Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEtizolam valkuil

Etizolam valkuil

137 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goed en dapper dat je dit deelt. Voor mij ook redelijk relevant. Ik weet dat van alle middelen, benzo's mijn 'zwakke plek' zijn (van nature moeilijke slaper, hoofd vol gedachten, plus ADD-medicatie overdag - benzo lost alles op, althans dat lijkt dan zo) maar het zijn echt zo'n verschrikkelijke gluiperds. Ik probeer er heel erg op te letten maar ik heb ook periodes waarin ik vind/weet dat ik ze eigenlijk teveel gebruik. Dit is maar weer eens een waarschuwing.

Bedankt ook dat je ons op de hoogte wil houden van de afbouw, en hoe dit gaat. Dat kan alleen maar nuttig zijn voor de (vele) mensen die hier ook mee dealen. Take care en je gaat dit rocken bro! 🍀
O
OlderPsyErLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dank voor het delen. Ik realiseer mij dat ik mij ook wel eens op het grensgebied begeef met etizolam. Te veel uppers en dan maar een paar pilletjes etizolam om toch wat slaap te pakken. Een te vol hoofd van stress op het werk, dan maar 1 of 2 mg etizolam.

Ik ga mij eens wat meer verdiepen in de bijwerkingen en verslavingsverschijnselen. Mogelijk denk ik dat er bepaalde symptomen zijn van de uppers maar komen ze wel door het gebruik van etizolam.......
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#3
Carlitos zei:
Etizolam afbouwen met etizolam is lastig/vervelend door de korte halfwaardetijd van Etizolam.
Voor een makkelijkere afbouw kan je het beste die 1MG etizolam vervangen voor 10MG diazepam (5mg ochtend, 5mg avond)
Bijvoorbeeld: als je nu 10 weken lang diazepam elke week 1MG minderd zal je bijna klachtenvrij afbouwen en val je ook niet zo snel terug, afkicken van benzos hoeft geen gevecht te zijn, het valt en staat meer met je eigen geduld om de tijd te nemen om af te bouwen.

Als je gewoon tegen je dokter zegt waar je in bent beland paast hij wel die diazepam hoor.

Als je zin hebt om te lezen, dit is hoe het werkt: https://www.benzo.org.uk/manual/
Klik om te vergroten...
Ik ben er mee naar de dokter geweest en die wilde mij niet helpen helaas of het moest via jelinek oid. Wat ik dus niet wilde. Ik kan op het moment niet zo makkelijk aan diazepam komen maar dat moet wel goed komen binnenkort (nee geen vraag ! :tonguewink:). Ik wil eerst stabiel zijn op 1mg en of daaronder dan zie ik het wel even. Ik denk namelijk daarna over te gaan op diclazepam wat min of meer hetzelfde is als diazepam en dus goed voor afbouwen is mocht ik het met mijn behaalde doel van 2 a 3 weken niet halen. Maar haast en spoed is zelfden goed.

Verder bedankt iedereen nu al voor de mooie reacties :blushing:
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mezelf zei:
Ik ben er mee naar de dokter geweest en die wilde mij niet helpen helaas of het moest via jelinek oid. Wat ik dus niet wilde. Ik kan op het moment niet zo makkelijk aan diazepam komen maar dat moet wel goed komen binnenkort (nee geen vraag ! :tonguewink:). Ik wil eerst stabiel zijn op 1mg en of daaronder dan zie ik het wel even. Ik denk namelijk daarna over te gaan op diclazepam wat min of meer hetzelfde is als diazepam en dus goed voor afbouwen is mocht ik het met mijn behaalde doel van 2 a 3 weken niet halen. Maar haast en spoed is zelfden goed.

