Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk wil tips voor het stoppen met wiet roken

Ik wil tips voor het stoppen met wiet roken

77 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
D
Danny46Lid
01-01-2024, 00:00
BenzoLiefhebber zei:
Dag allemaal.
Ik wil al weken stoppen met blowen, de ene dag lukt het wel, de andere niet. Toch wil ik volledig stoppen. Ik gebruik 4 jaar lang dagelijks rond de 1/1.5gr pure joints. Want ik rook geen tabak en vind dat vies.
Het zit vast geroest in mijn leven en daar heb ik het meeste moeite mee. Dat zijn dan ook de meest lastige momenten
Dus ik zoek gezonde vervangers (bijvoorbeeld een rondje lopen, iets drinken/eten)
Zelf ben ik niet heel creatief in het verzinnen van goed gedrag, ik hoor graag tips tegemoet en/of advies het mag van alles zijn.

Edit: Ik ben uitbehandeld bij de verslavingszorg, word ingeschreven bij Chronische basis GGZ.
Klik om te vergroten...
Eeen blowtje kan geen kwaad op zijn tijd
B
BrieMetDeBrilLid
Kan iemand mij DM sturen, heb last van craving.
D
De ZandmanLid
Het vinden en zoeken van activiteiten die afleiding geven van een bepaald gedachten patroon. Daar zit hem het in.
Dat je niet teveel tijd hebt om cravings te gaan ontwikkelen.
Dat heeft mij geholpen toen ik stopte....
Afleiding. Het toverwoord!
B
BrieMetDeBrilLid
Pluto41 zei:
Het zou wel mooi zijn als je een doel had. Bijvoorbeeld sporten. Maakt eigenlijk niet uit wat maar iets waarmee je de gewoonte kunt doorbreken. In ieder geval iets waarmee je jezelf beloont en wat de verveling tegengaat. Misschien een wandeling. Zet je lekker een podcast op je kop en ga je voor jezelf iedere dag een route maken.
Klik om te vergroten...
Ik ben ermee bezig om dingen op te bouwen. Maar kan natuurlijk niet allemaal tegelijk. Het begint met mijn omgeving. Dan komt de rest vanzelf.
B
BrieMetDeBrilLid
De Zandman zei:
Het vinden en zoeken van activiteiten die afleiding geven van een bepaald gedachten patroon. Daar zit hem het in.
Dat je niet teveel tijd hebt om cravings te gaan ontwikkelen.
Dat heeft mij geholpen toen ik stopte....
Afleiding. Het toverwoord!
Klik om te vergroten...
Ik moet wel zeggen dat se concentratie veel beter is geworden en ik meer aan dingen toe kom. Dit zorgt ervoor dat ik beter mijn ding kan doen. Dit resultaat is al genoeg voor mij om dit vol ye houden.
A
AsiiLid
Die stap om het niet te halen als het op is, is groot en best eng. Vooral het gevoel en nu, zonder blowen is saai. Maar zoals je zegt je voelt er eigenlijk niks meer van dan is dat al een goed teken. Zo begon het bij mij ook nu is het echt de knoop doorhakken. Haal een dag eens niet je zult je kut voelen maar het fijne aan wiet is dat de cravings snel overgaan. Succes met je Journey je kunt het!
A
AsiiLid
Ohja elke keer als ik zin had in een joint heb ik heel veel water (met prik) gedronken zodat je toch een voldaan gevoel hebt. Klinkt misschien dom...
B
BrieMetDeBrilLid
Asii zei:
Die stap om het niet te halen als het op is, is groot en best eng. Vooral het gevoel en nu, zonder blowen is saai. Maar zoals je zegt je voelt er eigenlijk niks meer van dan is dat al een goed teken. Zo begon het bij mij ook nu is het echt de knoop doorhakken. Haal een dag eens niet je zult je kut voelen maar het fijne aan wiet is dat de cravings snel overgaan. Succes met je Journey je kunt het!
Klik om te vergroten...
Ik ben al één week clean. Ik kan dit en heb dit besloten. Daar ben ik dan heel standvastig in. Maar bedankt voor je berichten
B
BrieMetDeBrilLid
BenzoLiefhebber zei:
Kan iemand mij DM sturen, heb last van craving.
Klik om te vergroten...
Te laat. Zo snel gaat dat dus. Onderdeel van het proces...
D
De ZandmanLid
MaddMonkey zei:
. Alcohol is nog erger door hoe algemeen geaccepteerd het is om een paar drankjes te doen.
Klik om te vergroten...
En juist dit kan een alcoholist niet ...het eerste glas, daar ben je als alcoholist de baas over.
Het tweede al niet meer, en na het derde is de beer los.
Je kunt niet " een paar glaasjes doen" en dan stoppen...zoals de meeste mensen die alcohol gebruiken.
Ik kon het niet.
Het was of niets, of tot het gaatje doorzuipen... Een tussenweg was er niet en dit hebben heel veel alcoholisten. 1 glas is teveel, en 40 te weinig.
M
MaddMonkeyLid
De Zandman zei:
En juist dit kan een alcoholist niet ...het eerste glas, daar ben je als alcoholist de baas over.
Het tweede al niet meer, en na het derde is de beer los.
Je kunt niet " een paar glaasjes doen" en dan stoppen...zoals de meeste mensen die alcohol gebruiken.
Ik kon het niet.
Het was of niets, of tot het gaatje doorzuipen... Een tussenweg was er niet en dit hebben heel veel alcoholisten. 1 glas is teveel, en 40 te weinig.
Klik om te vergroten...
Dat is ook niet wat ik zei pik.

