Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk wil tips voor het stoppen met wiet roken

Ik wil tips voor het stoppen met wiet roken

77 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
D
Danny46Lid
01-01-2024, 00:00
#1
BenzoLiefhebber zei:
Dag allemaal.
Ik wil al weken stoppen met blowen, de ene dag lukt het wel, de andere niet. Toch wil ik volledig stoppen. Ik gebruik 4 jaar lang dagelijks rond de 1/1.5gr pure joints. Want ik rook geen tabak en vind dat vies.
Het zit vast geroest in mijn leven en daar heb ik het meeste moeite mee. Dat zijn dan ook de meest lastige momenten
Dus ik zoek gezonde vervangers (bijvoorbeeld een rondje lopen, iets drinken/eten)
Zelf ben ik niet heel creatief in het verzinnen van goed gedrag, ik hoor graag tips tegemoet en/of advies het mag van alles zijn.

Edit: Ik ben uitbehandeld bij de verslavingszorg, word ingeschreven bij Chronische basis GGZ.
Klik om te vergroten...
Eeen blowtje kan geen kwaad op zijn tijd
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kan iemand mij DM sturen, heb last van craving.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#3
TeveelKaas zei:
Ben nu al bijna 4 maanden gestopt en wil binnenkort wel weer een jointje gaan roken. Wel bang voor terugval maar denk dat het wel mogelijk moet zijn om niet weer dagelijks te gaan blowem
Klik om te vergroten...
Als je al bang bent voor een terugval dan kan je denk ik wel de conclusie trekken dat je er niet klaar voor bent. Ik ben van mening dat het sowieso doodzonde is, je bent vast niet zonder reden gestopt, waarom het risico nemen?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Met een verslavende stof stoppen, dat is natuurlijk prima!
Maar om te denken dat het na een periode van abstinentie dan wel weer eens een keertje kan, is vaak een misvatting.
Het is op deze manier met een stof omgaan, vragen om een terugval. Je lijf herkent de stof in casu zeer snel en voordat je het weet, zit je er weer stevig aan vast.
Het is beter en makkelijker om van die stof af te blijven.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jake zei:
Ik was zelf jaren verslaaft en rookte per dag 5 gram. Ben nu 6 jaar gestopt en de tips die ik kan mee geven zijn: heb je zin wacht 5 minuten dan is de drang weg of minder. Ga wat anders doen. Doe iets van sport. Beloon jezelf per week of maand dat je bent gestopt. Kan je moeilijk slapen neem melatonine (natuurlijk slaap supplement) denk aan het geld wat je bespaart.

Jake
Klik om te vergroten...
Ja ik merk deze week al dat ik veel geld overhoud. Dat is ook wel nodig aangezien ik altijd poor ben.
Ik focus op beter eten/drinken en dat biedt mij al beloningen.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ga ook geen CBD wiet roken. Ik rook uberhaupt niet eigenlijk. Dus liever stop ik met geheel roken, sigaartje op zijn tijd is prima omdat dat ook niet over de longen moet.

Ik ben klaar om afhankelijk te zijn van dit spul, dus liever ook niet meer dit soort dingen voorstellen. Snap dat jullie het goed bedoelen maar het is niet mijn doel slecht gedrag te vervangen met andere dingen. Dat is compleet zinloos.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Apotheker zei:
vapen baby
Klik om te vergroten...
TeveelKaas zei:
Cbd wiet roken
Klik om te vergroten...
Ik heb nog nooit twee watermeloenen horen praten. Wat een troep, man. De apotheker vergeef ik nog om zijn briljante onderschrift maar die andere teenslipper, sjezsus christus man.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dirkjan zei:
Ik heb nog nooit twee watermeloenen horen praten. Wat een troep, man. De apotheker vergeef ik nog om zijn briljante onderschrift maar die andere teenslipper, sjezsus christus man.
Klik om te vergroten...
Ts: “ik wil stoppen met wiet roken”

Random persoon op internet: “moet je cbd wiet roken!”

1650375582015.gif
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#9
Even een vraagje, is het normaal dat ik moet spugen van de spanning door het stoppen met wiet?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Op zich kan dat.
Spanningen worden bij het stoppen met weed roken niet meer verdoofd, of onderdrukt, en komen veel harder binnen.
Dus het spanningsniveau kan behoorlijk stijgen.
Daar kan het lichaam op een bepaalde manier op reageren, en dat kan overgeven zijn.
Ieder lichaam reageert anders.
In dit geval met overgeven.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Klinkt als een paniekaanval of iets soortgelijks.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#12
FredKroket zei:
Klinkt als een paniekaanval of iets soortgelijks.
Klik om te vergroten...
Ja het is lastig om het vol te houden maar tot nu toe lukt het aardig. Heb ups & downs, en ik denk dat je wel een punt hebt.
Ik was nogal overspannen omdat mijn hersenen continue om wiet aan het vragen was en werd daar zo gestoord van dat ik ook lichamelijke spanningen kreeg die ook niet overgingen. Heb na 4 uur cravings mijn medicatie genomen om het te laten zakken. Dat hielp heel erg en ben toen gaan ontspannen.

Moet zeggen dat ik het vandaag veel beter heb en toch erg blij ben dat ik het heb volgehouden. De ene dag is zwaarder dan de andere merk ik gewoon.
De voordelen die ik ervaar is dat ik betere conversaties maak, vriendelijker ben en meer kan onthouden. Ik doe ook veel meer dan gewoonlijk en dacht altijd dat ik niet zo passief werd van wiet, maar dat zie ik nu zeker anders. Nu besef ik pas hoe gevangen ik zat in mijn patroon en dat ik nu vrijer ben dan toen ik nog wel blowde.