Verder bedankt iedereen nu al voor de mooie reacties :blushing:
Klik om te vergroten...
Je dokter wilde je niet helpen? Dat vind ik vrij opmerkelijk. Ik ben destijds zelf naar een verslavingskliniek gegaan om ambulante begeleiding te krijgen, maar die vonden het equivalent van 120mg diazepam per dag 'niet zwaar genoeg' en stuurde me juist naar de huisarts. Die schreef toen de pammetjes voor en zorgde voor doorsturen naar psycholoog/praktijkondersteuner.
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mezelf zei:
Ik ben er mee naar de dokter geweest en die wilde mij niet helpen helaas of het moest via jelinek oid. Wat ik dus niet wilde. Ik kan op het moment niet zo makkelijk aan diazepam komen maar dat moet wel goed komen binnenkort (nee geen vraag ! :tonguewink:). Ik wil eerst stabiel zijn op 1mg en of daaronder dan zie ik het wel even. Ik denk namelijk daarna over te gaan op diclazepam wat min of meer hetzelfde is als diazepam en dus goed voor afbouwen is mocht ik het met mijn behaalde doel van 2 a 3 weken niet halen. Maar haast en spoed is zelfden goed.

Verder bedankt iedereen nu al voor de mooie reacties :blushing:
Klik om te vergroten...

Wat een vreemde dokter. Zou gewoon een andere dokter vragen dan.
Raar dat die dokter het je liever op je eigen houtje laat doen, mocht er ooit iets met je zijn dan beschikken ze tenminste ook over de juiste informatie met betrekking tot welke medicatie je slikt, lijkt me ook een voordeel voor hen.

@mcnekkerman

Aan de Jellinek had je niet veel gehad, uitiendelijk kom je bij een ontwetende psychiater die in het boekje geleerd heeft met 25% van de wekelijkse dosis te minderen wat veel te snel is, zeker als iemand 12 tabletten per dag neemt of het equivalent daarvan. Beste is iemand die pillen voorschrijft en dan lekker je eigen haalbare schema in elkaar flanzen. :)
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Carlitos zei:
Aan de Jellinek had je niet veel gehad, uitiendelijk kom je bij een ontwetende psychiater die in het boekje geleerd heeft met 25% van de wekelijkse dosis te minderen wat veel te snel is, zeker als iemand 12 tabletten per dag neemt of het equivalent daarvan. Beste is iemand die pillen voorschrijft en dan lekker je eigen haalbare schema in elkaar flanzen.
Klik om te vergroten...
Klopt helemaal. Dit is uiteindelijk ook min of meer gebeurd. Ik heb samen met de praktijkondersteuner een schema opgesteld. Soms even op pauze en soms een stapje sneller als dat kon. Maar altijd in eigen regie. Werkte prima (relatief gezien natuurlijk, want was niet de leukste periode van m'n leven natuurlijk).
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#7
Goed dat je dit deelt man!

Het zal best wel een obstakel geweest zijn om er zo openhartig over te praten maar hier is het toch nog redelijk annoniem, moedig van je om ermee naar de dokter te gaan ook want dit soort zaken komen vaak wel in het dossier te staan en achtervolgen je vaak wel (denk aan een red flag kwa middelenmisbruik).

Ik denk dat je er wel echt goed aan doet om dit tegen iemand te zeggen in je vertrouwelijke omgeving zodat je tijdens een moeilijke periode toch je verhaal kwijt kunt, het voelt ook wel een beetje als stok achter de deur want je wil natuurlijk niet liegen over je misbruik. Denk aan een familie-lid of een trouwe vriend en laat ze weten dat dit een schreeuw om hulp is maar jaag ze daarbij niet in het harnas, sommige mensen kunnen heel erg bijzonder reageren en kan je het emphatische wel vergeten en zien ze je als junk straks (wat je zeker niet bent!).

Ook is dit een goede waarschuwing voor velen die deze ultra potente benzo's tot zich nemen. Koop er nooit meer van dan goed voor je is en ga het ook niet voorbereiden zodat je het even snel kan pakken want de kans is groot dat je er te snel naar grijpt. Benzo's zijn berucht om je inschattingsvermogen te doen vervagen en voordat je er erg in hebt zijn er weken/maanden voorbij waar je dus elke dag onder invloed zal zijn, met alle gevolgen van dien.


