maar we weten allemaal hoe je je daarna voelt. :wink: weet gewoon even geen balans te vinden. Klinkt raar, maar helemaal stoppen wil ik ook niet. Ben zo bang dat het uit de hand loopt en ik mega verslaafd word. :(
Klik om te vergroten...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Onzeker1983 zei:
Mijn gedachte is anders dan mijn verstand. Ik ben er constant in mijn hoofd bezig. Ik wil die gedachte gewoon uit mijn hoofd. Ik wou hierover beginnen voordat het te laat is snap je?
Klik om te vergroten...
Het is misschien al te laat als je snuift met je baby er bij...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Doe maar niet onder invloed op je baby passen. Bedankt!
Oja en xtc en mdma zijn hetzelfde.
J
Jeroen284Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Onzeker1983 zei:
super fijn dat je er nog naar vraagt. Ik was al vergeten om hier een keer in te loggen. Ik d8 kijk even om te reageren.
Ik koop ze zelf en bestel het via internet
Er zijn veel dingen gebeurd op dit gebied. Ik had nadat ik weer gebruikt heb, had ik de laatste restjes over had al weg gespoeld. dus ik had dus niets meer om te doen. Ik heb er ander halve week mee gezeten. Het was zo erg dat ik naar de huisarts ben geweest om hier over te praten. Het luchtte me in ieder geval op en hij heeft me door verwezen naar een therapeut om over te praten dat is over 2 weken. Ik ben echt wel benieuwd of ik er wat van ga opsteken.
Ondertussen dacht ik van ik moet ook tegen iemand anders zeggen voordat ik in erge toestand aan getroffen word. Dat is gelukkig nog niet gebeurd. Ik heb het tegen 2 beste vrienden gezegd apart van mijn ervaringen ermee. Ze schrokken enorm ervan want ze hadden dit nooit verwacht van mij en reageerde heel erg begrip vol. Heel fijn want ze zijn ook ervaring deskundige maar alleen in "recreatief " gebruik.
Dit was een hele opluchting van mij om dat te vertellen. Fijn dat je idd niet meer echt stiekem te doen.
Ik heb het al een maand niet meer gedaan. Het voelt wel goed in ieder geval dat ik stuk mindere dreiging heb om iets te bestellen. En om te gebruiken.
Klik om te vergroten...
Hoe gaat het inmiddels met je? We zijn een aantal jaren verder. Ben benieuwd of je er helemaal vanaf bent! Het is en blijft een eeuwige strijd…
O
Onzeker1983Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Dunnetjess33 zei:
Het is misschien al te laat als je snuift met je baby er bij...
Klik om te vergroten...
Miss heb jr gelijk in maar zo ver is het nog lang niet. Bij verslaafde ziet het niet want heb het zelf gezien bij mijn moeder alcohil
O
Onzeker1983Lid
01-01-2024, 00:00
#16
PsyTekZ zei:
Gewoon kappen met dat gebruik. Met de baby thuis erop los gaan snuiven vind je toch zelf niet verantwoord? Je gaat het jezelf en het gezinsleven makkelijker maken als je niets meer gebruikt!
Klik om te vergroten...
Je hebt helemaal gelijk in. Ik ga zeker mijn best doen. Ik signaleer het van mezelf en heb in verleden eerder dingen gedaan dat ik het zelf heb gedaan om er met mensen over te praten
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Onzeker1983 zei:
Miss heb jr gelijk in maar zo ver is het nog lang niet. Bij verslaafde ziet het niet want heb het zelf gezien bij mijn moeder alcohil
Klik om te vergroten...

Ik benhelaas ook ervaringsdeskundige op het gebied van verslaving. Ook vele verslaafden in de directe familie gehad en ben zelf ook zwaar verslaafd aan wiet geweest.
De verslaving toegeven is een grote stap en dan ben je al goed op weg. Maar ik gaf ook de laatste 4 jaar toe dat ik dik verslaafd was maar stopte toch niet. En de gemiddelde verslaafde weet diep in zijn/haar binnenste wel degelijk dat er een verslavingsprobleem is alleen schaamt men er voor en houd het geheim.
Sterkte iig met de situatie.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als ik het goed begrijp gebruik je pas vrij kort, dat betekent dat je nu nog makkelijk kunt stoppen.

In het begin zal het lastig zijn en zullen je gedachten er steeds naar uit gaan, dan moet je sterk zijn en niet gebruiken. Als je dat vol houd zul je zien dat die gedachten vanzelf minder worden.
O
Onzeker1983Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Psychedelibee zei:
Als ik het goed begrijp gebruik je pas vrij kort, dat betekent dat je nu nog makkelijk kunt stoppen.

In het begin zal het lastig zijn en zullen je gedachten er steeds naar uit gaan, dan moet je sterk zijn en niet gebruiken. Als je dat vol houd zul je zien dat die gedachten vanzelf minder worden.
Klik om te vergroten...
Ja idd ik gebruik coke pas vrij kort. Ik merk dat hrt helemaal niet goed is. Nu al gisteren weer off day gehad:( helaas. Il besef vandaag dat il mijn gedachte weg moet halen. Ik moet idd het volhouden. Il ben vandaag ermee begonnen om sterk te zijn. Ik moet een weg zien te vinden om er niet mee bezig te zijn maar hoe?:confused:
O
Onzeker1983Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Dunnetjess33 zei:
Ik benhelaas ook ervaringsdeskundige op het gebied van verslaving. Ook vele verslaafden in de directe familie gehad en ben zelf ook zwaar verslaafd aan wiet geweest.
De verslaving toegeven is een grote stap en dan ben je al goed op weg. Maar ik gaf ook de laatste 4 jaar toe dat ik dik verslaafd was maar stopte toch niet. En de gemiddelde verslaafde weet diep in zijn/haar binnenste wel degelijk dat er een verslavingsprobleem is alleen schaamt men er voor en houd het geheim.
Sterkte iig met de situatie.
Klik om te vergroten...
Dankjewel dat je zegt van ik ben op goede weg maar wat moet ik ervoor zorgen om er niet constant mee bezig te zijn?
Ik durf het niet met me vriendin over te hebben want ze ziet het helemaal niet aankomen dit. Ik ben bang dat ze vertrekt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."