Ik zit bijna op een week en het bevalt me wel. Het is zwaar, maar je krijgt er wel wat voor terug merk ik al. Dat is wel motiverend en ik hoop dat ik met dit topic andere ook kan inspireren of helpen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
BenzoLiefhebber zei:
Ja het is lastig om het vol te houden maar tot nu toe lukt het aardig. Heb ups & downs, en ik denk dat je wel een punt hebt.
Ik was nogal overspannen omdat mijn hersenen continue om wiet aan het vragen was en werd daar zo gestoord van dat ik ook lichamelijke spanningen kreeg die ook niet overgingen. Heb na 4 uur cravings mijn medicatie genomen om het te laten zakken. Dat hielp heel erg en ben toen gaan ontspannen.

Moet zeggen dat ik het vandaag veel beter heb en toch erg blij ben dat ik het heb volgehouden. De ene dag is zwaarder dan de andere merk ik gewoon.
De voordelen die ik ervaar is dat ik betere conversaties maak, vriendelijker ben en meer kan onthouden. Ik doe ook veel meer dan gewoonlijk en dacht altijd dat ik niet zo passief werd van wiet, maar dat zie ik nu zeker anders. Nu besef ik pas hoe gevangen ik zat in mijn patroon en dat ik nu vrijer ben dan toen ik nog wel blowde.

Ik zit bijna op een week en het bevalt me wel. Het is zwaar, maar je krijgt er wel wat voor terug merk ik al. Dat is wel motiverend en ik hoop dat ik met dit topic andere ook kan inspireren of helpen.
Klik om te vergroten...
De ontwenningsverschijnselen van cannabis kan de kans op een paniekaanval verergeren meen ik een keer gelezen te hebben.

Maar goed bezig man, je bent er serieus mee bezig, wat knap is.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
@ BenzoLiefhebber,
Stoppen heeft in jouw geval vele voordelen.
Denk eerst eens aan je lichaam, dat weer op de normale stand terugkeert en dat je je op enige termijn beter zult voelen, en daarna kijk eens naar je portemonnee.
Daar blijft aanzienlijk meer geld in zitten, wat je ergens anders voor kunt gebruiken!
D
Danny46Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Mevrouw Pløp zei:
Geen handige post @Danny46. Let er een beetje op!
Klik om te vergroten...
Klopt was geen handige uitspraak ,het kan in principe ook geen kwaad maar het kan natuurlijk wel uit de hand lopen .Ik moest maar eens leren geen reacties te plaatsen met bier op .
T
TeveelKaasLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rotjoch zei:
Dat is wel snel. Heb je iets wat garandeerd dat je niet terugvalt? Die andere persoon genaamd verslaving zal aan je gaan trekken, ben je sterk genoeg?
Klik om te vergroten...
Heb t gedaan en ben daarna gewoon weer verder gestopt. Gewoon goeie mindset hebben en weten wat je wilt
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#17
Even een update schrijven.

Ik ben dinsdag vanwege mentale gezondheid opgenomen en blow sinds dien niet. Binnenkort ook geen woning meer en hopelijk vind ik voor 30sept iets en kan ik voor mijn gevoel een nieuwe stap maken.
Door deze omstandigheden heb ik motivatie gekregen om het weer te proberen.

Ik merk nu ik hier ben (de opname) dat praten met professionele mensen echt kan helpen. Althans is dit natuurlijk geen drugs gerelateerde afdeling, en heb ik het er bar weinig over maar kennelijk kan ik zonder.
En ik dacht altijd dat ik dat niet kon.
Ik hoop echt dat ik het nu ga oppakken en kan doorzetten ondanks de lastige tijd.
Klote voel ik me toch wel, met of zonder.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
@ BenzoLiefhebber,
Stoppen heeft in jouw geval vele voordelen.
Denk eerst eens aan je lichaam, dat weer op de normale stand terugkeert en dat je je op enige termijn beter zult voelen, en daarna kijk eens naar je portemonnee.
Daar blijft aanzienlijk meer geld in zitten, wat je ergens anders voor kunt gebruiken!
Klik om te vergroten...
Ja wat er meestal gebeurd is dat het geld dan weer ergens anders naartoe gaat. Kan van alles zijn.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Als het geld maar daarheen gaat, wat je lijf en leden niet vernietigd, dan is de bestemming wel goed..
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#20
Gisteren in de stad geweest en ik denk dat ik er echt klaar mee ben met blowen. Ik heb mijn dromen terug in de nacht en geen craving.
Daarbij drink ik ook alleen maar 0.0 en door corona proef ik al ruim 5 maanden niets dus dat maakt ook niet uit.

Het beperkte mijn leven gewoon en ik dacht al die tijd van niet.
Dat ik er niet passief van werd, dat ik beter kon nadenken, en dat is allemaal illusie.
Mijn mentale ziektes haal ik daarmee niet weg, sterker nog, ik stopte het weg met blowen.

De passie die ik heb gehad met wiet kan ik achter me laten. Ik kan mijn oude passie helaas niet oppakken want ik proef niks (ik ben kok van beroep) dus ik zoek andere dingen. Met sociale fobie en angsten gaat dat wel erg veel tijd nemen, maar dat is dan maar zo. Ik blijf realistisch en denk dat ik het zo vol kan houden.

Wat een opname allemaal met je kan doen zodra je nuchter word is bizar. Allemaal onverwerkte pijn over het verleden kwamen naar boven en heb meer gehuild dan in heel mijn leven, en ik ben 25j.

Voor de mensen die ook proberen te stoppen, het lukt alleen als je echt zelf wilt en een streep erachter zet!!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."