Ik wens je erg veel sterkte en beterschap toe, je hebt een foutje gemaakt maar hé! We zijn allemaal maar menselijk dus je moet het jezelf niet teveel kwalijk nemen, daarvan word het niet beter.

Nogmaals veel beterschap en schrijf alles van je af! Praten helpt, etizolam niet!
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Goed en dapper dat je dit deelt. Voor mij ook redelijk relevant. Ik weet dat van alle middelen, benzo's mijn 'zwakke plek' zijn (van nature moeilijke slaper, hoofd vol gedachten, plus ADD-medicatie overdag - benzo lost alles op, althans dat lijkt dan zo) maar het zijn echt zo'n verschrikkelijke gluiperds. Ik probeer er heel erg op te letten maar ik heb ook periodes waarin ik vind/weet dat ik ze eigenlijk teveel gebruik. Dit is maar weer eens een waarschuwing.

Bedankt ook dat je ons op de hoogte wil houden van de afbouw, en hoe dit gaat. Dat kan alleen maar nuttig zijn voor de (vele) mensen die hier ook mee dealen. Take care en je gaat dit rocken bro! 🍀
Klik om te vergroten...
Ik slik al jaren 1 zolpidem, ik heb ptss en sinds 2015 quetiapine 100 mg, dat al snel 50 werd, en toen er rust kwam 25.
Nadeel... ik kon niet wakkker worden en was een zombie, in 2016 zolpidem gekregen. En ik slaap er goed op. Moet ook, ik heb fibromyalgie en twee darmfistels , en ADD..en ptss wat nu wel slijt gelukkig, slaap is nodig, dan maar een pil 💊
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Dunne zei:
Ik wens je echt succes kerel! 💪
Klik om te vergroten...

Ik sluit mij hier bij aan! Iedereen wil dat het goed gaat met mezelf!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik vind het erg heftig om te lezen maar vooral openhartig!
Het is iidd een valkuil die benzo’s..
Je hebt het heel mooi en goed beschreven. Ik wens jou alle sterkte, kracht, liefde om er vanaf te komen! 🥰🙏🏼

Nog even een vraagje, merk je nou echt al zoveel verschil in afkick tussen 0,9 en 1,2 mg per dag?
Ik gebruik het wel eens maar heb pillen. Als ik ze door breek om maar een halve te nemen dan breken ze vaak ongelijk. Ik merk dat weinig verschil tussen de grote en de kleine helft.

Dikke knuffel!
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#11
0,3 mg minder dan 1,2mg = 25% lagere dosering.
Op een afhankelijk lichaam en met zon korte halfwaardetijd als Eti, kan je idd wat tikkken krijgen.

@De Dunne Jij bent gewoon (nog :P) niet afhankelijk.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Carlitos zei:
0,3 mg minder dan 1,2mg = 25% lagere dosering.
Op een afhankelijk lichaam en met zon korte halfwaardetijd als Eti, kan je idd wat tikkken krijgen.

@De Dunne Jij bent gewoon (nog :P) niet afhankelijk.
Klik om te vergroten...
Ik hoop het niet nee!
Heftig dus die zogenaamde “minder verslavende” benzo…
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Dunne zei:
Ik vind het erg heftig om te lezen maar vooral openhartig!
Het is iidd een valkuil die benzo’s..
Je hebt het heel mooi en goed beschreven. Ik wens jou alle sterkte, kracht, liefde om er vanaf te komen! 🥰🙏🏼

Nog even een vraagje, merk je nou echt al zoveel verschil in afkick tussen 0,9 en 1,2 mg per dag?
Ik gebruik het wel eens maar heb pillen. Als ik ze door breek om maar een halve te nemen dan breken ze vaak ongelijk. Ik merk dat weinig verschil tussen de grote en de kleine helft.