Ik bedoelde dat de niet verslaafden nogal snel met die termen komen en je als (ex) verslaafde dan sterk in je schoenen moet staan om het te weigeren.

Want "ach, iedereen drinkt toch wel bier of wijn en soms wat teveel. Niks om je druk om te maken"..

Leg dan maar eens goed uit dat het voor jou wél een probleem vormt
D
De ZandmanLid
Daar had ik geen moeite mee. Nee. Ik heb geweigerd, toen ik gestopt ben, en dat doe ik nog steeds als ik in zo'n situatie terecht kom.
Ik kan heel goed duidelijk maken dat als ik mee doe met drinken, er allemaal vervelende situaties ontstaan waar niemand op zit te wachten. Ikzelf al helemaal niet...en dit werd en wordt geaccepteerd.
Ik heb nogal wat aangericht in mijn drank tijd en dat wil ik echt niet meer. Nee. Die tijd is voorbij.
M
MaddMonkeyLid
De Zandman zei:
Daar had ik geen moeite mee. Nee.
Ik kon heel goed duidelijk maken dat als ik mee zou doen met drinken, er allemaal vervelende situaties zouden ontstaan waar niemand op zou zitten te wachten. Ikzelf al helemaal niet...en dit werd geaccepteerd.
Klik om te vergroten...
Ik praat natuurlijk in algemeenheden en we praten hier in een cannabis topic verder. Enigszins relevant, maar wellicht goed voor OP om. Te weten dat het maar weinig mensen lukt om echt gecontroleerd te gebruiken.
B
BrieMetDeBrilLid
Oké na een lange periode weer volledig geblowd te hebben probeer ik het weer.
Ik ben op een vakantie in Limburg geweest en besloot 1 dag van te voren daar niet te roken. Dat is tot nu toe gelukt en ik merk al verbeteringen, ben nu alweer 4 dagen schoon.

Ik ben nu al een paar uur thuis weer en ik heb er een beter gevoel bij als een tijd terug. Ik ben net langs een aantal shops gelopen en heb niet gehaald! Dat is echt een overwinning voor mij. Als de nood hoog zit heb ik wat sigaartjes in huis, puur voor het feit dat ik dan nog wat kan roken als ik denk dat het niet lukt.

Dit was even een update voor de mensen die geintresseerd zijn.
D
DirkdirkLid
FredKroket zei:
Toondoof?
Klik om te vergroten...
Hij leest het wel, maar hij heeft de capaciteit niet om het te verwerken. Hij leest: "ik wil stoppen met blowen" maar in zijn hoofd komt er: "appelsientje!".
J
JakeLid
Ik was zelf jaren verslaaft en rookte per dag 5 gram. Ben nu 6 jaar gestopt en de tips die ik kan mee geven zijn: heb je zin wacht 5 minuten dan is de drang weg of minder. Ga wat anders doen. Doe iets van sport. Beloon jezelf per week of maand dat je bent gestopt. Kan je moeilijk slapen neem melatonine (natuurlijk slaap supplement) denk aan het geld wat je bespaart.

Jake
D
De ApothekerLid
vapen baby
T
TeveelKaasLid
Cbd wiet roken
D
De ApothekerLid
TeveelKaas zei:
Cbd wiet roken
Klik om te vergroten...
:hearteyes:
T
TeveelKaasLid
Heeft mij geholpen met stoppen met blowen, je ervaart de smaak, word niet stoned en vond het totaal niet verslavend

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."