Dikke knuffel!
Klik om te vergroten...
Precies wat @Carlitos zei. Bij een afhankelijkheid is 25% minder dus zeker voelbaar. Ik zal vandaag dan ook weer op 1,2mg uitkomen waarschijnlijk. Als dat de hele week blijft dan zit ik 2 weken op 1,2mg met 3 dagen op 0,9 maar ga er vanuit dat ergens deze week nog wel paar keer onder de 1mg kan blijven om vervolgens volgende week vast te houden op 0,9mg. Mocht dat niet lukken dan stop ik met de eti en pak ik een langer werkende benzo als diclazepam om af te bouwen. Even afwachten...
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Dunne zei:
Ik hoop het niet nee!
Heftig dus die zogenaamde “minder verslavende” benzo…
Klik om te vergroten...

Dat zogenaamde "minder verslavende" is misschien wel de allergrootste valkuil die je maar kan bedenken, als het te mooi lijkt om waar te zijn is dat meestal zo snap je.

Zo was er ooit eens zo'n gezegde dat wiet niet zo verslavend zou werken. Ik weet wel beter!

Wanneer iemand zegt minder verslavend dan gaat er bij mij een alarmbel rinkelen hoor! Do not trust drugs!

P.s. het schijnt ook dat je gyno kan krijgen van de Etiz! Aka manboobs 😑
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mezelf zei:
Precies wat @Carlitos zei. Bij een afhankelijkheid is 25% minder dus zeker voelbaar. Ik zal vandaag dan ook weer op 1,2mg uitkomen waarschijnlijk. Als dat de hele week blijft dan zit ik 2 weken op 1,2mg met 3 dagen op 0,9 maar ga er vanuit dat ergens deze week nog wel paar keer onder de 1mg kan blijven om vervolgens volgende week vast te houden op 0,9mg. Mocht dat niet lukken dan stop ik met de eti en pak ik een langer werkende benzo als diclazepam om af te bouwen. Even afwachten...
Klik om te vergroten...

Dit is misschien zowiezo wel een goed idee om te switchen naar een benzo met lange halfwaarde tijd die niet al te sedatief/hypnotisch is (geen flubromazepam o.i.d.)

Diclazepam en nor-flurazepam zijn wat dat betreft de beste keuze om je een goede duw in de juiste richting te geven, wacht daarbij ook iedere keer zo lang mogelijk met her-doseren tot het echt nodig is, maar beul jezelf niet af!

Etizolam is jou zondebok dus die moet er z.s.m. uit lijkt mij, van kortwerkende benzo's heb je nu meer last i.v.m. die rebound na een uur of 4..
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mezelf zei:
Precies wat @Carlitos zei. Bij een afhankelijkheid is 25% minder dus zeker voelbaar. Ik zal vandaag dan ook weer op 1,2mg uitkomen waarschijnlijk. Als dat de hele week blijft dan zit ik 2 weken op 1,2mg met 3 dagen op 0,9 maar ga er vanuit dat ergens deze week nog wel paar keer onder de 1mg kan blijven om vervolgens volgende week vast te houden op 0,9mg. Mocht dat niet lukken dan stop ik met de eti en pak ik een langer werkende benzo als diclazepam om af te bouwen. Even afwachten...
Klik om te vergroten...
Ik wens je echt succes kerel! 💪
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Eve's drop zei:
Dat zogenaamde "minder verslavende" is misschien wel de allergrootste valkuil die je maar kan bedenken, als het te mooi lijkt om waar te zijn is dat meestal zo snap je.

Zo was er ooit eens zo'n gezegde dat wiet niet zo verslavend zou werken. Ik weet wel beter!

Wanneer iemand zegt minder verslavend dan gaat er bij mij een alarmbel rinkelen hoor! Do not trust drugs!

P.s. het schijnt ook dat je gyno kan krijgen van de Etiz! Aka manboobs 😑
Klik om te vergroten...

Wiet is zeker verslavend. Altijd uitkijken met Eti dus. Heelgoed dat dit zo verteld word door @Mezelf
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ga er dan ook maar extra op letten. In mijn 2 weken vakantie heb ik 4 of 5x eti gebruikt. En volgens mij het weekend er voor of daar voor ook 1 avond. Idd met het idee dat het wel kan.
Nu is het zeker nog niet verontrustend maar wel een goede waarschuwing ook voor mij!
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Dunne zei:
Ik ga er dan ook maar extra op letten. In mijn 2 weken vakantie heb ik 4 of 5x eti gebruikt. En volgens mij het weekend er voor of daar voor ook 1 avond. Idd met het idee dat het wel kan.
Nu is het zeker nog niet verontrustend maar wel een goede waarschuwing ook voor mij!
Klik om te vergroten...

Goed dat je het gebruik onder de loep neemt! Het scheelt zo ontzettend veel ellende met die dingen.

Ik heb er na een paar dagen overmatig gebruik echt behoorlijk last van gehad (+/- 8mg p.d. over 4 dagen 😵) duurde wel een dag of 4 voordat ik met beide poten weer op de grond stond.

Het kortstondige avontuur was niet eens echt leuk en je veranderd in een zielig gedrocht bij zulke hoeveelheden. Halverwege de zak heb ik tijdens een helder moment de hele bedoeling geruild en die persoon op het hart gedrukt ermee uit te kijken!

Je hele intuïtie verzwakt echt zo rap met zulke hoeveelheden dat is ongekend. Het gekke is dat ik dat nooit heb gehad met de beruchte clonazolam omdat die werd aangeschreven als extreem potent en met een mega rebound! Nooit zoiets meegemaakt als met etiz!
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#20
@Roze Olifant ja weet je bevindingen dan te zeggen, als je een magischere afterglowweek ervaart.

maar ja LSD is tijdrovend, daarom is microdosen zo hip, LSD was anti establishment en nu is het geintegreerd in het kapitalisme als prestatiedrug, sillicon valley enz

alles moet snel en makkelijk integreerbaar zijn, want we mogen niet te lang vallen en snel weer opstaan voor de ratrace :thinking:

vandaar ook de nu razend populaire stim benzo combi, makkelijk doordeweeks toepasbaar.

alles moet hapklaar en makkelijk te verteren zijn...

ja, las eens dat je vaak twee tot drie keer een benzo nam per week .

zo gaat dat dan , bij mij toen toch, och een sollicitatiegesprek morgen ,beter wat extra rust nemen .

pfff een paar nachten slecht geslapen, benzootje nemen en wat bijtanken.

dan een stimnachtje , alweer een benzo .

en voor jet weet, zit je op een moment de telsom te maken van fuck hoelang zit ik nu al dagelijks aan de benzo's?

en hebbes, dan leer je de schaduwkant kennen van ''maar dat kalmeerpilletje''/

heb onder de drugs met alligators geworsteld en leeuwen door hoepels doen springen, maar de benzoboogieman, maakte mij nog een mm groot.:screamcat:

zag hem even niet komen, ontzagwekkend, maar goed heb er genoeg in beleefd om jaren wilde kampvuurverhalen te vertellen ovr die periode

dat dan weer wel

of in de schommelstoel aan de haard tegen mijn kleinkinderen, toen opa wezen werken was wiebelbenend op 60 mg bromazepam .

als winkelbewaker die plots overal grootse kleptomanecomplotten zag... en wauwelend de manager aansprak over de zwakke plekken in zijn winkel

voor gehaaide dieven.

en toen opa en toen ?

En toen kindje zeikte opa op een nacht gans zen bed vol en besefte ie dat hij genoeg had gehad, en de low bereikt had ... en de helletocht van de benzowithdrawl wou gaan ondernemen...

en toen kwam ik je oma tegen , toen ik bedlegerig haar naar rechts swipte op tinder. ze had toen nog van die ordinaire make up aan zoals doorgaans de gewoonte was... maar jongens wat had ze dikke grote ....

enz enz

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."